HTML

Tévhitek blogja

A kendőzetlen igazság bosszantó tévhitekről, téveszmékről...

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Friss topikok

Linkblog

HTML

Tévhit #48: A teaházaknak van létjogosultsága

2010.01.22. 18:44 :: misbelief

Szinte magam előtt látom, ahogy a fenti cím láttán olvasók milliói egyszerre kiáltanak fel, hogy  "Ez nem is TÉVHIT, köztudott, hogy a teázóknak semmi értelme!", ugyanakkor, ha valaki tesz egy kört a budapesti teaházak mekkájában, a Jókai utca környékén, láthatja, hogy furcsa mód ezek a helyek igen nagy népszerűségnek örvendnek.

Szeretném mindenekelőtt leszögezni, hogy én magam nem hiszek az indokolatlan spórolásban, nem tudok egyet érteni azokkal, akik  egész életükben, minden helyzetben a lehető leggazdaságosabb megoldást keresik. Ahogy a parndorfi outletről szóló posztban is utaltam rá, nem kell mindig győzni akarni - szerintem például felesleges egy 20 milliós luxusautóval a benzináremelés előtti estén másfél órát sorban állni (láttam ilyet...). Ugyanezen okból nem gondolom, hogy feltétlenül hülye, aki - ha megteheti - némi ráfizetéssel inkább egy utazási irodával szervezteti meg a nyaralását, vagy mondjuk fizet egy étteremben 2.500 forintot egy olyan ételért, amit tulajdonképpen otthon 300 forintból (de több óra munkával!) is ki tudna hozni.

És itt jönnek a képbe a teaházak! Ez már ugyanis nekem is sok! Ki tud még egy olyan bizniszt mondani, ahol 95% a körítés, és csak 5% a tartalom? Egy étteremben, de talán még egy kávézóban is kézzelfogható a hozzáadott érték, az ember (jó esetben) érzi, hogy kapott valamit a pénzéért. Egy tea viszont - akárhogy is szépítjük - forró víz és szárított növénydarabok! Elmegyünk egy helyre, leülünk egy asztalhoz, hangulatos a környezet, nyugtató a zene, az étlapon egzotikusnál egzotikusabb elnevezésű teák, választunk, a pincérnő szertartásszerűen kihozza, meghitten elkortyolgatjuk, majd 25 perc elteltével kétezer forintot otthagyva távozunk. Persze értem én, hogy nem holmi Pickwick teát ittunk, a speciális füvet állítólag egyenesen Baliról hozták csak nekünk, de hát tegyük a szívünkre a kezünket: éreztünk valami különlegeset?

Én egyébként nagyon szeretem a teát (a filteres feketét, mézzel-citrommal ízesítve), és hát ugye ez azon kevés dolgok egyike, amit otthon nem túl bonyolult, viszont sokkal olcsóbb elkészíteni. Ha nagyon akarnám, valószínűleg egzotikusabb teafüveket is be tudnék szerezni, ezért nem érdemes szerintem egy lehúzós helyre beülni. Egy teaház tarisznyás lányok elkápráztatására, első randihelyszínnek talán jó, de valójában nincs keresnivalójuk a vendéglátóiparban!

141 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhit.blog.hu/api/trackback/id/tr771693392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jancsika1234 2010.01.22. 19:44:44

" Egy teaház tarisznyás lányok elkápráztatására, első randihelyszínnek talán jó"

na. pont erre van. vagy esetleg ha valakivel általában találkozni akarsz, és nem a fogyasztásra mész, vö: éhes vagyok > étterem vs. találkozzunk > hol > teház.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.01.22. 19:53:36

A teaház is pont olyan, és pont arra jó mint az étterem. Lássuk pontokba szedve:
-Fizetsz olyasmikért, mint a vendéglátás, a helyen való tartózkodásod, a csatolt szolgáltatások használata. Ez máris mind független attól hogy mit árulnak és milyen árréssel.
-El tudod készíteni magad is otthon, legfeljebb nem úgy ahogy egy hivatásos, vagy nagyon gyakorlott ember (szakács, vagy a teaházban a pultos). Mert teát főzni sem lehet akárhogy. Ráadásul fajtánként másképp kell.
-Kérdés hogy valóban be tudnád-e szerezni csak úgy egymagad az alapanyagokat, ha valami különlegesebbről van szó, és ha igen, akkor szignifikánsabban olcsóbban jössz-e ki. (Aki meg earl grey-t iszik teaházban, az megérdemli.)
-Amit írtál is: kiváló randihelyszín, időtöltő, találkozó hely. Míg otthon nem feltétlenül dobná magát hanyatt senki mert megfőztél egy teát, ha teaházba viszed őket, az máris elmond rólad valamit.
-Az hogy csak tarisznyás bölcsészlányok (és udvarlóik) alkotnák a teaházak közönségét, egy ordas nagy TÉVHIT. :D Én mérnök létemre rengeteget jártam/járok ilyen helyeken, a legváltozatosabb helyeken tanuló/dolgozó lányokkal, és eddig senki nem húzta a száját hogy "ez bölcsészhely". Baráti társaságokkal hasonlóképp.

Ebben az esetben úgy érzem pusztán arról van szó, hogy _te, személy szerint_ nem szereted a teaházakat, mert/és/vagy sokallod az árrést amit realizálni tudnak. Ilyen helyből akár már az általad ellenpéldának felhozottak közül (éttermek, bárok, de akkor már akár biliárdszalonok, stb, stb.) is százat fel lehetne sorolni. Mégis a teaházakat szúrtad ki magadnak. Ez nem lehet véletlen. :)

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.22. 21:13:53

Mi is ezen a formulán dolgozunk, csak fordítva:)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.01.22. 21:16:33

Szerintem ez most az éppen aktuális sláger. Régebben cukrászdák voltak, most teaházak meg kávézók...
Kiváncsi vagyok hol lesznek ezek 10 év múlva

ave 2010.01.22. 21:18:51

Egyetertes. Randi es meetinghely, semmi tobb.

k.g. (törölt) 2010.01.22. 21:26:50

randihelynek kurvajók. attól még, h a posztírónak pont nem sikerült elkápráztatnia a bölcsészcsajt a teaházban, még lehetnek jó helyek ;)

_belo_ 2010.01.22. 21:27:36

no de ki akar tarisznyarákkal randizni? ;)

Walter Melone (törölt) 2010.01.22. 21:29:45

Én sokszor iszom teát. Kávé helyett is.
Teaházakban olyan teákat ihatok, amit egy sima kávéházban/étteremben nem tartanak.

Ezekhez a teákhoz, teakeverékekhez hozzá lehet jutni szaküzletben, teaházban, így otthon reprodukálható az élmény.

De ezzel az erővel bármi reprodukálható otthon.

Marhaság az egész. Fodrászhoz is minek megyünk, amikor otthon is le lehetne nyírni a hajunkat. Moziba sem kell járni, lehet otthon is filmet nézni. A színház, opera meg micsoda maradi dolog már? Különben is tudom előre a sztori végét! Oda sem kell járni!

Ezek a helyek az úgynevezett társadalmi_élet nevű dolog művelésére vannak kitalálva.

És mint ilyen, jól működnek.

Tehát igenis van létjogosultsága a teaházaknak.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.22. 21:41:12

"i tud még egy olyan bizniszt mondani, ahol 95% a körítés, és csak 5% a tartalom?"

zeneipar
tvipar
modern művészet:D

FlybyWire 2010.01.22. 21:41:34

"Én egyébként nagyon szeretem a teát (a filteres feketét, mézzel-citrommal ízesítve), "

Ezzel el is mondtál mindent. Aki citrommal issza a teát, annak lila fogalma sincs az egész témáról, ergo nyilván nem is érti az egészet.

