HTML

Tévhitek blogja

A kendőzetlen igazság bosszantó tévhitekről, téveszmékről...

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Friss topikok

Linkblog

HTML

Tévhit #40: A laptopozás kényelmes

2009.12.16. 07:57 :: misbelief

Mai témámmal (a metrón való zenehallgatáshoz hasonlóan) lehet, hogy megint melléfogok, de az mindenesetre biztos, hogy amíg nem rendelkeztem laptoppal és egy számítógépasztalhoz voltam kötve, mindennél jobban vágytam a laptopos életérzésre, végül mégis csalódtam! Félreértés ne essék, nem arról álmodoztam, hogy milyen jó lenne lemenni a sarki Starbucksba a fehér MacBookommal twitterezni, hanem, hogy egy laptoppal a saját otthonomban sem lennék helyhez kötve, végre a kanapén is aknakeresőzhetnék.

Nagyjából két éve be is szereztem életem első és eddig egyetlen laptopját, egy 15 colos képernyős, kb. 2,5 kilós gépet. Az azóta eltelt időszak alatt sajnos nem sikerült kidolgoznom a tökéletes laptopozás módszerét. Rengetegszer láttam marketing anyagokban, stock-fotós oldalakon az ún. hasonfekvős-könyöklős technikát. Igaz, hogy a képeken általában fiatal csajok laptopoznak így a kőkemény padlón, én azért kipróbáltam az ágyon. Hát mondanom sem kell, hogy körülbelül egy percig bírtam. De ugyanerre az eredményre vezetett az oldalt fekve könyöklős módszer, a töröküléses módszer, a háttal falnak támaszkodós módszer, és még számos egyéb testhelyzet, pedig egyelőre nincsenek komolyabb ízületi problémáim. Az ágy tehát kilőve.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fotelben, kanapén egy fokkal jobb a helyzet, ott azért 1-2 órát nagy nehezen ki lehet bírni, azonban a combokra helyezett komputer még mindig nem az igazi, a dohányzóasztalra letett gépről ne is beszéljünk! A lábak elhalása, derékfájás, a nyakcsigolyák elgémberedése mind-mind jelentkezik egy idő után. Szóval sokszor rájöttem már, hogy az asztali gépnél használt gurulós „vezérigazgatói” székben sokkal tovább lehet bírni a gyűrődést. A kényelmes laptopozás egy TÉVHIT!

Külön posztot nem szánnék neki, de némileg ide kapcsolódik egy jóval nagyobb kört érintő téma is. Ez pedig az ágyban történő könyvolvasás! Olvasni jó, olvasni kell, de karzsibbadás és egyéb kellemetlenségek nélkül nekem még nem sikerült 10 percnél többet egy testhelyzetben olvasni. Nem akarom ismételni önmagamat, így a részletes ismertetéstől eltekintenék.

Kérem, aki tud hasznos tanácsokkal szolgálni, tegye meg, én pedig most elmegyek egy csontkovácshoz.

38 komment

Címkék: olvasás notebook laptop kényelem

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhit.blog.hu/api/trackback/id/tr131601392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magichorze 2009.12.16. 10:02:48

én pont most cseréltem az 5 éves laptopomat asztali gépre, jobban alakitható, elkúródik benne a DVD lejátszó, ki tudom cserélni, tudok bele nagyobb vinyót tenni enmagam, satöbbi

5 év alatt kábé 2x volt előny, hogy laptop

banyek 2009.12.16. 10:28:40

A laptopozáshoz, és az ágyban fekvős könyvolvasáshoz tipp:
marha nagy párna a mellkas alá.

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2009.12.16. 10:33:40

Érdekes, hogy a legkézenfekvőbb lehetőséget nem próbáltad: szék+asztal kombináció. Ezek általában vannak minden lakásban.

De gondolom, most az volt a cél, hogy milyen egyéb módszerek lehetnek. DE szerintem a laptopozás nem kényelmes. Arra való, hogy amíg az egyik asztali számítógéptől a másik asztali számítógépig eljutunk, ne maradjunk gép nélkül. :)

Egyébként nincs laptom, bár többször használtam már. Ha lesz, akkor viszont biztos, hogy nem egy 15 colos 2 és fél kilós óriást veszek.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.12.16. 11:24:24

A netbookok használhatóbbak, mert kisebb a méretük, súlyuk.

