HTML

Tévhitek blogja

A kendőzetlen igazság bosszantó tévhitekről, téveszmékről...

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Friss topikok

Linkblog

HTML

Tévhit #41: Másfél órás repülőúton ételt kell felszolgálni

2009.12.20. 22:20 :: misbelief

Életem során jó párszor utaztam repülővel, azonban tapasztalataim nem túl széleskörűek, mivel ezek mind Európán belüli, 1,5-2 órás, turistaosztályon/charterjáratokon/fapados járatokon eltöltött utak voltak. Igen-igen, zömmel utazási irodákban befizetett mediterrán csomagutakról van szó, a Budapest-New York business class-t elhúzódó üzleti tárgyalásaim miatt eddig sajnos mindig lekéstem.

Amellett, hogy eleve idegesítenek a tartózkodó, távolságtartó, fapofa (vagy éppen műmosolyú) stewardessek, sosem értettem, hogy miért kell szánalmas mennyiségű és minőségű ennivalót osztogatniuk egy olyan repülőúton, ami rövidebb ideig tart, mint mondjuk levonatozni Budapestről Szolnokra (én amúgy a 7-es buszon is töltöttem már ennyit).

A szokásos menetrend ugyebár az, hogy miután a gép elérte az utazómagasságot és az idősebb női utasok reflexszerűen indulnának a mosdóba, a stewardessek a 60 cm széles folyóson kegyelmet nem ismerve útjukra indulnak 59 cm széles zsúrkocsijukkal. Ez tulajdonképpen a repülőút fénypontja, legalábbis ezt a TÉVHITet sikerült belénk sulykolnia a légitársaságoknak. Az ember már-már azt gondolhatja, hogy a  70 ezres jegyből legalább 50 ezer a kaját fedezi, hiszen sokszor hallottuk, hogy a fapadosok többek között a catering elhagyása miatt tudnak jóval olcsóbbak lenni. Nos, én egyszer összeszámoltam, hogy a 2 grammos Rama margarin, az 5 cm átmérőjű mini zsömle, a 80-as éveket idéző lekváros linzer, és a fenséges menü többi alkotóeleme összesen maximum 150 forint/főt tehet ki, így tehát a világ egyik legtúlértékeltebb szolgáltatásával állunk szemben  (jó-jó, ettem már kétes összetételű pulykaragut is Malév gépen - az mondjuk legyen 200 Ft/fő).

Érdekes módon, a lehajtható kis asztalra elhelyezett ételt az utasok zöme olyan átszellemülten lakmározza a felszállás után csupán 15-20 perccel, mintha nem zabálta volna tele magát a váróteremben a saját kézipoggyászában található, vélhetően sokkal finomabb útravalóból. Sokan több kalóriát veszítenek azzal, hogy a műanyag késsel megpróbálják kettévágni a szikkadt miniatűr zsömlét, mint amennyit annak elfogyasztásával nyernek!

Véleményem szerint semmi értelme ennek a bohóckodásnak - ha nagyon jót akarnak tenni nekünk a légitársaságok, akkor inkább intézzék el, hogy a monopóliummal rendelkező reptéri vendéglátóipari egységekben ne 900 forint legyen egy 0,33-as Theodora ásványvíz!

105 komment

Címkék: repülés utazás repülő étkezés catering

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhit.blog.hu/api/trackback/id/tr51611942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.12.20. 23:07:13

Ennek a párja, amikor az Eger-Budapest buszjáraton (menetidő kb. két óra), indulás után pánikszerűen előveszik a kolbászos zsömit (akkurát módon kockás szalvétába és nylonba csomagolva). Persze a "kolbi" hetven százaléka fokhagyma, így mire a jármű Gyöngyösre ér, már az egész buszt áthatja a szag...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.12.21. 00:37:19

Nagyon jó meglátás. Az egész repülést, ahogy van, gyűlöltem mindig is.

Ugye nem lepődsz meg azon sem, hogy egy Liverpool-Dublin repülőúton (ami kb. fél óra a levegőben) is végigmennek a (fizetős) mozgóbüfével?

Flashy7 2009.12.21. 08:26:50

igazából a repülős kajának nem maga az evés a lényege, hanem hogy elfoglald magad: aki izgul azt azért, aki unatkozik, az meg azért. nincs hely, hangos, nem lehet kilátni ha nem az ablaknál ülsz - amíg hozzák a kaját elbámészkodsz, elszöszmötölsz vele, ha hoznak inni, akkor azzal is, az Európán belüli repülőutaknál az utazás fele meg is van.
de a repülős étkeztetés azokból az időkből maradt meg, amikor a repülős utazás még luxus dolog volt és a drága repülőjegyet így próbálták kompenzálni (nyilván nem értékben, inkább pszichikailag a luxusérzéssel). fölösleges, de lassan elsorvasztják azért.

2009.12.21. 10:03:39

Hmmz. Olvastam, ertelmeztem, es egyet kellertenem Veled, hogy hulyeseg.
Amikor Gorogbe mentunk repulovel, mondjuk lehet, hogy csak masfel ora volt az ut, es hogy egy oraval elobb ki kellett volna erni, viszont egy orat csuszott az indulas ( itt mar elvben 4 ora folott vagyunk) plusz meg a szallodaig is eltelt vagy 40 perc, es otthonrol indulas ettunk, nekem megis nagyon jol esett a gepen kapott falat-szeruseg. Szoval, ha belegondolsz, akkor pl. 7kor reggeli, delben ebed, negykor uzsonna, es het vele vacsora rendszerben egy atlag 6kor kelo ember sacc 4 orankent eszik, az ebrenlet fazisaban. Vagyis. ha veszed az alapveto 1 oraval indulas elotti repteret ( es szamolj egy atlagos egy oras uttal a repterre) plusz a 1,5-2,5 oras repulouttal, plusz a poggyasz felvetellel, checkout-tal, vammal, ami esetleg meg egy fel ora minimum, plusz a szallodaba erkezessel meg egy fel ora....
OSszeadva a normal 4 oras taplalkozasi rutinodnak legalabb egy fazisat ki kellene hagynod.

Ha igy nezed, akkor annak a fene tudja milyen kajanak a felszolgalasa valojaban pont hozzajarul a komforterzet fenntartasahoz. Szoval a tevhited megallja a helyet, legalabbis nalam. ( nem azt jelenti, hogy nem birok ki par orat kaja, es folyadek nelkul, de minek kelljen kibornom, maga a repules is elegge megterhelo a szervezetnek)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2009.12.21. 17:23:51

Mindenki eldöntheti, hogy shorthaulon eszik e vagy sem. Én egy sört mindig bedobok, de néha vami jófajta szendó is befigyel.

emzéperiksz 2009.12.21. 17:24:38

Nem a kaja a lényeg, lúzerkáim. Én kikérem a kajához a sört, aztán a második sört meg a harmadik sört stb., így egész jó hangulatom lesz az út végére. Ez adja a különbséget a fapadhoz képest, főleg amióta nem lehet folyadékot a fedélzetre vinni.