FlybyWire 2010.01.22. 21:42:41

@solmyr: Maximálisan így van. A jóég tudja hány, később sikeres első randim volt teaházakban. Kivétel nélkül minden csaj imádta.

blackbarika 2010.01.22. 21:49:35

@FlybyWire: Citrom nélkül meg nem bírnám inni a teát, általában jó sokat öntök mindegyikbe :P Lehet hogy túlságosan szeretem a citromot.

[c] 2010.01.22. 21:53:06

"de hát tegyük a szívünkre a kezünket: éreztünk valami különlegeset?"

Most meg fogsz lepődni: igen.
Persze valóban sok a körítés, de tény, hogy olyan teákat ittam már teaházban, melyeket nem kapok meg a helyi teszkóban. Esetleg teaszaküzletben igen.
Főzni is tudok, mégis járok (néha) étterembe.

failtv · http://kopkodotvmaci.blog.hu/ 2010.01.22. 21:53:47

@Kontárblog: Nem túlzás ez egy kicsit? Hol van a modern művészet az 5%-tól?:)

[c] 2010.01.22. 21:53:51

@FlybyWire: Ez hülyeség. Ízlések és pofonok, ennyi.

k.g. (törölt) 2010.01.22. 21:56:54

@FlybyWire: rokonlélek :D barátnőm az őrületbe tud kergetni azzal, hogy minden teába min. egy fél citromot belecsavar :D

__radar 2010.01.22. 22:03:17

Vannak olyanhelyek, ahol semmit nem adnak se enni, se inni. Aztan megmmegis fizetni kell, hogy ott lehess. Na az milyen durva. : )

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.22. 22:06:23

Cocacola
Barbie
bármi a Minimaxreklámokból
politika

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.22. 22:11:29

@failtv: pl a festészet? valóban lehet hogy még az 5% is sok...

JudgeSnyder 2010.01.22. 22:15:46

És mit gondolsz a szállodákról? Ha nem számolod a kaját, ott mit kapsz? Hogy alhatsz? Hát azt bárhol lehet ingyen. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.01.22. 22:23:39

@Kőmíves Kelemen:

"Szerintem ez most az éppen aktuális sláger. Régebben cukrászdák voltak, most teaházak meg kávézók...
Kiváncsi vagyok hol lesznek ezek 10 év múlva"

Én úgy 88 környékén voltam először teázóban, azt hiszem, azóta eltelt már tíz év.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.22. 22:23:45

@Kontárblog: "Ki tud még egy olyan bizniszt mondani, ahol 95% a körítés, és csak 5% a tartalom?"

Blog?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.01.22. 22:24:52

ja, és ha a kedves posztíró nem tudja, hogy a teában pont ugyanúgy van koffein, mint a kávéban, hát akkor nem kicsit alultájékozott.

Hozzá Szóló 2010.01.22. 22:29:43

"Elmegyünk egy helyre, leülünk egy asztalhoz, hangulatos a környezet, nyugtató a zene, az étlapon egzotikusnál egzotikusabb elnevezésű teák, választunk, a pincérnő szertartásszerűen kihozza, meghitten elkortyolgatjuk"

Igen, kozosen, mint a kocsmaban, errol szol... mitol rosszabb annal? Nem ertem. Azt nem ertem, mit nem ertesz. Uzemeltess egy novenymartogatos helyet a belvarosban, fizess alkalmazottakat (merd oket feketen foglalkoztatni) fizesd a helyberletet, fizesd a korrupt hivatalnokokat, ANTSZ-eseket, zsarukat, koztereseket (foleg, ha kiteszed az asztalt az utcara) aztan nezd meg, hogy valoban van-e abbol sokmillio, hogy voroshaju szocialis munkasok es szemuveges kordnadragos bolcseszek lemennek fejenkent elverni 500 Forintot ugy, hogy zaroraig ki nem tudod rakni oket...

plb 2010.01.22. 22:31:53

Normális? Mi a külömnbség a teázó és a kávézó között? Ugyan az ami egy hülye és a posztíró között. Semmi!

dtk74 2010.01.22. 22:34:24

@mavo: Van koffein benne, de míg a kávét profin gőzölve, habosítva, stb. csak méregdrága gépeken lehet megfelelően elkészíteni, nem beszélve a jobb helyek saját pörkölésű kávéjáról, mely művelet (pörkölés) szintén messze túl van pl. a mentatea előállítási rafinériáján és költségein, addig a teát saját magad által forró vízbe mártogatva, illetve áztatva, megfelelő hozzávalók belerakásával, öntésével elkészítheted, minden extra felszerelés nélkül, így minimalista módon például mindössze pohár, kiskanál, és minimum egy darab kéz használatával.
ps. Ez volt eddigi írói munkásságom egyik legdurvábban túlragozott körmondata.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.22. 22:36:42

A mozi még nagyob lehúzás 1300Ft/db egyí jegy.Egy tiztagu családnak már 13 ezer!!
Otthon másolt DVD ről meg 80(nyolcvan) Forint.
Na ez az igazi árrés.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.22. 22:39:55

Teázol odakint???
Taázik a....:-))
A teázoban nem lehet kv-t kapni?

Hozzá Szóló 2010.01.22. 22:41:19

Ja, AVATAR 3D a tied lehet nyoocvan Forinte' ha otthon nezed, olyan is lesz, 80Ft-os elmeny :D

Póniló 2010.01.22. 22:46:15

e szeretek teazoba jarni, kellemes a hely, finomak a teak, nem fustos mint egy kocsma, es nem olyan draga. mondjuk en nagy tea fan vagyok, altalaban szeretek tullepni a lipton-pickwick duón, aki ezt a szinvonalt valasztja egy teazoban, az meg is erdemli.

@Hozzá Szóló: en a magam reszerol banom, hogy nem a 80 ft-os elmenyt valasztottam az 1800as 3d helyett, de mar mindegy, igy jartam :-)

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.22. 22:46:40

@Hozzá Szóló: Neked mi bajod van a szemüveges kordnadrágos bölcsészekkel meg a vörös hajú szociális munkásokkal, hogy pont őket emlegeted? :-D

Ronald 2010.01.22. 22:48:26

Lófaxot van 95 % haszon egy ilyenen.
Hány teát kell eladni, hogy kijöjjön a bérleti-díj, a fizetések, járulékok, energia, helyi-adók, tökömtudja mi minden még.
És akkor még hol a befektetés hiteltörlesztése (vagy ha sajátpénz, akkor annak a normál kamata ? ...merthát az a pénz miért is lenne ingyért?).
És a haszon, az akkumuláció a majdani és kötelező felújításra?
Ugyan már....számoljunk csak egy kicsit.

Hozzá Szóló 2010.01.22. 22:50:07

@PeterBlau: Hat, teahazakban ritkan jartam, de az ilyen allatfajtakat sikerult szemugyre vennem, jo nagy hanggal adtak tudtomra: alkohol nelkul is mukodhet kocsmakent egy teahaz, ha kelloen nagy tearajongok huszoneves, sajatos gyerekzsivajat hallhatjuk kozelukben.

Thresher 2010.01.22. 22:51:19

Ha a cikkírónak a tea filteres, akkor neki tényleg nem mond semmit teaház. Mert teát inni lehet ott, valódit, és ha otthon akarok inni egy csésze XY teát, akkor vennem kell egy egséz csomaggal...

Amugy én az éttermeket nem értem, mi értelme van, hiszon otthon is megtudok enni egy pacalkonzervet...

Hozzá Szóló 2010.01.22. 22:51:20

@Ronald: Mondjuk, abban van valami, hogy tul sok nem megy el egy alapanyagra, ami mondjuk egy minimal cukraszdanal is azert elmegy, sokkal tobb penz...
De az igazi nagy penz a berleti dij, szerintem. Meg persze mindenkit megkenni.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.22. 22:52:17

@Ronald: "És a haszon, az akkumuláció a majdani és kötelező felújításra?"

