HTML

Tévhitek blogja

A kendőzetlen igazság bosszantó tévhitekről, téveszmékről...

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Friss topikok

Linkblog

HTML

Tévhit #33: A notórius késők jópofák

2009.11.26. 09:56 :: misbelief

Biztos mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, aki folyamatosan sportot csinál a késésből, arculatának, identitásának szerves része ez a tulajdonság. A szóban forgó emberek azért tudnak egy teljes életöltőn át büntetlenül késni, mert megvárakoztatott embertársaik minden ilyen esetben nagyon lazának és megértőnek mutatkoznak, ezzel elkerülvén a karótnyeltség gyanúját. Sosem vallanák be, hogy a késő felet egy perccel ezelőtt még a pokolra kívánták.

Mindenképpen különbséget kell azonban tettünk két altípus között. A "lelkiismeretes késők" (99%-ban nők) látszólag időben elkezdik a készülődést, komoly stresszt, szorongást okoz nekik az idő nyomása, és pont a maximális megfelelni vágyás miatt nem sikerül végül időben megérkezniük. Ez a fajta késés bizonyos szintig természetesen megbocsátható. Vannak azonban az ún. "beleszarós késők", akik nem elúsznak, nem a legjobb szándékuk ellenére késnek, hanem egyszerűen csak nem tulajdonítanak túl nagy jelentőséget a pontosságnak. Amennyiben úgy látják jónak, elkortyolgatnak még egy latte macchiato-t, hiába vár valahol rájuk egy vagy több ember. Tudják, hogy nem lesz belőle tragédia, hiszen ki ne bocsátana meg egy bohém jófejnek? TÉVHIT!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amiről szó van, az az egoizmus egy kifejlett formája. A második kategóriába tartozó személyek ugyanis nem rosszindulatból, még csak nem is tiszteletlenségből várakoztatják társaikat, hanem mert egész egyszerűen saját magukon kívül mindenkit homályosan látnak. Életük filmjében ők az abszolút főszereplők, mindenki más csak statiszta. Arra kérek mindenkit, aki ismer ilyen embert, hogy rúgja fel a forgatókönyvet és ne vágjon többé jó pofát megvárakoztatása esetén!

Csak felsorolás szintjén említenék meg néhány további alfajt, amelyek között természetesen vannak jelentős átfedések: sztárallűrökkel rendelkező késő, ál-elfoglalt késő, túlvállalós késő. Aki ismer további típusokat, ne tartsa magában!

Na sorry, mennem kell zuhanyozni - egy haverom félórája fagyoskodik a ház előtt, de hát ezt ki kellett írnom magamból!

78 komment

Címkék: késés egoizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhit.blog.hu/api/trackback/id/tr881553387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

múvemáccsó 2009.11.26. 11:08:57

nekem több ilyen ismerősöm is van,az egyikkel az utolsó link késése miatt annyira összevesztem , hogy azóta nem is beszéltünk. most hívott, hoy találkoztunk. mondtam akkor hívjon, ha már a házunk előtt van.....:)

IndaMuncher 2009.11.26. 13:11:54

Anno középsuliban volt egy srác aki mindig késett, pedig ő lakott legközelebb a sulihoz. Franc tudja hogy van ez.

rusty 2009.11.26. 13:32:48

@F.house:
Egyetem alatt sok helyen laktam.
Azt viszont megfigyeltem, hogy minél közelebb lakok, annál többet kések... :)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.26. 14:29:11

Egyértelmű. Minél közelebb laksz, annál inkább alábecsülöd a szükséges utazásra fordított időt. Ha messze vagy, előre meg kell tervezned az utat, így előtted is hamar kiviláglik a valóság. Notórius későt sokáig egyet ismertem, aztán megismerkedtem a haverjával: Mit ad Isten, az is filozófusnak készül. képes volt azért megváratni fél órát, mert mikor kiért a buszmegállóba, rájött, hogy a cipője nincs harmóniában a gatyájával, és hazament átöltözni. - fiúról beszélünk.
Valóban önző lényeknek tartom őket.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.11.26. 14:34:38

Tökéletesen igazad van. A notórius késők, nem hogy jópofák, inkább parasztok.

1lány 2009.11.26. 14:45:28

és mennyi ilyen ember van:( még fiúk közt is, nemhogy a magukat "királylány"-nak képzelő csajok közt. nőként szégyellem magam miattuk.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.26. 14:46:42

Nálunk is mindig az késett, akinek a legközelebb kellett mennie. Aki kilométerekről járt, az bent volt időben.