Doryyka 2009.12.21. 17:27:21

Igaz. Hazafelé Zantéról tavaly a személyzet q bunkó lett a végére,azért, mert nem sikerült a kajáltatást befejezniük a süllyedés megkezdédéig, és ez lenne az előírás. Lassúak voltak, de legalább tahók is.

l3v1 2009.12.21. 17:27:56

Ha neked hülyeség, akkor ne kérd a cuccot, oszt jónapot, senki nem fog megsértődni. Én spec vidékről szoktam feljönni repüléskor, 2 órával (néha 3) utazás előttre (kb. 1 óra menetidővel), plusz idő amíg a nem-reptéri parkolóban lerakom a kocsit. Aztán sok óra, mire felszállunk, x ideig repülünk, leszállástól minimum 1.5-2 óra hotelig, add össze. Akármilyen szar a kaja, akkor sem árt ha van, ha már annyit fizet az ember a nyüves repjegyért.

Ami jobban zavar, hogy a sokkal hosszabb utakon is általában szar a kaja az economy-n, amire lehetne mondani, hogy azt kapod, amiért fizetsz, de a jegyárak sajna ezt legtöbbször nem tükrözik.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.21. 17:31:46

Igazad van, de példának okáért a Wizzair járatain a kapható ennivalók nem is rosszak.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.21. 17:33:37

Szeretek a repzajon enni. Az egész olyan mint egy logikai kirakás játék, mert egyszerre sosem fér el minden a tálcán. Ráadásul a két dékás dobozos kóla is tök vicces, no meg amikor a stui-k már sandán néznek rám megint, hogy sört lejmolok :D

biohazard 2009.12.21. 17:35:25

Miért divat szidni a repülőskaját? A repülőn evés nem hóbort, hanem kényszer. Nem michelin-csillagos séfek készítik. Ha zavar, ne egyél, ha meg jót akarsz enni, menj étterembe.

janedoe 2009.12.21. 17:36:02

zsömle? linzer? Rama? micsoda luxusról írsz!
két hónapja volt szerencsém utazni a Malévval egy oda-vissza fordulót: odafelé egy féltenyérnyi minibrióst kaptunk, visszafelé egy egész nápolyiszeletet. nem a jóllakásért adták, az szent :)

Luftwaffe 2009.12.21. 17:36:07

Én is egyetértek... nem létszükséglet a kaja a rövid utakon... Nem azért drága a légitársaságoknak, mert maga a kaja drága, hanem a kaja, a csomagolás, maga a catering szolgáltatás... A hosszútávú utakon általában morgolódni szoktam hogy inkább kérjenek 10-20 dolcsival többet a jegyért csak ehető kaját adjanak... A Lufthansa economy class teljesen ehetetlen, az Austrian pedig kifejezetten jó... Pedig ugyanaz a cég csak két különböző catering szolgáltatóval...

Luftwaffe 2009.12.21. 17:39:44

@biohazard: Lásd hozzászólásom fent.. Akkor, ha valóban minden repülős kaja szar lenne, igaz lenne amit mondasz.. De miért kitűnő a kaja például a Singapore Airlines, a Cathay Pacific vagy az Emirates, sőt, hogy szegényebbeket is mondjak az Air India járatain és miért ehetetlen a Lufthansa, BA, Air France és az összes szaros amerikai légitársaság járatain... ahol ráadásul már 5 dolcsit kérnek a sörért és a borért is...

ZX 2009.12.21. 17:42:09

Ez egy tévhit, hogy a fapadosok azért olcsóbbak mert a kaja nem alapszolgáltatás. Amúgy pedig ha egy szezonon kívüli BUD-HER szakaszt nézel, ami athéni átszállással megy, akkor ha délután 2-kor megy a gép, illeik 12-re kimenni a reptérre. Namost ha nem viszel kaját és méregdrágán sem akarod megvenni a váróban, akkor nem is olyan hülyeség. Egyptairnél pl. választhattál csirke vagy hal közt, és egész jó volt, nem is kevés. Thai belső járaton is egész tűrhető kajával találkoztam, és a mennyisége sem volt rossz. ott pl. kifejezetten jól jött, mert a program elég sűrű volt, és a bangkoki szállodába is éjfélre érkeztünk meg, amikor már nem szolgáltak fel vacsorát.

csizkek 2009.12.21. 17:45:35

Hat aki ilyen blogot ir az tenyleg csak a turistairodas, hurra megyunk nyaralni utazast ismeri! Nem tevhit, hogy kajat kell felszolgalni, hanem szukseg. LAtszik hogy nem vartal meg tranzitban eleget es nem utaztal meg muszajbol. A nyaralasra megyunk, hejh de jo az mas teszta..
Ezen kivul a repulos koszt tud jo is lenni es itt a Malevos sajtos szendvics nem referencia. Lepodtem mar meg europai 2 oras uton. Meleg kaja, egy magyar atlagettermet boven felulmulo minosegben, economy classon.
Javaslom nem altalanositani a szemelyes tapasztalatokat..

Elektro (törölt) 2009.12.21. 17:48:31

@jacint70: Isten bizony pont ugyanez ugrott be elsőre. :D Azok falnak a buszon/vonaton leginkább, akik fél óra múlva leszállnak...

Én legelek mindig amikor repülök. Mondjuk egy tengeren túli útnál ez érthető, 10-11 órát ülök a gépen. De pár órás úton is eszek, mert adják...

Luftwaffe 2009.12.21. 17:48:48

@ZX: Meg az Air India belsői, a Malaysian belsői, a Korean Air belsői is nagyon jó kaját adnak... Ázsiában vajon miért tudnak mégis gazdaságosak lenni ezek a légitársaságok?... Értem persze, maguk a belső járatok nem lennének gazdaságosak, hanem ezek a társaságok a hosszútávú járataikhoz használják a belsőket, kiszolgáló járatként... Egy olyan légitársaságnál ahol nincsenek bevételgeneráló 6+ órás utak elég sok zsetont meg lehet spórolni ezekkel a dolgokkal...

Franky4fingers 2009.12.21. 17:49:04

@csizkek:

Hát, én Lufthansa First Class kajától (ami amúgy finom volt) kaptam életem legnagyobb hasmenését...

Marr 2009.12.21. 17:50:35

A jó repülős kaja nálam még akkor is rendben van, ha drága. De pl. a Lufthansa-élményeim nekem is mind kritikán aluliak voltak, tartósítószer volt a fele a kajának, íz viszont nem volt benne.
Azóta legalább örömmel költök vagyont a fapados-kajákra, mert azok legalább közelebb vannak a frisshez.