Szerintem egyébként a megközelítéssel vannak problémák: igaz, hogy nem kényelmes, de nem is ez a legfontosabb fokmérő.

A hordozható számítógép lényege, hogy hordozható, vagyis olyan helyeken is tudsz dolgozni, ahol ab ovo nem lenne rá lehetőséged: pl. vonaton, kávézóban, várakozás közben.

Nem kényelmes, de praktikus.

2009.12.16. 12:01:36

@banyek: ott a pont, nekem is ez vált be. már ami a könyvolvasást illeti, mert a notebook helyett nokia communicatort viszek az ágyba :)

Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.12.16. 12:19:53

az ágyban való olvasás tényleg lehetetlen. laptopozni viszont egész jól lehet. háttal kell feküdni és ki kell párnázni a hát mögötti területet és felülni féligmeddig (magyarul a falnak dőlni). laptop mehet az ölünkbe, de azt is egy párnára kell rátenni különben túl alacsonyan lesz, lecsúszik a lábunktról és túlmelegszik... ennyi

2009.12.16. 15:39:22

Noh. mint gyakorlo koczka a kovetkezoket tudom mondani:
1: agyban, vagy kanapen, fel fekvo helyzetben, felhuzott labakkal, a notot a combodra teve, a hat mogotti reszt alaposan, lehetoleg kemeny parnaval kitoltve. nagyjabol 2-4 ora kenyelmes. fontos, hogy legalabb orankent 15 perc szunetet tarts, tehat kelj fel, igyal KVt, retyo, miegymas. ( ez amugy is alap, ha nem akarsz koran vakulni).
Aztan mar emlitettek a reggelizotalcat. Nos, vannak kulon erre a celra csinalt notebook tartook, also reszen babzsak parnaval, felso resze talcaszeru, benne pohartarto, meg esetleg szellozesnek hely.
3. torokules, elotted a noti, melletted az eger. jo alternativaja a hatradolosnek, mert igy pihenteted a hatad. a hasonfekvos notizos nal tenyleg parna a mellkas ala, bar ugy is elgemberedsz eleg gyorsan \. szal ha nem vagy hajlekony, es laza, akkor nem javallott.
plusz. agybal olvasas. ugyan az, mint a notival. kenyelmes, kemeny matrac, nagyparna. jo lapma.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.16. 18:04:05

Már nem azért, de nem látom sok értelmét laptopot csak azért venni, hogy az ágyban/fotelben/wc-n lehessen netezni.

Ellenben vannak dolgok amit asztali géppel nem lehet vagy nem egyszerű. Pl. egyik városból átviszem másik városba buszon, közben akár ölembe véve filmet nézek. Egy asztali gép cipeléséhez monitorostul autó kéne. Aztán olyan helyen ahol nincsen konnektor csak a laptop jöhet számításba meg eleve bárhol ahová nem lehet vinni az asztali gépet. Vagy alkalmazás szerverre / webszerverre fejlesztett beadandó alkalmazás bemutatása az egyetemen(egyetemi gépen még csak neki se lehet állni a beállításának rendszergazda jogok nélkül).

Aki az ágyból netezne annak inkább egyszerűbb ha az ágya végébe tesz egy asztali gépet, a párnát úgy rakja maga mögé hogy félig ülő helyzetbe kerüljön, majd az ölében a billentyűzettel, kezében az egérrel tolhatja. Ehhez nem laptop kell, ha lakáson kívül is akarod használni a géped, akkor kell laptop.

The Green Manalishi (törölt) 2009.12.16. 19:26:04

Mindig ágyban olvasok, így felteszem, nekem bejönne az ágyban laptopozás is.
Próbálj meg egy bazi nagy babzsákot beszerezni. Ülhetsz, félfekvő helyzetben lehetsz, hason fekve is használható, stb. Vannak keményebbre, puhábbra töltöttek.

tothcsab 2009.12.17. 12:25:59

OFF - A szilveszter ezen a Blogon ordít egy saját posztért :) - OFF vége

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.12.17. 22:32:34

Az a bajom a szilveszter-témával, hogy csak közhelyeket tudnék írni, amiket sokszor hallottam az elmúlt években, pl.:

"erőltetett; kötelező jó érezni magunkat; túl nagyok az elvárások, ezért szarul sikerül; nem lehet közlekedni a városban; én már éjfélkor aludtam; a tévéműsor is szar" stb-stb.

