HTML

Tévhitek blogja

A kendőzetlen igazság bosszantó tévhitekről, téveszmékről...

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Friss topikok

Linkblog

HTML

Villám-tévhitek

2010.01.06. 15:13 :: misbelief

Blogom "kissé" lecsendesült mostanában, amit én persze nem az év végi ünnepeknek tudok be, hanem annak, hogy mindenki a Tévhit-évkönyvet bújja. Szerintem is letehetetlen, azóta már tizenkét nyelvre lefordították, sőt, hamarosan musical is készül belőle!

Mielőtt teljes gőzerővel nekivágunk a 2010-es évnek, több hónapos lemaradást szeretnék behozni azzal, hogy csokorba gyűjtve röviden ismertetek néhány, olvasók által javasolt TÉVHIT-et. Amihez volt gondolatom, írtam is egy kicsit. Nem tudom, a javaslatot tevők örülnek-e neki, mindenesetre én feltüntetem a nickneveket.

Villám-tévhit #1: Egyetem/főiskola mellett dolgozni kell...
...és aki ezt nem teszi, az egy lusta fasz - írja MegaBrutal. Nos igen, én is tapasztaltam annak idején a társadalmi nyomást, miszerint ha valaki nem kezdi már az óvodában tudatosan építeni a kárrierjét, az magára vethet, annak mai rohanó világunkban nincs jövője! Természetesen itt most nem arról van szó, amikor valaki rossz anyagi körülményei miatt kényszerül idő előtt munkát vállalni, hanem arról az esetről, amikor az anyagi háttér (pl. a családnak köszönhetően) rendelkezésre áll, de a felsőoktatásban résztvevő fiatal felnőttben mégis keltik a lelkiismeret furdalást, az örök munkanélküliség rémképével fenyegetik. Nekem az a véleményem, hogy ha a szóban forgó fiatal az elvárt ütemben (!) végzi tanulmányait, azaz nagyjából 23 éves korában diplomát szerez, akkor addig nyugodtan élheti az egyetemisták gondtalannak látszó életét, illetve ráér mondjuk az utolsó évben elkezdeni gondolkodni, hogy mit is kezdjen magával. Én, ha előre tudtam volna, hogy milyen lesz évi 15-20 nap szabadsággal gazdálkodni, sokkal jobban megbecsültem volna a kéthónapos nyári szüneteket, illetve az évközi (fél)szabadnapokat. Ez tehát egy megfizethetetlen időszak az ember életében, ráadásul egyáltalán nincs arra garancia, hogy a 19-20 évesen túlbuzgó gyakornokként munkába álló fiatalnak sikeresebb és boldogabb élete lesz, mint a sokak által semmirekellőnek tartott évfolyamtársainak. 
 
Villám-tévhit #2: Képzőművészeti műsor elképzelhetetlen zenei aláfestés nélkül
Ebben az esetben egy kidolgozott anyagot kaptam rawdu-tól, így nekem nem is kell dolgoznom. Lássuk!

Vannak tévhitek, amelyek kiirthatatlanok. Magyarországon még ezer évig fogja magát tartani az a tévhit, hogy képzőművészeti műsor a televízióban csak zenei aláfestéssel mehet, ha törik, ha szakad. Ez oda vezet, hogy kora reneszánsz képeket csembalózenével kell nyomni (az időbeli különbség úgy 300 év), ha templomot mutatnak, lehet az román korabeli (úgy 12. század), akkor azonnal Pavlov kutyájaként orgonazúgást kell alányomni, még ha ez rettenetesen zavaró is. Most képzeljük el, ha a Colosseumot mutatják, akkor szimpla Mátyás korabeli zene mehet (úgy 1600 év különbség), ha modern de ma már klasszikus festők képeiben merülnénk el csendben, akkor Darius Milhaud-i atonális vinnyogást hallunk, felsikító zenével. És persze minden leönthető Mozart-kortárs zenével, ha tájképek láthatók, mindegy, hogy az Brueghel vagy Pisarro. Hogyhogy nem jönnek rá, hogy ez rettenetesen zavaró a képzőművészeti alkotások élvezetében?! Tudom, hogy a hatvanas években, amikor a fekete-fehér képeken inkább csak sejteni, mint látni lehetett lehetett a témát, ez helyénvaló volt, de a HD korszakban? A múzeumban csendet kérünk, nem áthallódó, zavaró „aláfestést”!

