HTML

Tévhitek blogja

A kendőzetlen igazság bosszantó tévhitekről, téveszmékről...

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Friss topikok

Linkblog

HTML

Tévhit #60: 14 fokban már indokolt a rövid ujjú

2010.03.30. 10:31 :: misbelief

Minden évben megfigyelhető, hogy a tavasz beköszöntével, amint kisüt a nap és a hőmérő higanyszála mondjuk 14 fok fölé kúszik, megjelennek az utcán a rövid ujjú pólós, ne adj isten pólós-rövidnadrágos fiatalok. Mai posztomban elsősorban hozzájuk szólnék, de aki nem érzi érintettnek magát, kérem, az is olvasson tovább!

Gyerekek! Természetesen teljes mértékben elfogadom, hogy az emberek hőtűrő képessége jelentősen eltér - sokan vannak, akik 23 fokban már izzadnak mint Havas Henrik, és biztos olyanok is, akik ugyanekkor még fűtenek az autóban. Na de ne akarjátok bemesélni nekem, hogy nem fagy be a seggetek a kora tavaszi csípős reggeleken, akkor, amikor a lakosság zöme még legalább átmeneti kabátban vagy pulóverben járja a várost! Nem arról van szó, mi is örülünk a jobb időnek, de türelem, a nyár még odébb van!

Kutatásaim szerint alapvetően háromféle embertípusra jellemző az indokolatlan alulöltözés: (i) az amatőr testépítőkre, (ii) az extrémebb "outdoor" tevékenységek (pl. sziklamászás) megszállottjaira, valamint a nők között (iii) a kurvásabb vonal képviselőire. Az első csoport esetében a fő motiváció, hogy mielőbb megmutassák a világnak a téli hónapokban kreatinnal felépített, libabőrös zsírizmukat. A második csoport tagjai azt szeretnék kifejezni, ők a természet gyermekei, csak kényszerből élnek egy mérsékelt égövi világvárosban, valódi életterük a tajga vagy a tundra! Nos, ezúton hívom fel figyelmeteket, TÉVHIT, hogy mindenki titeket csodál, leginkább észre sem vesznek titeket (vagy ha igen, röhögnek), úgyhogy nyugodtan dobjatok magatokra egy Everlast mackófelsőt vagy egy Sherpa thermopulóvert! Ami a harmadik csoportot illeti, nos maradjunk annyiban, hogy ha nektek így jó, akkor nekem nyilván nincs ellenvetésem (a meredező mellbimbó amúgy fáj?).

A rend kedvéért a végén szót ejtenék egy tágabb kört érintő problémáról is, nevezetesen, hogy az évszakok változását azért a fenti csoportokba nem sorolható "átlagemberek" is nehezen kezelik. Ennek köszönhető, hogy míg az októberi 19 fokban sokan még pólóban szaladgálnak, addig a tavaszi 19 fokban egyesek még télikabátban nyomják. Szóval nehéz ügy...

232 komment

Címkék: tavasz öltözködés

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhit.blog.hu/api/trackback/id/tr681880198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.30. 11:51:17

A héten beszéltünk róla, szokásunkkal ellentétben beültünk egy beülősbe, ahol főként fiatalok fordulnak elő, és míg mi "rendesen" fel voltunk öltözve, jó páran már bermudagatyó-pólóing kombóban nyomták, mintha csak most jöttek volna a rólangarosszról egy laza ütögetésről. A megfejtés, a közös pont: a tetkó. Drága volt. De télen is ki van fizetve nem csak nyáron, és télen mégsem látja senki. Ergo az első adandó alkalommal villantani kell vele, így hozza be csak az árát.

tbs1001 2010.03.30. 11:51:46

A levegő hőmérséklete mellett számít a Nap sugarainak beesési szöge, és a légmozgás is. Utóbbi kettő sokkal jobban befolyásolja a hőérzetet... ;)

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2010.03.30. 11:52:45

Frusztrált vagy? Nem mindenkinek egyforma a hőháztartása.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.03.30. 11:53:37

Tavasszal még hagyján, de vannak lánykák, akik télen is nyitott kabátban és kivillanó hasvonallal flangálnak. A szépségért mindent, ugyebár.

k u v a sz 2010.03.30. 11:57:48

Kibaszott kemény problémák ezek, még posztot is érnek, meg az én idióta hozzászólásomat is.

jbc4wa 2010.03.30. 11:59:39

Néhányan kicsit gyorsan, mások kicsit lassan reagálnak. Statisztikailag tehát teljesen rendben van az emberek időjárás-változáshoz való alkalmazkodása.:)

blitzkrieg 2010.03.30. 12:01:26

király a post, pont ezen filóztam pár napja a metrón egy lánykát nézegetve aki egy szál rövid szoknyaruhában nyomta (kb mint egy nagy póló), míg az emberek nagy része normálisan öltözött, alkalmazkodva a reggeli 7 - déli 19 fokhoz

Maestro 2010.03.30. 12:01:54

nincs tetkóm nem gyúrok nem mászok sziklát és nem vagyok kurvás (már a nememből adódóan se:).

a megoldás pofonegyszerű: melegem van bazmeg. Nem tudom miért, mitől, hogyan, de míg a reggelnek vége van hamar, mert felmelegszik a levegő (és nem fagyok szét, érzem, hogy hideg van de nem fázom), egész nap meleg van, hosszúgatyában megsülök. Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor a középületekben még megy a fűtés, ami tovább ront a helyzeten, és a bkv-n is iszonyat meleg van.

Ennyi.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.30. 12:06:47

reggel pont ezen gondolkodtam én is!
ugyanis állok 7kor a buszmegállóban, póló+pulcs+bőrkabát, sőt még sál is (ez utóbbi leginkább azért, mert beteg voltam a hétvégén), erre jön egy 18 éves forma srác egy szál pólóban...
ja télen meg azt bírom, h inkább mindenki bedugja a kabátba az ujjait, mint h egy qrva kesztyűt vennének...

has 2010.03.30. 12:07:49

Nem tök mindegy miben járnak. Akkor már legyen inkább úgy mint a seregben, naptár szerint ingblúz, vagy pufajka!

pety7439 2010.03.30. 12:12:14

Vakon vagy postíró... én sem tartozom egyik csoportba sem (mint ahogy már írták), mégis kimegyek rövidujjúban.

Én inkább azon mosolygok, amikor télikabát+bakancs kombó még ilyenkor is...

De ettől függetlenül ez egy full értelmetlen post :D

avus · http://avus.blog.hu 2010.03.30. 12:14:50

Már elnézést, de ekkora ökörséget is ritkán olvasni. Se tetkóm, se télen felgyűrt zsírizmom nincs, csak éppen utálom a nadrágot állandóan feltűrögetni, amikor biciklire ülök. Ilyen egyszerű a sort használatának oka.

rattenfanger 2010.03.30. 12:17:38

TÉVHIT, hogy neked nincs ennél nagyobb problémád.

gaymans 2010.03.30. 12:24:20

hogyan hozza be az árát?

Rebelde 2010.03.30. 12:26:06

én arra gondoltam, hogy talán a földet seprő, a sózott hótól lábszárközépig elrongyolódott,oldalzsebes, terepszínű nadrág utrakoszos, a mosógép már jó ideje kihányja magából és ezért gyorsan magukra kapják a bermudát:)

egyébként vicces a tornacipő is a 30 centis hóban, fagyban:))

vivax 2010.03.30. 12:26:52

sőt én a hétvégén láttam picsagatyóból kibukó ribancrendszámot is a blahán, hejj

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.03.30. 12:27:00

szerintem az utolsó részben van a kulcs: elég esetleges, hogy valakin van-e kabát éppen. Nekem is ingadozik, hogy épp reggel fázom-e (nem szoktam, kicsit magamra is vettem a posztot).

ikarus 2010.03.30. 12:29:55

Hát vaze, erre a posztra annyit tudok mondani, hogy én meg nem értem tűző, meleg napsütésben, ha a hőmérő esetleg csak 14 fokot is mutat, mi a francnak kell kabátban meg pulcsiban lennie a többi városbéli puhánynak...

mószer aranka brigád 2010.03.30. 12:35:16

Imádom a semmiért kötözködő embereket.
A klimaxosokat kihagytad a felsorolásból. Nekik is kurvára melegük tud lenni.

total eclipse (törölt) 2010.03.30. 12:35:30

a másik véglet, amikor 28 fokban, magasszárú csizmában mászkálnak. erre is van példa bőven. képzeld csak el micsoda szaga lehet a lábának, amikor este leveszi a csizmát... pfúúúúj

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.03.30. 12:39:43

Kinéztem az ablakon... Senkit sem láttam rövid nadrágban. Fura.
De a probléma valóban égető! Ideje lenne már egy törvényt hozni, hogy hány foktól szabad tavaszi cuccban járni!

RobertRoy 2010.03.30. 12:43:42

Na és? Miért kell mindenkibe belekötni? Neked nincs saját életed?

trixilw 2010.03.30. 12:43:57

Kedves Misbelief! Azért mert te fázol, mindenkinek fáznia kell? Idióta-e vagy? A megfigyelésed baromira nem jó. Azért megyek én is és sok más ember is ki az utcára pólóban és rövidnagrágban, mert melegünk van. Azt a 10 percet kora reggel meg ki lehet bírni, ráadásul frissítő hatása is van.

sunnymedia 2010.03.30. 12:44:40

Most miért is gond, ha valaki jól érzi magát 14 fokban pólóban? Ha ennyire frusztráltnak érzed Magad, véletlenül se menj Londonba, ahol hasonló időben, póló-bermuda-flip-flop kombóval járkál mindenki.

Agyalap 2010.03.30. 12:44:59

A nagyonkeménygyerekek mindenképpen pólóban kell járjanak már ilyenkor.
Ezt a kérdést csak egy negyven feletti ember teheti fel...

jbc4wa 2010.03.30. 12:50:22

Aki ennyire kiakad a dolgon az tényleg, komolyan magára veszi a dolgot? Nem öltözködhet az ember folyton az "elvárások" szerint, de ez attól még egy vicces felvetés. És nem mellesleg igaz is, szerintem mindenki látott már furcsaságokat. Én például télen, a legnagyobb hóban-fagyban gyakran láttam egy csávót, aki szandálban és sortban járt. Persze kabát az volt rajta. Ugye szabad kicsit nagyobb szemekkel nézni az ilyesmire?

maestro1 2010.03.30. 12:53:04

Én meg pont azt figyeltem meg, hogy az emberek általában nem a hőmérséklet szerint, hanem évszak szerint öltöznek. Pl. januárban mondjuk hiába van 15 fok, akkor is bundabugyi+sál+sapka megvan. Júliusban 15 fok: atléta+bermuda.

Mercyful Fate 2010.03.30. 12:53:45

basszus ekkora baromságot mint bejegyzés.:D:D
Egyeseknek mekkora problémái vannak..irigylem őket.Nem mindegy, hogy ki mikor kezd pólót hordani?aki fázik öltözzön fel akinek melege van vetkőzzön.Nem mindegy h a másiknak mi kényelmes?