Azaz már szinte nem is TÉVHIT, hogy a szilveszter fontos, mert egyre többen rájönnek, hogy nem az. :))

2009.12.18. 09:43:39

engedelmével még 1 ötlet:

tévhit, hogy a magyaroknak autópályát kell építeni, hogy gyorsabban közlekedjenek,
nem fogsz gyorsabban közlekedni mert:
1. kamionverseny lesz, a 97.5 km/h-val közlekedő román kamion 15km-en keresztül fogja előzni a 95.5 km/h-val haladó társát

2. bp-kecskemet viszonylatban az M5 tele van 100km/h-s sebességkorlátozó táblákkal

3. az autópályát javítgatni kell, ezért a kedves autósokat ide-oda terelgetjük saját tetszésünk szerint

a többit önre bízom ;)

cworm (törölt) 2009.12.18. 11:02:28

Én pont székben ülve nem tudok könyvet olvasni, mert ott tartanom kell a kezemmel a könyvet és hamar elfárad. Ha ágyban fekve olvasok, akkor ráállítom a hasamra és máris kényelmesebb, nem fárad el a kezem.:) Lapozásnál esetleg kicsit fölemelem, és ennyi. Villamoson meg az egyik kezemmel a hasamhoz nyomom és felül fogom a könyvet, másik kezemmel kapaszkodok.:)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.18. 12:17:19

@Gibbons:
Azért ha 90 km/h-val folyamatosan tudsz haladni az is jó pl. 85-ös vagy 86-os főúthoz képest ahol a 80-as átlag már jónak számít, mivel sehol nincs 2*2 sáv. Ha ilyen út lenne mondjuk Győr-Budapest között az M1 helyett akkor végig dugó lenne(Németországban meg a 3*3-as autópálya is sokszor bedugul, de ha csak sima egysávos út lenne akkor még ennyire sem lehetne közlekedni, mint most).

2009.12.18. 19:55:04

@Zabalint: oké, sokat jártam régen én is az M5 helyett a régi 5-ös úton és horror volt.

viszont azt tényleg komolyan gondolom, hogy 2x2 sávnak nincs sok értelme, 2x3 lenne a faja, és pest előtt 20km-el kiszélesedhetne 2x5-re (hogy aztán ott ismét összeszűküljön 2x1-re :o )

respecta /01 2009.12.18. 20:59:45

Nekem nem jön be a laptop. Hamar feladom használatát.
Okos (kinek nem az a sajátja) sarjaimat látva az általad említett, már szemlélődőként is szenvedést okozó testhelyzetekben, előálltam felmenői ötletemmel. Azonnali kiröhögés/sajnálkozás lett az eredmény rögvest.
Aha! Amíg ki nem próbálták: reggelizőtálca kihajtható lábakkal! Az alá nyújtott lábbal beülni és kész.
Tévhit , hogy a reggelizőtálca csak egyfajta kényelmet szolgál és az ősök ötletei mindig bénák. :-)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.18. 23:01:06

@Gibbons:
Hazai autópályákon általában gyorsabban tudsz haladni mint a németeken ahol 2*3 sáv a jellemző, csak kb. 3-szoros forgalom. Amúgy abban igazad van hogy sok helyre, pl. M0 déli szakaszára 2*3 kellene legalább(de inkább nagyobb), meg M1-esen Győrig, M7-esen legalább Fehérvárig például. De azzal nem értek egyet, hogy tök felesleges hogy legalább 2*2-es van, a 2*1-hez képest jóval nagyobb forgalmat képes átereszteni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.18. 23:06:19

Visszatérve a laptop témához, én évekig használtam simán íróasztalon asztali gép helyett, és csak indokolt esetben vittem máshová, azonban annál a pár alkalomnál nagyon megszívtam volna laptop nélkül, volt olyan hogy kölcsön laptop sem segített volna. A tapasztalatom pedig az, hogy semmivel sem volt rosszabb mint asztali gépet használni, billentyűzetet nagyon hamar megszoktam és egy idő után azzal gépeltem gyorsabban az asztalihoz képest,