Mr Y · http://blog.hu 2009.11.26. 15:00:16

én egy ilyen notorius késő haveromat (akire a lakása előtt vártam kocsival akárhanyadik alkalommal) 30perc várakozás után otthagytam. Taxival kellett bejönnie a központba, ahol is kemény ordibálással indított hogy hogy merem, meghogy ki kellett fizetnie X Ft-ot taxira és blabla... eléggé leszartam, nevettem egy jót, de utána mindig elkészült időre :)

nitro1 2009.11.26. 15:09:26

@rusty: Megerősítem. Nálunk is mindig a kolisok késtek, akik ott laktak az egyetem területén. Utána jöttek az avasiak, akiknek kb. öt perc séta volt az út, és ahogy egyre távolodott a lakhely az egyetemtől, úgy voltak egyre pontosabbak az emberek.

kangep 2009.11.26. 15:11:07

mennyi hisztis puna van itt. én szarok rá, ha késik valaki, addig elfoglalom magam. vagy hazamegyek. csak a hülyegyerek unatkozik, és csak a lúzerek vetik alá a saját hangulatukat mások akcióinak.

bridgeman 2009.11.26. 15:14:06

Van még az érzelmi-zsarolós késő: "ha így vársz, akkor nem lesz kedvem idejönni!"

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.26. 15:22:25

@kangep: Kérlek, foglald el magad az utca kellős közepén télen fél órán keresztül ;)

weirdone 2009.11.26. 15:31:29

A barátnőm az első típusba tartozik, bár néha kezdem azt hinni, hogy a másodikba...
Tegnap is találkoztunk egy megbeszélt helyen, időpontban és én már eleve bekalkuláltam 20 percet, így beugorhattam a közeli boltba.

Egyébként az ördögi kör ebben a késés-dolgban, hogy mire eljön az idő, hogy elkezded bekalkulálni a késést, a "késő" már megtanulja, hogy számítson erre, ezért még arra is rátesz egyel

devadel 2009.11.26. 15:33:27

notórius késő vagyok. igyekszem mindig legutolsónak érkezni mindenhová. ugyanis utálok másokra várni.

és igen, úgy érzem, saját életemben én vagyok a főszereplő. aki még saját életében sem főszereplő, azt úgy hívják balek.

szamojéd szomszéd 2009.11.26. 15:34:41

"Vannak tolvajok, akiket a törvény nem büntet, pedig a legdrágábbat lopják el az embertől; az idejét!" - Napoleon

Hozzá Szóló 2009.11.26. 15:36:17

Vannak bizonyos íratlan szabályok, amiket mindenféle protokoll-könyben lehet itt-ott elolvasni: hogy ugyebár mennyit várunk valakire... szerintem nagyjából az 5-10 perc az, ami működik.

Ami a posztból kimaradt, márpedig 2009ben ott kellene lennie, az az, hogy a mobiltelefonok korszakában az ilyen emberek, akikről feljebb szó van, nagy előszeretettel használják a mobiljukat.
Ismerős ez?
A notórius késő, aki igazából notórius telefonáló: "kicsit kések, mert blablabla" és ezzel persze minden alkalommal elintézettnek tekinti az ügyet.
Megoldás: bocs, megbeszélt időpont van és hely, odajössz időre és pont. Telefon nincs, illetve ki van kapcsolva.
Reakció: A telefont ne kapcsold ki, mert ha bármi van (szóval el fogok késni, az lesz a bármi természetesen) akkor tudok szólni, ne légy elérhetetlen.

És tényleg: 2009re elértük, hogy egy találkát nem lehet létrehozni mobiltelefon nélkül, mert előtte még egy órával egyeztetni kell, előtte 10 perccel meg bejelenteni rajta, hogy igazából 25 percet kések.... na ez a szánalmas...

És a végeredmény: aki nem tart mobilt, vagy kikapcsolja ilyenkor, az a rossz :D

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.26. 15:42:19

@devadel: nos, ha elolvasod, azt írtam, hogy ő a főszereplő, a többiek statiszták. Valahogy úgy kéne, hogy ő a főszereplő (nyilván), de azért vannak mellékszereplők (pl. barátok, rokonok, kollégák stb.), és utána jönnek a statiszták (idegen emberek az utcán stb.)

erol 2009.11.26. 15:42:24

Nekem is volt egy ilyen komám, de ő tényleg jópofa volt és mindenki hajlandó volt rá várni mert rendkívül szórakoztató pali volt. Volt mert már nem tartom vele a kapcsolatot...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.26. 15:44:31

Szerintem ha nagyobb csoportról beszélünk, akkor a későkre várni tiszteletlenség a pontosan érkezőkkel szemben.

kangep 2009.11.26. 15:48:37

@Krajcs: beülök valahova enni vagy inni, keresek egy áruházt, könyvesboltot, bármit. eleve nem szoktam találkozót az utcára szervezni amúgy.

kangep 2009.11.26. 15:53:09

@Krajcs: utcára sosem szervezek találkozót, pláne nem télen.