Az italt ne említsétek, kérlek, mindig leöntöm magam.

Luftwaffe 2009.12.21. 17:52:12

@Marr: Hehe.. mert nem ismered a Murphy törvénykönyv repülésre vonatkozó tételét... A gép mindig akkor kerül turbulenciába, amikor a vörösbort szervírozzák... :) :)

ZX 2009.12.21. 17:53:01

@Luftwaffe: Egyébként ahhoz képest, hogy válogatós vagyok, meg voltam elégedve a kajákkal amiket kaptunk. Bezzeg a Maléven sonkás szendvics, ahol a sonkát úgy kellett stihl-lel elfűrészelni. :D
A fél órás járatokon meg általában valami aprósütit adnak.

Luftwaffe 2009.12.21. 17:56:39

@ZX: Sajna a Malévról nem nagyon tudok nyilatkozni... Luftwaffe törzsutas vagyok így nálam mindig BUD-FRA vagy BUD-MUC esetleg BUD-VIE az eleje... 3-4 éve repültem utoljára Malévval, akkor téliszalámit adtak reggelire és még meg is voltam lepődve hogy mennyire jó a kaja... Csak a sztyuvira nem szabadott ránézni mert elment a kedvem az evéstől...
Tényleg, valaki nem akar olyan blogot csinálni hogy melyik légitársaságnál a legjobbak a sztyuvik?... :)

gjokkel 2009.12.21. 17:57:29

Virgin America:

Van egy érintőképernyő előtted, és azt rendelsz, amit akarsz, magad lehúzod a hitelkártyádat a képernyő alatti olvasóban. Ha nem rendelsz, nem eszel/nem költesz. Ha akarsz, rendelsz ötöt.

Luftwaffe 2009.12.21. 17:58:43

@gjokkel: A Virgin mindig is jó volt ebben... A Lauda Air volt még hasonló... amíg tönkre nem ment...

csizkek 2009.12.21. 17:59:13

@Franky4fingers:
Hat Lufthansat meg nem probaltam, de Air France-on jonehany eve jokat ettem. Bat ugy latom most azt is szidjak fentebb:) Mostanaban a best pedig a Turkish business class kaja volt, de az economy is kiraly!
A malevos szendvics viszont rohej. Azert felesleges a kiskocsit tologatni, pedig altalaban mikor malevval jovok, akkor mindig nagyon ehes leszek mar a gepen:)

Marr 2009.12.21. 17:59:45

@Luftwaffe: Igen... Biztos van ilyen kávé-félreöntős helyzet a steward-vizsgán, mert olyankor a legbunkóbbak is megpróbálnak együttérzően mosolyogni.

ZX 2009.12.21. 18:01:03

@Luftwaffe: Malévnél régen jó volt a színvonal, de szerintem a hiány kihatott a szolgáltatásokra. A stewardessek öregek voltak, talán 1 fiatal jó csaj volt, de a csajoknak bejöttek a steward-ok :D
Tunis Airen voltak igen szép arab lánykák.

Luftwaffe 2009.12.21. 18:01:20

@csizkek: A business vagy first kajával nem ér összehasonlítani... Mert közük nincs egymáshoz. Maradjunk a hátsó üléssoroknál. :) Hacsak nem villantásról van szó hogy biznicen utazol... :)

Luftwaffe 2009.12.21. 18:05:04

@Marr: Engem pont idén öntött le valami jómadár... Megvan... LH gép volt és ha jól emlékszem IAH-FRA... az ölembe öntötte a vörösbort... Aztán jött a vezető utaskísérő (szép neve van) és mindjárt mondta hogy akkor hoz egy tisztító-csekket (ingyenes ruhatisztításra szolgáló bón)... Luftwafféék tényleg gondolnak sok mindenre... Az persze már más tészta hogy mire leszálltunk Frankfurtban elfelejtették a dolgot...

csizkek 2009.12.21. 18:05:33

@Luftwaffe:
Ez igy van:) Csak peldakepp a Lufthansa first class volt felhozva, mint hasmenes:) Arra reagaltam. De irtam a turkish airlines-on a fapad kaja is meleg eheto, nagyon rendben van!

A.W. 2009.12.21. 18:06:43

Nekem volt szerencsém tavaly a Lufthansával utazni Frankfurtba. Azt kell mondjam, hogy inkább ne adtak volna semmit, úgy talán ma is egy jó minőségű légitársaságnak nézném őket. De ők megtették a maguk részéről, hogy ne így lássam. Mindezt egy kiszáradt, félbevágott barna zsömlével érték el, amelybe egy vékony szelet sajtot helyeztek el gondos kezek. Vaj, margarin, egyéb alkotóelemek valahol a konyhán maradtak :) mindenesetre vicces volt. A nagyobb tengerentúli járatokon pedig igenis jó, hogy hoznak kaját, mert az ember remekül be tudja osztani az idejét és van mire várni, ami elérhető időtávban van. Felszállás - kis uzsonna - film eredeti nyelven megnézés - nagyobb kaja - film megnézése koreai nyelven, emlékezés, hogy vajon miről szólhat.. - még egy kaja - ééés már szállunk is le :) 8 óra így hamar elmegy :)

Luftwaffe 2009.12.21. 18:08:20

@csizkek: Valóban... Jumurdzsákék tényleg jó kaját szoktak adni... Sőt, a most már egyre kevesebb társasághoz tartoznak, akik szállást is adnak ha nem ugyanaznap van a csatlakozásod és végig velük utazol... Ráadásul nem is rossz helyen... Isztambulban a kék mecset mellett van a hivatalos szállodájuk. :)

Luftwaffe 2009.12.21. 18:10:35

@A.W.: A német konyha csodái egyébként is lenyűgözőek... :) Mint a híres német humor...

Luftwaffe 2009.12.21. 18:13:36

@A.W.: Egyébként furcsamód biznicen náluk is ehető a kaja... csak a szakács nem német, hanem havonta váltogatják hogy ki épp a "hónap íze"... Naggyon gay... :)

key 2009.12.21. 18:13:48

Ha reggeli géppel megyek valahova, inkább a fedélzeti étkezést választom a ferihegyi pofátlanul magas árak miatt. A fapados légitársaságok gépein egy menü kb. harmadával olcsóbb mint a reptéri éttermekben kapható. Az LH gépein szerintem nem rossz az ellátás. A szendvics mellett korlátlanul lehet inni -sört és bort is. Ráadásul, ha valaki müncheni átszállással utazik, a bajor főváros repterén ingyen fogyaszthat jó minőségű kávét, teát....
Az AUA pár éve nagyon csökkentette a fedélzeti menü színvonalát, de rájöttek, hogy ez -is- számít az utasok körében, s változtattak -előnyükre. A Malév szerintem csapnivaló manapság, ha tehetem más légitársasággal megyek.