Az utolsó mondattal azért vitatkoznék. :)

Villám-tévhit #3: Az izomlázra a legjobb gyógymód a ráedzés
A valódi, tudományos tévhiteket igazából kerülni szoktam, mert ezekhez sem nem értek, sem nem annyira viccesek, úgyhogy ezúttal csak egy linkkel szolgálnék toxicdog oldalára, azzal, hogy megvitatni nálam kell! ;)
http://toxicdog.hu/index.php/2009/12/21/az-izomlaz/

Néhány további, csak címszavakban,

CernaGeza-tól:
Villám-tévhit #4: A fényképezők minőségi fokmérője a megapixel

Villám-tévhit #5: A gyalogátkelőknél a megnyomott gombnak bármi köze van a zöld jelzéshez (Ezt megvitatás céljából tettem be, ez valóban így van?)

Villám-tévhit #6: A félig letolt, szottyadt seggű farmer jól néz ki (Én sem értem, hogy mi a célja azoknak a ruhadaraboknak, amelyek azért divatosak, mert még azok is szarul néznek ki bennük, akik amúgy esetleg jól néznének ki...)

Wadallat-tól:
Villám-tévhit #7: A nők az édes bort szeretik

Végül tőlem, egy tegnapi élmény alapján:

Villám-tévhit #8: Autóstársaink látják, ha este, egy sötét kereszteződésben a kormány felett integetve elengedjük őket. Na már most, hacsak nem foszforeszkáló láthatósági kesztyűt viselünk, ez egy TÉVHIT!!!

30 komment

Címkék: felsőoktatás egyetem bor képzőművészet főiskola izomláz olvasói rovat villámtévhitek

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhit.blog.hu/api/trackback/id/tr381651690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.01.06. 16:05:41

Minden sorstársnak tanácsolom, akit csesztettek az egyetem melletti munkavállalással, hogy végezzen el párhuzamosan egy másik egyetemet is.

Saját tapasztalat, hogy igenis megy a kettő együtt (sőt, az édes élet is simán belefér órákra járás helyett), ráadásul hirtelen abbamarad a csesztetés, és helyette dicsérni fognak.

Arról már nem is beszélve, hogy 23 évesen nem egy, hanem két diplomával állsz neki az életnek, és kétszer annyi exdiáktárssal (akik később a munkatársaid, főnökeid, beosztottaid lesznek, és akiket egyébként is első körben keresel fel munkaügyben.)

paha · http://paha.blogspot.com/ 2010.01.06. 16:24:27

Autós tévhit (friss tapasztalat): esőben/hóesésben is kell a ködlámpa. :-o

IndaMuncher 2010.01.06. 17:12:40

4: Hülyét kapok ettől mindig, egyrészt azért mert 4000x3000 -es kép is lehet mosott szar. A másik pedig: kit érdekel a megapixel szám, tessék egy tetves felbontást adni, hogy tudjam viszonyítani a monitoromhoz, vagy bármihez.

A nők az édes bort szeretik:
Pedig többségük valóban azt szereti, de tényleg ízlés kérdése.

5: gyalogátkelő
Lehet egy olyan átkelőben járt az író, ahol még megvolt a gomb, azonban már a lámpa azóta automatizálva lett. :)

6: Inkább generációs dolog sajnos.

IndaMuncher 2010.01.06. 17:18:19

A megapixelhez még annyit fűznék hozzá, hogy ebben a remek posztban megírt proliknak szánták azt a mértékegységet:
modoros.blog.hu/2009/03/23/a_technika_es_a_kisember

2010.01.06. 20:43:10

Villám-tévhit #6: A félig letolt, szottyadt seggű farmer jól néz ki

én ilyet még csak tizenéves fiatalembereken láttam (ahogy egy remek haverom mondaná: "kis tetveken"), erről nekem az a benyomásom, hogy ha a lány azért rakja ki a melllyét mert bizonyos dolgokra való hajlandóságot fejez ki vele, akkor a fiatalembernek azért van kint a feneke mert...

jf 2010.01.06. 23:29:42

#villám-tévhit #9: A téli hónapokban a weblapba applikált hóesés szebbé teszi a honlapot.

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.01.07. 10:37:22

@jf: Ott a pont! De utálom az ilyet!

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.01.07. 10:52:07

@F.house: Azt én sem értettem sosem, hogy miért nem egy maximális felbontást adnak meg megapixel helyett. Könnyebben értelmezném. De valószínűleg ez egy laikusnak könnyebben érthető szám, és a leendő naív vásárló csak azt tudja, hogy nagyobb az jobb. A másik meg, hogy mekkora zooooom. Ezzel is könnyen dobálózik a gyártó. Itt is egy konkrét szám helyett sokkal többet el lehetne mondani. Lassan egy éve, hogy írtam egy összefoglalót a digitális fényképezőkkel kapcsolatos fogalmakról ami elsősorban hozzá nem értőknek, vagy bizonytalanoknak lehet hasznos: wadallat.blog.hu/2009/03/06/digitalis_fenykepezogep_vasarlasi_tanacsok