@devadel: rohadtul egyetértek.

kangep 2009.11.26. 15:53:41

hupsz, kétszer ment. :) hajrá blogmotor

devadel 2009.11.26. 16:04:56

@misbelief: nos, létezik egy olyan tévhit a világban, hogy lényeges különbség van aközött, hogy valahová 5 órakor, vagy 5 óra 5 perckor érkezem. létezik egy másik olyan tévhit, miszerint bárki olyan fontos lehet a világon, hogy az életéből 5 perc miatt nekem azon kéne idegelni magam, hogy el fogok-e késni.

azokkal a majmokkal, akik ennyire fontosnak érzik magukat, eleve meg sem beszélek találkozót :-)

belekotyogok 2009.11.26. 16:07:13

én gyűlölöm a későket. persze én is szoktam időnként késni, de ez 5-10 percet jelent és szinte kizárólag a városi közlekedés sajátosságaiból adódóan.

belekotyogok 2009.11.26. 16:10:29

@kangep: azóta én sem, amióta fél órát álltam a vidáman zuhogó havasesőben sapka nélkül...

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.26. 16:15:06

@devadel: nem szerepel a posztban, de természetesen nem 5, sőt nem is 10 perces késésekre gondoltam. Ismerek embereket, akiknél 30-45 perc a minimum...

Franky4fingers 2009.11.26. 16:16:51

Van még a kamuzó késő.

Adott időben telefonál, bocs kések egy kicsit, már itt vagyok az Árpád hídon. 5 perc és ott vagyok.

Valójában ez azt jelenti, hogy a HUngária körúton áll a dugóban és már látja az Árpád híd fényeit a távolban. Ergo Fél óra múlva érkezik.

devadel 2009.11.26. 16:16:52

@Krajcs: elfoglalom magam. pl. törlöm a felesleges sms-eket a telefonomból. felhívom, akit fel kell. gondolkodok dolgokon. olvasom a magammal hozott könyvet, újságot. nézem az elhaladó csajok seggét, vagy szemezek velük. télen rétegesen öltözködöm, mert anyukám megtanított rá.

@belekotyogok: és veszek sapkát, különösen havasesőben :-)

Franky4fingers 2009.11.26. 16:19:29

Amúgy ezzel a késés dologgal nem az a gond, hogy valaki hisztis, nem hisztis, hanem, hogy ha valaki sokszor megvárat kezdem hülyének/baleknak érezni magam. És akkor beintek, mert nem vagyok balek.

Azt gondolom, hogy én is eléggé szűk időbeosztás szerint élek, ha megoldom, hogy odaérjek, oldja meg ő is. Persze egyszer- egyszer előfordul késés, az nem gond. A gond a notórius későkkel van-

Hozzá Szóló 2009.11.26. 16:20:49

@Franky4fingers: ezt kezelni kell. Közölni, hogy oké, akkor majd legközelebb. Ha lehet ilyet...

devadel 2009.11.26. 16:23:01

@misbelief: én is ismerek ilyen embereket. velük úgy találkozom, hogy beleférjen 30-45 perc. hidd el, értelmes ember nem nagyon görcsöl, hogy mikor éppen hány óra van. mondok csak egy példát. találkozol egy lánnyal. mondjuk nagyon rendben van. mondjuk elkezdtek beszélgetni. mondjuk nagyon jól beszélgettek. mondjuk valaki vár fél óra múlva. te télleg otthagyod a lányt, a legjobb beszélgetés közepén? mert ha igen, kérlek engedj meg nekem kivételesen egy kis személyeskedést: te tiszta hülye vagy :-)

aachi2 2009.11.26. 16:24:21

Az a szép amikor több műszakban dolgozol, és amikor már a tököd tele van, hogy állandóan késnek a kollégák, bevezeted hogy hazamész a műszakod végén akár megjöttek már akár nem (ilyenkor nem marad senki aki tartsa a frontot!). Na ezeknek volt pofájuk számonkérni, hogy miért nem várom meg őket. Ergó szerintük az a normális, hogy helyettük az ő fizetésükért én dolgozzak. Az ilyen mi a faszt képzel magáról ?