Luftwaffe 2009.12.21. 18:15:21

@key: Képzeld ha a németek nem ihatnák kedvükre a Warsteinert a Luftwaffén.... tuti forradalom lenne. :)

Luftwaffe 2009.12.21. 18:17:22

@key: ... és a bor is korlátlan... csak ihatatlan teljesen. Van mindig valami eredetileg márkakupakos Rizling, meg valami ezerforintos vörös... ünnepnapnak számít amikor Dél-Amerikából származó a cucc.

key 2009.12.21. 18:21:21

Legutóbb pár hete mentem velük, s kellemes francia borokat kínáltak...
Emlékszem, hogy a régi Malév menetrend mindig tartalmazta "Minden étkezéshez magyar bort is felszolgálunk." mondatot. Hol van már a Malév ettől? :((

Luftwaffe 2009.12.21. 18:22:57

@key: Neeeem... hacsak nem valami olcsó francia szart... :) nekem 4 éve Irsai Olivér volt a Malévon.... szerintem az még mindig van mert nem túl drága...

portis · http://www.online-szallas.com 2009.12.21. 18:23:08

Ahogy itt már többen is megjegyezték a kaja azért van hogy legyen mivel elszöszmötölni, teljen az idő.
Én a fapadosokon is inni szoktam egy kávét vagy sört.
A multkor a wizzairen a csaj ugy bontotta fel a sört mint a sarki kocsmában , rárakta a kupak szélét a kocsi sarkára , és ráütött a tenyerével. :) Ezeket birom...

Luftwaffe 2009.12.21. 18:28:07

Okéoké... én októberben voltam utoljára long-haul Lufin, de azóta nem hiszem hogy ennyire megváltozott volna a vállalati stratégia a túristák tekintetében. :)

Jó Estét 2009.12.21. 18:34:16

Repcsin enni jooo, kicsit karacsony filing, hogy vajh mi van a csomagban, illetve a korabban mar emlitett logikai kirakos jatek is szorakoztato :) Sorbol meg legalabb 2t kell egyszerre kerni, lufin mostanaban ujra 0,33as sort adnak, az eddigi 2 decis uveges helyett (vagy csak nekem volt szerencsem). Amugy sztem nem is szar annyira a kaja, multkor volt valami specko sinken szenya, meg melaninnal szennyezett mars csoki :D

Luftwaffe 2009.12.21. 18:36:04

@Jó Estét: Nemmondod baze... és még mindig Warsteiner vagy valami gyengébb cucc? LH-n legalább a sör jó volt.

Lődörgő Hollandi 2009.12.21. 18:36:39

Összefoglalva: fapadoson van kaja, de venni kell. Szendvics, ropi meg ilyenek, de van forró leve is. Meg üdítő.

Nem fapados járatokon 1 óránál rövidebb utakon nincs kaja. (Pl. Amszterdam - London) Egy és két óra közötti utakon szendvics van, üdítő plusy kávé, tea. Kettő óra felett osztanak tálcás kaját. Az olyan, amilyen.

Szerintem ey ay egyik módja annak, hogy a légitársaságok megkülönböztessék magukat a fapadosoktól.

Egyébként ha valaki az Amszterdam - Bangkok, vagy Amszterdam - Peking járatok menüire kíváncsi a Business Class-on, az olvasson bele a blogomba! ;-)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.21. 18:38:29

Én nagyon szerettem a régi szép időkben falatozni 30-40ezer láb magasságban. Igaz, az Swissair volt. Kicsit hiányzik mostanában, de az 1eurocentes jegy mindenért kárpótol kedvenc fapadosom fedélzetén.

korxi 2009.12.21. 18:39:06

Világos hogy ez egy halódó hagyomány. 50 évvel ezelőtt a repülés luxus dolog volt, és ott maradt az, hogy meg kell adni a módját.
Nyilván irracionális baromság egy 2 órás útnál 10 ezer méter magasba felvinni a kaját, és ott megenni/megetetni.
Szerencsére ezt a fasságot mint árukapcsolást már nem kötelező megfizetni - ott vannak a fapadosok.
Akinek meg ez a hobbija, vagy egyszerűen hülye és a repülőn kajálásért horror összegeket akar fizetni, bőven találhat magának ilyen légitársaságot is.
Nincs itt semmi probléma.

DnP 2009.12.21. 18:42:47

Egyszer mentem ELAL geppel izraelbe (nem rohog), na ott jo kajat adtak: halacska, gyumisali, es mindenfele finomsag.. Maleveken meg norbi szelet :) Jot rohogtem rajta.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2009.12.21. 18:44:01

A LH változó: tavasszal Valencia-Frankfurt meleg ebéd és igazán jó spanyol vörösbor volt. Nekem összességében a Cathay Pacific jött be, különösen a kis csomagban kapott papuccsal, fogmosó felszereléssel és az órákig való képernyős pasziánsszal.A menüt kártyán lehetett kiválasztani...
Ferihegy kajaügyileg elborzasztó minőség és ár tekintetében is, a kávéjuk pedig ihatatlan!

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.12.21. 18:44:35

Ó, azok a fantasztikus répakrémes szendvicsek a BA járatain... Igazi angol koszt. De ha az embernek már három órája landolnia kellett volna de még csak az Alpok fölött jár, akkor azért azt is betermeli. Arról nem is szólva, hogy tettek már ki engem reggel kilenckor Gatwick-en az este hétkor induló gépre várni. :(

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.12.21. 18:45:17

Ó, azok a fantasztikus répakrémes szendvicsek a BA járatain... Igazi angol koszt. De ha az embernek már három órája landolnia kellett volna de még csak az Alpok fölött jár, akkor azért azt is betermeli. Arról nem is szólva, hogy tettek már ki engem reggel kilenckor Gatwick-en az este hétkor induló gépre várni. :(

Mécsvilág 2009.12.21. 18:45:17

Amsterdam - Minneapolis Turistaosztály: narancslé - zöldséges/húsos lassagne - bor/sör/- kávé - két zsemle két szelet sajt, egy szelet bacon - narancslé. Néha járok arra. LA - Amsterdam - az előbbi és még egy kis süti kétszer. Alkohol kérni kell, de azonnal hozzák. Mindez: Northwest Airlines / KLM Hozzá a pesti Malév járat: kis kolbásszal töltött karaj, és kedves magyar mosoly

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.12.21. 18:49:18

Ó, azok a fantasztikus répakrémes szendvicsek a BA járatain... Igazi angol koszt. De ha az embernek már három órája landolnia kellett volna de még csak az Alpok fölött jár, akkor azért azt is betermeli. Arról nem is szólva, hogy tettek már ki engem reggel kilenckor Gatwick-en az este hétkor induló gépre várni. :(

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.12.21. 18:50:03

Blogmotor meg repüljön fapadossal-48 órát kaja nélkül!