Ez mekkora egy hülyeség, de komolyan. Ez az idióta fogyasztói társadalom teljesen belehajszolta már önmagát abba, hogy mindig mindent mindenhol fejleszteni kell. Ha egyszer valami valahol tökéletesen működik, azt nem kell fejleszteni meg felújítani. Max. leporolni, kifesteni, a törött bútordarabokat kicserélni azt viszlát. Bár nevezhetjük ezt felújításnak, de szerintem csak sima karbantartás.

Thresher 2010.01.22. 22:53:49

@mavo: "ja, és ha a kedves posztíró nem tudja, hogy a teában pont ugyanúgy van koffein, mint a kávéban, hát akkor nem kicsit alultájékozott.
"

Ráadásul azonos tömeget tekintve a teában még több is!

Yezu 2010.01.22. 22:54:23

"Én egyébként nagyon szeretem a teát (a filteres feketét, mézzel-citrommal ízesítve)"
jól van barátom, okosan megmondtad a frankót...
ebben a mondatban minden benne van ami ebből demagóg szarból amit postoltál lényeges.
kávéházba is minek mennék ha otthon is ihatnék nescafét?
szánalom h ilyen posttal is index főoldalra lehet kerülni...

kispista 2010.01.22. 22:55:10

Kocsmában mit kapsz? Sört a teszkóban is megveheted.

prukker 2010.01.22. 22:55:35

Aki citrommal issza a teát, attól nem csak az képzelhető el, hogy ilyen ostoba postot ír, hanem minden egyéb fondorlatos gonoszság is.
:)

Yezu 2010.01.22. 22:56:40

"Ki tud még egy olyan bizniszt mondani, ahol 95% a körítés, és csak 5% a tartalom?"

blog.hu vazz :P

TBC 2010.01.22. 22:58:25

Arra nem gondolt a sok fikázó, hogy egy teaházban igazából a szolgáltatást fizeted meg? Van persze kézzelfogható produktum is, a tea, de igazából maga a szolgáltatás az, amiért fizetsz.
Ez olyan, hogy: miért megy az ember focimeccsre, amikor többezer forintos a belépő? Ugyanazt a tévén is megnézheti. Miért megy az ember diszkóba? Drága a belépő, maga a zene felér egy silányabb rádió szombat esti kínálatával, ráadásul a pia is jóval drágább, mint ha te magad a TESZKÓban megvennéd. Vagy mondjuk egy koncert. A belépő drágább, mint a CD-jük, ráadásul a CD-t annyiszor hallgatod meg ahányszor akarod.
Hogy mi mégis a különbség? A szolgáltatás. Egy focimeccsen sem csak azt fizeted meg, hogy látod a csapat játékát, hanem hogy kint lehetsz, velük egy helyen, hogy szurkolhatsz, stb. Egy diszkóban vagy koncerten sem csak magát a zenét fizeted meg. Hanem azt, hogy ott lehetsz, ott kiszórakozhatod magadat. Ugyanígy egy teaházban sem csak magát a teát (víz+teafű+energiaköltség) fizeted meg, hanem azt is, hogy ezt elkészítik neked, illetve hogy biztosítanak egy helyet, ahol ezt elfogyaszthatod mondjuk az éppen aktuális csajoddal/pasiddal. A szolgáltatást fizeted meg, nem (csak) a nyers terméket. És ugye napjainkban a szolgáltatóipar egyre jelentősebb szerepet tölt be.

Retekbácsi 2010.01.22. 23:03:01

Vicces ez a citrom dolog. És viccesek a teaházak is, ahogy próbálják magukat eladni azzal, hogy a teát valami isteni dolognak festik le, amit csak bizonyos rejtélyes módon lehet rendesen elkészíteni, és amibe csak bizonyos dolgokat szabad beletenni (pl citromot nem.) Na ennek nincs létjogosultsága, mert ez nettó baromság.
Magának a teázónak viszont van. Csak észhez kellene végre térniük, mint ahogy a kávézók sem próbálnak megváltani, csak kiszolgálni, és így van jól.

FlybyWire 2010.01.22. 23:05:41

@lúzer_: nem mondhatnám. Amint citrom kerül a teába, az aromáinak a 90%-át azonnal kinyírja.
Aki citrommal issza a teát, az limonádét iszik, nem teát. Ennyi.

FlybyWire 2010.01.22. 23:06:31

@blackbarika: akkor kár a teáért... miért iszod, ha nem is szereted? :)
Ott a limonádé :D

FlybyWire 2010.01.22. 23:09:40

@Thresher: ha már nagyon feszegetni akarjuk, akkor a teában nem koffein, hanem tein van, ami egy nagyon-nagyon hasonló (vérnyomásnövelő, élénkítő) alkaloida, közeli rokon, de kicsit másképp hat. Amíg egy kávé szinte azonnal felébreszt, de csak pár órát hat, addig egy tea lassabban, nem olyan lórugásszerűen tesz éberre, és tovább is hat. Legalábbis kb. azonos alkaloidamennyiség mellett.

Thresher 2010.01.22. 23:10:00

Egy másik posztnál jól mondta valaki: Ez a blog tényleg a tévhitekről szól...

A posztíró tévhiteivel.

TBC 2010.01.22. 23:11:24

A wikipedia szerint a koffein és tein ugyanaz...

FlybyWire 2010.01.22. 23:11:57

@Thresher: a teázás kultúrája Magyarországon nem létezik :) Lásd citrommal ivók: fogalmuk sincs pl. a tea ízéről :)

FlybyWire 2010.01.22. 23:13:07

@TBC: persze, de mégis máshogy hat? Amúgy meg azért más a neve, mert más növényből nyerhető ki...KOFFein TEin :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.22. 23:15:46

@Hozzá Szóló:
Avatar t pont megnéztem moziban.
van még egy?

Thresher 2010.01.22. 23:15:52

@FlybyWire: Elhiszem neked hogy a teában van tein (magagyarul mondva teofilin) IS(!), de koffein az tuti. 3-5%-ban, míg a kávé csak 1-2%-ot tartalmaz belőle. Ennek ellenére a kávé a kraftosabb, mert ital formájában a koffein nagyobb koncentrácóban van benne.

Zihher, nincs egy hete hogy ZH-t írtam szerves kémiából, ez volt a 4-es kérdés! :P

Pukker 2010.01.22. 23:16:00

Ennyi erővel egy kocsma is felesleges, hiszen üveges sör és unicum a boltban harmadannyi és mégcsak a gyalogolni sem kell érte és nálad van a távkapcsoló is!
Ennek ellenére elég népes a kocsmázók tábora.

FlybyWire 2010.01.22. 23:17:50

@Thresher: ok, hiszek neked :D
Amúgy hihetetlen primkó a poszt, most olvasom a gyöngyszemeit újra...
"de valójában nincs keresnivalójuk a vendéglátóiparban!"

Hová is süllyednénk ilyen lánglelkű megmondóember nélkül... tisztára a South Park ugrik be... "we don't take kindly yer "tea-house" types 'round he'e"... LOL

Thresher 2010.01.22. 23:18:43

@TBC: "A wikipedia szerint a koffein és tein ugyanaz..."
Másold ki azt a részt légyszíves!

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.22. 23:20:05

::: drágaposztíró ::: akkor most ami teszerinted "körítés", az nem "létjogosult"? nemá'.

Thresher 2010.01.22. 23:21:23

Csak megnéztem:

hu.wikipedia.org/wiki/Koffein

hu.wikipedia.org/wiki/Teofillin

Hasonló molekula mindkettő, csak a teofillinnél hiánynoznak a metilcsoportok.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.01.22. 23:23:25

Újabb tévhit ami nem tévhit, gratula, csak így tovább! Előre a néphülyítésért!
Gyk: minennek van létjogosultsága amit kifizet a piac. Ha ezt kifizeti akkor ennek is van. Dráma mi?

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.01.22. 23:35:13

Folosleges az olvasas, mert van szinhaz, ahol elmondjak. Folosleges a szinhaz, mert van mozi, ahova konnyebb eljutni es olcsobb. Folosleges a mozi, mert otthon megnezem DVDn.Folosleges a DVD, mert letoltom a netrol.