Smooth binary 2009.12.19. 11:08:36

Ez a probléma engem is gyötört, mígnem tavaly karácsonyra kaptam egy barátomtól egy laptop párnát. Azóta öröm és bodottá :)

Ez egy kemény felső felülettel rendelkező, hungarocell golyókkal töltött párna, amin megáll, tapad a laptop és a golyócskák miatt kényelmes és állítgatható.

Én fotelben ülve szoktam használni, úgy, hogy a lábamat felrakom a kanapéra és az ölembe veszem a párnát a laptoppal együtt.

Ha rágugliztok, hamar meglesz :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.12.19. 13:29:22

@terasz9: és igen! Amióta netbookom van, boldogabb ember lettem.

Amúgy próbáljatok meg felülni, lábaitokat valahova felrakni, és mondjuk a combotokra tenni a gépet. Persze úgy, hogy ne melegítse a létfontosságú szerveket, mert az hosszú távon nem jó :))

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.12.20. 23:21:04

Nekem ilyen van a notihoz: www.shopmania.hu/shopping~online-gyogyszer~vasarlas-table-mate-hordozhato-asztalka~p-2844018.html

Kis könnyű asztalka, tudom huzigálni, a kanapén fekve lapitopizok, könyök a karfán, ujjak kényelmesen a tapipad fölött... Persze ez csak a hobbi verzsön, a "dolgozóban" hagyományos iróasztalon figyel...

Shyllard 2009.12.21. 15:19:07

Csak az olvasásos részhez szólnék hozzá, mivel nekem nincs laptopom :)

Szóval én mindigis fekve olvastam, az ágyban. Időbe tellett kidolgoznom a tökéletes módszert, de sikerült! Szóval két párnát teszek a fejem alá, a ketté közé pedig az egyik kezemet. Így a másikkal tudok lapozni, meg fogni a könyvet! :) remélem segítettem :)

Elektro (törölt) 2009.12.21. 18:03:56

Notizni kényelmes. Előbb-utóbb mindenki rájön, hogy hogyan. Sose volt asztali gépem, csak notik. Meg PDAk, ha már a noti is nagy.

qwertzu 2009.12.21. 19:02:09

@Gibbons: Egyszer tartsunk egy versenyt Budapest - Debrecen viszonylaton. Enyém az M3-mas tiéd a 4-es. Mindketten végig szabályosan. Nah?

jónévez 2009.12.27. 00:49:30

Laptopozni kényelmes lenne? Lópikulát kényelmes, az tényleg csak a reklámképeken van úgy. Ellenben hasznos, de azzal már annyit nem lehet eladni, ha csak a hasznosságáról beszélnének.

Könyvet olvasni viszont csak fekve tudok, és nem kettőt olvastam életemben. Sőt, úgy lehet csak igazán agyalni az olvasottakon, ha közben néha leteszem a párnára. Én még székben ülve egy könyvet nem bírtam végigolvasni.

ohmygosh 2009.12.27. 12:01:03

En ilyet akarok, de itthon nem talalok sehol. Tudja valaki hol lehet hozzajutni, vagy hogy hivjak egyaltalan magyarul? /betegasztal?/
cgi.ebay.co.uk/Overbed-Deluxe-Over-Bed-Table-Tilt-Adjustable_W0QQitemZ220519229025QQcmdZViewItemQQptZUK_Health_Beauty_Mobility_Disability_Medical_ET?hash=item3357f86661

Semp 2010.01.04. 04:52:25

A laptop szerintem alapvetően kényelmes dolog, fotelban ülve, ágyon fekve is, legalábbis nekem. A laptopnak nem annyira. Az valahogy nem túl biztató, amikor már süt az alja, mert a ruhád, takaród vagy éppen a szőnyeg, amire ráraktad, szépen rásimul, és nem engedi szellőzni. Nekem csak ennyi gondom van vele, a többihez simán hozzá lehet szokni, és akkor kényelmes.