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.26. 16:24:45

@devadel: hajjaj, látnád milyen szép kabátom van... :) Ha még egy kocsmában is kell ülnöm (mert leginkább ott találkozom bárkivel is) fél órát, akkor is frusztrál a helyzet, tekintve, hogy a fent felsoroltak egyike sem lehetséges, mint: máshova elmennipl, de telefonálni sem szoktam nagyon, pláne sms-t managelni -ha betelik, megy a levesbe az egész. Az ember persze lazán elgondolkodik az élet nagy dolgain, mint a BKV-n szokás, azonban a bunkóság ettől akkor is az marad, ami. - a dühítő benne, amitől tényleg nem tudok elvonatkoztatni, az, hogy mikor megjön, tudom, a fejében nem lesz megbánás egy fikarcnyi sem, mert ebből a szempontból egy kibaszott autista gyökér.

Chalabre (törölt) 2009.11.26. 16:26:09

Mindenkit úgy kell elfogadni, amilyen... Az én késős haverjaimnál már eleve bekalkulálom, hogy késnek... Így vagy én is kések, vagy korábbi időopontot mondok nekik...

Egy fontos szempont kimaradt a notórius későkkel szemben... Ha őket váratják meg, mások késnek az ő kárukra totál megértőek... Leglábbis akiket én ismerek, egytől-egyig ilyenek... Nem várnak el többet, mint amire ők sem képesek... Ez fontos szempont... Így nem önzőek... csak késők, ahogy hebehurgyák stb...! Emberek vagyunk! Senki sem tökéletes. Ahogy a pontosan érkezők sem...

Reia88 2009.11.26. 16:31:44

Nos, én egyszer miközben vártam egy ilyen notorius késő barátomat, nekiálltam telefonálgatni...és hopp, jobb programom akadt hirtelen. Még becsületből vártam 5 percet az illetőre, aztán elmentem egy másik haverral beszélgetni és a telefonomat sem vettem fel. Igaz, hogy azóta nem is láttam ezt a "barátomat"...de nem is hiányzik...utálom, ha más az én időmet próbálja beosztani... és rendszerint három a magyar igazság, negyedszerre lelécelek.

Terézágyú 2009.11.26. 16:32:17

@Hozzá Szóló:
"És tényleg: 2009re elértük, hogy egy találkát nem lehet létrehozni mobiltelefon nélkül, mert előtte még egy órával egyeztetni kell, előtte 10 perccel meg bejelenteni rajta, hogy igazából 25 percet kések.... na ez a szánalmas..."

Nagyon igaz!! Szívemből szóltál!!

devadel 2009.11.26. 16:32:43

@Krajcs: az a kibaszott autista gyökér egyszerűen csak más koordinátarendszerben él. és halálra röhögi magát, hogy vannak olyan emberek, akik egyórás (vagy más tetszőleges) szeletekre képesek osztani az életüket. és különösen azokon, akik idegeskedni tudnak fél órányi (egynegyvennyolcad napnyi) eltérésen.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.26. 16:41:42

@devadel: És létezik olyan is, aki annyira fölé helyezi magát önteltségében a másiknak, hogy azt hiszi joga van bármennyi időt is elvenni a másik idejéből azzal, hogy késik.
Ugyanis fel sem tételezi, hogy a másik embernek esetleg más dolga is volna, mint őt várni, vagy egyszerűen utál, nem akar várni.
Nna, róluk szól ez a cikk....

Nick Leeson 2009.11.26. 16:48:31

Az én főnököm az utóbbi csoportba tartozik.
Soha sehova nem ér oda időben. Ha valami olyan dolgom van ami szintén időre "menős" és a főnökkel kapcsolatos, akkor addig szórakozik míg én is elkések.
Röviden, szerintem iszonyatos bunkóság!

Mostanra kb. ott tart, hogy hiába mond bármit is, hogy ekkor és ekkor ér be az irodába senki nem hiszi el neki...

