HTML

Tévhitek blogja

A kendőzetlen igazság bosszantó tévhitekről, téveszmékről...

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Friss topikok

Linkblog

HTML

Tévhit #14: Parndorfba be kell térni vásárolni!

2009.10.13. 08:00 :: misbelief

Nehéz volt megállni, hogy első index-címlapos posztomat ne ünnepeljem meg egy jófajta üveg Bourbon whiskey elszopogatásával (néhány kommentből ugyanis az jött le nekem, hogy igényes italoktól szebbet hány az ember), de aztán erőt vettem magamon, hisz' menni kell tovább – az egyik  legnagyobb TÉVHIT, hogy a csúcson kell abbahagyni!

Mai témám a parndorfi outlet. Jó ideje tele volt már Budapest plázákkal, amikor is az élelmes, „hozzuk ki mindenből a legtöbbet” szemléletű középmenedzser-generáció rákapott erre a Hegyeshalom és Bécs között megtalálható, kis színes házakból álló üzletközpontra. Szájról szájra terjedt a hír: hülye aki nem áll meg, aki kimarad az lemarad, állat márkás cuccokat lehet ott beszerezni potom pénzért!

Nos egyszer – nem önszántamból – engem is odasodort az élet, és ha már így alakult, kész voltam megcsinálni életem legjobb vásárát. Bevallom, nem készültem budapesti árakat tartalmazó Excel táblával, gondoltam, úgyis hanyatt esek majd a hihetetlen ajánlatoktól. Amikor aztán a huszadik boltban is csalódással vettem tudomásul, hogy forintra átszámítva itt is 20 ezer felett van egy márkás farmer vagy cipő, rájöttem, hogy ez az egész egy illúzió. Nem arról van szó, talán elhiszem, hogy ugyanazon márka ugyanazon terméke esetleg 3000 forinttal olcsóbb, mint Budapest legdrágább boltjában, ugyanakkor kötve hiszem, hogy ezt bárki valaha - egy konkrét termék esetében - összehasonlította volna. Nem az van ugyanis, hogy ezek a konzumidióták meghatározott céllal térnek be, hanem csakúgy bemennek pénzt költeni, akkor is, ha semmi szükségük egy huszonötödik pólóra, hiszen "akciós" meg minden. Vannak persze fokozatok, az még megbocsátható, ha a síelni tartó társaság megáll körülnézni, azonban tudok olyanokról, akik kizárólag ezért ülnek autóba szombat délelőtt, majd több órás vezetést követően (három új ruházati termékkel a hátsó ülésen) elismerően veregetik saját vállukat, hogy mennyire átverték a világot.

Tán még nem késő, ha csak egy embert megmentek, már megérte – szóval szeretném jelezni azoknak, akik épp most vásárolják az autópálya matricát, hogy álljanak le, a legjobb üzletet akkor csinálják, ha nulla forintot költenek egy újabb hipermárkás gatyára. Ha pedig égető szükség van rá, tessék egyet nyelni, és megvenni a Westendben...

23 komment

Címkék: vásárlás akció outlet parndorf

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhit.blog.hu/api/trackback/id/tr651446770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drhb (törölt) 2009.10.13. 19:17:07

Anno Reebok kosarascipőt ott kb. ötödáron vettünk, mert az igaz hogy alapból nem olcsóbb Ausztria, de ha kiárusítás van akkor tényleg az van, nem úgy mind nálunk azok a 20%-os leárazások. De persze az ilyenekért körbe kell nézni, nem úgy megy ez, hogy bemész az első boltba és anélkül, hogy ránéznél az árára, megveszed.

A cím alapján többet vártam, azt hittem azt írod hogy mekkora baromság csak azért odamenni, hogy márkás cuccod legyen. Ez viszont egy konkrétumok nélküli általánosító cikk, mint pl. az osztálytalálkozós volt.

Ja és én régebben azt hittem, hogy csak a környékről járnak ki néha az emberek oda vásárolni, én kb. 60 km-re lakok onnan, aztán csodálkoztam mikor Pestről és Fehérvárról is vannak akik képesek oda menni vásárolni.

andie 2009.10.14. 08:50:45

Én még a Pest környéki outletekig se jutottam el. És billegek a "lemaradok a tutiról" és az "úgysem vennék semmit, mert hiába olcsó, ha nem tetszik" között. :)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.10.24. 16:23:44

Nem sűrűn voltam Parndorfban, de pl. a soproni butikokhoz képest sok cuccot fél/negyed áron lehetett megkapni, ha épp leárazták. De pár éve már itt is felépültek a nagy bevásárlóközpontok + az euró is elszállt, ezért ma már nem lehet nagy különbség. De tény: volt olyan időszak, amikor egy ausztriai bevásárlás (ruha, élelmiszer) + tankolás olcsóbb volt, mint itthon.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.10.25. 13:44:34

@nyomasek_bobo: Sopron, meg a környező egyéb helyek más tészta! Onnan végül is nem nagy dolog odaugrani.
De csak hogy aktualitást adjak a fenti posztomnak, október 23-án láttam az esti RTL Klub híradóban, hogy a magyarok megszállták Parndorfot, hiszen nem bírták ki egy napig shoppingolás nélkül. Képesek voltak kimenni az országból, csak hogy vásárolhassanak. És nem hiszem, hogy csak mosonmagyaróváriak voltak, a többség tuti Budapestről vagy Záhonyból ment!!! És aztán nyilatkoztak, hogy "hát, igazából itt is ugyanannyiba kerül minden...".