MoxNox 2010.03.30. 12:55:28

Látom már nagyon görcsölsz, hogy újabb tévhitet hozz össze :) Én pl. nem vagyok kigyúrva, nincs tetkóm, nincs mit mutogatnom, egyszerűen 14 fok nekem már bőven egy szál pólós, rövidnadrágos idő (ha nem fúj a szél), már 8 éves koromban is így volt. Cserébe 25 fok felett már túl sok is a meleg, a nyári hőségben pedig rendesen szenvedek.

gmarc 2010.03.30. 12:55:29

Tegnap este láttam a buszmegállóban, hogy két fiatal srác vékony kapucnis pulóverben didergett, még dörzsölték is a saját karjukat hogy ne fagyjanak szét. Afféle "menő csávók" voltak. Nyilván nem vesznek télikabátot még télen sem, mert a kapucnis pulóver sokkal menőbb, mint egy jó kabát, ami ideális hőmérsékletet tart. Aki hülye, hát fagyoskodjon!

eloszto · http://eloszto.hu 2010.03.30. 12:58:45

@total eclipse: nem mindenkinek büdös ám a lába :)

shamir 2010.03.30. 13:01:00

Majd írhatnál azokról is akik pedig túlöltöznek mert fázósak. Most komolyan, ezért billentyűzetet ragadni... Egyébként a kreatin vizet köt meg, nem zsírt.

Wannabe 2010.03.30. 13:05:02

Reggel még kicsit hűvös van pólóban, de azt ki lehet bírni, cserébe délben nem kell cipelni a pulóvert vagy kabátot kézben.

jbc4wa 2010.03.30. 13:05:11

@maestro1: Ez nagyon igaz! Ezen én is sokszor röhögök.:)

Sákif za morro? 2010.03.30. 13:05:48

A helyet az, hogy reggel kimegyek é beülök az autóba. A munkahelyemen kiszállok a garázsban, és bemegyek a dolgozóba. Délben, amikor kimegyek ebédelni már közel 20 fok van. Akkor most miért is cipelnék magammal egy kabátot? Vagy ha buszoznék, de nem fáznék, akkor miért is cipelnék magammal kabátot? Frusztrált-e vagy? legközelebb köss bele azokba, akik a fejük tetején hordják a napszemüveget. Ekkora egy fos írást?!

Qu!d 2010.03.30. 13:07:10

Annyi kérdésem volna csak, hogy ezt minek kellett kiposztolni? Fáj neked, hogy más így akar mászkálni? Nekem is el kell oszlatnom egy tévhitet...kurvára leszarják a fejedet visszafelé is:) Mindenki mászkáljon abban amiben akar és amikor akar. Nem dörgölik hozzád a seggüket, nem inzultálnak senkit(legalább is nem az öltözködésükkel).

Egyszóval hagyd a picsába.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.30. 13:07:49

Se tetkóm, se kigyúrt testem nincs, de szimplán nem vagyok fázós. Ennyi. Egy vékony kabát van rajtam reggel, bőven elég. Hazafele az sem.

Btyus meg annyira fázós, hogy mikor én poló / rövidnadrágban ültem otthon vasárnap, ő hosszú nadrág és pulóverben.

Ja, és tud süt a nap is. Most már van ereje...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.30. 13:10:24

@pety7439: Ja. Múltor 15 fokban egy nőn szövet télikabátot láttem begombolva és sálat. Majdenm én lettem rosszul, pusztán a látványtól. :)

moTmeN 2010.03.30. 13:13:30

en jeleznem, hogy a harom csoport egyikebe sem tartozom. egyszeruen elvezem, ha a borfeluletem nagy reszet ujra melegiti a Nap. Asszem ezzel nem vagyok egyedul.

panteon 2010.03.30. 13:15:57

@Wannabe: pulóvert "CIPELNI?" Hát elmehetnél Te is néha futni egy kicsit. :-)
Legközelebb arról nyissunk posztot, hogy pl egy Auchan-ban bevásárlás közben EL LEHET ENGEDNI AZT A ROHADT KOCSIT, és be lehet menni a sorok közé üres kézzel, ugyanis nem fogják ellopni a cuccot mert NINCS KIFIZETVE!!!

macilaci 2010.03.30. 13:16:13

Azért járok rövidujjúban nap közben, mert ha felvennék egy pulcsit, izzadnék mint a ló. Az mivel lenne jobb? Akkor meg azon menne a sápítozás, hogy milyen gusztabéla vagyok, meg mennyirefújjfújj a pumaszag. Télen is csak 0 fok alatt veszek kabátot, mert autóval járok és fölösleges arra a pár percre vesződni vele.

Elég széles a komforttartományom, már ami a hőmérsékleti viszonyokat illeti. Amikor a most még egyébként kötött zseníliapulcsiban didergő vérszegény kis girnyók is megbuggyannak a 41 fokban, én még akkor is jól érzem magam. Csak más tempó kell hozzá.

korlat 2010.03.30. 13:18:46

hát nem tudom, nekem van egy viszonylag meleg téli kabátom és télen a hideghez képest aláöltözöm. ha jön a "jó" idő, akkor nem átmeneti kabátot használok, hanem mondjuk melegebb pulcsit (még késő ősszel is), de ha már délutánra felmegy a hőmérő 16 körülire, akkor már reggel is vékonyabb pulcsiban mászkálok. (amúgy nem fázol meg, ha mondjuk 2 villamosmegállóval előbb szálsz le és sétálsz kicsit:p)

Laciii 2010.03.30. 13:20:06

De bizony, hogy nem fagy be b+.

8-9 fokban az erkélyen álltunk én rövidnadrág póló, kolléga hosszúnadrág pulcsi és fázott és nem hitte el, hogy én nem. Mondtam neki feltűri szépen a pulcsi úját, ő libabőrös én nem, ennyi.

Én azt nem értem 20 fokban hogy lehet kibírni egy vastag kabátot, de elhiszem.

Ez olyan mintha rühelled a padlizsánt és a másikra azt mondod, hogy csak és kizárólag azért eszi, mert egészséges és ha azt mondja szereti az ízét akkor hazudik meg megjátsza magát.

b0c1k4 2010.03.30. 13:21:11

@macilaci: Iiigy van, autoval jarok, melohelyen van futes, otthon van futes, kocsiban van futes... mi a fszert oltozzek fel mint allat

ui: Nem,nincs tetkom

dzson 2010.03.30. 13:31:48

Hogy te mekkora nyomi vagy :DDDDDDDDDD

belekotyogok 2010.03.30. 13:32:25

@maestro1: talán azért van ez így, mert ha az ember lánya-fia esetleg nem otthon alszik, neadjsten hétvégére is elmegy, akkor inkább bevállalom a januári 15 fokos hőmérsékletet nagykabátban, mint másnap egy hirtelen hófúvásos sétát tavaszi öltözékben.
Amúgy meg egy panel 7. emeletéről reggel hatkor elég nehéz megítélni, hogy milyen idő lesz aznap, ez a sokat tanult meteorológusoknak sem sikerül mindig, én inkább felkészülök. Arról nem is beszélve, hogy ha sötétben mész melóba és sötétben érkezel haza, akkor tulajdonképpen észre se nagyon veszed a kinn uralkodó időjárási viszonyokat...Ennyit a januári 15 fokokról.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.03.30. 13:39:11

szerintem a poszt nem annyira a mai időjárásra gondol. én vágom mire reflektál, február vége felé amikor volt néhány nap amikor fél órákra kisütött a nap de amúgy kb 9-10 fok volt na akkor én is láttam ezeket a kliséket. libabőrös, 60 kilós metroszex gyerek egy szál flitteres Ed Hardy pólóban, olyan elszánt fejjel várta a buszt mintha ketté akart volna harapni egy jéghegyet. meg a vesegyulladással dacoló "jócsajok", military "nekem a tesco-s bevásárlás is a szovjet front" hülyegyerek atlétában, stb stb...

Mezőbándi 2010.03.30. 13:39:29

Azért a gének szerepét se becsüljük le. Bennem jó adag északi gén van és ennek megfelelően kimondottan jól tűröm a "hideget".

Mellesleg LOL: 14 fok az hideg? Nekem a hideg az -5 fok alatt kezdődik, addig bőven elég az öltöny alá az ing, alá egy normál pamut póló, az alá egy vékony pamut trikó. -5 fokos hőérzet alatt jöhet egy kabát is. -15 alatt jöhet egy bunda/kabát.

Viszont az irodában kiverem a balhét, ha a hőmérséklet akár fél fokkal is a maximálisan megengedett 24 fölé kúszik. Persze ilyenkor egy csomó kollegina panaszkodik, hogy milyen hideg van.

Mondjuk, az irodai hőmérséklethez kellene öltözniük, ahol 8+ órát tölt az ember, nem az utcaihoz, ahol fél-egy órát tölt utazással.

Russell44 2010.03.30. 13:43:07

éveket töltöttem mínusz huszonvalahány fokokban hegyekben, és emellett kajakos pályafutásom alatt minden télen rövidnadrágban és trikóban küldtek ki minket futkorászni, azért hogy ne lazsáljunk. kiröhögöm a 14 fokot

nemezisazis 2010.03.30. 13:43:32

ejha. micsoda problémák. ver az asszony vagy mi bajod?

admin1221 2010.03.30. 13:46:20

Tetszik a cikk! Egyetértek....
Végre!

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2010.03.30. 13:50:31

Csak szólok, hogy 5 napja csak rövid cuccokat hordok. Nem érdekel ki mit gondol, és hogy megnéznek-e, nekem ez így jó. És semmilyen gyógyegér ne akarjon csoportokba sorolgatni. De véletlenül nem te voltál tegnap bundában a Móriczon dél körül?

Asidotus 2010.03.30. 13:51:46

Nekem inkább a csajok azok, akik megállítanak a gondolkodásban:
Hűvös tavaszi vagy őszi napokon is egyszál semmiben flangálnak, kitéve mindenünket, bejön neked a liba, fölszeded, utána meg a 26+os szobában meg akar fagyni.

Ferocious 2010.03.30. 13:58:43

Szeretem a sok elmebeteg fókát, akik inkább bevállalnak egy tüdőgyulladást, de fel nem öltöznének ilyenkor normálisan... Nem baj legalább elhullanak a hülyék...

Pontosan ilyenkor tavasszal lehet a legjobban megfázni, ha nem figyel oda az ember az öltözködésre.

Mondjuk én plusz húsz fok felett kezdem jól érezni magamat és akár a 38 fokos melegben is remekül érzem magam. Az én őseimben nem igazán voltak skandináv gének.

Én igazából a kollégáimat tudom az őrületbe kergetni, mert NEM vagyok hajlandó elviselni semmiféle klímát sem autóban sem épületben...

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.03.30. 14:03:40

"októberi 19 fokban sokan még pólóban szaladgálnak, addig a tavaszi 19 fokban egyesek még télikabátban nyomják."

Ez pont fordítva van. Nyár után miután megszoktuk a meleget, októberben már vastagon öltözünk, tél után, miután hozzászoktunk a hideghez a 19 fokot már kánikulának érezzük.

A hőérzet meg nagyban függ a fizikai aktivitástól. A rendszeres sport 5-10 °C-val megemeli a hőérzetet és gyorsítja az égést. Ezenkívül akinek magas a koleszterinszinje annak sokkal hamarabb lesz melege és kevésbé fázik.