CSL 2009.11.26. 16:52:36

Én utálok pontos lenni! Utálom a kötöttségeket ezért ha van egy megbeszélt időpont akkor már rendesen rosszul érzem magam amikor el kell indulni legyen szó fontos dologról, temetésről, esküvőről, randiról,vagy akár egy sörözésről. Meg amúgy is miért én várjak a másikra várjanak csak rám:)

Voyager 2009.11.26. 17:02:58

a pontosság a királyok udvariassága!

sztem nagyfokú tiszteletlenség a késés

megfigyelhető, hogy ezek az emberek általában nem is viszik semmire mert egyszerűen képtelenek úgy szervezni az életüket, hogy az flottul működjön

Nekem is van ilyen ismerősöm. Mindig mindenhonan elkésik, folytok rohan, szervezetlen, rendszertelen az élete. S persze folyton sír, hogy miért nem jut egyről a kettőre...

sanya64 2009.11.26. 17:10:01

Egy ismerősöm egy időben mindig késett. Mondtam neki, többet nem találkozunk.

Csak a nevére emlékszem már:

MÁV...

:(

urban indian 2009.11.26. 17:15:16

Én mindig kések, de csak 9 óra előtt. Sajnálom nekem akkor kezdődik a nap. Pedig 6.30-kor kelek. Egy óra amíg üzemképes állapotba kerülök. Ez van.

sanya64 2009.11.26. 17:15:41

amúgy akinek van több kedves notórius késős ismerőse, az egyszeűen hozza össze őket, találkoztassa őket előre megbeszélt időpontban...

a többit meg szépen játsszák le azok egymás között... ))

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.26. 17:17:36

@devadel: Nos, ha nevet, akkor egyszer jól meg is veri valaki, aztán meglátjuk, milyen kedve lesz :)

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.11.26. 17:35:16

Én mindig kések, nyilván, mert leszarok mindenki mást :)
A barátaimnak már 100x mondtam, hogy ha megbeszélünk egy időpontot, nyugodtan jöjjenek 15 perccel később, és akkor egyszerre érkezünk. Nem akarják.

pounderstibbons 2009.11.26. 17:47:39

Get Ready, Folks, 'Cause This Is The Greatest Late-To-Work Excuse You've Ever Heard!

www.theonion.com/content/node/33612

2009.11.26. 17:56:39

pont fordítva van: a tényleg jófej/jópofa emberek késése feltűnik, a nímandoké meg nem ;)

bréniek 2009.11.26. 18:05:06

Dunába lőni az összeset.

dfactor 2009.11.26. 18:40:14

Egyszer bekattanok és a barátaim többségét meg fogom ölni emiatt. :D

2009.11.26. 18:48:53

amig Pesten, meg Érden laktam, mindig késtem, ha Érdről a korábbi busszal, vagy egy órával korábban autóval indultam, akkor is mindig elkéstem mindenhonnan.
Hiába számoltam ki, hogy kb mennyi idő kell, és még a rátartás, mindig az volt, hogy ültem a 7-es buszon a dugóban.
Nem tudom mások hogy oldották meg, nekem volt úgy hogy a menetrendszerinti 20 perc 2 óra lett.

árnyékgyuri 2009.11.26. 18:50:31

Nos én azóta komolyan veszem a kését, mióta egyszer egy órát várakoztattam az Állami számvevőszék egyik ellenőrét. Most úgy tűnik: nem kellett volna. Akkor és ott én is azt hittem, hogy majd kidumálom.

devadel 2009.11.26. 18:55:37

@newtehen: soha nem volt módom arra, hogy bárkit kényszerítsek, hogy megvárjon. ha valaki mégis megvár, biztosan tudja, miért teszi.

az idődet nem lehet elvenni. az idő ugyanis tőled függetlenül folyik, te csak azt döntöd el, hogy hogyan töltöd el. én bárkire bármennyit várok, mert elég intelligens vagyok, hogy bármilyen helyzetben hasznosan tudjam tölteni az időt (pl gondolkodás, amihez csak agy kell, és az mindig nálad van ). és ez nem önteltség, csupán reális önértékelés :-)

devadel 2009.11.26. 18:57:16

@Krajcs: megverni csak a keménykedő álmacsókat szokták. te ismersz ilyeneket? :-)

Berci77 2009.11.26. 19:05:32

részemről a túlvállalós, nem-akarok-veled-bunkó lenni típusú késő vagyok. ha elindulok valahova IDŐBEN, mire kilépek a gyár ajtaján, már legalább 2 munkatársam állított meg azzal, hogy várjááááááál, csak 1 perc! na ezek nem 1 perces dolgok szoktak lenni. na nekik kellene azt mondanom, hogy nem várok, nem érek rá, mennem kell, de nem akarok velük bunkó lenni. így előfordul néha, hogy azzal vagyok bunkó, aki vár rám.
nagyon egyet tudok érteni: a mobilok korában az emberek egy bizonyos része kifejezetten elvárja, hogy légy mindig elérhető és a megbeszélt időpont UTÁN 10 perccel rád tudjon szólni, hogy bocsesz, kések MÉG fél órát, amiből persze 50 perc lesz. na az ilyet rühellem. nálam a tűréshatár kávézóban, utcán, ittottamott 15 perc. ha addig nem ér valaki oda és nem is szól, akkor legközelebb úgy szervezem, hogy ne én várjak. szerintem az ember 10 perccel a találka előtt már nagyjából érzi, késik-e, vagy sem. na akkor illik még tologatni az időpontot, később már nem.