Lacusru 2009.12.21. 18:52:27

A legszebb emlékek az Aeroflot első osztályáról valók, ahol fehér textil terítő a kisasztalon, rendes evőeszköz (kés fémből) nehéz porcelán tányéron szervírozva kaviár, füstölt lazac és tokhal, saláták, jófajta vaj és péksütik. Közben vodka, gyümölcslé, kávé-tea... és mikor jól laktál, kiderül, hogy túl vagy az előételen!
A meleg néha csak gumi csirke :-( de ha szerencséd van, lehet választani marhát és halat is. A sütik és gyümölcsök is jól tudnak esni utánna.
(Amugy, ha repülőjegy vásárláskor jelzi az ember, hogy csak hal, vagy vega... vagy ilyen-olyan diéta, kóser, vagy bármi! akkor annak megfelelően fog enni kapni, ami mindíg jobb, mint a standard és nincs felár)

Nézzétek meg pár ázsiai társaság honlapját, ahol fentvannak az aktuális menük... honnan-hova repülve mi várható. Némelyik légitársaság komolyan kitesz magáért :-) és olyan menüt ad, hogy a földön is megnyalja a 10 ujját az ember!

csizkek 2009.12.21. 18:53:18

@Lődörgő Hollandi:
Akkor a janicsarok itt is kivetel:) 1 ora alatti belfoldi jaratokon, szendvics, deszert, salata. Jo minosegben, ugy dobozolva, hogy elvidd ha akarod (es ez a lenyege a repulos kajanak:)! 1 es 2 ora kozotti jaratokon, meg meleg talcas kaja!

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.12.21. 18:55:20

Jómagam egyetértek a poszt írójával. Ami logikátlan, az logikátlan. Továbbá tényleg a reptéri várótermek árait kellene felnyomni a fogyasztóvédelemnél, mert az ott minden csak nem verseny, hanem monopólium.

2009.12.21. 19:01:57

kósert kell kérni, az mindig nagyobb adag (gondolom kevesebben kérnek)

csizkek 2009.12.21. 19:02:29

@korxi: "Akinek meg ez a hobbija, vagy egyszerűen hülye és a repülőn kajálásért horror összegeket akar fizetni, bőven találhat magának ilyen légitársaságot is."

Ha ilyet irsz, latom te se sokat repulsz, legfeljebb fapadon. A fapad ara nem a kajatol lesz olcsobb, hanem mert nincs ulohelyes boarding, szigoru sulylimit (olcsobb repteri koltesegek), surubb helyek (altalaban a terded belelog az elotted ulobe) es legtobbszor futyok messzi repteren pakolnak ki.Ezen felul meg csucsra jaratott menetrend (uzemmodban kodolt lehetosege a kesesnek).
Es ha valaki anyut meg meglatogatni Londonba v. atruccan Milanoba, kibirja kaja nelkul v. ha hazankfia letapossa a beszalasnal, esetleg a terde belelog az elotte levo hataba.
De mikor reggel megyek este jovok es meg esetleg atszallok es amugy is rohanas az egesz, akkor az ember tud orulni egy fureszporos szendvicsnek is! Ezen kivul az online checking, a nagyobb hely es a 26kgos cuccomat jutalmazo mosoly felar nelkul tudja feledtetni a plusz arat. Ki mit szeret..
Ha pedig te hulye (szavaiddal elve)vagy es szeretsz marhavagon feelinggel utazni:), akkor nem muszaj kajalni a fedelzeten, te dolgod.

Lille havfrue 2009.12.21. 19:06:04

Az is piszokság, hogy még mindig nem lehet a tranzitba folyadékot bevinni, hanem odabent méregdrágán kell megvenni. Kaja nélkül még csak-csak, de inni kell, pláne melegben. Egyébként külföldi reptereken néhol egész jó a kaja (pl. Párizs, Madrid), a frissen facsart narancslé és minőségi a kávé.

thecult 2009.12.21. 19:06:51

De jó nektek! Én még nem is ültem repülőn! Jó lehet! De Intercity-n már ettem :))

Dercsár 2009.12.21. 19:07:40

Én azt hallottam erről, hogy azért osztanak kaját (a rövid utakon), mert addig is a seggeden ülsz - nem járkálsz, nem kérdezel és nem türelmetlenkedel.
Meg tudja ezt valaki erősíteni - vagy cáfolni?

changebug (törölt) 2009.12.21. 19:11:59

A repülőút fénypontja, ha leszáll az a k.gép és megáll... szerintem.
Nem tudom én Párizsba utaztam oda-vissza aszem 75 perc, AirFrance-cal jó kaját adtak - ill. akkor és ott nagyon tudtam értékelni (kis húsi/kis sajt/kis ez/kis az/az édeset mondjuk nem kellett volna), whisky-t is adtak - szerintem tiszta ráfizetés voltam kedvezményes jeggyel - de részemről örök hála mert a kajára tudtam összpontosítani nem a repülőgép szárnyának rezgésére és a motorhangra... Nem a magasság zavart néztem kifelé, ugyanazt láttam mint oly sokszor a monitoromon - légifelvétel - de az a tudat, hogy be vagyok zárva egy szar lélekvesztőbe és valakire rá kell bíznom magam és nincs egy rohadt ejtőernyőm se ez nagyon rossz.
Szóval szerintem jó az a kaja. Egyébként én szívem szerint meginnék egy üveg whiskey-t és akkor már leszarom, hogy mi történik és hova megyünk :)

boldii9 2009.12.21. 19:12:13

@Luftwaffe: Még mindig Warsteiner, 3 decis üvegekben, egymás után. Éljen a Lufthansa.

Egyébként egyetértek az előttem szólók némelyikével: Nem a kaja a lényeg, de simán összejön, hogy nincs időd az átszállásra, rohansz, stb., de már órák óta nem ettél, mert vám, csomag, stb. A repülőn pedig mindenki ráér, sőt unatkozik, kaja mellett repül az idő.