Nálam a lakásban télen 15-16 fok van, ehhez képest a 14 fok az utcán, hogy még süt is a nap egyértelmüen rövid ujjúért kiált. Egyszer voltam megfázva a rendszerváltás óta, 1993-ban és egyszer influenzás 2004-ben. Az anyukám 14 fokot tart télen a lakásban, nem emlékszik mikor volt megfázva vagy influenzás, a barátnőm anyja 23 fokot tart télen, felváltva betegek, kivéve a barátnőmet aki inkább nálam válassza a 16 fokot.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.30. 14:07:15

@d'oh: Erről van szó!

Emberek! Nem, nem ez a legnagyobb problémám (lépjünk már túl ezen a fantáziátlan komment-klisén), és nem, nem járok nyáron télikabátban.
Egyszerűen látszik a pólóban fagyoskodó hülyék többségén (öö, tisztelet az "északi génekkel" rendelkező kivételnek..), hogy csak kifelé szerepelnek.

jbc4wa 2010.03.30. 14:07:38

@helota: "Ez pont fordítva van. Nyár után miután megszoktuk a meleget, októberben már vastagon öltözünk, tél után, miután hozzászoktunk a hideghez a 19 fokot már kánikulának érezzük."

Majd nézz körül, a gyakorlat sokaknál mást mutat.:) Én is nagyon sok olyan embert látok, aki a hónap nevéhez öltözik és ha azt történetesen januárnak hívják, akkor hiába van 20 fok, akkor is rajta lesz a nagykabát, sapka-sál-kesztyű. Ugyanez fordítva is működik a nyári hónapokban.

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.03.30. 14:10:30

Ja, elfelejtettem a kialvottságot. Ha valaki fáradt vagy krónikusan fáradt akkor akár 10 fokkal csökkenhet a hőérzete, ha meg minden nap jól kialussza magát akkor ugyanennyivel emelkedhet a hőérzet. Én pl. emmiatt nyáron nem is tudom kialudni magam hónapokig, mert akkor meghalok a melegtől. Ezért napi egy-két órával kevesebet alszom nyáron, így csökken a hőérzetem és jobban elviselem a meleget. Télen meg ráhagyok egy -két órát ha a körülmények engedik.

Semper Fidelis 2010.03.30. 14:11:48

Soha nem szedtem kreatint, szteroidot, semmilyen szert, táplálékkiegészítőt sem. Csakis sima házikoszt, szalámi, sonka, mákos tészta.

Egyébként meg nem azért gyúrok, hogy rejtegessem vazz :o)))))

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.03.30. 14:18:07

Ha meg hazalátogatok, anyámnál szétfagyok két pulcsiban, miközben ő rövidújjuban rohangál, pedig ő már közel a hatvanhoz.

Szóval nem kell mindenkit lahúzni.

A fiatal csajok alulöltözöttsége derékátjékon meghozza majd az eredményt, mert a szervezet a vesék védelmében iszonyatos méretű szalonnaréteget halmoz a derékra.
Ezért a csipőnacis lányoknak már olyan úszógumijuk van, hogy esetenként kivülről ráfolyik a nadrágra, miközben a többi testrészük normális.

2010.03.30. 14:25:00

A kommentek számából ítélve beütött a post :) Vagy ma mindenki otthon hagyta a humorérzékét.

Dr.Traktor 2010.03.30. 14:26:33

A "melegem van azért vetkőzök" arcok ugyan árulják már el, hogy ha most melegük van akkor mi a büdösistnfszát csinálnak nyáron a 38-40 fokban?

Felforrnak?

Tényleg kiváncsi vagyok.

Alikam 2010.03.30. 14:30:29

Az élet nagy problémái...

Alikam 2010.03.30. 14:31:02

@Dr.Traktor: valószínűleg szenvednek és légkondiznak ezerrel...

ikarus 2010.03.30. 14:33:24

én pl szenvedek és várom a telet 25 fok felett, 30-35 fok meg már nem is fehér embernek való :)

Seregbontó 2010.03.30. 14:36:53

@Dr.Traktor: Igen felforrnak, sőt. Kibaszottul utálom ezt a bizonyos 38-40 fokot. Magam is rövidujjúban járok, mivel (legalábbis Pesten) már így 20 fok körüli hőmérsékleten is melegem van. Egyszerűen csak különbözik a hőháztartásom a nagy átlagtól. Ja és ennek ellenére nem tartozok a posztoló által említett csoportok egyikébe sem.
További kellemes napot!

jbc4wa 2010.03.30. 14:37:02

Misbelief, viszonylag új olvasódként, visszaolvasva jópár posztot azt kell, hogy mondjam, hogy te egy nagyon bölcs ember vagy.:) <ajnározás vége:)>

Ferocious 2010.03.30. 14:40:39

@egy derék katona: Hát én meg azt kell mondjam, hogy a telet egyenesen, tiszta szívből gyűlölöm, 25 fok felett kezdem jól érezni magam...

Nem vagyunk egyformák.

DW73 2010.03.30. 14:42:52

@egy derék katona: Egyetértek. Nekem nincs is pulóverem.
Én azokon tudok ilyenkor csodálkozni, aki pulóver + kabát + sál. Hogy nem erjed meg...

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.03.30. 14:42:58

@Dr.Traktor: konkrétan elfolyunk. Az elején napi min 3-4 x tusolás hideg vízzel, napi 3-4 cserepoló, fejet kopaszra, testszőrzet leborotválva, napi 6 liter víz, kevés kaja, hús szinte kizárva, zsír és kalóriaszegény kaja. Tucat papírzsebkendő homlokot törülni.
Később kevés víz, kevés kaja, kevés alvás és meleg tea, ami tágítja az ereket és segít lehűlni.

Ferocious 2010.03.30. 14:43:28

Felőlem egész évben lehetne 25-30 fok, elviselném. Nem beszélve a megspórolt fűtés számláról és a kibaszott sok téli cuccc kényszerű megvásárlásáról...

Inkább elkölteném másra.

Nem jó égövre születtem...

ikarus 2010.03.30. 14:44:18

mondjuk eleve, aki 0-20 fok között képes dideregni, annak vacak a kreingése, tessék legalább egy-két felest letolni :p

Ferocious 2010.03.30. 14:45:51

@helota: Mi van veled??

30 fokban sem izzadok még akkor sem, ha sokat iszom /nem vagyok 30 kiló vasággyal kategória /.

Ugyanúgy átkezem ilyenkor is mint télen, bármit meg tudok enni-inni és nem szenvedek.

Számomra a kínszenvedést a téli hónapok okozzák.

DW73 2010.03.30. 14:46:00

@helota: A meleg teához csak gratulálni tudok!

Ferocious 2010.03.30. 14:48:25

@DW73: Nem beszélt pedig hülyeséget, mert a meleg italtól beindul a párolgás (izzadás) ami hűtő hatású.

Manyizga (törölt) 2010.03.30. 14:49:51

Eeegen... és van még az, hogy ha a "hivatalos" évszakhoz képest jelentős az eltérés, az emberek nem váltanak elég gyorsan: már két hete +15 fok van januárban, akkor is a Columbia duplakabát van rajta. Viszont ha egyszer rászánta magát és átvált a tavaszi/átmeneti kabátra, akkor utána felőle lehet -15 fok is hetekig, nem veszi vissza a télikabátot... :)

ikarus 2010.03.30. 14:50:31

ha melegem van akkor meleg ital nélkül is beindul az izzadás, párologtatás, akkor még minek fűteném magam pluszban belülről is meleg teával? ez szerintem is hujeség :)

juliusbond 2010.03.30. 14:51:31

A poszt stílusa zavar. Mondja el a véleményét, hogy érzi magát a 14 fokban tavasszal, mit venne fel vagy le.
De hadd öltözzön már mindenki úgy ahogy akar, ha fázik, magának fázik, nem a posztolónak.
Van aki rózsaszín ruhát vesz fel. Más bőrnadrágot. Én nem venném, más hadd vegye. Van aki transzvesztitának öltözik. Míg nem akarja elhitetni velem, hogy lány, pedig nem, addig hadd tegye.

[c] 2010.03.30. 14:52:00

Nehéz elképzelni, hogy vannak, akik egyszerűen nem fáznak?
Nekem még télen is melegem van néha pulóverben + kabátban, ilyenkor kigombolódom.
16 fokban meg simán flangálok egy szál pólóban.

Ferocious 2010.03.30. 14:52:53

@ikarus: A meleg itallal ezt lehet fokozni amitől sokkal jobban hűl az ember. A beduinok sem véletlenül kortyolgatnak 50 fokban forró kávét.

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.03.30. 14:54:02

@DW73: a meleg tea ötletét sivatagi utinaplóból vettem, majd utánanéztem egyéb szakirodaloban is és tényleg jó. Ha nem mered kánikulában kipróbálni, elég ha kipróbálod az ellentettjét. Benyalsz néhány fagyit. 20 perc múlva olyan hőhullám jön rád, hogy szétizzadod a füled. A forró tea(persze cukor nélkül) után meg 20 percel kellemesen enyhűl a kánikula érzésed.

[c] 2010.03.30. 14:54:32

@purga: Én ugyan csak nyolckor keltem, de nem vettem kabátot.
Komolyan csodálkozom, hogy van, aki képes ilyen időben pulóvert ÉS kabátot venni.

Nem kell rögtön feltűnési vágyat keresni e jelenség mögött, egyszerűen másképp működünk. Én rosszul bírom a meleget, és már tavasszal is majd' megsülök.

Ferocious 2010.03.30. 14:54:42

@lúzer_: Hát bocsáss meg, de nekem felfoghatatlan...

ikarus 2010.03.30. 14:55:11

@Ferocious: én próbáltam már ezt is, de nem jött be, marad a jéghideg sör :)

DW73 2010.03.30. 14:56:06

@Ferocious: Miért kellene fokozni. Túlhevült már a tested?. Szerintem ezzel csak szívatjátok a szervezetet.

Ferocious 2010.03.30. 14:57:05

@ikarus: Na erről van szó én is ezt az iskolát követem, bár mint írtam nekem nem nagyon szokott melegem lenni.

DW73 2010.03.30. 14:57:15

@helota: Hát akkor idd a meleget, de ilyen logikával télen nyald a fagyit!!!

angantyr 2010.03.30. 14:59:18

@ikarus: Pedig nem hülyeség, nem véletlenül kínálnak már mediterrán országoktól kezdve a trópusokig forró italt, teát főképp. Pont azért, amiért valaki fentebb leírta. Kicsit olvass utána.

ZöldszemM2 2010.03.30. 15:00:36

"Ah minő élet , reggel és estve öltözni kell"

Hát én bizony napközben is. Hol lekapok magamról valamit , hol meg fel.
Legútóbb az egyik OTP fiókban kapkodtam a pulóvereket (több is volt ) mert ott qurvára fűtöttek.

Ferocious 2010.03.30. 15:00:48

A téma számomra azért is aktuális, mert közeledik a meleg idő és vérre menő viták szoktak kirobanni a "bekapcsoljuk-e vagy nem a klímát az autóban" kérdésből.

Valaki a végén mindig végig fogja duzzogni az utat és én elátkozom még azt is aki kitalálta
azt a kib@szott klímát... amég nem volt addig is túléltük az utat és nem volt miért szívni a másik vérét!