a beleszarós későkkel igyekszem úgy eljárni, hogy ők ugorjanak ide hozzám és így nem zavar általában, ha a saját szobámban/irodámban kell még várnom rájuk.

a várakozásnál már csak a fölösleges várakozást gyűlölöm jobban, és igenis vannak olyan helyzetek, amikor még az 5 perc késés is sok. ha megbeszélitek pl., hogy zárás előtt beléptek egy boltba/bankba/hivatalba. na ha az meg pont bezár a késő miatt, akkor ráadásul fölösleges volt az egész cécó.

kiemelten szeretem azokat a későket, akikekkel már eleve nem lehet időpontot egyeztetni. ez a "majd érkezem" kategória nálam. van egy cimbi, aki többször eljátszotta 1 héten keresztül (!!!), hogy MINDEN NAP azt mondta, hogy majd délután jövök. nem láttam 1 hétig. na ez az igazán durva. őket meg úgy kell kezelni, hogy egyszerűen nem is várod, hogy jöjjön. ha meg mégis, akkor lehet azt mondani, hogy bocsesz, nem jöttél jókor és pont.

általában nem arról van szó, hogy belehalunk 10-15 perc késésbe. az embernek úgy kell szerveznie a dolgát, hogy ezeket a csúszásokat belekalkulálja. ellenben ha valaki kénytelen az idejét beosztani, akkor nem jó dolog 3 találkozón is mentegetőzni, hogy elnézést, megcsúsztam egy korábbi késő miatt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.11.26. 19:14:29

Ha valakit idegesít, hogy késik a másik, akkor a faszé várja meg?
Húzzon a genyába, és ne picsogjon.

Berci77 2009.11.26. 19:22:41

@kolbászoszsömle:

mert a dolgok mindig ennyire egyszerűek, szerencsére :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.11.26. 19:30:01

@Berci77: Ha üzleti találkozóm van, akkor a késő az én órabéremmel késik, még, ha ezt nem is tudja, ha meg szociális találkám, akkor pontosan tudom, hogy kitől mire számítsak, és úgy alakítom a dolgokat, hogy mindenki boldog legyen.
Pl van egy haverom, amelyikhez inkább elmegyek, ha találkozni akarok vele, megfogom, és elviszem a kocsmába, minthogy megvárjam, míg beszédül, és van egy (pár) haverom, amelyik inkább eljön értem, minthogy kivárja, hogy megjelenjek.
És senki sem picsog...
Ha valaki az első három találkozójáról elkésik, az el fog késni a negyedikről is, akármit is hazudozik.

Skj Joe 2009.11.26. 19:30:41

Hát ja.

Én a barátnőmnél ezt úgy kompenzálom, hogy kitapasztaltam mennyi idővel előtte kell elküldeni készülődni ahhoz, hogy sehonnan se késsünk.

Persze rá igazából nem tudok haragudni.

Inkább akik zavarnak azok az igazi beleszarós késők. Én ezt simán a másik szemébe vágom, mivel én képes vagyok sokkal előbb odamenni. Nem hagyok esélyt a városi forgalomnak, stb...
Ez adott már párszor marha jó tárgyalási pozíciót. Pl.: Remélem a szállításnál nincsenek hasonló problémák, mint a tárgyalásnál. Volt aki értetlenkedett. Annak csak annyit mondtam, hogy konkrétan a késésre gondoltam.

Természetesen, a mindez 2000 km-rel délebben történne, akkor senkit sem érdekelne.
Érdekes dolgok ezek.

Ms. Mazsola · http://msmazsola.blog.hu/ 2009.11.26. 19:34:14

@Hozzá Szóló: Nagyon jól tud azért néha jönni a telefon. Barátom nem rendszeres késő, ellenben autóval jár, ami dugózással párosul. Ilyenkor egyszerűen felhív, hogy a novemberi zegernyében ne fagyjon be a seggem rá várva, hanem üljek be valahová... Jobb, mint csak állni és várni, hogy megérkezzen.