Egyébként kb. 1 éve voltam utoljára Malévval, Milánóból. Paradicsomlevet kértem (tényleg, más is van úgy, hogy repülőn paradicsomlevet iszik, de sehol máshol nem?), de közölték, hogy van ásványvíz, de abból is csak szénsavas, költségcsökkentés van. Nem tudom azóta történt-e valami, de ott is az volt, hogy a Milánói reptéri röpke 3 órát buszoztam, checkin, meg minden, végülis hiába csak 1000 km, jól esett volna valami jobb.

schloddi 2009.12.21. 19:12:33

repülj cathay-el az kurva jó, legalább 3 kaja, (13órás út) ha úgy adódik akkor kettő meleg, közben mogyoró, meg pia amennyit csak kérsz, mindez economy-n, ja és a sok kis ferdeszemű még nagyon kedves is (legalábbis nagyon jó színész)

Picsasereghajtó 2009.12.21. 19:14:55

@csizkek: "nincs ulohelyes boarding" - SkyEurope-nál (vagy Wizz?) én magam kattintottam rá a netes jegyrendeléskor, hogy a gép legelején levő, ablak melletti ülést kérem...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.21. 19:21:15

jó volt az írás :) én viszont nagyon örülök annak, amikor olyan kaját tesznek elém, amit nem én készítettem, szóval általában boldogan fogyasztom a repülős kaját. Long-haulon még finom is. Ha pedig történetesen nem vagyok éhes, akkor nem kérem a tálcát és kész.

peterslounge 2009.12.21. 19:35:13

Bár nem vagyok rutinos repülő sőt, de én pl szegedről mentem nizzába és a 4.20as vonattal felérve ferihegyre és a 9 oras felszallas utén nekem kimondottan jol esett a sajtos szendő meg a müzli szelet. majd miután mücnhenben 5 óra tranzit várakozás után tovább indultam az ujabb gépen ismét jol esett az a sajtos zsemle és müzli. S ha azt nézzük hogy hajnal 4kor indultam szegedről és du 5re értem nizzaba és 2 gépen is kaptam enni mikor leszálltam semmi bajom se volt pont kellemesen éreztem magam. ja nem szivesen fizettem volna a tranzitban 20 eurot sültkrumpliért...

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2009.12.21. 19:36:38

Igazából tényleg annyi, ha nem kérsz, akkor nem kell enni. Én is fölöslegesnek tartom egy másfél órás úton mindenféle kajákkal bombázni az utasokat. Viszont, ha véletlenül tényleg olyan a helyzet, hogy nem tudtam enni, vagy csak egyszerűen pont akkor önt el a farkashéhség, akkor kérni fogom azt a zsömlét. Az már másik dolog, hogy ez mennyire gyakran fordulhat elő. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.21. 19:41:23

a kaja meg kis pia hozzatartozik a repuleshez
he megvonnak , egy centtel se lenne olcsobb a jegy
csak lenne felhaborodas
es sosem varok sokat es nem is csalodom
/a Szolnok-Bp. vonatpelda az nem eppen talalo, mert azt a vonat utasainak fele etkezessel tolti, a masik fele a buffekocsiban/

dex.ion 2009.12.21. 19:45:19

@gjokkel: jé, és ott nem zavarja a gépet a GSM?

romesz 2009.12.21. 19:47:22

amerikan belul, mar nem adnak semmilyen kajat az utasoknak a masodosztalyon.
Ami szerintem teljesen normalis.
A repulo ut elotti napon nem szoktam enni sem. Viszont ilyenkor szeretek sok vizet inni.

FPéter 2009.12.21. 19:50:26

@csizkek: teljesen egyet értek, nekem eddig a turkish airlines a kedvenc! És még kis zacsis mogyorót is felszolgálnak (hihetetlen finom) a Mogyoró Népszerűsítő Csoport jóvoltából! www.ftg.org.tr/eng_main.htm

legyen ez 2009.12.21. 19:50:41

szvsz, nem jobb/roszabb a kaja egyik tarsasgnal se, legyen az malev, lufthansa, finnair, sas, air france, cathy pacific, united, BA ...
nagy hirtelen nem ugrik be semmi emlekezetes, olyan ertelemben, hogy vmi jot ettem volna. a lenyeget ket korabbi olvtars mar leirta: idötöltes a szöszmötölessel es egy kis sörözessel, valamint nezni, ahogyan a sok balfasz, magara önti a cuccost

borszakértő 2009.12.21. 19:54:27

Nekünk többször is nagyon jólesett a honi kaja ( ránotta, ragu, rántotthús, stb., magyar bor és hideg sör) a repülőgépen, amikor egy hét után a arab konyha "kulináris élvezetétől" teljesen átszellemülve tartottunk hazafelé .

ArcHy 2009.12.21. 19:57:28

A kedves blogiro nyilvan nem gyakori repulo, kulonben nem irna ilyen bena es feleslegesen haborgo cikket SZVSZ, par indoklas:

Ad1: Egy europan beluli repules szinte alig 1-1.5 ora. On-line es/vagy self-check in ide vagy oda, legalabb 1 oraval elobb kint vagy a repteren. Ha hetfon probaltal mar valaha utazni Ferihegyrol, akkor tudnod kellene, hogy a reggeli sorbanallas 30-50 percig a biztonsagi ellenorzesig sima liba. Ugyanez vonatkozik a nagyobb repterekre, ahol a 1.5 orat szinte kotelezo megtartani, tovabba ido meg amig a poggyaszodat felveszed, stb. Tehat a 80 perces frankfurti, a 135 perces londoni repulesnel maris +1/+2 orarol beszelunk. Es ez az altalanos, vagy `normalis`. Vannak meg a huzosabb napok: sztrajkok, idojarasi korulmenyek, stb.

2, Vannak emberek akiknek muszaj enniuk. Curokbetegek, vagy repulon szorongonk, akiknek egy sajtos zsomle is szamit.

3, Az utazasi magassag elerese utani kajaltatas szinten egyik oka lehet, hogy a rutintalanok fule ne fajjon: kenytelenek nyelni ha enni/inni kapnak, es altalanossagban jobb a kozerzete a gyerekeknek/idoseknek, ha kajalassal foglalatoskodnak, es nem a repulessel.

Udv,
A

Axel Torpedo 2009.12.21. 19:58:44

Egyszer utaztam united airlines-szal, na az valami zsenialis volt. Orankent kajat hoztak remek stewardess-ek.

Retexis 2009.12.21. 19:59:24

Emlékszem, majdnem terroristává változtam döbbenetemben, amikor közölte velem a Maléves utaskísérő, hogy sajnos a reggeli gépeken nem szolgálnak fel alkoholt.

Robinzon Kurzor 2009.12.21. 20:01:46

Malév nagyon rapszódikus, van hogy jó a kaja, de egyre ritkábban.
Mondjuk az utóbbi időben alig repülök.

A legjobb kaját Bécs-Bangkok járaton ettem, természetesen Laudánál.

A bécsi Do & Co étterem csinálta régebben a cateringet a Laudának, nagyon jó kaját adtak.