DW73 2010.03.30. 15:00:54

@angantyr: Talán, mert annyi eszük van.

ikarus 2010.03.30. 15:01:56

@angantyr: neked is elhiszem, hogy papíron így működik, annyit mondták nekem évekkel ezelőtt, hogy mint mondtam ki is próbáltam.... de mikor eleve úgy folyt rólam a víz, mint a niagara, kifejezetten nem esett jól, sem a fogyasztáskor, sem utána semennyi perccel... ellenben egy 1 liter hideg víz, vagy sör.... :)

sobrijoska2 2010.03.30. 15:02:22

Minek kell ehhez 14 fok-nak lenni. Pl. én már + 5-től jól érzem magam amennyiben a hőérzetet befolyásoló többi tényező (szél, napsugárzás, stb) is megfelelő. Ahány ember annyi féle.

DW73 2010.03.30. 15:04:18

A tested küzd, hogy megfelelő hőmérsékleten tartsa a belső szerveid, erre te nyomsz neki egy kis forró italt. Gratula. Pontosan tudja a test, hogy hűteni kell magát és teszi is. Te ezt csak fokozod a meleg bevitellel. Én biztosan nem fogom!

ikarus 2010.03.30. 15:05:26

@Ferocious: erre csak annyit tudok mondani, bizonyos szint alá levetkőzni nem lehet, fel viszont igen, ergo sokkal egyszerűbb a meleget kevésbé tolerálóhoz igazodni (nem azért mert én is ilyen vagyok, hanem logikusan), mert maximum bekapcsolod a légkondit és a póloóra felveszel egy inget és a másik pólóban jól érzi magát légkondival, te meg egy plusz réteggel és mindenki jól járt....

nem kell az egy szál pólóhoz ragaszkodni ilyenkor, csak, hogy visszatérjek témához :D

Hümüzhümümüz 2010.03.30. 15:06:31

Ez a post most komoly??? Ekkora tufát! :S És még főcím. Pff!

Ferocious 2010.03.30. 15:07:38

@ikarus: Hát ez igaz csak sokszor nincs kéznél egy pulcsi (nem a saját autódban ülsz) és ilyenkor szokott beidulni a duzzogás.

[c] 2010.03.30. 15:09:30

@helota: Kipróbáltam, nekem nem vált be.

angantyr 2010.03.30. 15:09:34

@ikarus: Amikor először olvastam róla, én is hülyeségnek tartottam. De én is nehezen tűröm a hőséget, és meggyőző tapasztalatot szereztem, amikor Törökországban július-augusztusban 50-55 fok körül rám tukmálták a forró teákat; nem esett jól először, de ahogy kezdtem magamhoz térni, rákaptam, és meg vagyok győződve, hogy pár hétig csak a tea tartott életben.

[c] 2010.03.30. 15:11:43

@Ferocious: Akkor kvittek vagyunk, számomra meg az a felfoghatatlan, hogy valaki olyan időben, amilyen most van, képes pulóvert és kabátot venni. Tegnap is pólót vettem kabáttal, de a kabátot levetettem, mert majd' megsültem benne.

Totja 2010.03.30. 15:12:05

Vannak igen komikus esetek is. Gondolok itt a műgengszter repper kölökre, aki a fordított sapka - kapucnis pulcsi - bermuda - edző cípő együttesben nyomul. A komikumot ebben az esetben a cingár, gyufaszál lábai szolgáltatják, ahogy nagy elánall kacsázik az utcán.

Altdel 2010.03.30. 15:13:43

SZVSZ szomorú, hogy valaki energiát pazarol arra, hogy ilyeneken filózzon. Még szomorúbb ha ezt meg is írja valahová. Nem hót tök mind1, hogy ki mikor, és hogyan öltözködik? Amíg nem sérti a társadalom alap erkölcsi pillérjeit, addig kurvára nem ezen kéne rágódni.

Azonban, hogy ne csak off legyen, én nem nézem a hőmérőt. Kinyitom az ablakot, ha kellemes az idő, akkor a kabát lógva marad. Így történt ez a napokban is. Nincs tetkóm, soha nem gyúrtam, nem űzök semmilyen extrém "outdoor" tevékenységet, és még csak nő, meg hímringyó se vagyok. Az elcseszett skatulyázásról meg ennyit.

[c] 2010.03.30. 15:13:48

Jut eszembe, van egy ismerősöm, aki télvíz idején is képes egy szál pólóban flangálni. Na, ez már nekem is hardcore.

Ferocious 2010.03.30. 15:16:25

@lúzer_: A hétvégén sok-sok négyzetméternyi területet kellett felásnom a kertben és megpróbálkoztam a rövid újjú pólóval meló közben. Sajnos nem jött be, mert hiába volt meleg a napon+meló, de a szél miatt folyamatosan fázott a hátam és akkor inkább felvettem a melegítő felsőt.

Inkább melegm legyen mint megfázásom...

De hát nem vagyunk egyformák! :)

Utó Pista 2010.03.30. 15:17:36

Te nagyon unatkozó szerencse nélküli. Nekem 14 fok már kánikula és utálom, ha melegem van.
Én melyik csoporthoz tartozom? 47 éves 182 cm 102 kg-os férfi.
Szerintem egyszerűen irigykedsz, hogy állandóan fázol.

angantyr 2010.03.30. 15:17:51

@misbelief: Egy szóval sem panaszkodhatsz, tessék, itt a kommenttenger. :)

Gombocska 2010.03.30. 15:18:44

Ilyen cikket, blogot, posztot én is tudok írni:

"Minden nap megfigyelhető, hogy unatkozó nyomik rinyáit rakják az Index főoldalára! Most elsősorban hozzájuk szólok. Gyerekek! Természetesen elfogadom, hogy mindenkinek más az ingerküszöbe, de senki ne magyarázza már meg, hogy az a legfontosabb, hogy ki, miben járkál tavasszal, 14-20 fokban!

Kutatásaim szerint három csoportra oszthatók az irreálisan unalmas, rinyáló blogok írói: bölcsészek (i), megbukott gimnazisták (ii), vagy munkanélküli, otthon punnyadó panelprolik (iii). TÉVHIT, hogy minden faszságot le kell írni, ami nyomja a lelked!"

Na, akkor nekem is Index címlap?

Ferocious 2010.03.30. 15:18:55

@Utó Pista: Viszont kánikulában meg a fázósak röhögnek rajtad, hogy lihegve izzadsz mint egy ló! :)

ikarus 2010.03.30. 15:20:59

@Gombocska: nagyszínpad, nagyszínpad... :D
amúgy kb... :)

Gombocska 2010.03.30. 15:27:49

@ikarus:

Meghajol, meghajol! Köszönöm az elismerést, rózsát az öltözőmbe, plíz! :-P

Egy vendég, ki látok és tapasztalok 2010.03.30. 15:28:08

Rajtammaradt télikabát,
még nem tudtam reggel, hogy ilyen ez.
Kigombollak télikabát,
szélben csapdoss, nagy lomhán ijedezz.
Túlvetkőztek télikabát,
túlvetkőztek, érzik hajlamot.
Na mit szólsz hozzá télikabát,
megértük az új tavaszot.

Gombocska 2010.03.30. 15:34:53

@ikarus:

Feltűnt már, hogy kimondva a "nagyszínpad" így hangzik: nagyszimpad?

Metal_Storm 2010.03.30. 15:45:16

érdekes...
szeretem az ilyen értelmes írásokat

Mindenkinek más a hőérzete és az igénye a ruhára. Láttam már az ifj. Ocskay Gábor jégcsarnokban póló, rövidnadrágos srácot szurkolni. Csak rajta volt ilyen cucc. A hőmérő -12 fokot mutatott. Szerinte is pólós idő van kint. :) Reggel még nálam a mellény, mert kicsit hűvös lenne nélküle, de kellemes amúgy. Legalább valami felébreszt.

ikarus 2010.03.30. 15:46:58

@Gombocska: ez mind hagyján, de, hogy jell írni: muslica, vagy muslinca? :)

Rui Blaaz 2010.03.30. 15:47:15

régebben, ha valamelyik ifjú tyúk (csibe) nyáron a légkondit buzerálta, átküldtem neki és a HR-esünknek a dress code-ot meg a vonatkozó irodai hőmérsékleti előírást. nem mindegyik értette meg elsőre.

ma könnyebb a dolgom. szólok. ha nem érti meg elsőre, adok neki egy egyszerűbb statisztikai feladatot és mivel a felsőfokú oktatás olyan lett, amilyen, 99%, hogy nem megy neki. erre írok egy szépséges írásbeli figyelmeztetést (csak szépen, törvényesen) és ismét megkérem a légkondi nembuzerálására. eddig mindegyik felfogta az összefüggést.

(lehet, hogy mégis tanítanak valamit?)

decoati 2010.03.30. 15:52:25

azta mekkora bejegyzés!:)
Ha kutatásaid szerint 3 embertípusra jellemző ez, akkor (I) borzasztó szar megfigyelő vagy, (II) te is csak egy általánosító köcsög vagy. :)

Nem vagyok sem testépítő, sem sziklamászó. Viszont a munkakörömből kifolyólag sokszor olyan körülmények között dolgozom (szabad ég alatt) hogy (I) -20 fok, éjszaka, hózápor, (II) a meteorológusok mindenkit árnyékba parancsolnak, aki nem akar meggyulladni. Ésmivelhogy a télből megyünk a nyárba, ez a 14 fok maga a kánaán.:)
Tehát élő példa vagyok a tévedésedre, mellesleg pont leszarom hogy ki mit szól az öltözködésemhez.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.30. 15:56:39

@Utó Pista: Öngól. Most miattad meg kell említenem azt a csoportot, amit az esetleges megbántások elkerülése miatt hagytam ki:

(iv) Dagadtak.

[c] 2010.03.30. 15:59:37

@misbelief: Ez hülyeség, én pölö nem vagyok az, mégis rosszul bírom a meleget és rendesen izzadok.
Sőt, a kövérek gyakran kifejezetten fázósak. Az addig oké, hogy szigetel a zsír, de a kövérek részben azért is kövérek, mert a testük a bevitt energia nagy részét elraktározza ahelyett, hogy "fűtésre" használná.

12fa 2010.03.30. 15:59:55

irdatlan nagy fasz vagy.

mi a pöcsöt érdekel téged, hogy ki, hogyan öltözködik? ha neki úgy jó, akkor hadd tegye, kurvára semmi arcod ne legyen belepofázni, te utolsó szarházi geci.

georg 48 2010.03.30. 16:01:05

Nnnna, drága postíró! Fogd magad és beszélj egy bel, vagy bőrgyógyásszal!
Fel fog világosítani a következőről.
1. A testünket hozzá lehet szoktatni a hideghez!!!!! Ha rendszeresen szabadabbá teszed a testedet és nem csomagolod be, sokkal jobb lesz a vérkeringésed, s nem leszel fázós. Mit gondolsz, az északi népek miért nem fáznak olyan hőfoknál, amit te írsz?
2. Ezt hosszadalmas edzéssel el lehet érni.
3. A hegymászók is így edzenek. Szoktatják a szervezetüket a hideghez, méghozzá úgy, hogy fáznak!!!!! Egyre kevésbé fáznak, a végén hozzászoknak, mert a vérkeringésük hidegben autómatikusan alkalmazkodik!
4. A fiatalokról ne végy példát! Ők kilógnak a sorból! Vagy már elfelejtetted, ogy te is voltál fiatal? Rájuk az a jellemző, hogy ki is akarnak lógni a sorból! Mi is ilyenek voltunk.Hála istennek!