Ez a fajta laptoppárna, amit Smooth és Klárensz emlegetett, megérhet egy próbát, most látok először olyat, ami nem akadályozza a szellőzést.

JoeyTheBoss (törölt) · http://joeysworld.blog.hu 2010.01.27. 10:53:19

Én mindig ágyból gépezek.Jelen pillanatban a fejem alatt van egy nagy,közepes és egy kispárna plusz a lábam alatt emelésképp két diszpárna laptop meg ágyék tájon...még melegit is:D
Láb emelés nélkül is lehet én mindkettőt simán kibirom egésznapra:P:)

lr 2010.02.16. 13:25:16

Tökkéletesen mindegy, mit csinálsz - az ergonómiai alapprobléma a billentyűzet és a képernyő távolsága.
A noti nem a kényelemről szól, hanem a praktikumról.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2010.03.16. 00:37:20

természetesen a babtábla a megoldás:

babtabla.hu

könnyű, praktikus, egyedi, magyar termék...

átvert vizsgázó 2010.03.27. 16:30:35

@jónévez: Mennyire igazad van:)! Én rengeteget gépelek, de a laptopnak csak "játék" billentyűzete van. Cseteléshez elmegy, de egy komolyabb, 50-60 oldalas irományhoz már elő kell vennem a hagyományos billentyűzetet, mert kényelmetlen. Mondjuk én még mechanikus írógépen tanultam:).

Olvasni az ágyból a gépről? Az nem az igazi:)! A könyvet lapozgatni kell, érezni az illatát. Az egy monitor vagy kijelző nem tudja visszaadni:).

MegaBrutal · http://lofaszkapitany.blog.hu 2010.04.18. 15:31:44

Nekem eddig 2 pozíció vált be. Megjegyzendő, hogy ezek sem kényelmesek, csak elviselhetőek.

1. Egy asztal előtt ülök, és az asztalon van a laptop.
2. Az ágyon ülök, a falnak támasztott háttal, és a combomon van a laptop. Ennél a pozíciónál vigyázni kell, hogy a combom ne blokkolja a laptop szellőzőnyílását, mert az nem tesz jót a hűtésnek, és a combunknak sem a brutális meleg miatt.

Továbbá, egy harmadik, relatíve kényelmes pozíciót tudnék még ajánlani, de ez igazából csak akkor jó, amikor neked nem kell pötyögni a laptopon, hanem csak passzívan filmet nézel. Az ágyon a párnát felállítod, hogy rendesen neki tudj támaszkodni, majd hanyatt fekszel, a laptopot a combodra rakod, és onnan virít a laptop, miközben nézed a filmet.

atamu 2010.11.30. 17:13:43

Sziasztok. olvasgatam , a problémátokat, és van egy jo hirem a számotokra, jövöre kaphato lesz egy uj laptoptarto , most fogom szabadalmaztatni, egyenlöre csak annyit irok rola hogy nem kell többet az ágyban vagy a kanapén magunkon tartani a gépet meg kényelmetlenül szenvedni. nagyon sok álithatosága lesz.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.12.06. 13:30:38

Reggelizőtálca, lábakkal, amilyent a kórházban használnak.Így nem nyom, és alatta még lehet helyzetet változtatni.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.07.30. 16:48:32

Alumíniumtálca a konyhából a top alá. Jó hőelvezető, nem csúszik a combjaim közé a gép. Ventit is kikötöttem, ne visítson, az alátét úgy is hűt eleget.
Hihetetlen amiket írkáltok, hogy ágyból kényelmetlen, meg blabla. Nekem pont, hogy bejött, és 3 hó laptopozás után most tartok ott, hogy ELADOM, - itthonról dolgozom - mert képes szétfolyni az egész nap, mert fel sem kelek, mert minek? Oldalt fekve, félig fekve, ezek vannak. Hason hülyeség, az kinyírja a derekat, könyököket tényleg. Többivel nem tudom elképzelni mi a bajotok. Lényeg, hogy 15+ éve asztali konstrukciót toltam székről vagy fotelből - hiányzik az. S mint kiderült hosszútávon ildomosabb is. Kényelmes ülőfotel a titok. Szerintem.
süti beállítások módosítása