Paul Newman Jr. 2009.11.26. 19:35:00

Notórius késő vagyok, az esetek 60%-a önhiba, a maradék 40 külső tényező. Na jó, 70-30. De próbálok javulni, és vannak bizonyos helyzetek, melyekben sosem késem.

Saját tapasztalat szerint a későket le kell hordani, mint a kurvaélet, másból nem értenek/értünk.

Ezúton is bocs mindenkitől:(

mátyáskirály 2009.11.26. 19:46:41

Vannak akik varnak, es vannak akikRE varnak. Ez az elet kereslet/kinalat gorbeje. Ha nem lenne erdeke varni, mar lelepett volna, de o csak var...

Mylady 2009.11.26. 19:58:13

Nem magán, hanem munkahelyi dolog: nálunk olyan szinten elterjedt ez a késés dolog, hogy megbeszélések csúsznak 10-15 percet emiatt. Összehívnak 10 embert 2 órára. Én megérkezek időben, meg mondjuk még egy ember. 5 perc elteltével már zavartan nézünk, mert még a szervező sincs sehol. Telefon a szervezőnek: helló, lefújtátok?
Nem, már megyünk is. 2-3 perc, mire felér. Közben befut még 2 ember. A szervező elkezd gondolkodni, hogy kit hívott még meg. Soroljuk a neveket. Elkezdi egyesével felhívni őket telefonon. Akit elér, az nagynehezen befut. A témában a szakmailag leginkább szükséges terület képviselője persze nincs a helyén, üzenetet kell neki hagyni... simán eltelik 15 perc, mire összejön a társaság. És nem értem, miért.

Egyszer, sok-sok éve volt egy projektünk, amit egy német tanácsadó cég vezetett. Az elején kimondták mint főszabályt: a meetingekről késő fizet 100 forintot a közös kasszába. Ha valaki korábban távozik, vagy csörög a telefonja, vagy bejön hozzá valaki (szóval bármilyen módon zavarja a munkát) szintén fizet.
Komoly összeg összegyűlt a végére. Pedig akkor még nem volt ez a késés ennyire általános nálunk.

Berci77 2009.11.26. 20:09:30

@kolbászoszsömle:

na ezekkel teljesen egyetértek, de változatlanul fenntartom, hogy nem mindig lehet ennyire leegyszerűsíteni.

amúgy érdekes, hogy van pár barátom, akikről tudom, hogy tipikusan nem elkésősek és mindig szólnak, ha valami miatt csúszás van. rájuk valahogy sosem vagyok mérges, bárkinek bármi miatt lehet csúszása. a beleszarom típusú későket kezelni kell tudni már csak a saját idegrendszerünk épségének megóvása miatt is :-)

Skj Joe 2009.11.26. 20:29:14

@Mylady:

Azt hiszem nem szeretnék a dolgozók, ha én lennék ott a góré.
:))))
Nálam is eljátszották régen egyesek a késés dolgot. Az egyik előző helyemen a pénz is a hatáskörömbe tatozott.
Mindenki megérezte a pénztárcáján.
Nem súlyos pénzekre kell gondolni, persze volt akinél igen. Sőt voltak olyanok is akik elmentek, mert egy geci vagyok, szerintük. (A szeretteimen kívül leszarom, hogy ki tart gecinek.)
Tény, hogy míg ott voltam azt most is, mint "az arany korszakot" emlegetik.
Jelenleg a csőd felé rohannak. Kár, hogy a tulajoknak szemet szúrt egy idő után, hogy rossz százalékot állapítottak meg a csapatnak, mert durván megemelkedett mindenki pénze 1 év alatt. A második év végére több, mint a 3 szorosát kerestük az eredetileg kalkulált.
De ebbe a késés nem fért bele.
Az már más kérdés, hogy az emberi hülyeség mekkora és, hogy miként kell tönkre vágni egy aranybányát.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.27. 10:32:49

Távol álljon tőlem, hogy viccet csináljak egy egyáltalán nem vicces eseményből, egyszerűen csak felhívnám a figyelmet, hogy pont a fenti posztom napján történt ez:
index.hu/bulvar/2009/11/27/megtagadta_a_vallomast_a_pecsi_amokfuto/

"...az ámokfutó G. Ákos késett az óráról, és azt hitte, társai ezt rosszalják, ezért kiviharzott, majd egy pisztollyal tért vissza"

linear234 2009.11.27. 20:26:31

@newtehen:

Szerintem is. Én suliból mindig elkéstem (óvodás korom óta), az órákat úgyis el tudják kezdeni nélkülem is.