Fehérszakál 2009.12.21. 20:02:51

Malévon volt szerencsém párszor utazni Bukarestbe az utóbbi időkben, szendvics + csoki elég sűrn volt, de álltalában akkor amikor délelött vagy délután repültünk. Amikor délben repültünk akkor rendes tálcás kaját kaptam. Volt hogy késő este jöttem haza, akkor ismét szendvicsek voltak. Business-en sem sokkal különb a kaja, csak inkább más. Azt nagyon sokan elfelejtik, hogy a kaját nem csak azért osztogatják mert megszokás, hanem azért mert utazón a légnyomás kevesebb mint lent, túl gyors az átmenet a 2400m magassághoz tartozó utastéri nyomás és a talajszinti nyomás között, 1-2 perc mire lecsökken a nyomás a 2400-as szintre. Ha ez a csökkent nyomást nem egyenlíted ki álkapocs kiakasztgatással vagy rágással akkor a füledben még a talaj szinti nyomás miatt folyamatosan feszülne kifele a dobhártyád, sokak érzékenyek erre, fejfájás, fülfájást okoz.

Robinzon Kurzor 2009.12.21. 20:03:21

@Axel Torpedo:

Tényeg, UA-n is jó kaja volt München - Washington viszonylaton.

F173 2009.12.21. 20:18:41

10-20 évvel ezelőtt a Malév kajája volt az egyik legjobb Európában és igazi élvezet volt meleg és puha zsemlébe betenni a friss Pick szalámit, majd leöblíteni egy jó magyar vörösborral.Jaj, régi szép idők!
Utóbbi időkben azonban jobban szeretek fapadosokkal repülni, mert nagyságrendileg jobb a kaja és nagyobb a választék!
A hagyományos légitársaságoknál már kifejezetten kontraproduktív, amit fedélzeti kiszolgálás címszó alatt előadnak! A KLM-él egyszer majdnem hánytam attól, amit szendvics ürügyén adtak!!! Ilyen undormány a MÁV utasellátó még a legsötétebb korszakában sem adott az embernek!

Don Blasius 2009.12.21. 20:24:34

Nekem is jól esett legutoljára pár hónapja a monastiri járaton a hajnali szendvics, visszafele meg az ebédidőben felszolgált ebéd. Nekem itt ment el a kedvem a repüléstől (de nem a kajától),és elhatároztam, hogy Európán belül maradok az autónál. Annyi idő elmegy a különféle várakozásokkal, hogy egy 1000 km-es útnál már csak néhány órát nyerek. Jó, imádok vezetni is, ezért is húzok afelé, de alapjában véve a repülést is szeretem. Csak sok a macera. A kaja viszont jól jön ennyi várakozás után. Nem degeszre kell enni magunkat, de ne korogjon még 2 óráig a gyomrom, amíg pl. a szállodába vagy haza érek.

borszakértő 2009.12.21. 20:26:01

Egyszer egy francia légitársaság járatán pár évvel ezelőtt valódi "partizán" szendvicset szolgáltak fel, két félszelet zsömle között volt egy fonnyadt salátalevél....

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.12.21. 20:29:08

Jó észrevétel. Ugyanolyan babona, mint a vasalás.

mokkaczuka 2009.12.21. 20:35:25

Nem a kaja a lényeg, ember, bár annak is van szerepe, lévén repülni maga a dögunalom, és azzal is telik az idő. A lényeg, hogy egymás után kérjed a bort vagy a sört. Pofákat vágnak ugyan hozzá, mert a sztyuviknak az az üzlet, ha ők maguk vihetik haza, már csak azért is vedelni kell, hogy ne járjanak jól.

Látszik, baszki, hogy nem értesz a nagybetűs Élethez... :)

mokkaczuka 2009.12.21. 20:40:01

Mellesleg van különbség, a malévos kaját a macskámnak nem adnám, de pl. egy El Al-ebéd után a tíz ujjadat megnyalod. De az Austrian kajái se rosszak. A Malév amúgy az utolsó években kutyulódott el, a kilencvenes években kimondottan jó volt a keteringje.

gyz 2009.12.21. 20:41:48

@Luftwaffe: Az általad említettek közül csak az Emirates-szel nem repültem, de én még soha nem ettem sehol akárcsak közepes ételt sem. Gumikoszt mindenütt, a Lufthansáé kifejezetten gyomorforgató.

Egyszer a Turkish adott vmi sajtos mártásban padlizsános tésztát, az volt az egyetlen, ami megközelítette az élvezhető étel szintjét.

A repülőskaja szar, arra van, hogy teljen valamivel az idő. Másfél órára teljesen felesleges. Adjanak egy csokit, meg inni valamit, azt nem tudják elrontani.

Hozzáteszem, csak economy-n utazom.

tomcsi71 2009.12.21. 20:45:52

Hát nem t'om... én régen Lufthansával repültem (Moszkva...) évente 2-3X, de az is csak addig volt jó, amíg a fém evőeszközöket adtak (van még néhány a fiókban :))... a kajától nem voltam elájulva, sörözni meg csak nyáron, meegben szoktam... amióta otthon melózom évente max. 1X repülök, akkor Malévval (igaz, 2,5 órásnál rövidebb utam velük sem volt) és a meleg kajájuk sokkal jobb (most is), mint a 10 évvel ezelőtti germán abrak... és az utóbbi években mindig Vylianos vörösboruk volt (igen iható)...
ja egy izraeli repülőúton lgalább két órával hamarabb kint kell lenni + 2,5-3 óra repülés, meg csomag, meg a vám... na ha ezt kell kaja nélkül kibírni (vagy vérlázító árat fizetni a becsekkolás után) akkor le is fejelem az első csúnyán rámnéző embert a környéken...

baliquez 2009.12.21. 20:54:20

Szerintem idióták vásárolnak csak fapadoson kaját meg piát sokért. Jóhogynemmá' testápolót meg rúzst meg parfümöt is ott vásárolsz (megtehetnéd). Londonból indulásnál alap hogy veszek két M&S 3szögszendzsót (ha otthon nem csináltam volna jobbat) meg némi édességet még becsekkolás előtt, megy kézipoggyász tetejébe. Jóféle házipálinkával töltött fémből való farzseb-flaska megy az övvel-mobillal-brifkóval együtt átvilágításra, soha nem volt még belőle para hogy "jaj folyadékot viszek fel a gépre". Egyébként meginnám helyben ha beszólnának, nem sok, egydecis flaska.

Félliteres flakon vizet meg veszek a tranzitváróban, azt viszem fel a gépre. A legfontosabb nem is a kaja hanem hogy legyen nálam savanyúcukor, némelyik gépnek nem igazán jó a nyomáskiegyenlítője (tapasztalataim szerint a Boeingoké rosszabb, az Airbusoké meg jobb.)