A boros témát meg azért küldtem be, mert az ismerősi körömben ez nem igaz, ugyanakkor többször már találkoztam azzal a jelenséggel, hogy "nem tudom mit szeret, vigyünk neki (nőnek) édeset (bort)"
Az természetesen igaz, hogy "ízlés dolga" :)

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.01.07. 10:56:05

Villám-tévhit #5-höz kapcsolódóan: A gomb alatti táblán valami ilyesmi szokott állni:
1 - nyomja meg a gombot
2 - várja meg a zöld jelzést
3 - keljen át az úttesten

Nem írják egy szóval sem, hogy azért lesz zöld mert megnyomod. Placebo. :)

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2010.01.07. 18:49:54

@jf: ja meg kis fenyőág a sarokban meg fagyöngy
FÚJ

Asidotus 2010.01.07. 22:25:13

@wadallat:
Én úgy tudom, hogy a gyalogos lámpa esetén is megvan a ciklus, de ha nem nyomjuk meg a gombot, akkor nem fogja beadni a gyalogosoknak a zöldet.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.08. 01:49:39

Ahogy Nűnű mondja, a gombot igenis meg kell nyomni, mert különben a következő ciklusban, mikor átváltana, nem fog átállni.

Rómában a Colosseum és a Circus Maximus közötti úton van egy olyan gyalogos átkelő hely, ahol ha megnyomod, azonnal átvált, ezzel lehet hatalmas dugót generálni gyalogosként, persze utána pár percig nem reagál, de utána megint azonnal.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.08. 01:55:52

Fényképezőgépeknél nagyon igazad van, ha monitoron akarja megjeleníteni valaki, vagy 15*10-es papírképre kidolgoztatni, akkor bőven elég a 2 megapixeles(1600*1200) kép, a 10 megapixeles képek arra valók, hogy pósztert lehessen belőle nyomtatni. De ha valaki a családi képeit ilyen méretben tárolja, az csak arra jó, hogy jóval több helyet foglal.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.08. 01:59:04

@wadallat:
A felbontásról nekem az jut eszembe, hogy ha már maximális felbontást megadnak, akkor a többit is meg lehetne adni az alap paraméterek között. Mert pl. a HP régebben csinált olyat, hogy az 5 megapixeles fényképezőgépen az 5 megapixel mellett VGA volt a másik opció, semmi köztes. Ok, Photoshoppal átméretezhető, de az mégsem olyan egyszerű mint ha mondjuk alapból 1600*1200-ba menti.

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.01.08. 11:22:24

@Nűnű: Nem voltam egyértelmű. A ciklus természetesen megvan, csak azt nem mondja senki, hogy egyébként nem lenne zöld jelzés sosem. Annyira még sosem értem rá, és sosem érdekelt a téme, hogy ezt kifigyeljem. :)

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.01.08. 11:28:54

@Zabalint: Csak kétféle képméret azért van, hogy ne legyen teljesen megelégedve az ügyfél, és idővel vegyen majd másik gépet. Képátméretezést már a leggagyibb ingyenes pc-s szoftver is tudja, nem hiszem, hogy sok plusz költség lenne ezt a lehetőséget egy alsó kategóriás fényképezőgép szoftverébe is beletenni.

Egy szó mint száz: Ha valaki a számára legmegfelelőbb gépet akarja megvenni akkor nézzen utána laposan a dolgoknak. És persze akármennyire is utánanéz, mindig az lesz a vége, hogy "Bakker! Erre nem gondoltam." :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.08. 12:35:51

@wadallat:
Van ahol tényleg sosem lesz zöld, ha nem nyomod meg. Én Sopronban a Várkerületen a régi forgalmi rend szerint tapasztaltam ezt meg, méghozzá autóval. Ugyanis ott zöldhullám volt akkoriban, ezért autóval tudni lehetett mikor kell váltania, és volt, hogy pirosat kellett volna kapnom, mégis zöldet maradt, mert nem volt gyalogos, aki megnyomta volna, ezért abban a ciklusban nem kapott zöldet, így én meg nem kaptam pirosat.

CernaGeza 2010.01.08. 17:56:16

szevasztok!

a lámpás dolgot csak iróniából írtam.. Itt felénk a lámpánál ez úgy működik, hogy
1. gyalogos megérkezik a zebrához.
2. megnyomja a gombot, vár.
3. mivel nem történik semmi, átmegy a piroson
4. mire kizöldül, már rég nincs senki aki át akarna menni, az autósok meg értetlenül nézik a piros lámpájukat

szóval, kaka a rendszer.