Folosleges a radio, mert lehet beszelgetni. Folosleges a beszelgetes, mert van TV, ahol tobb ember beszel.
Folosleges a TV, mert nezem neten.

Folosleges az etterem, mert otthon megcsinalom a hutobol.Felesleges a hutoben tarolni, mert megrendelem telefonon. Sot a neten.

Tehat: fekudj be egy oxigen satorba, infuzioval old meg a kaja-piat, katetert dugd fel, alad a kacsat es netezhetsz egesz nap.

Mindezt egy baromi jo teazobol visszaerkezve irom :D

szcsongor 2010.01.22. 23:49:47

@Thresher: Egy metilcsoporttal kevesebb a teofillin a koffeinnél, meg még van a teobromin, az meg izomerje a teofillinnek, ebből meg a csokiban van sok :) Na jó befejeztem a kémiát. Hogy hozzászóljak a témához is, igenis kell teaház, mert hangulatos meg különben is :)
Ja és aki citrommal issza a teát, az tényleg nem is ismeri milyen a tea íze, mert csak színes, forró limonádét iszik. A párom is ezzel kerget az őrületbe, ő is csak citrommal képes meginni...

De hová tűnt Columbo felesége? 2010.01.22. 23:57:05

A tea jó dolog. Sokan citrommal szeretik, mert nekik ÍGY ízlik. Ezen szerintem nincs mit sajnálkozni...
Én is próbáltam sokféleképp ízesíteni, de mégis maradtam a citrom-cukornál. Szinte kizárólag fekete teát fogyasztok, főként ceylonit és earl grey-t, ami bergamot ízesítésű. Igaz, nem filterest használok.

Sok tea ital van, amiben nincs is tein (koffein) - sőt, még csak nem is teából készül (gyümölcs, gyógynövény, vörösbozót).

A teaházakat sokan szeretik, tehát van létjogosultságuk. Ahogy megfigyeltem, nem is a teán van a hangsúly, hanem valóban a társasági élet egyik helyszíne lett.
Ezt kissé benézte a posztiró...

neurotikk! (törölt) 2010.01.22. 23:59:39

Ez volt olyan elmes eszrevetel, mint hogy egy telefonban az alapanyag jo ha parezer forintot er. Alapvetoen muanyag, kis fem, nemi uveg, lana a folyadekkristalyos kijelzo megdobja, de alapbol csak olcso muanyag kombinacio.
Na meg egy program DVD-n mi tud kerulni szazrekbe? Muanyag az egesz konyorgom.
A konyvek?! Az a legnagyobb becsapas evszazadok ota. Mennyi az ara a papirnak es a festeknek? 2-3000 Ft? Ugyan mar, atvernek!
Na meg igen, az ettermek! Hogy van kepuk 2300-at elkerni olyanert emi jo ha 300 alapanyagarban, meg vannak ezek veszve!

Meghogy kifejlesztesi koltseg meg szolgaltatas meg eloemberigeny meg infrastruktura, ezok olyan legbolkapott dolgok, levegoert meg ki ad penzt, ugyebar?!

Lehet, hogy az alapanyag ara a legkevesebb a teahazakban, de asszem nem alapanyagteritesre vannak a kozossegi helyek, ha nem tevedek. Tessek otthonmaradni ha a lenyeget az alapanyagarban latjuk.

A80 2010.01.23. 00:06:25

@Retekbácsi: Hát persze, hogy az életérzést fizeted meg. Mert a például egy kólánál, egy olasz ásványvíznél, vagy egy Redbullnál miért fizetsz annyit? A cukros víznél, Redbullnál a lötty max. az tescós ár 10%-a, a többi víz, csomagolás, marketing, árrés, profit. Az ásványvíz meg alapvetően ingyen folyik valahol a világ végén, ott az alapanyag nullát ér, és feltehetőleg közelebb is van finom forrávíz, mint Franciaország vagy Olaszország.

neurotikk! (törölt) 2010.01.23. 00:09:52

@PeterBlau: Tetszik a mondanivalod, nekem is elegem tud lenni a 'fejlodes' szajkozasabol.
De asszem itt tenyleg a lehasznaltsag eltunteteserol van szo alapbol.

pudliho 2010.01.23. 00:19:30

"de hát tegyük a szívünkre a kezünket: éreztünk valami különlegeset?"

ezek szerint a cikk írójának totál mindegy milyen fekete teát iszik, csak ócsó legyen ?

FlybyWire 2010.01.23. 00:25:53

@pudliho: ha citrommal issza, nyilván sosem fog semmi különbséget érezni :)

[c] 2010.01.23. 00:35:52

@FlybyWire: Próbáltam citrom nélkül, úgy valóban _jobban_ érezni az aromáit, mégsem szeretem üresen. Evvan.

FlybyWire 2010.01.23. 00:38:01

@lúzer_: oké, ezzel semmi gond. Csak arra utaltam, hogy nem csupán ízlés dolga, mert aki csak citromosan ittan (menza-nevelés ugye), és sosem próbálja ki mondjuk tejjel vagy tejszínnel, az nem is fogja tudni, hogy szereti-e, vagy sem.
A posztíró tipikusan fogalmatlan, neki minden tea egyforma - ez nem kis mértékben az aromagyilkos citromnak köszönhető.

GentleSpecter 2010.01.23. 00:50:00

@Hozzá Szóló: Én is szociális munkát tanulok, de nem érzem magam olyannak, akit te leírtál ide! Igazából én sem látom értelmét ennek az "igyunk meg egy kávét" meg "gyere igyunk egy sört a szünetben" dolognak. És nálunk nincsenek is ilyen batyus, rövid hajú, feminista, öntudatos lányok, akikre te gondolsz szerintem. Egy volt, de kikopott az első évben! :D
Most megijedtem, hogy egy kalap alá leszünk véve a sokszor idézgetett bölcsészekkel. Egyikünk sem olyan sznob, mint akiket emlegetni szoktatok.
Vagy már ennek a szaknak sincs szerinted értelme?

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.01.23. 00:50:05

@FlybyWire: Beteg a nyelved, ha neked a citromos tea csupán meleg limonádé. És pont te oktatsz ki az ízlelésről másokat?

gitáros 2010.01.23. 01:12:11

@Gyurma73:
Lopni ócsó, az tény.

@Thresher:
Az oxigén (O2) meg az ózon se sokban különbözik. Oszt mégis.

Thresher 2010.01.23. 01:14:22

@gitáros: Hol mondtam én hogy a kettő hasonlít? Csak rámutattam hogy mi különbség köztük.

FlybyWire 2010.01.23. 01:16:50

@Cheradenine Zakalwe: Feszültek vagyunk ma este? :) Az aromákat az orrodban érzed, nem a nyelveden. Ott csak az alapízeket. Relax :)
A citrom kiöli az összes aromát, ennyi.
Az ice tea-t pedig szeretem, csak az nem tea :D

pistola 2010.01.23. 01:58:13

ezt a posztot teljesen felesleges volt megírni.

rókuci 2010.01.23. 02:06:35

Sosem értettem miért raknak citromot a teába, amíg meg nem láttam...mert a szar teák, főleg ha szarul vannak főzve felhabosodnak és olyan ronda vékony üveges réteg képződik a tetején...túlfőzik vagy meg sem főzik, mind1...a citromot belerakják, hogy egyáltalán iható legyen az a szar tea, aminek az igazi teához valójában semmi köze. Ez így rögzül a fejecskájükben, hogy a tea szar és citrommal kell feljavítani...ok, meglehet nem bírják a fekete teákat, de akkor is ott vannak a gyümölcsteák és a fehér cukor sem illik bele, ott az a halom cukor...persze aki mekis hamburgert eszik az nem érzi a tea ízét sem...hiszen ízlelőbimbói már rég kihaltak:)

Stiel 2010.01.23. 02:08:20

@Walter Melone:
olvasd el a posztot. CSAK a teaházról írt, még ki is emeli, hogy sok minden másra meg nem alkalmazza ezt az elvet. Éppen hogy nem kell továbbgondolni úgy, ahogy te tetted. A teaházi élmény éppenhogy teljesen megvalósítható otthon, sok mással ellentétben.