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.03.30. 16:02:20

Elég ratyi egy írás... talán kicsit humorosabbra véve jó lett volna.

De van egy érdekes mondata:

"míg az októberi 19 fokban sokan még pólóban szaladgálnak, addig a tavaszi 19 fokban egyesek még télikabátban nyomják"

Igen, ezen már én is gondolkodtam, mulatságos. :D

2010.03.30. 16:04:23

Még abban sem vagyok biztos, hogy az alulöltözés, enyhe fázás csak rossz lehet.
Egyrészt az ember edződik kicsit, így nehezebben betegszik meg, ha változik az időjárás.
Másrészt ha fogyókúrázni akar, a plussz elégetett energiát nem kell mozgással pótolni. (Éljenek a lusták!):-)

Vkat118 2010.03.30. 16:04:47

Nekem már 18-19 fokban is melegem van. Pólóban és shortban mászkálok már egy ideje. Kocsiban 17,5 fokra állítom a hőmérsékletet. Éjszaka nyitott ablaknál alszom (mondjuk 2 takaróval). Gyúrok de az egészségemért teszem, és szerintem a nálam egy mérettel nagyobb póló sem ideális az izmok mutogatásához- Ez esik jól baj?
Én azoktól kapok idegbajt akik télen 28 fokra fűtik a lakásukat és pulcsiban ülnek otthon. Mégsem írok posztot, nekik meg az esik jól.

jbc4wa 2010.03.30. 16:05:42

@12fa: Én ezt tényleg nem értem... Te ennyira frusztrált vagy, esetleg ennyire frusztrált vagy?

Mi a francért akad ki ennyi ember egy ilyen, nyilván humorfaktort is tartalmazó íráson, amiben ráadásul tényleg sok igazság is van. Vagy ti soha senkit nem szoktatok bírálni semmiért, még magatokban, kicsit sem? Hát persze hogy nem, mindjárt le is írjátok.

talicskás munkásember 2010.03.30. 16:06:44

Leszarom, ki mit gondol az öltözködésemről. Mire nincs pofájuk egyeseknek? Mikor katona voltam - mert én még voltam - a laktanyaparnancsnok egy szép koratavaszi napon az a parancsot adta ki, hogy "Itt a tavasz". Ettől mindenki ingujjban járt még akkor is, ha utána esett a hó. A parancsnok mégsem tévedhet... No azóta úgy öltöm, ahogy jól esik. Valóban néha melegem van, néha fázom, de általában jól választok és nem is kell kabátot cipelnem délután a karomban a két gyerek holmija, táskája, tornaruhája, edző szerelése és a bevásárlószatyor mellett. Akinek nemteccik, nenézze.

ikarus 2010.03.30. 16:08:16

@misbelief: amellett, hogy hujeségről írtál még bunkó is vagy, tessék, mindez azért mert megsült az agyad 20 fokban kabátban, sapkában... :)

HPL 2010.03.30. 16:12:55

Ki nem szarja le?! Ha befagy a segge luka, az ő baja. Ennyi.

jaffandi 2010.03.30. 16:17:18

"míg az októberi 19 fokban sokan még pólóban szaladgálnak, addig a tavaszi 19 fokban egyesek még télikabátban nyomják. Szóval nehéz ügy..."

Anniyra nem nehéz. Nyár végén sokkal melegebbnek érződik a 19 fok, mint tél végén, hisz ilyenkor még árad a hideg a földből, a falakból stb., ezért öltözködnek másként az emberek. Nem olyan bonyolult ez.

IndaMuncher 2010.03.30. 16:20:08

Mi a picsa ez a sok önigazoló
"nincs tetkóm nem gyúrok nem mászok sziklát"
hozzászólás?

Amúgy relative gyengébb poszt lett, de vannak benne igazságok, szerintem más, sokkal jobb írásod is kikerülhetett volna címlapra.

Lejáratókampány?

conspiracy forevah!

Gabi33 2010.03.30. 16:23:40

őszintén irigylem azt, akinek a fejében ez a téma megszületett, amiért semmi egyéb problémát nem talál az életben, csupán azt, hogy ki mit vesz fel! Felőlem pucéran is sétálhat az úton bárki, komolyan!
Ja, én is rövidujjúban járok tizenvalahány fokban. SŐT!!! Télen is rövidujjú+egy kardigán az öltözékem, mert esetlennek érzem magam mindenféle vastag cuccban. Kesztyűt sem hordok, mert nem tudom benne kifujni az orrom, ami a hidegben folyamatosan folyik! És akkor most melyik kategóriába tartozok??? Badarság ez az egész téma.

ikarus 2010.03.30. 16:25:34

nem önigazolásos írások, csak azt nem képes az író megérteni, hogy ahogy egyébként minden ember más és más, úgy a hőháztartása és hőérzékelése is lehet más, de szerinte nem, hanem leginkább van 3 csoport, akikből a 14 fokban pólót viselők állnak és ezek nem is normálisak kb....

én se, hogy itt írogatok, nemhogy söröznék pólóban és bermudában egy teraszon :)

Gombocska 2010.03.30. 16:27:11

@ikarus:

Jajj! Pont szenvedek tőlük, mert 1 rekesz alma cefrésedett a garázsban és jöttek rá a muslicák. :-S
Szerintem amúgy változó, hogy muslica, vagy muslinca. :-) Van, ahol kapával kergetnének az N kihagyása miatt. Mindenesetre a Word nem húzza alá egyik verziót sem pirossal.

@misbelief:

Nem érek rá! Hozzá kell szólogatnom a buta írásokhoz! :-P

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.30. 16:35:14

@F.house: Egyetértek - nem egyszer pont azok kerültek ki, amiktől én sem voltam annyira elájulva (csak hát a lapzárta miatt produkálni kell :)

Sokaknak: 14 fokban nem járok sapkában, télikabátban csesszétek meg! Az időjárásnak megfelelő öltözékben járok, ahogy egyébként a lakosság 90%-a. A fennmaradó 10% szerencsémre idekeverdett! :D

2010.03.30. 16:35:55

@jaffandi: Tavasszal a hideg árad a földből? Nem úgy van, hogy a talaj melegíti fel a levegőt?

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.03.30. 16:38:31

Bázzeg, kettes csoport! Be is gyulladt a fülem, alig bírok rágni... :(

ikarus 2010.03.30. 16:39:48

@misbelief: az időjárásnak megfelelő öltözék pedig személyre szabott, mint azt itt páran megírtuk "csesszed meg"...
és ez a 90% meg... attól mert 90-en nézik a barátok köztöt 10 meg nem, nem biztos, hogy a 10 a huje...

2010.03.30. 16:43:38

Ezt a megrökönyödést akkor tapasztaltam, amikor még legény koromban sokat futkároztam rövidnadrágban meg pólóban télen. Az emberek többsége nem értette meg, hogy inkább az elején 5 perc fázás (értsd érzékeled a karodon a hideget), mint az idő 90%-ában izzadni, mint a ló. Az persze más kérdés, hogy az izületnek ez mennyire lehet jó, ha nagyon hideg van, de ez ellen a melegítő sem segít sokat, és végül is egy fagyoskodó ember azt várja el tőled, nem a térdvédőt mondjuk.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.03.30. 16:44:15

Én is rövid ujjú pólóban vagyok 14 fokban, déli napsütésben és szélcsendben, ha éppen gyalogolok, még 10 fok körül is levenném a pulóvert, mert melegem van olyankor. Még véletlenül sem gondoltál arra a csoportra, akinek tényleg melege van?

Én amúgy inkább azon szoktam röhögni, akik rendszeresen futnak, de +5 alatt nem mennek ki futni, mert hogy hideg van, vagy kabátot húznak, majd az első km után a pokolba kívánják a kabátot, annyira leizzadnak. Én -18-ban is futottam melegítőben, kabát nélkül, és csak a legelején fáztam kicsit pár percig, utána örültem, hogy nincs melegem.

2010.03.30. 16:46:07

@ikarus: Na igen, bár az sem biztos, hogy ezzel ezt mérni lehet. (Mármint a Barátok közt-tel hogy ki a "huje".)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.03.30. 16:51:54

@misbelief:
Nincsen általánosan időjárásnak megfelelő öltözködés, ez mindenkinek más, 14 fokban ha körbenézel nagyon sokféle öltözködést láthatsz, van aki még kabátban van, van aki már rövid ujjúban. Miért gondolod hogy aki 14 fokban rövid ujjút vesz fel az csak játssza az agyát és közben fázik?

ikarus 2010.03.30. 16:52:44

@lxrose: most csak mondtam valamit, a lényege az lett volna, hogy ha 10-ből 9-en csinálnak vhogy valamit, az attól még nem biztos, hogy úgy helyes, vagy csak az az egy igaz út.... ennyi

Rui Blaaz 2010.03.30. 16:55:22

kattintásra fizetnek vagy kommentszámra?
kattintgatok, kommentelek, jössz egy sörrel
egy kurwahideg sörrel

2010.03.30. 17:01:46

@ikarus: Ezzel egyet értek. Sőt, a világ azért változik úgy, ahogy, mert 1 ember nem azt csinálja, amit a másik 100000 mondjuk.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.30. 17:11:34

nos, elhangzik a cikkedben a megfejtés: a különböző hőtűrés... nem vagyok testépítő (még izmos sem), sem sportoló, sem nő, de 15-16 fokban már rajtam is rövidnadrág van... nem szeretem a meleget, ez van. Anyagcsere és sok egyéb tényező kérdése, nekem valamiért erős a belső fütésem (ez lehet amúgy plö mellékvesekéreg-túlműködés vagy pajzsmirigyprobléma is, meg sok más) A lakásban 17-18 fokra fűtök fel mac, télen is...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.03.30. 17:42:21

En fazos tipus vagyok.
Nekem a plusz 14 fok meg huvosnek szamit.

a kertész tömlővel 2010.03.30. 17:57:40

én már látom az idei trendy megjelenést:
izomtriko @ sál ,lehetöleg pink halászgatyával,,
teljesen jo a cikk.
sött itt vidéki nagyvárosba is mérhető az izom + nemfázok kemény vok mejelenés,,,
csak olyan fiut,férit láttam a napokba rövidujju poloban akinek "nagy keze volt..
de ez is télleg csak az a fajta akinek nem látszik az izma,,csak nagy a keze,,bár gyúr de zsiros mint állat v vmi segéd készitménytöl lett olyan....
vicces
nöi verzio is igaz,,azoknak má kinn a lábuk derekuk akik feltünést akarnak azt nem is jo csajok,,
outdoor-osokat nem láttam a belvárosba....

daito 2010.03.30. 18:05:25

Most azt nem értem, hogy ezt a postot azért írtad, mert téveszmének tartod, vagy most mi? :)

Az a büdös helyzet, hogy az emberi szervezet számára van egy optimális belső hőmérséklet; 36-37 fok között. Ezt a szervezet normális esetben saját magának állítja be; ráadásul, az ember képes alkalmazkodni a külső körülményekhez.

Olyan, hogy normális, meg évszaknak megfelelő, az elég tág határok között mozog.