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.10.26. 12:20:59

Én még csak nem is hallottam erről az outletről. Nem vagyok sikeres. Sőt, nincs is márkás pólóm:( Valahogy nem fussa arra, hogy 5-8-10 ezer forintért vegyek meg egy pólót.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.10.29. 22:10:16

Azért az megvan valahol, hogy azért az outleteknek van értelme? Nem magyaráznám el külön, ha nem feltétlenül szükséges, csak az az egyszerű matekot végezd el, hogy hol drágább egy üzlet bérleti díjja, a Westendben, vagy az autópálya melleti outletparkban?

Ha csupán annyi a gond vele, hogy a tavaszi kollekció, de én télen veszem meg, viszont mivel a márka odafigyel arra, hogy kitolja a boltokból a "régi lejárt" cuccokat, viszont a minőség ugyanaz, de olcsóbb (jelzem jóval olcsóbb, mondjuk a fele egy plázához képest), akkor én simán outletbe járok. Ha nem is a sógorékhoz, de M1-M7-be, ha ruhavásárlás van napirenden.

Nekroteka 2009.11.03. 18:14:45

Egyetértek azzal, hogy sok esetben hülyeség tömegesen kijárkálni oda vásárolgatni, de annyit azért hozzá tennék, hogy nem feltétlenül az alacsony (vagy mégsem annyira az) árak miatt megy oda mindenki.

Nekem - és talán másoknak is - a választék imponál inkább, nem pedig az,hogy mennyivel olcsóbb, mint itthon. Persze, ma már itthon is van Louis Vuitton meg Escada, de ezek nem éppen outlet-árban vannak, és azért annyira nem bővelkedünk hasonló boltokban. Amennyire én tudom, van kb. 3 hely (Budapesten legalábbis), ahol vehetsz sok szezonnal ezelőtti, kétes eredetű import CK, Ralph Lauren, Lacoste (csak hogy z ismertebbeket említsem) cuccokat. Akkor meg már inkább veszem meg ezeket Parndorfban egy rendes üzletben, ha épp arra járok.

drhb (törölt) 2009.11.05. 15:37:05

@Nekroteka:
Ja, igazad van, ti sznobok is jártok oda, nem csak akik az olcsóság miatt mennek...

Nekroteka 2009.11.06. 13:47:36

@drhb: Nem kell sznobnak lennem ahhoz, hogy feltűnjön, itthon milyen szűkös a választék ruhaboltokban, legfeljebb annyira vagyok sznob, hogy nem elégszem meg azzal, amit a nyugati aluljáróban árulnak. :D

drhb (törölt) 2009.11.06. 21:57:50

@Nekroteka:
Szerintem meg nem a márkanév hanem a használhatóság dönti el alapvetően a ruha értékét. Azért vagy sznob, mert képes vagy azon siránkozni, hogy xy márkájú ruhát nem lehet itthon kapni, illetve ebből sejthetően többet is képes vagy kiadni egy pólóért, mert jó márka.

Nekroteka 2009.11.07. 17:18:41

@drhb: Nem szoktam csak vásárolni kijárkálni ide-oda, de ha már ott vagyok, kihasználom a lehetőséget.
Azzal egyetértek, hogy a használhatóság a legfontosabb egy ruhadarab megvételénél, és nem tartom magamat márkasznobnak (nincs túl sok drága vagy igazán márkás cuccom, feliratos vagy logós ruhám, ami egyeseknek létszükséglet pedig EGYÁLTALÁN nincs), de azért senki ne mondja, hogy egy H@M-ben 3000-ért vett pulóver ugyanolyan minőségű, mint mondjuk egy Lacoste gyapjúpulóver. Néha megéri beruházni egy-egy időtálló, jó minőségű alapdarabra, hogy ne kelljen minden évben akril/poliészter/akármilyen szintetikus anyagú gagyibbakat vadászni.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.07. 19:05:08

@Nekroteka: mondjuk a Louis Vuitton említése után kevésbé hitelesek a további kommentjeidben felsorakoztatott észérvek. Mennyi is ott egy táska, 300-500 ezer? :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.07. 19:10:16

@Nekroteka:
Annak az áráért 30 olcsó pulóvert kaphatsz, vagy 5 db. szintén időtálló, de nem annyira menő cuccot. Ne mond már hogy ezek a ruhák az időtállóságuk miatt kerülnek ennyibe. Meg azt se, hogy itthon nem kapsz jó minőségű ruhát. Kapsz, csak esetleg nem pont a kedvenc márkádból.