@mavo: a koffein szó a te kommentedben szerepel először.

@FlybyWire: 'Relax :)'

Fura ezt tőled olvasni; elég bicskanyitogató módon osztasz mindenkit, akinek más a véleménye, mint a tiéd. Első kommented olvasd vissza. Érdemi tartalma nincs, de a blogolót burkoltan leparasztozod.

Teát tudok főzni itthon (a választék meglehetősen széles), megfelelő hangulatot is tudok teremteni, és társaságot sem szégyellek meghívni. Jól is érezzük magunkat.

Korábban, amikor még nem voltam annyira teakedvelő, mint most, jártam teaházba. Hát nem ironikus?

A posztolóhoz: 'Egy teaház tarisznyás lányok elkápráztatására, első randihelyszínnek talán jó, de valójában nincs keresnivalójuk a vendéglátóiparban!'

Dehogynem, a mondat első fele éppenhogy cáfolja a másodikat. És amúgyis, akit a 95% körítés érdekel, az hadd járjon teaházba. Csak ideologizálni nem kell, hogy hát ő nem is a körítés miatt megy oda. ;)

FlybyWire 2010.01.23. 02:28:59

"A teaházi élmény éppenhogy teljesen megvalósítható otthon, sok mással ellentétben"

Nos, nem.

FlybyWire 2010.01.23. 02:31:45

@rókuci: Pontos. Az otthon kapható teák (pikwikk "earl grey" és hasonló szarok) csak a legalja, raktársöprés után visszamaradt, befilterezett hulladék.
Itt kint Írországban fillérekért kapni olyan teát, amit ha 10 mp-re mártasz bele a forró vízbe, már egészen durván más, teljesen intenzív aromás tea-élményt ad. Természetesen bolondok lennének citrommal megölni, pici tej, pici méz esetleg barna cukor, és úgy kiváló. De leginkább cukor sem. Tej viszont kell, mert az pont kiemeli, és leköt néhány savat (csersav főleg).

suckmyfish 2010.01.23. 02:42:29

FlybyWire, te sznob kiscsira. Az Earl Grey messze a legnepszerubb tea a nyugati vilagban, a Twinnings Earl Grey pedig ugyanolyan, barhol veszed is.
Numero 2: citrommal isszak. Igen, az angolok is. Es attol meg nem leszel muvelt, csak sznob, hogy UK-ben elsz, veszel valami teat aminek a nevet eletedben ki nem tudod ejteni helyesen, csak makogva meg mutogatva kered a kiszolgalotol, es itt osztod az eszt.

Jah, es barna cukor, na hat igen. Ha mar az is elorelepes!

Most azon a mezen is tudnek porogni amit te a hig teadba keversz, de inkabb kihagyom.

Stiel 2010.01.23. 02:42:32

@FlybyWire: Kifejtenéd bővebben? Kiváncsi vagyok.

FlybyWire 2010.01.23. 02:50:06

@suckmyfish: bár nyilván nem fog menni a szintedre süllyedés, de hátha.
1. nem véletlenül írtam pickwicket. Az tényleg egy fos. Az Earl grey nem márka, hanem egy ez ízesítés (bergamon és egyebek). Létezik jó Earl Grey is, a Twinings (egy "n") egész tűrhető, otthon kb. az egyik legjobb. De csak otthon számít annak.
2. Írország nem a UK része.
3. Nem, nem isszák citrommal.
Teaházba otthon jártam, itt nem olyan gyakori, sajnos.
A barna cukor sem olyan jó, mézből meg nyilván termelőtől kell venni - itt nem egyszerű, de nem is lehetetlen.

@Stiel: hangulat, és ebben minden benne van. Beülsz, kellemes a szék/fotel/kanapé, a zene, jön a pincér, ízlésesk a bútorok, stb. stb. stb..... az egésznek van egy atmoszférája. Már pont attól más, hogy végre nem otthon heggedsz, hanem kimozdult. Ez is önmagában egy élmény.

FlybyWire 2010.01.23. 02:56:40

@suckmyfish: bár most látom csak, ékezetet nem írsz, tehát 2 lehetőség van: igénytelen vagy (jó eséllyel kocka), és 2010-re sem sikerült megtanulni velük gépelni, a másik pedig az, hogy igazából te vagy a sznob, akik ilyenkor mindig jönnek a "nem magyar a billentyűzet" c. szar dumával, holott igazából csak bénák és/vagy trehányak, hogy 3 klikkeléssel beállítsák a windowson belül, de valójában még jól is mutat, mert ha rákérdez valaki, hogy ugyanmá mi ez a szar, akkor lehet "mentegetőzni" (értsd: villantani), hogy "jaj, én nagyon külföldön élek ám..."

Tudod, "kiscsíra", én 18 évvel ezelőtt gimiben is már sokkal jobb teákat ittam, mint az átlag boltban ömlesztett szarok. És akkor még hátra volt 14 év, mielőtt bárhol is külföldön éltem volna...

Szóval ez FAIL, try again :)

FlybyWire 2010.01.23. 02:58:06

Hmm asszem mégis sikerült lesüllyednem, na, nem is rossz :) végülis jólesett, kell ez is néha :D

Stiel 2010.01.23. 03:08:26

@FlybyWire: bergamoT-nak hívják, mester, t-vel. Ej, ej. :)

És amúgy meg: kellemes berendezés, zene... nekem ezek megvannak otthon. (Pincér nem, de ezt egyrészt nem tartom lényegesnek, másrészt a feleségem vállalja. :P) És szerintem az, hogy te ezt nem tartod az otthonodban megvalósíthatónak, inkább rólad szól.

Kimozdulás jogos lehetne, de: míg tengerpartot, 100 km biciklizést vagy egy Rodin-szobrot nem tudok hazavinni, addig finom teát és jó hangulatot igen. Önmagában az, hogy valami nem otthon van, még nem előny (számomra). A kimozdulás szerintem pont arról szól, hogy valamiért mozdulok ki otthonról.

FlybyWire 2010.01.23. 03:11:52

@Stiel: a hangulat ízlés kérdése, persze. 15 éve a lepukkant kocsmákat is bírtam. A haverokkal pub-ba is szeretek menni. A teaházat őszintén szólva én is elsőrandis helynek használtam, de nem kizárólag. Szerintem nagyon kedves, kellemes, ellazulós hely, legalábbis ahová én jártam. És szinte mindig be is vált (ráadásul nem hagysz ott 10-15 ezret, mint egy normális étteremben, nem nehezülsz el a kajától, azaz lehet folytatnia az estét... máshol :)
Akárhányszor voltam, mindig voltak ott jó páran, hét 2. felében sokszor teltház.
Az nem kifejezés tehát, hogy megvan rá az igény. Nagyon is :D

FlybyWire 2010.01.23. 03:14:34

@Stiel: "A kimozdulás szerintem pont arról szól, hogy valamiért mozdulok ki otthonról. "

Szerintem itt nagyon komoly értelmezési diszkrepancia van... számomra az otthonról kimozdulás attól függetlenül is mindig pozitív, hogy otthon amúgy teljesen jól érzem magam.
Hiába, van akit otthon szeret csak lenni, és van, aki gyűjti az élményeket és az ingereket :D

suckmyfish 2010.01.23. 03:15:22

Picit akkor idosebb vagyok nalad... Nem windows hasznalok... vegul pedig kit erdekel, te milyen teat ittal a gimiben, es hany n van a twinnnings szoban?

Az Earl Grey eleve citromot is tartalmaz, es azzal harmonikus az ize, paddy. De igyad csak mezzel es tejjel, az is egy iskola.