Az emberi szervezet a fűtését a meleg vér segítségével oldja meg; valamint a vér az, ami a vizet eljuttatja a sejtjeidhez (az meg szintén kell a párologtatáshoz).
A sportolók azért bírják "jobban" a hideget; mert egyrészt a szervezetük jobban hozzá szokhat a hideghez; vagy a hirtelen izzadáshoz, aztán lehűléshez (ergo ilyen téren többet dolgozik a szervezetük); másrészt az edzettségből adódóan a szívük, belső szerveik kevesebb munkával tudják fűteni a szervezetet.
Aztán van pszichológiai oka is; a hideg egy stresszhatás a szervezetnek; a sport, főleg a rendszeres a maga stresszjellegű igénybevételével felkészít erre, kevésbé leszel érzékeny rá. Nem máshoz képest. Magadhoz képest.

De ezt a kérdést kutatják már jó ideje; van rá pár angol-tudósos magyarázat. (Kedvencem az, hogy a gyerekkori bébihájjal is magyarázzák, meg genetikai indokokkal.)

Személy szerint a hideget kedvelők táborába tartozom; a mostani kinti 15-20 fok teljesen jó nekem; 25-28 fokig rövidnadrágban is elvagyok; széltől függően.

Jobban utálom azt, hogy Budapest is úgy épült meg, hogy számos kerületben nem jár a levegő. Mert beépítették az "útját". Kevés a zöld felület, alig van árnyékos rész (híd alatt pl.), tele van betonozva, aszfaltozva, térkövezve minden, és minden új épület csillogó fémből és üvegből áll.

Utálom azt, hogy a légkondival idióta módon bánunk. Utálom, ha 20-22 fokra hűtik le a levegőt, utálom azt, ha mellette nem szellőztetnek. De azt is utálom, amikor valakinek erre az a megoldása, hogy lekapcsolja, ahelyett, hogy 25-26 fokon hagyná.

(Nagyon zárójelben jegyzem meg, hogy idehaza rátesz az is egy lapáttal a dologra, hogy a legtöbb épületben pocsék a szellőztető rendszer. Ha van is, ha "modern" is, akkor nagyon ritkán takarítják.)

harcsabajuszos 2010.03.30. 18:08:21

Kisfiam, te olyan korlátolt vagy, hogy fáj.
Láttál már angolt? Az még lájtos hóesésben is képes rövidnadrág-rövidujjúban tekerni a bringán. Ahogy én is.
Szóval, nehogy már te határozd meg a szerencsétlen vesztes világképeddel, hogy ki mit vesz fel és mikor.

2010.03.30. 18:12:17

@a kertész tömlővel: Aki cuccot szed, az általában nem zsíros, mint az állat, ahhoz elég, ha túleszi magát, de nem edz eleget, mert ahhoz lusta.
Vannak olyanok, akik lemennek az edzőterembe, nyomnak 3-at 120 kg-mal fekve, majd abbahagyják, hogy megfájdult a csuklójuk mondjuk. Szerintem te ilyet láthattál. Aki szerekre hajlandó áldozni, annak meg van a látszatja is általában, de a munkát nem lehet megspórolni.

Plumper 2010.03.30. 18:23:34

Lesz az idei divat olyan, lesznek a lányok annyira fantáziadúsak, hogy 85%-uk nem répanadrág-edzőcipő-bilihaj-középenbúbos haj kombóban virít?! Komolyan, mintha klónok lennének. Alig van néhány, aki nem mangafigurának öltözik. (az ilyen stílusú fiúkra kár szót vesztegetni, azoknak még pöcsük sincs)

a kertész tömlővel 2010.03.30. 18:26:04

@lxrose:
kb ezekre az arcokra gondoltam jah,,de ne menjünk bele,,
a magamutogatáson volt nálam a lényeg

?aztaaa? 2010.03.30. 18:47:22

szimplan hulye vagy ocsem.

itt kanadaban +1 nel mar strandpapucs, polo, rovidnadrag siman befigyel nehany embernel. +15nel gyakorlatilag mindenki nyari viseletben van.
Eloszor en is neztem nagyokat, de idovel megszokod.
Megjegyzem hogy se nem amator testepitokrol, se nem hegymaszokrol meg ilyenekrol van szo. Sima hetkoznapi emberek.

Es kulonben is? Nem mindegy neked hogy ki miben kozlekedik az utcan?

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2010.03.30. 19:01:09

ha melegem van, akkor melegem van...

OftF 2010.03.30. 19:03:22

Első olvasásra elég nagy butaságot írsz, de hát nem tehetsz róla, hogy kikerültél ezzel az index címlapra :)
Remélem télen azért nem telefonálgatsz a közös képviselőnek, hogy fázol a 27 fokban, csavarja feljebb a központit :)

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2010.03.30. 19:24:39

Ha ezt a fost pénzért írod, akkor te egy igazi gyökér vagy. Ha hobbiból, akkor még nagyobb!
Keress valami normális elfoglaltságot ehelyett a szar helyett. Inkább igyál, vagy drogozz, még az is jobb és fázni sem fogsz.

malgabo 2010.03.30. 19:27:00

Legnagyobb tévhit evör, hogy a zindex címlapról idetévedő "okos" kommentelők azt hiszik, hogy ez egy véresen komoly blog, illetve tévhit, hogy ezek a kommentelők rendelkeznek minimális humorral!
Egyébként nézzenek el Angliába, ott majd kiderül, milyen nagy legények, bírják-e a mínuszt pólóban, de sokat nem nézik ki belőlük (többségük se nem gyúrós, se nem tetkós). Szerintem szimplán pajzsmirigyes mind!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.03.30. 19:39:05

@malgabo:
Ez egy laza blog, szinte kezdetektől olvasom, és attól hogy laza, humoros, még komolyan gondolja. Persze nem az hogy tévhit, csak misbelief saját véleménye. Volt amivel 100%-ig egyetértettem, volt ahol szerintem inkább ő téved óriásit, és volt amit leszartam. Viszont élvezetes olvasni.

tyberius 2010.03.30. 19:48:12

Hát én amint 10 fok fölé emelkedik a hőmérséklet, pólóra vetkőzöm - 15 fok felett rövidnadrágra is. Mondjuk én bringával járok mindenhova, úgyhogy nem is kell tízperceket álldogálnom a buszmegállóban fagyoskodva :P

Egyébként meg én nagyon is örülök annak, hogy tavaszodik, és lengébben öltöznek a csinos fiúk :)

algi 2010.03.30. 19:54:23

A baj az, hogy reggel reflexből felveszem azt a kabátot, ami tegnap is rajtam volt. És a buszmegállóban ácsorogva elkezdek izzadni. Bakker, nem így kellett volna öltözni, de már mindegy.

Thresher 2010.03.30. 20:02:59

Újabb tévhit...a posztíróé.

Nálam pölö az van, hogy gyors a járásom, így könnyen kimelegszem. És hogy miért jön ilyenkor poló? Mert nem fogok egy óráig hordani egy pulóvert, hogy aztán magammal cipeljem a következő 10 órában. Szal inkább legyen "hidegem" egy óráig, mint hogy egy böszme ruhadarabbal legyen tele a táskám.

Ja, és nem fagy be a seggem, csak kellemes hüvöset érzek.

Várom a következő posztodat, amikor azért baszol le embereket, mert 25 fok fölött nem polóban mászkálnak.

Amugy kurvára irigylem a gondjaidat.

efi 2010.03.30. 20:06:55

Na a sok autós irodai puhány. Kora tavasszal póló, mert autóban, irodában van fűtés, 5 percet meg kíbirtok az ajtóig, ha-ha.
Nyáron akkor mi a faszér járkáltok rövidgatya+pólóba, mi? Autóban, irodában van légkondi, 5 percet az ajtóig, meg kibírtok pulcsiban is, nem??
Az fel sem merül, mi, hogy esetleg bedöglik a kocsi és buszozni kell, vagy szar idő lesz (mégis a reggeli 4 fokban honnan tudjátok, hogy délben istenbizi napsütéses 17 lesz?), vagy bármi rendkívüli közbejöhet. Ne bírja el a kocsi a kabátot?

zsebtelep 2010.03.30. 20:08:31

amióta láttam angliában 4-5fokban koktélruhában / pólóban iszogatni embereket az utcán, azóta nem mozgat ez a dolog itthon :(

Anighita 2010.03.30. 20:08:32

szerintem a posztíró foglalkozzon inkább saját magával. Nem mindegy, hogy ki miben jár? DE... Szerintem más sem szól bele abba, hogy mikor, mit veszel fel...

Rahsid 2010.03.30. 20:10:39

Én pólóban járok, meg pluszba kocsival. :)

Thresher 2010.03.30. 20:19:22

@ikarus: ha melegem van akkor meleg ital nélkül is beindul az izzadás, párologtatás, akkor még minek fűteném magam pluszban belülről is meleg teával? ez szerintem is hujeség :)

Ja, az sivatag cirkáló arabok is biztos azért isznak forró kávét, és nem várják meg hogy kihüljön, mert hülyék!

Igen, melegben (+38fok) forrót kell inni, mert beindul attól a vérkeringés, és a véred jobben elvezeti a meleget. Sőt, most fogsz beszarni: 38fok fölött nem vetközni kell, hanem felöltözni valami lengébbe, (lásd megint arabok) mert ha a 37fokos bőröd hidegebb mint a környező levegő, akkor baromira nem jól párolog az izzadságod...

Thresher 2010.03.30. 20:27:00

@DW73: "A tested küzd, hogy megfelelő hőmérsékleten tartsa a belső szerveid, erre te nyomsz neki egy kis forró italt. Gratula. Pontosan tudja a test, hogy hűteni kell magát és teszi is. Te ezt csak fokozod a meleg bevitellel. Én biztosan nem fogom!"

Hülyegyerek, ha megiszol egy forró teát, akkor felmelegszik tőle a májad? Bioszból hányas voltál? Ami forró/hideg landol a gyomrodba, az kapásból ott lesz testhőmérsékletű, ha pont forrót kajálsz be, akkor meg kevesebb kalória megy el a testhő fenntartásra is. Merhogy nem a test hűtése, hanem a fűtése a nagyobb meló!

Ezért is fogyszt jobban a hideg kaja, plusz kalória megy el a felmelegítésére.

De igazad van, röhögd ki te is a sivatagi népeket, náluk tuti okosabb vagy....SE.

1third 2010.03.30. 20:38:23

A felsorolt kategoriak egyikebe sem tartozom - meg csak kover sem vagyok, 150 cm-hez 52 kg, es hamarosan nyugdijba megyek, szoval a plazacica-kategoriaba sem ferek bele mar. Viszont, az elmult 45 evben MINDEN telen egy kotott garbo es egy pufi-melleny volt az oltozekem munkaba menet-jovet, es kb 12-14 foktol az posztolo altal kifogasolt oltozet...
De tenyleg, mi a f*sz koze van hozza a posztolonak, hogy ki, hogyan oltozik? Legkozelebb az lesz a tema, hogy aki este 10-kor fekszik az agyba, az mind hulye es erthetetlen a viselkedese, mert vagy 9.45-kor kell elaludni, vagy 10.15-kor, de a pontban 10.00-kor, nnnna, az rohej...?????
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

sheepshagger 2010.03.30. 21:11:22

kedves posztiro! sztem egy nagy baromsag amit irtal, es TEVHIT, h te ezt nem tudod, csak mar nem jutott semmi ertelmes az eszedbe. legkozelebb inkabb ne irj na nincs mirol.