Az zavarna is, ha külön rám várnának.

Ha valamelyik tanárt zavarta hogy mindig kések, az mondta, ha kések, akkor várjam meg az óra végét, így aztán néhány első órára nem mentem be.

A munkahelyemnél szerencsére nincs ilyen gondom, mert otthonról dolgozhatok.

Mylady 2009.11.29. 11:35:48

@Sokkoló Joe: :)
Én nem szeretek késni, többnyire nem is szoktam. Szerintem aki elkésik valahonnan, az nem tiszteli a többi embert. Nyilván nem arról beszélek, amikor váratlanul közbejön valami, hanem a notórius későkről.
A munkahelyi megbeszéléseknél meg azért sem késhetek, mert többnyire nem "saját jogon", hanem helyettesként megyek, a helyettes meg eleve kevesebbet engedhet meg magának, mint a főnöke.

Mylady 2009.11.29. 11:44:24

Egyébként egyszer volt egy vicces szitu: az egyik projekt vezetője megunta, hogy mindenki szarik bele a munkába meg az értekezletekbe és szült a vezérnek. A következő projektmeetingre a komplett vezetőség hivatalos volt. Én a 2 főnökömmel megjelentem időben, kezdéskor ott ült a 2 nagyfőnök meg a projektvezető meg az informatika képviselője, a többi (kb 6) szakterület sehol. A projektvezető mondott 2 mondatot, aztán a fő-fő-főnök átvette a szót és tartott egy 5perces lecseszést amiatt hogy senki nem végzi a dolgát. Majd elégedetten hátradőlt, ránézett a projektvezetőre "ez így rendben van?" Mire a projektvezető: "hát csak annyi a probléma, hogy pont azok nincsenek itt, akiknek szólna a dolog"
Vezér kiakadt, kiszólt a titkárnőjének, hogy kiket rendeljen fel, de azonnal. Érdekes módon mindegyiket sikerült villámgyorsan elérni. Tök vicces volt látni, ahogy a két szinttel felettem lévő vezetők megszeppenve sorakoznak befelé a tárgyalóba. Aztán a vezér megismételt dörgedelmes előadását.
Én nagyon jól szórakoztam. Főleg, hogy nyugodt lehettem, mert a területünk nem volt sáros.

Asidotus 2009.11.29. 14:28:30

Nekem volt egy haverom, aki rendszert csinált a késésekből. Velem is, mással is, sőt az egyre gyakoribb késések egyre hosszabbak lettek. Egyszer, másfél óra várakozás után (hozzám jött volna fel), simán hazazavartam. Na, akkor egy darabig jobb lett a helyzet.
Másik:
Azt hiszi sok ember (de nem így van), ha telefonon odaszól, hogy késik, akkor már ő korrekt ember. Nem az. A korrekt ember nem késik.

kacsa. 2009.11.29. 23:28:36

Hajlamos vagyok a késésre, ezért általában korábbi indulási időpontot célzok be magamnak. Úgysem tudom azt tartani, de legalább nem kések el ténylegesen.

webmestar 2010.03.02. 22:51:37

én csak mindig elfeledkezek dolgokról, de amúgy mindig kések, de megéri rám várni :D

múvemáccsó 2010.03.03. 17:03:22

@devadel: bazdmeg.ez akkora parasztság!!!!!!
bezzeg a másiknak kedve van várni RÁD.
igazán egoista a hozzáállásod, tipikusan az a "beleszarok mások idejébe, ENGEM várjanak meg".
ha ezt szemtől szembe mondanád pl. nekem egy 20 perces késés után,asszem akkor láttál utoljára.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.12.06. 14:08:51

A minap a Keletinél fagytam jéggé, mert a közel lakó "idegenvezetőm" nem bírt időre odaérni. Bent ugyanolyan hideg volt, mint kint, és ijesztő pofák ólálkodtak a környéken. Két koldust ráztam le az "olasz levés színlelés" alkalmazásával. Olaszul ugyanis senki sem tud. Németül, angolul esetleg pötyög.

The Cure 2011.11.24. 17:44:37

Aki sokat szorong az is gyakran elkésik és aki OCD-s az is, és a depresszió is okozhat ilyet, nem kell egyből önzőnek sértegetni valakit ilyenek miatt.

The Cure 2011.11.24. 17:46:01

Nagyobb csoportnál ritka, hogy valakire várnának a kezdéssel.
süti beállítások módosítása