A szottyos seggű farmer mellé még vehetném a lányok ocsmány balett-cipőjét, de ez csak az én véleményem

tompus 2010.01.09. 22:18:17

@CernaGeza: Többfajta lámpa van.
1) Más jelzőlámpától messze csak a gyalogosok részére. (általában iskolák előtt) Itt működik, ha megnyomod, akkor az autóknak hamarosan piros lesz, a gyalogosoknak zöld. Majd kb. 5 percig hiába nyomod, nem lesz megint zöld.
2) Más lámpák közelében csak a gyalogosok részére. (pl. Újpest, Árpád kórház) Igazodik a zöldhullámhoz. Ha megnyomod, csak akkor vált zöldre a gyalogosnak, amikor az az autós zöldhullám vége elhagyja a lámpát. Amúgy meg zöldhullámtól függetlenül zöld az autósnak, piros a gyalogosnak.
3)Útkereszteződésben. Csak akkor vált zöldre a gyalogosnak, ha előtte megnyomod a gombot. (Pl. Váci út, Zepter irodaház előtt) Tehát ha nem nyomsz gombot, akkor hiába piros az autónak, a gyalogosnak is piros marad.
4) Tökmindegy, hogy nyomsz-e gombot, a lámpa programozásának megfelelően kap zöldet a gyalogos.

Azt nem tudom, hogy százalékosan hogyan oszlik meg a lámpák száma. Lehet, hogy valóban a 4-es típus a leggyakoribb.

greencurse 2010.01.09. 22:31:45

Néhány egyetem/főiskola mellett tényleg nehéz dolgozni, nemcsak az ezerféle beadandó és zh miatt, hanem azért is, mert szarul csinálják meg az órarendet, a gyakorlatilag semmit nem érő választási lehetőségek mellett senki nem fog alkalmazni úgy, hogy minden másfeledik órában érek rá 60 percre, mert ugye a suliból is el kell érni a munkahelyre...
(Az óráról lógással senki ne jöjjön, mert sok hely van, ahol 'pofára osztályoznak'...)

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.01.09. 22:33:21

@Gibbons: szerintem CernaGeza (és én) a női verzióra gondolt, nem a szánalmas rapper gatyára. :)

jf 2010.01.10. 22:06:29

Villám tévhit: fényképen szamárfület/ördögvillát mutatni jópofa dolog.

paha · http://paha.blogspot.com/ 2010.01.11. 13:39:11

@jf: mennyire igazad van. Tíz perc, mire beállítod normálisan az adott társaságot a fényképre, aztán észreveszed valamelyik jópofáskodót... :-o

paha · http://paha.blogspot.com/ 2010.01.11. 13:41:02

@jf: ez nem tévhit, ezért már-már off: minél nagyobb a csoport, akit le kell fényképezni, annál többen nem néznek a fényképezőgépbe, hiába hívod fel a figyelmét mindenkinek erre. :-)

CernaGeza 2010.01.11. 17:54:33

@paha:

...továbbá alapszabály hogy ezeken a képeken te nézel ki garantáltan a legszarabbul.

2010.01.17. 18:52:44

És aki nem ért a fényképezéhez? Az hogynan vásároljon kamerát?

Én vettem egy digicam-ot, ami ugye mindet tud, lehet webcam, de mp3, működig fényképezőként is felvevőként, na prima! Volt benne megapixel is zoom is dögivel.

Soha nem fényképezek vele,film detto, mert mincs benne vaku, az össszes többi funkcióját nem használom (motion eye van a gépben), a kb. 100€-s kis kütyöhöz azonban nagyon szép kis csipkés-masnis tokot találtam egy kinai boltban, így mindig magammal tudom hordani.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.22. 00:55:22

@Frengi:
Szerintem az ilyen multifunkciós cuccok nem csinálnak olyan jó képet mint egy csak fényképező, de te tudod.

Amúgy vannak olyan műszaki áruházak, ahol ki lehet próbálni a fényképezőt, meg tudod nézni milyen képet csinál(igaz csak ott helyben és csak a kijelzőn)

mbenedek 2010.01.22. 23:38:16

@wadallat: Tapasztaltam már, különösen iskolák előtt (Törökvészi út pl.), ahol működött a gomb. Általában olyan helyeken, ahol egyébként ki vannak kapcsolva a jelzőlámpák, a gomb megnyomására lesz sárga, majd piros az autósoknak, és zöld a gyalogoknak

gitáros 2010.01.23. 01:20:26

Megapixelhez: egy A4-es lap normál minőségben 2480*3500 pixel.

Intizar 2010.03.10. 21:19:16

Én nem vagyok az a bizonyos "a Nő", csupa nagybetűvel, de annyit mondhatok, hogy édes bor: jujj. Legföljebb tokaji aszú. Egy pohárka desszertképpen.
És még egy dologgal mélyen egyetértek: senki nem bír annyira szép/jóképű/dögös/ésígytovább lenni, hogy ne nézzen ki szánalmas-röhejesen olyan gatyában, amelybe mintha beletojt volna.
süti beállítások módosítása