Erről most az a homár poszt jut eszembe, ahol a posztíró azért vett 40 ezerért Nike sportcipőt, mert hogy az biztos tartósabb. Közben meg azért került 40 ezerbe, mert új modell volt, amúgy 15 ezer lett volna egy év múlva ugyanaz, vagy akkor az egy évvel azelőtti.

Nekroteka 2009.11.08. 17:46:16

@misbelief: A Louis Vuittont azért említettem meg, mert az itthon a hype-olt, a magyar celeb meg elit meg mittomén kik körében akkor vagy valaki, ha van LV-cuccod (stílus vagy intelligencia opcionális), és mert arról legalább mindenki hallott. Félreértés ne essék, egy darab LV vagy hasonló high-end dizájner-cuccom nincsen és nem is tervezek rá kiadni vagyonokat.
Amúgy tökre tetszik a blogod, de légyszíves ne értsd félre, amiket írok, nem szívesen törölnélek a könyvjelzőim közül. :)

@Zabalint: Az érthetőség kedvéért, az elmúlt egy hónapban vettem egy szürke pulóvert a Bershkában, majd nem sokkal később egy szintén szürke Lacoste-pulóvert Parndorfban. Előbbi 3000 Ft, utóbbi 50 euro volt (ami azért annyira nem durva összeg, 30 másik pulóvert meg bőven nem vennék belőle, bár jó lenne :D ). És különbséget lehet tenni a kettő között, más anyag, tapintás, érzet, és bár mindegyikre vigyázok, sajnos meg kellett békélnem a tudattal, hogy valószínűleg a drágábbik hosszabb élettartamú lesz, mint viszkóz-poliészter-pamut-mix társa.

Azt pedig nem állítottam, hogy nem kapok itthon jó minőségű ruhát, de kint nagyobb a választék, van elég sok olyan üzlet/márka, ami itthon nincs, pedig szívesen vásárolnék benne, ha lenne.

Lehet, hogy ezek alapján sznobnak tűnök, aki hülyeségeken problémázik, én nem tartom magam annak (bár tény, hogy nem a társadalom perifériáján élek), próbálok a lehetőségeimhez mérten, észszerű költekezés mellett a legtöbbet kihozni magamból.

2009.11.09. 09:53:37

Valóban nem olcsóbb, de ha reduziert, vagy rabat van akkor az nem egy jelképes összeg, és Ausztria olcsóbb mint Németország.

Aki erre jár: most árusítják ki a Karlstadot, meg a Quellet, na most érdemes ott vásárolni neten megtalálható az áruházak listája. A leértékelt árból is engednek 30-50-70% -ot, legutóbb 2 pizsamát vettem 80€-helyett 22€ -ért, nagyon nem mindegy.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.11.12. 13:45:22

totál egyetértek. ez a hely fos. egyszer voltam, minden drágább mint itthon.

igazából 1 db pólót vettem 10 euróért. bár ha nagyon kerestem volna hasonlót biztos tudok venni ennyiért itthon is.

legközelebb győrbe megyek bevásárolni, parndorfba nem érdemes.

IndaMuncher 2009.11.13. 12:32:25

@Nekroteka: "nem szívesen törölnélek a könyvjelzőim közül. :)"

LOL ez most érzelmi zsarolás? :)

Nekroteka 2009.11.13. 17:22:57

@F.house: Ja. Pont. Na ezért nem nagyon szoktam kommentelni sehol, mert még ha kedves is akarsz lenni, valaki úgyis kiforgatja a szavaidat, csak hogy intelligensebbnek higgye magát nálad.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.13. 18:17:20

@Nekroteka: "...valaki úgyis kiforgatja a szavaidat, csak hogy intelligensebbnek higgye magát nálad"

Így van, de azért ha megnézed a kommenteket a blogomban, akkor láthatod, hogy ezzel leginkább a posztoló, azaz én szembesülök. Megsértődni ezen nem kell, legfeljebb még egyszer ráerősíteni, ha nem ment át az üzenet...

Nekroteka 2009.11.13. 18:37:38

@misbelief: Hát igen, tény, hogy a legtöbb sarat a posztoló kapja mindig, csak nem értem, miért kell mindenbe beleképzelni a hülyeséget meg rosszindulatot és direkt félreérteni a dolgokat. Meg igazából nem értem, hogy miért olyasvalaki akad fenn azon, amit írok, aki sehogy nincs érintve a téméban. :D

IndaMuncher 2009.11.16. 12:49:08

@Nekroteka: Kiforgattam én a szavaid? Viccesen hangzott. PONT.

Nekroteka 2009.11.17. 01:05:48

@F.house: Ne haragudj, ha félreértettelek, lehet, hogy már én vagyok kicsit paranoiás a sok kötözködő kommentelő miatt.

F.T. - törölt (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.11.23. 04:24:56

Tévhit: Menő dolog a burgenlandi településeket a német, és nem a magyar nevükön nevezni, miközben mindenki számára egyértelmű, hogy Pozsony az Pozsony, és nem Bratisla, Kolozsár az Kolozsvár és nem Klúzsnapoka stb
süti beállítások módosítása