Turbulenciát utálom, az nem fehérembernek van kitalálva, na akkor kezdek el szolidan pálinkázni, apró kortyokban. Olyan tisztességes napfényességes baracklekvár-illata van hogy ver minden parfümöt.

Azt nem értem miért kopott ki az a szokás hogy leszállásnál szolidan megtapsoljuk a pilótát a korrekt landolásért - igaz hogy egy halom műszer segíti, de akkor is rajta múlik hogy mennyire finoman rakja le a gépet, nem automatikus. Pláne széllökéseknél. Bunkók a népek, azabaj.

mokkaczuka 2009.12.21. 20:57:40

@changebug: "Egyébként én szívem szerint meginnék egy üveg whiskey-t és akkor már leszarom, hogy mi történik és hova megyünk :) "

Ez a lényeg. Én a legtöbbször már eleve pityókásan megyek ki a reptérre, aztán a tranzitban még rátöltök, hogy utána már ne is higgyem el, hogy egy akkora dolog, mint a repülő, fel tud emelkedni (kizártnak tartom). Aztán a fedélzeten folytatom az ivást... :) De volt, amikor Ferihegyre kijött értem a haverom, és a kocsiba hozott magával pezsgőt... Nem sokra emléxem abból az útból, csak erre az egy momentumra... :)

Gerardus A. Lodewijk 2009.12.21. 21:10:00

Swissair, tízegynéhány éve: felszállás után pár perccel elkezdték kiosztani a kiváló étkekkel roskadásig pakolt tálcákat (igen, turistaosztályon is), pl. a Budapest-Zürich másfél órás úton igencsak kapkodva lehetett egyáltalán az adag felét megenni, sőt útközben rendszeresen fel-alá járva kínáltak még, majd leszállás előtt pár perccel összeszedték a sok-sok maradékot. Repülőn sem azelőtt sem azóta nem ettem finomabbat és többet. Csődbe is mentek!

csizkek 2009.12.21. 21:46:49

@Sün! balázs: ""nincs ulohelyes boarding" - SkyEurope-nál (vagy Wizz?) én magam kattintottam rá a netes jegyrendeléskor, hogy a gép legelején levő, ablak melletti ülést kérem..."

Igen ugy hivjak hogy priority checking. Extra felaras, a jegyed alapbol nem tartalmazza. Es igy sem garantalt 100-asban a helyed tudtommal.. Alapbol nincs ulohelyes boarding, igy kellett volna fogalmaznom:)

csizkek 2009.12.21. 21:47:51

@FPéter: Nu ez a mogyoro nepszerusito ize meg nem esett le eddig:) Megneztem a weboldalukat, jopofa:)

csizkek 2009.12.21. 22:02:34

@Robinzon Kurzor:
Na most mar akkor tudom miert olyan jo a turkoknel a kaja. Ott is a Do & Co csinalja a cateringet..

laposmacska 2009.12.22. 14:02:32

@jacint70: Ettem már tonhalas szendvicset repülőn... Odabaszott. Egyébként a poszt szar, Nem ráderőltetik, hanem megkérdezik, hogy kérsz-e. Nem muszáj elfogadni, ha nem akarod, ez a tévhit.

Egyébként a zürichi járaton csokit is adnak.

respecta /01 2009.12.25. 08:41:46

@jacint70: Máris rosszul lettem, csak a gondolatbaaaa... undorító!
Kizárt, hogy kibírnám! Mondjuk azt is, hogy társasútra induljak autóbusszal. Egyszerűen kizárt!!

A poszthoz: Nekem max. ital jöhet. Vagy az sem. A bevett gyógyszer miatt.
Leginkább a reptéren eszem (nagyon kedvelem közben nézni a gépek jövését-menését, az előkészületeket, az embereket). Igazán jók a kaják és azt teszek a tányéromra, amit kívánok...
@misbelief: Boldog karácsonyt! + minden bekukkantónak!

Macska a háztetőn 2009.12.27. 10:01:48

Na itt sokan nem értik a blogolót. Munkaügyben Londonba járunk. Saját cég, nekem kell fizetni a jegyet. Nem mindegy, hogy 15k/főből oda-vissza reptetem a brigádot (4 fő) és a hozott szendvicsét kajálja reggel a 6 órási járaton (kinek van kedve hajnalban 3 fogásos kajára?), és nem fizetek egy szendvicsért amit műanyagban elémtol a nagylelkű légitársaság +15-30 ezer forintot.

Bollockbuster 2009.12.27. 12:44:24

A blogolót nem kell érteni, hivatásos kommentvadász.
Nem a légitársaságokat kell ekézni(elég hülyék azok maguktól is) hanem a reptereket üzemeltető társaságokat kellene jó lendületből picsán rúgni a versenyhatóságoknak.

A tízmillás jogi igazgató csak jelentéktelen epizódszereplő, a jéghegy csúcsa Ferihegyen, ahol az LRI nevű bűnszövetkezet és azóta privatizált jogutódai évtizedeken át államként működtek, illetve most is működnek az államban. Közmondásos történetek keringenek a vámterületen nevelt kenderültetvénytől kezdve az ipari mértékű csomagdézsmáláson át a hiénamaffiás taxikartellekig. Az egészet vissza kell államosítani, majd fel kellene darabolni a gecibe és évente megújítandó pályázaton koncesszióba adni valami durván szarrágó brigádnak, és az alkalmazottak 90 %-át elzavarni a picsába, élén a szakszervezeti faszfejekkel.
Be kellene látni hogy a reptér természetes monopólium ezért a reptéri illetéket hatósági árszabályozás körébe kell vonni. Onnantól tényleg nem a szikkadt zsömlén fog múlni hogy olcsóbb legyen a légiközlekedés.

MegaBrutal · http://lofaszkapitany.blog.hu 2010.04.18. 15:23:54

Getszi, nekem is másfél órás az út Szfvárról BP-re, mégis kibírom kaja nélkül. :D Sőt, van amikor egész nap nem eszem semmit, csak délután, amikor hazaérek, és azt is kibírom. :D

Reman 2010.06.16. 16:29:51

@csizkek:
Végre valaki, aki tudja, mit jelent az éves szinten 200 repülőút... :)
Kedves posztíró: csinálj végig egy ilyen évet, és AKKOR írj egy bejegyzést a TAPASZTALATAIDRÓL és nem pedig az egy útról leszűrt minden alapot nélkülöző sejtésedről...
Minden jót.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.06.16. 16:58:12

@Reman: teljesen igazad van, évi 200 repülőút (?!) az tényleg elég tipikus, sokakat érintő probléma. Te amúgy Sármellékről jársz Pestre dolgozni, vagy mi?
süti beállítások módosítása