[c] 2010.03.30. 21:15:33

@misbelief: Nézz egyszer körül Angliában, meg fogsz lepődni, hogy mi ott az "időjárásnak megfelelő" öltözék. Megjegyzem, én ugye nem vagyok fázós, de amikor Londonban leszálltam a buszról koratavasszal (azt hiszem - rég volt), a tavaszi kabátomban vacogtam, ezek meg topban és rövidnadrágban, rövid szoknyában sétáltak.
Ha oda születtél volna, te is természetesnek tartanád.

[c] 2010.03.30. 21:18:03

@efi: "Kora tavasszal póló, mert autóban, irodában van fűtés, 5 percet meg kíbirtok az ajtóig, ha-ha."

Viccesek ezek az egyéni komplexusok.

nabu 2010.03.30. 21:20:29

Nem tudom, én is trikóban mászkálok és nem vagyok egyik csoport tagja sem, egyszerűen nem fázom. Szerintem mindenki öltözzön úgy ahogy akar, mert egyrészt senkit nem érdekel másrészt meg mi köze van bárkinek ahhoz, hogy nekem ez így miért jó.

[c] 2010.03.30. 21:20:30

@malgabo: Ahhoz képest, hogy ez egy laza, humoros blog, misbelief elég rosszul viseli, ha ellentmondanak neki :)

De azt is érdekes látni, ahogy az emberek egy efféle téma kapcsán egymás torkának ugranak.

blaberus 2010.03.30. 21:22:00

Hehe, mekkora nyomi lehet ez a posztiro :) Huzzal bundabugyit is ocsisajt ;)

lyesmith 2010.03.30. 21:28:35

A posztírónak el van menve az agya. Szélcsendben, napsütésben 0 fok körül se veszek kabátot nem hogy 14-16 fokban.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.30. 21:31:48

@lúzer_: Olvasd el pl. a műfenyős posztomat, ott majdnem meglincselték egymást! :D

( tevhit.blog.hu/2009/11/24/tevhit_32_a_mufenyo_izlestelen )

efi 2010.03.30. 21:34:46

Akkor a végkövetkeztetés, hogy nem is létezik, legalábbis nincs többségben az a fajta nyikhaj/tinikurva, akik nemhogy 17 fokban, de 5 fokban is alulöltöznek?
Egyébként meg a 17 fok az a napi maximum. gyengébbek kedvéért: reggel 4 fok estefelé mondjuk 9, napközben meg végig alatta.
Aki ezek után azt mondja, hogy reggel és este nem fázik a polóban és ezenkívül reggel 7-kor 110%-ban tudja, hogy délután egészen biztosan nem csak felhős 8 fok lesz, az hazudik. De persze inkább jól megmagyarázza, hogy ő nem fázós típus. Vazze, januárban mikor egész nap 4 fok van, mint most a polóvillantó reggeleken, miért nem vagy egész nap abban?

tyberius 2010.03.30. 21:59:36

efi: nem mindenkinek reggel kezdődik a nap, én pl. otthon dolgozom délután 2-ig, amikor bekarikázok a munkahelyemre (már úgy 1 hete pólóban, rövidgatyában, de télen is gyakran vettem kardigát kabát helyett), aztán megyek egyéb ügyes-bajos dolgomat elintézni, ha van. Szóval kb. teszek rá, reggel milyen hideg van :P

Utó Pista 2010.03.30. 22:07:54

@misbelief:

Gondolom a lottyadt seggeden ülve olyanról nem is hallottál még, hogy zsír-izom arány.

efi 2010.03.30. 22:09:05

Hát igen, végül is irigylem az ilyen kemény csávókat, akik szerint egy 12 fokos átlaghőmérsékletű napot már csak pólóban lehet elviselni.
Otthon a fűtés már rég kikötve, mivel a télen 14 fokra lehűlő lakást is csak rövidgatya-pólóban tudja elviselni. Igaz, költségeit némileg mégis megdobja, hogy ha néhanapján szeretne felvenni egy farmert, már be kell kapcsolni a légkondit néhány újabb fok nyereségért.

Mylady 2010.03.30. 22:10:46

A téma érdekes, ugyanakkor én úgy gondolom, mindenkinek magánügye, mit vesz magára (amíg a közerkölcsöt nem sérti - hehe)
Én személy szerint rohadtul utálom, ha beleszólnak, mit veszek fel, igaz, én a másik végletet képviselem (elég fázós vagyok)

De piszkosul utálom, hogy az irodában pl, ahol olyan huzatban ülök, hogy lobog a hajam (igen, csukott ajtó-ablak mellett) annyira fázom, hogy magamon tartok egy vékony kardigánt/pulóvert (a legnagyobb kánikulát leszámítva)
és naponta 5x megkapom a kérdést: nincs meleged? miért nem veszed le a kardigánt?
És ha esetleg kicsit ingerültebben vagy bunkóbb módon szólok vissza, hogy így 30 felett hadd döntsem már el saját magam, hogy mit veszek fel, akkor még ők vannak megsértődve, hogy "de én csak neked akarok jót" meg "a te érdekedben mondom"
Mivel b+??? Hogy belepofáznak az életembe??? Vagy hogy annyira hülyének néznek, hogy nem tudom eldönteni, kell-e rám kardigán???

Szóval magánügy.
Az ízületek, a derék rettentően érzékeny terület. A sok fiatal a télen is csupaszon tartott derékkal évtizedek múlva fog rájönni, hogy mekkora hülyeséget csinált. De ez már az ő bajuk.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.30. 22:19:40

@Utó Pista: Várjál-várjál!
Erre reagáltam:

"Én melyik csoporthoz tartozom? 47 éves 182 cm 102 kg-os férfi."

Ha esetedben - mint sejteted - izomról van szó, akkor vélhetően az (i) csoportba tartozol. Öngól 2. ;)

hipokrita 2010.03.30. 22:41:18

A hőérzet egyedi dolog. Én pl. nem fázom. Valószínű, hogy sok északi gén gyülemlett fel bennem. Ne tiltátok már meg, hogy 15-20 fokban adott esetben rövidujjút vegyek fel. Semmi nincs a hátterében, főleg nem tetszelgés, csak az, hogy jól érzem magam benne.
Ja, és nem vagyok testépítő, se hegymászó, se ribanc =)

Mylady 2010.03.30. 22:43:52

És még annyit: régen annyira nem voltam fázós, hogy pulóver, sál, sapka számomra nem létezett. Télikabát alatt egy szál ing vagy póló volt. Most 3-4 réteget simán felveszek a télikabát alá és még úgyis vacogok (nem most, télen).
És a meleget sem bírom. 30 fok felett szabályosan meghalok. És igen, én is forró/meleg teát iszom kánikulában (is). Jól is esik és hűt is.
Viszont egész évben futok, télen is mínusz pár fokig simán kimegyek egy póló-pulcsi-dzseki kombóban.

indapass90210 2010.03.30. 23:14:53

@Utó Pista: majd 44 fokban a nyáron nem lesz ekkora szád :D

indapass90210 2010.03.30. 23:17:23

@hipokrita: szerintem a hőérzet nem csak egyedi, de változó is. Egyszerűen arról van szó, hogy mínuszok után a 14 fok is melegnek hat. Nyári negyven fokok után meg a 14 pedig télikabátért kiált.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.03.30. 23:20:47

@efi:
Otthon nekem 20 fok az ideális, azonban ha utcán sétálok, akkor 14 fok is bőven pólós, mert mozgok közben. Napsütéses időben kevesebbnél is. És jóval tágabbak a határok mint képzeled, ha van egy hőmérséklet aminél a pólóban és a pulóverben is jól érzem magam, akkor nem onnan kell megközelíteni a kérdést, hogy mivel nem sülök meg pulóverben sem, ezért ostobaság lenne levennem, hanem onnan, hogy ha pólóban nem fázok, akkor minek a pulóver.

Olyanról meg még nem hallottál, hogy valaki reggel pulóverben megy, majd elteszi, és délután már nem viseli?

Myopinion 2010.03.30. 23:26:48

Kedves posztoló!
Szóval, szerinted az "átlagember", ha alul-, vagy túlöltözik az csak az évszakok változása miatt van, bezzeg a típusaid, azok exhibícionisták! Bár "TÉVHIT, hogy mindenki titeket csodál, leginkább észre sem vesznek titeket (vagy ha igen, röhögnek)", mindannyiunk nagy szerencséje, hogy a Te sasszemed biztosan rájuk ismer, és már lehet is őket fikázni!
Legközelebb a szemüvegeseket szúrod ki és majd eldöntöd, ki hordja csak divatból?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.03.30. 23:27:01

@Dövan:
Így van, és nagyon jó érzés volt először pólóban futni, majd ugyanilyen jó érzés volt először pólóban járni az utcán.

Galbalint 2010.03.30. 23:30:28

Felháborító. Nehogymár azthidd, hogy mindenki felett ítéletet mondhatsz. Szarházi. Tévhit: Vagány dolog másokról állításokat mondani, úgy, hogy nem is ismered őket!
Gondold már meg mit általánosítasz és kire! KÖSZÖNÖM. Ezt a paré blogot sem olvasom tovább...

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.03.30. 23:31:31

kinemszarjale

pucéran rohangálok télen is ha akarok

kinek miközehozzá??????????

baromság

Haneménhátki 2010.03.30. 23:33:02

kidobott idő volt ezt megírni, sajnos olvasni is. mással kéne foglalkoznod.

killercsiga 2010.03.31. 00:12:48

Baszod, ez király poszt.

Ennyi suttyó felhergelése ilyen aprómarhasággal... Zseniális. Nem tudok rá jobb szót. ;)

[c] 2010.03.31. 00:39:50

@efi: Nem egészen, én pl. átmeneti időszakban (koratavasz) reggel kabátot veszek, aztán visszafelé jól hurcolászom magammal.
Korábbi felvetésedhez a löttyedt seggű hivatalnokokról: nem, nem a házból ki-kocsiba be, kocsiból ki-munkahelyre be 3 perces időtartamára vagyok hitelesítve. Amikor azt mondom, 15 fokban kabát nélkül is elvagyok, azon azt kell érteni, hogy haza is sétálok 3 kilométert.

[c] 2010.03.31. 00:45:06

@efi: Látom, megy lefelé a viszonyítási pont, legközelebb 6 fokról lesz szó.

A hőháztartás működése több tényező függvénye - pl. hogy ülsz a seggeden vagy mozogsz. Előfordulhat, hogy ugyanazon hőmérsékletet egy helyben ülve hidegnek, mozgás közben pedig kellemesnek érzed.
Aztán, a hőérzetet is sokminden befolyásolja, pl. mennyire szoktál hozzá az adott hőmérséklethez, van-e légmozgás. Ha elér a klíma által kinyomott levegő huzata, könnyebben megfázol akár 23 fokban is, mint kint a 15-ben.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.03.31. 05:03:28

Ekkora faszságot már! Miért ne vehetnék pólót, ha süt a nap, gyalogolok, melegem van? Két dolgot tisztázni kéne. A hivatalosan mért hőmérsékletet árnyékolt, speciális hőmérőházban regisztrálják, véletlenül se napon. Ha a napsütés éri a hőmérőt, az fals magas adatokat ad, 14 fok esetén akár 25-öt is. Ha az ember kinn áll a napon, hasonlóan a hőmérőhöz, a testfelületét érő sugárzás nagyobb hőt ad, mintha az árnyékban állna, ezt talán nem kell megmagyarázni... Miért is kurva az, aki ilyen T mellett pólóban jár?
A reggeli csípős idő meg mondjuk 10-12 fok 6-kor, ez bőven jó ahhoz, hogy szélmentes napon besétáljon az ember a munkahelyére egy szál pólóban.