FlybyWire 2010.01.23. 03:17:15

Na, és még valami (csak lassan értelmezem, késő van)...
"(Pincér nem, de ezt egyrészt nem tartom lényegesnek, másrészt a feleségem vállalja. :P) És szerintem az, hogy te ezt nem tartod az otthonodban megvalósíthatónak, inkább rólad szól."

Esetleg meg kéne kérdezni a nejed, nem örülne-e neki, ha meghitten kettesben tudnál vele lenni, beszélgetni stb., míg valaki MÁS szolgál ki benneteket együtt. Tudom, semmi közöm hozzá, de még nem találkoztam olyan nővel, aki az ilyet ne értékelte volna nagyra :)
Már maga a tény, hogy a párodnak sem kell téged (és senkit) kiszolgálnia, szintén egész más hangulatot teremt.
Erről szól a szolgáltatóipar. Amiket írsz, azt tovább sarkítva igenis az oxigénsátras kacsás infúziós állapot a végeredmény.

FlybyWire 2010.01.23. 03:20:43

@suckmyfish: összevissza csúsztatod a dolgokat. Az Earl Grey valóban harmonizál valamennyire a citrommal (NINCS benne, csak a Lady Greyben amúgy), tehát ott még elmegy, de a fekete teákat a világ legnagyobb részén nem isszák citrommal, mivel (sokadszorra írom) kinyírja az összes aromát szinte. Ezen kár rugózni.
A koroddal meg nagyon megleptél, az ember azt gondolná, hogy idősebb korára értelmesebb és normálisabb hangnemben is meg tud szólalni az ember. Ez a komment már egész kulturáltra sikerült.
Az ékezeteket pedig továbbra is csak ajánlani tudom, minden oprendszerben megoldható.

suckmyfish 2010.01.23. 03:30:09

Ja, az oprendszerben igen, de hadd javasoljam en meg az ekezetek elhagyasat, tipografiai szempontbol sokkal uditobb. Igy is el tudod olvasni, lathatoan.

Ok, menjunk bele. Tudod mi az a bergamot? Igy nez ki:
images.google.com/images?q=bergamot&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=xl1aS-irO4GYtgeLr5ykAg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCYQsAQwAw

Az ize olyan mint a citrome. www.google.com/search?hl=en&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&um=1&q=bergamot%20tastes%20like%20lemon&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw&tbo=0

Tastes like a duck, looks like a duck... ez egy citrom, pancserkam. Ahogyan a szinten sznobok altal MO-on 'lime'-nak nevezett zold citrom is csak kozonseges citrom. Csak a heja mas szinu. Amit a tequilaval iszol, tudod.

Bar te valoszinuleg abba is narancsot vagy valami hasonlo orultseget teszel.

Meg tudnek en szolalni kulturaltabban is (gyengek kedveert: hosszu u itt-ott, latom sokat hianyoztal) de ahhoz nem ilyen felutes kellene, mint amiket te posztolsz.

Amugy hany ora van abban az Irorszagban, hogy szombat hajnalban teahazakrol posztolsz? Eleg sanyaru lehet.

Stiel 2010.01.23. 03:35:30

@FlybyWire: A helyzet változatlan. Én a posztírónak a '95% körítés' gondolatával értek egyet. Ha kedved tartja, ha neked úgymond megéri, járj teaházba. Meg bárki más is. Nem én akarom megszüntetni az intézményt, én csak azt szeretném, ha tisztábban látnánk.

Amúgy végül csak sikerült rávennem téged arra, hogy a félmondatos 'nos, nem', meg 'fúj, citrom' típusú válaszok helyett írjál is valami érdemit. (Még ha nem is értek vele egyet.) Szerintem maradj meg ennél.

Zárszóként pedig egy mókás tény: nemrég nyílt az utcánkban egy teaház. :)

Stiel 2010.01.23. 03:48:36

@FlybyWire: Valamit nagyon furán fogsz fel. Nem kiszolgál, hanem kedveskedik vele (mint ahogy szoktunk egymásnak számtalan más módon is). Ez éppenhogy meghittebb, mintha másvalaki teszi elénk.

Stiel 2010.01.23. 03:51:52

@suckmyfish: kulturaltabban is (gyengek kedveert: hosszu u itt-ott...)

Magas labda. Mindegy. Mindkettő rövid.

Stiel 2010.01.23. 03:54:31

@suckmyfish: kulturaltabban is (gyengek kedveert: hosszu u itt-ott...)

Magas labda. Mindegy. Mindkettő rövid.

Stiel 2010.01.23. 04:06:22

@suckmyfish: kulturaltabban is (gyengek kedveert: hosszu u itt-ott...)

Magas labda. Mindegy. Mindkettő rövid.

Stiel 2010.01.23. 04:29:04

@suckmyfish: kulturaltabban is (gyengek kedveert: hosszu u itt-ott...)

Magas labda. Mindegy. Mindkettő rövid.

suckmyfish 2010.01.23. 04:40:53

Nyertel, bat ezt tenyleg meg kellett neznem, annyira hihetetlen... de azert ne kuldd el tobbszor a posztot.

Stiel 2010.01.23. 04:49:13

Blog errort kaptam vissza elsőre. 2 perc frissítés után semmi. Aztán repeat. Rutinosabbak nyilván már ismerik, nekem ez az első durvább. Egyébként egy bocsánatkérő kommentem is leng valahol a rendszerben (az csak egyszer :p).

Ajószűcs 2010.01.23. 06:40:54

Kedves posztíró!

A "nincs létjogosultsága" a kapitalizmusban, amiben ugye elvben mi is élünk, teljesesen értelmezhetetlen. Annak van létjogosultsága, amire van fizetőképes kereslet. Pusztán az a tény, ohgy vannak teaházak, azt jelzi, hogy van létjogosultságuk. Ha majd mindenkit, aki eddig oda járt meg tudsz győzni, hogy ez egy marhaság, és nem menjenek, akkor nem lesz kereslet, és tönkremennek. Hát ennyi. A többi ízlés kérdése.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.01.23. 07:09:00

A teaházakat csak egy jelenleg nem létező polgári középosztály és az annál feljebb lévők tudnak eltartani. Próbálj meg vidéken teaházat nyitni! Innen nézve egyelőre úri huncutságnak tűnik, sőt azt is meg merem kockáztatni, hogy egy részük pénzmosoda. Bár reményeim szerint ez a hozzáállás hamarosan változni fog!

sovesztomesz 2010.01.23. 08:06:24

Filteres Fekete tea Citrommal!!!

No, igen. Látszik, már megint valaki olyan írt cikket a teázásról, akinek valójában halvány fogalma sincs róla...

Kicsit későn láttam ezt az írást, így már komoly vita nem alakulhat ki...

Egyébként én is elfogult vagyok: A tea a teacserje (esetleg a fává érett cserje) leveléből készül, a többi csak növényi és egyéb anyagok forrázata...

...ja, és az igazi tea KÍNAI!!! (persze ez is elfogultság, vannak máshol is finom teák, pl. Japán, vagy Tajvan /de az meg Kína része, ugye :-)/)

Én tőlem egyébként a Jókai környéki teázók bezárhatnának, de a létjogosultságuk ettől még nem megkérdőjelezhető; legfeljebb amelyik nem megy jól, azt bezárják; az éttermek jó részével is ez a helyzet; nyitnak-csuknak.

Végezetül csak annyit: NO FILTER és PUER FOREVER!!! :-)

Üdv!

nudlee 2010.01.23. 08:18:05

Anno randikorszakomban a srácok mindig felajánlottak egy teaház opciót, de erősen ellenkeztem :) Elvittem őket sörözni, hátradőltünk és jól éreztük magunkat. Én nem bírok mindenféle babzsákokon fetrengeni, főleg első randinál.

Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2010.01.23. 08:18:15

Ott a pont, én is csak csajozásból mentem fel arra a bizonyos jókai utcai emeletre. Ott a szeparé, ahol leveted a cipőt tuti bejövős volt a (jé tényleg bölcsész!) lánynak. Tea is volt?

decoati 2010.01.23. 08:36:18

omg, te egy régóta működő, létező dologról mondod hogy nincs létjogosultsága?
A te vized nem tiszta, akármilyen pohárba is öntöd.

panemetcircenses 2010.01.23. 09:04:34

azt gondolom, hogy a poszt írója nagyon-nagyon lentről tekint a világra.
más szóval egy igazi proli.
nem felfedezni az értékes és az értéktelen dolgok között a különbséget... hát, lelke rajta.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.23. 09:43:19

@szcsongor: tej vs citrom, nálunk is van ilyen demarkációs vonal, de az őrület perspektívájáról _lemon_dtam, igya csak citrommal, ha egyszer úgy szereti...

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.23. 10:05:27

@decoati: ezt mondták pl a rabszolgatartásra is, pedig nem volt létjogosultsága.
nem attól lesz valaminek, mert már hűderég létezik, és nem is attól lesz létjogosulatlan, ha a posztíró vagy én vagy te úgy döntünk - valójában kurvára elvont fogalom a létjogosultság, nem is teljesen világos, mit kell érteni ezalatt.
:::
állami költségen dózerolják le a teaházakat, vagy létjog-kommandós önkéntesek lakatolják le a redőnyöket, esetleg molotovozzák szét stb., ?
vagy köteles legyen a szolgáltató részletes költségkimutatást készíteni a klienseknek, mint a kórházban, hogy ennyibe került az Ön infúziója, kötszere, beöntése?
persze el lehet filózni, hogy most akkor legyen ott teaház, vagy a Manci néném kegytárgyszaküzlete illene jobban a városképbe - de jogról beszélni más tészta, akkor illik jogokat is figyelembe venni.

2010.01.23. 10:07:55

Én szeretem a teát, de csak a teát. De megkérdezik, hogy milyen ízesítésűt?
Nem lehete tea ízű teát? Csak úgy.

Teázóhoz még nem volt szerencsém, de hogy Magyaroszágon sehol nem lehet inni egy rendes teát az is biztos, mert mire kihozzák, már hideg. Néha csak a forróvizet hozzák ki.

Én tejjel szeretem, a tea amúgy is elég savas, esetleg egy csepp rum sem árt meg neki.

Külföldiek mondják, hogy nálunk sem teát, sem rendes kávét nem lehet inni.

A fileteres tea a teázás legalja. Erról mindig Graham Green: Utazások nagynénémmel jut az eszembe. (Párizs a Georg V.-ben külföldiek filteres teát iszanak.)

decoati 2010.01.23. 10:59:02

@manókomment: Abból indulok ki, hogy a puding próbája a megevés. A világon egyetlen jó szimulátor van, a ríl lájf. Elkezdjük, megcsináljuk, aztán majd kiderül hogy itt-és-most van-e létjogosultsága abban a formában, ahogy csinálom. Próbálkozhatunk a rabszolgatartással is, bár nem kell Christian Panterának lenni a végeredmény megjósolásához.
Amíg léteznek teaházak, működőképesek, bemennek oda az emberek (én is, bár nagyon ritkán, Carpe Diem, Debrecen), addig értelmetlen a létjogosultságukról beszélni.
És akkor még nem beszéltem a posztoló által érvelésként bemutatott, vsz. roppant szűk látókörű gondolatmenetről.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.23. 11:22:12

@decoati: azért nem mindent kell megcsinálni, és nem csak a végeredmény számít. viszont az egész kérdés már messze vezet a teaházaktól.
a poszt érvelési színvonala meg simán elemhetne a rendelői váróban trécselő nyugdíjas nénik felhőtlenebb ökörségei közé, csak oda kéne még tenni, hogy "a mai világban" meg "ezek a fiatalok"...

Nebameg 2010.01.23. 13:03:53

Ha működnek a teaházak, akkor puszta létükkel bizonyítják, h van létjogosultságuk. Bár az 5% talán még túlzás is, ám ha van aki hajlandó kifizetni 500 Ft-ot egy bögre forróvízért, akkor nosza, fizesse. Kocsma picit erőltetett párhuzam, mert ugyan tecsóban is van sör, de beülsz valahova és amit bótban 200-ért kapsz, azt ott 500-ért hozzák ki, teaházban uez 25 Ft és 500 Ft, ami erősen kimeríti a pofátlan lehúzás fogalmát.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.01.23. 14:13:01

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, sok teaház-hívő beírásából csak úgy süt, hogy mennyire harmóniában vannak önmagukkal, a természettel stb. - talán ez a lelki béke az, ami a teázók révén elérhető! ;)

A facsart citrommal, mézzel ízesített, filteres fekete teából készült forró valami (nem tea!) pedig finom.

martong 2010.01.23. 14:37:13

Áhh faxom teaház -> kocsma, billiárdszalon vagy ha muszáj kultúra akkor night club (sok jó sunci) ;)

Stiel 2010.01.23. 15:02:16

Hadd idézzek pár kommentet (nem szó szerint):
'A posztoló hüje.'
'Fingja sincs, hehe.'

Többeknél kimerül ennyiben a kommentelés. Tényleg nem akartok többet írni? Ez így lóf...ütty sem. Fejtsétek már ki kicsit bővebben.

@FlybyWire: értelmezési diszkrepancia - ezen jót mosolyogtam. Olyasmire utalsz, amit nem írtam. Olvasd el még egyszer a példáimat (mindhárom valós, mégha nem is mindennapos). Épphogy szeretek kimozdulni, csak az elméleti háttér más mögötte. És éppen a teázásnál ez a gyakorlatban is kiütközik.

sovesztomesz 2010.01.23. 15:18:54

@misbelief:

No, igen; a lelki béke...

...Nos, akinek van olyanja, annak már semmi másra nincs szüksége...

...se teára, se vallásra, se ideológiára, se luxus autóra, se saját blogra, stb, stb...

...a permanens boldogság /itt lelki béke/ elérése; tényleg erre kell törekednünk...

...ám ha még nem értük el, egy pár csésze finom tea segíthet (más is, de a tea tuti)...

Neked 3-5 gramm Tie Guan Yin* (Wulong) teát ajánlanék, mely (már önmagában is) mind illatával, mind ízével oly különleges, hogy bármilyen ízesítő csak ront rajta (qrva drága, de még megfizethető). Ez egy lehetőség, nem kötelező; de ha adsz magadnak egy esélyt, meg fogod látni hol "kezdődik" a teázás (viszont keresni kell egy megfelelő helyet, ahol tisztességesen fel tudják szolgálni; mert azokban a teázókban, amiről te írsz, ilyet vszínüleg nem kapsz).

A tea k.b. 2500 éve szent dolog, talán még a bor-kultuszánál is régebbi az övé. Nem kívánom a tea "becsületét" megvédeni ellened, csak olyan dolgokról írtál itt most, amire éppen nincs sok rálátásod; de nem baj, másban biztosan jobb vagy!
Előre!!!

* - Tie guan yin (a kegyelem vas Istennője), vagy Avalokitésvara, vagy Csen Rézi; a hét buddhista szentség egyike (Őszentségét a XIV. Dalai Lámát is e szent emanációjaként említik); amely teát ily névvel illetnek, az igen különlegesnek ígérkezhet...

"Legyen egy jó teátok!" Üdv!

prof. med.univ. doktor 2010.01.23. 15:33:53

B+, jókat röhögtem rajtatok, kedves kulturált teaivók. Gratulálok.

prof. med.univ. doktor 2010.01.23. 15:39:00

Ebben a virtuális teaházban az "úri közönség széklábakkal verekszik"...