Emellett tényleg teljesen más az emberek hőtűrése, van olyan kollégám, aki 25 fokban dupla frottírzoknit és kardigánt vesz, mert fázik, rólam ekkor már szakad a víz. Mondjuk egy hónapja már nyitott ablaknál alszom, egész télen nem fűtöttem, a 17-18 fokos lakás bőven kényelmes meleg volt.

A cikk látásmódjából kiindulva akkor aki 14 fokban pulcsiban jár, az meg súlyos érszűkületes beteg, sőt, biztos narkós is, hogy takargatja a karját...

Ilyen gondolatai csak olyasvalakinek lehetnek, aki életében nem gyalogolt még 50 méternél többet...

-atti- 2010.03.31. 07:08:05

Az ilyeneknek már külön fajmeghatározás dukál:

postolus idioticus

vidor 2010.03.31. 07:24:29

AKI 14 FOKBAN FÁZIK AZT LEDOBOM A TAIGETOSZRÓL

Rob67 2010.03.31. 08:08:13

Most mi a para? 14 fok?
Az angolok már 10-nél rövid ujjúban vannak :)
A turistákat arról is lehet felismerni, hogy 14 fokban hosszú ujjú van rajta.

Rebca 2010.03.31. 08:22:33

"(a meredező mellbimbó amúgy fáj?)."

Feltételezem férfi vagy, aki még nem volt nővel, ha ezt komolyan kérdezed. Ha meg csak poén volt akkor bocsesz, nem esett le.

Gekko 2010.03.31. 08:23:56

Lehet, h neked is kellene egy kis izom. Mert az anyagot cserél, ergo energiát termel.
És annak egy jelentős része hőenergia. Tudod, én mínusz 15-ig a szabadban futok, így kicsit máshogy viszonyulok a hideghez.

Ja, és manapság sportolni már nem ciki! Komolyan. Egészen más lesz az életminőséged, ha lehajolva be tudod kötni a cipőd, lazán felemelsz egy 6pack vizet, meg ilyenek. Próbáld ki. Ha nem megy, szólj, segítek.

Rebca 2010.03.31. 08:25:44

@Ormótlan: miért kell szándékosan félreérteni amit írt? Te is tudod jól hogy azokat a kurvákat kurvázta le akik télen is miniben járnak, meg úgy általában véve tényleg útszélinek öltöznek. Naggggyon sok van. Általában aki így öltözik az úgy is viselkedik, tehát még azt se lehet mondani hogy ha jól áll neki akkor miért ne hordja.
Nyáron persze, de én emlékszem még pár éve gimiben a hülye phicsákra akik miatt télen a majomszagban kellett órán figyelni a nulla oxigéntartalmú levegőben mert "ne nyisd má kííí".

Parajpuding 2010.03.31. 08:41:29

Sajnos az emberek többsége csekély értelemmel, ám annál nagyobb arccal, butasággal rendelkezik. 14 fkban rövidújjú, de ne álljunk meg ennél. Kabrióban virító nyomorultak, akiknek lilára van fagyva a feje, vagy az első napsugarakra napszemüveget felba*ó idióták, akiknek valószínüleg egyébként elpusztulna a fénytől a maradék három darab élő agysejtje...

Szánalmasan röhejes és elfajzott korcsok:)

margaret lea (törölt) 2010.03.31. 08:55:44

mondjuk és sose értettem, ha valaki márciusban pólót vesz fel, meg rövidgatyát, az mit fog felvenni, amikor majd 35-38 fok lesz, nyáron??

margaret lea (törölt) 2010.03.31. 08:57:15

@Parajpuding:
én télen is hordok napszemüveget vezetés közben. mert azt nem azért veszi fel az ember, mert meleg van, hanem azért, mert süt a nap és zavarja a szemét. pláne akkor, ha hó is van és a nap hétágra süt.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.31. 09:14:09

@Rebca: Akkor pontosítom kérdésemet a gyengébbek kedvéért: a szűk pólót a hideg miatt átfúró mellbimbó fáj? (Egyszer voltam nővel, de mivel nem beszélek ukránul, nem tudtam megkérdezni)

2010.03.31. 09:53:30

hogy a múltkor arra panaszkodtál misbelief, hogy alulkommentelt volt egy posztod ;)

egyébként nagyon komoly pszichés zavarokkal küzdhetnek emberek, ha egy ilyen posztra bepöccennek :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.03.31. 10:09:11

Hmmm, az egy dolog, hogy misbelief humorosnak szánta, de pl. nézzük ezt a kommentet:

"Parajpuding 2010.03.31. 08:41:29
Sajnos az emberek többsége csekély értelemmel, ám annál nagyobb arccal, butasággal rendelkezik. 14 fkban rövidújjú, de ne álljunk meg ennél. Kabrióban virító nyomorultak, akiknek lilára van fagyva a feje, vagy az első napsugarakra napszemüveget felba*ó idióták, akiknek valószínüleg egyébként elpusztulna a fénytől a maradék három darab élő agysejtje...

Szánalmasan röhejes és elfajzott korcsok:)"

Szerintetek a kommentelőnek volt gyerekszobája?

killermoney 2010.03.31. 15:12:42

Én sem tartozom egyik kategóriába sem, egyszerűen nem fázom. Pláne h azért a néhány 100m-en amit a közlekedési járművek között meg a sulim között megteszek nem fázom meg, végszükségre meg van nálam egy pulcsi. A posztíró ezt mondjuk nem tom miért nem vette számításba. Másik dolog, jártál te már azon a fura szigeten Európában, na ott 2-3 fokban sem ritka a pólós ember.

efi 2010.03.31. 16:43:39

@Ormótlan:
Hát ez az.
Ha meg a házak árnyékolják az amúgy is alacsonyszögű napsütést, gondolom kimész a körút közepére, hogy melegítse a bőrödet.
Az meg már feltételezem, fel sem merül, hogy mi van, ha 20 percre elbújik a nap, akkor mit is melegít?
És meégegyszer kérdezem, persze senki nem válaszol, honnan is tudjuk reggel, hogy a 6 fokot verőfényes 17 követ egész biztosan?

iksz01 2010.04.01. 16:33:59

Vannak olyan 18 év alattiak (azért nem túl sokan), akik azért öltöznek pólóba, amikor más kabátban van, hogy húdelazák legyenek. Tegyék nyugodtan, ha valakinek ez a mű-vagányság jön be akkor megérdemlik egymást.

Amúgy meg, tényleg azt hord mindenki, amit akar. Ha valaki úgy érzi magát jól, miért ne hordjon pólót 15 fokban? Csak mert én fázom? Lehet ő meg nem fázik.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.04.01. 20:27:16

@fred07: Alapvetően róluk szól a poszt, de a kommentek alapján a többség nem figyelte meg a jelenséget.

respecta /01 2010.04.02. 18:11:39

@misbelief: Tévhit a 3 kategória.
Amikor a kisebb elfordult a sarkon reggel iskolába menet 12-13 évesen és levetkőzött, ő is tévhitben élt, hogy nem tudok róla...persze a barátok/haverok már várták ugyanolyan öltözetben.
Mintegy mellékesen biztosítottam afelől, hogy mit tartok az ilyen vetkőzésről és "ha te csinálnád vagányságból, alkalmazkodásból édes fiam, felmentés az órák látogatása alól zéró lehetőség lenne számodra. Még szerencse, hogy te egy rendes gyerek vagy, mert nálam az ebből eredő betegséggel szemben zéró tolerancia van!"
Ma sem tudom, vetkőzött e tovább, mert beteg nem volt, így hiányzás sem... :-D

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.04.06. 16:24:56

@efi:
Én ezzel úgy vagyok, hogy ha befelhősödik, akkor így jártam, de inkább a hideg, mint a meleg. Szerintem az egész megközelítésed rossz ahogy a posztolóé is, helyesen így lenne a cím:
Tévhit #60: 14 fokban már indokolt a pulóver

Mert ugyebár nem onnan kell kiindulni, hogy az ember testrésze a ruha, hanem onnan hogy annyi ruhát veszünk fel, amennyi szükséges és nem többet. Innentől kezdve arról elmélkedni, hogy 14 fokban már indokolt-e a rövid ujjú, hát szerintem igen, mert ha nem lenne indokolt, akkor nélküle mászkálnának az emberek. Vannak akiknek meg a pulóver is indokolt már.

Amúgy meg azon nem gondolkodtál még el, hogy azok akik a 14 fokban, napsütésben rövid ujjúban mászkálnak, reggel lehet hogy még pulóverben voltak, csak eltették a táskájukba? Mellesleg meg nem nagyobb katasztrófa kicsit fázni, mint ugyanennyire izzadni a melegtől, nem tudom miért kell ezt így beállítani. Mindenesetre ha az ember nem burokban nőtt fel, akkor van egy legalább 10 fokos tartomány, amelyben még jól érzi magát ugyanabban a ruhában.

jbc4wa 2010.04.09. 11:29:12

Misbelief, remélem nem azért nincs új poszt, mert elvette a kedved a fikázó népség... Személy szerint én nagyon várom az újabb tévhitet.:)

csőr dzsinn ész 2010.04.09. 16:48:41

ez mekkora szar poszt már.

lr 2010.04.13. 12:49:35

Hát nem tudom, fizikai edzettség esetleg, mint olyan?
Nem lehet, hogy az egyre fiatalabbak közt egyre több már, akinek az egészségtudatossága a világ segge alatti hazai átlagot egyre inkább meghaladja?

Van nem egy ismerősöm, aki még csak nem is komoly, de mondjuk 1 hobbi-esetenkénti verseny szinten sportol (nem csak mert a szív-és érrendszeri megbetegedések és a rákok sem vezetnek szép halálhoz, hanem mert pl. jólesik nekik), aztán láss csodát, előfordul, h durvább telekben is rövidgatyapólóban szaladnak ki 1-1 félórára.

De magamon is észreveszem ugyanezt, csak nem ilyen mértékben,minthogy én átlag napi fél óránál nem nagyon tolok többet.

Intizar 2010.05.11. 00:15:25

Higgye el, uram, az emberek hőtűrő képessége közti különbség sokkal de sokkal nagyobb, mint Ön hinné. Nem is csak az eltűrő képesség, de a között is hatalmas különbség van, hogy kinek mi kellemes. Én a magam részéről csöppet sem sportos, mindazonáltal gatyás-bő pólós-pulóveres típusú nő vagyok, mégis tizenöt-húsz fokban érzem magam pompásan egy szál trikóban, a harminctól viszont már szenvedek. Mindez nem azért van, mert az idomaimmal óhajtanék hatást tenni. S még azt sem gondolom, hogy kivételes eset volnék.

Handcore 2013.02.04. 17:36:32

Ne haragudj de ez a poszt nagyon gyenge...Mondjuk nem csak ez.
Én így érzem magam jól, alig várom, hogy ne kelljen hosszúnadrágot, kabátot, pulóvert felvenni. Itt be is fejeztem a blog olvasását. Bár ahogy látom nem is folytatódott 2010 után.
süti beállítások módosítása