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.01.23. 17:07:34

@FlybyWire: Te beteg vagy komolyan. Hiába büszkélkedsz vele, hogy írországban élsz, kitartó primitív megnyilvánulásaid alapján nem lehetsz sikeres ember.
A ki egész éjjel frissíti a kommentlistát, hogy mások ízlése miatt fröcsögjön és a saját sznobizmusát fitogtatja, annak talán ideje beszednie a gyógyszerét, mert a tea úgy tűnik nem elég.

Amúgy az eredeti témához pedig nincs értelme hozzászólni. Gyermeteg dolog azt hajtogatni valamiről, hogy nincs létjogosultsága, attól még nem fog megszűnni. Atombomba is van, meg mindenféle kegyetlen diktátorok, pedig ezekre tényleg senki nem mondaná, hogy van rá igénye.

jónévez 2010.01.23. 22:35:04

Attól még a teaház a sznobok gyülekezőhelye volt (a szó szerinti értelmében is).
Nálunk pedig a sznobok angolszászmajmolása is, a csekély kultúrája nélkül.
Ami látszik a hozzászólások többségéből is.

Nebameg 2010.01.24. 11:03:47

@ilonkanéni: Talán a tea mégse hozza el a belső békét, ezért csillapítják széklábbal háborgó lelküket:)))

2010.01.24. 14:36:42

én azt nem értem a teaházakkal kapcsolatban, hogy miért akarnak nekem a tea mellé mindjárt valami világnézeti maszlagot rámsózni. ha ott találkozom valakivel, akkor azért megyek oda, mert beszélni szeretnék vele, közben persze lehet teát is inni, de miért kell nekem a szívcsakrákról, lelki békéről is meghallgatnom egy kiselőadást a felszolgálótól, nem azért mentem oda...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.24. 16:45:22

@panemetcircenses:
De majd a sznobok, mint te megtudják mi a tuti...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.24. 16:46:15

@sovesztomesz:
Arra esetleg nem gondoltál, hogy neki az ízlik és leszarja mit gondolnak mások?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.24. 16:50:16

Amúgy a teaház ugyanúgy ahogy a kávézó, beszélgetésre való helyek, bár én ha választhatok, nem oda megyek ahol puccos körítésben kapok valami igen keveset, a beszélgetéshez egyáltalán nem szükségesek ezek a külsőségek, csak a társalgáshoz. A társalgás és a beszélgetés teljesen más, előbbi alapvetően kölcsönös jópofizások sorozata.

sovesztomesz 2010.01.24. 19:22:52

@Zabalint: A posztíró nyilván letojja... és azt iszik, amit szeret; ráadásul szo. du. 1/4 3 körül le is zárta a "vitát"...

...nekem sincs szándékomban "vitát" nyitni...

Az is tény, hogy azokról a beszélgetős, randizós, teázó helyekről volt itt szó, amelyekre én közömbös vagyok, de ettől még léteznek és működnek is mindentől függetlenül...

...és tényleg, az a teakultúra, amiről én említést tettem, a filteres fekete tea citrommal-oldalról tényleg sznob(izmus)nak tűnhet (de mondjuk 460ezer forintos 7,5 decis palackban árult japán zöld teát én se vennék, pedig létezik!).

Én csak tettem 1 kísérletet annak érzékeltetésére, hogy teáról, teaházakról kritikusan nyilatkozni - a posztíró teázós szokását "ismerve" - olyan, mint mondjuk egy pedálos játékautót vezető kis kölök vélemény nyilvánítása a Wankel-motor előnyeiről (bocs, ha rossz volt a párhuzam). A kísérlet nem sikerült. Na bumm!

Jó teázást mindenkinek! Üdv!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.01.24. 20:16:11

@sovesztomesz:
Már bocsánat, de a lényeg nem az volt a cikkben, hogy milyen tea, hanem a teaházak. Az átlagos teaházban nem árulnak olyan teafüvet, amelyet én magam ne tudnék beszerezni, ha ilyenre vágyok, viszont 500-1000 Ft egy tea, otthon meg minimális a költsége ugyanannak a teának.

Nem az a filteres szöveg volt a lényeges mondanivalója a cikkének, hanem az, hogy a teaházba a külsőségek miatt járnak elsősorban az emberek, nem a tea élvezetéért, mert azt otthon is meg tudnák oldani.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.01.24. 20:35:24

@sovesztomesz: Dehogy zártam le, csak összegeztem! :)

1. Egy korábbi kommentedben jó hogy felhoztad a borkultuszt - blogom indulása óta nagyon nehéz megállnom, hogy ne írjak egy "Tévhit #[..]: A magyar bor világhírű" c. posztot, de szegény borászok, borszakértők így is annyi pofont kapnak mostanában (pl. Modorosblogon), hogy nem akarok én is beléjük rúgni még egyet! Persze, ha nem lesz jobb ötletem, azért megkapják a magukét! ;)

2. Ha úgy alakul, egyszer megkóstolom ezt a "Tie Guan Yin"-t, de hadd hangsúlyozzam, ha nem derült ki a posztból: én nem magát a teát szidom, a prolinak tartott filteres Lipton/Twinings stb. teákat imádom, a teaházak "igazi" teái is valszeg ízlenének, DE MEGFŐZŐM MAGAMNAK OTTHON 10-20 PERC ALATT! Társadalmi életet élni pedig elmegyek máshova. A teaházakban a hozzáadott értéket hiányolom!

sovesztomesz 2010.01.24. 22:58:27

@misbelief: No, azt a boros posztot majd kíváncsian várom :-).

Jó, rendben, értem mi a "bajod" a teázókkal. Én ugyan nem járok már olyan típusúakba, amilyenekről írtál, de ettől nem kérdőjelezem meg létjogosultságukat, ennyi.

Viszont, az látszik, hogy neked és pl. Zabalint-nak is mást jelent a teázás fogalma, mint mondjuk nekem. Imádom én is a teát, de már nem olyanokat és nem úgy iszom, mint akkor, amikor még én is a Jókai utcába jártam. De ez már nem lényeg. Csak azon "sajnálkozom", hogyha nap mint nap újabb és újabb Kínai teát kóstolhatnék, vszínű már akkor sem tudnám mindegyiket megízlelni életem végéig, mivel csak Kínában több ezerféle létezik :-)!!!

Jó teákat! Üdv!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.28. 18:12:42

Ezt az egész kommentfolyamot be kéne kopipésdztelni a modorosba!

Misbelief for prezident!

közlekedő edény 2010.02.16. 22:54:50

Egyetlen dolog zavar a teaházakban, a füstölő - igaz a kocsmák füstje még szarabb.
A tarisznyás lyányokat mintha nem kedvelné a posztoló ;)
hát barátom, hiába van nekem is csak aktatáskám, a tarisznyás lyányok... :D

Kristl 2010.02.16. 23:12:37

egy kávéházban mi a hozzáadott érték vagy egy kocsmában?

Kristl 2010.02.16. 23:29:43

@FlybyWire: tudtad hogy az összetevők mennyisége befolyásolja az ízt?
Bizony .Nem mindegy mennyi cukrot/tejet/tejszint/citromot stb pakolsz bele.

Intizar 2010.03.11. 00:23:35

Intelligens! Borozni, sörözni, pálinkázni nem lehet-e otthon? Nem olcsóbban-e? Zárassuk be akkor a kocsmákat, nem?
Mindegy, akit annyi érdekel a saját teájából, hogy filteres és "fekete", ráadásul még össze is citromozza, nehogy saját íze legyen, az amúgy is csak bánatos sóhajra méltó.

Acsabi44 2010.03.31. 11:16:49

randizni jó a teaház.

MegaBrutal · http://lofaszkapitany.blog.hu 2010.04.18. 16:03:13

A helyzet úgy áll, hogy teaházba menni a hangulat miatt jó. Pl. csajt teaházba vinni nem hülye ötlet, imho. Az egzotikus teákról meg annyit, hogy vannak olyanok, akik ugyanúgy szakértői a teáknak, mint pl. a borászok a boroknak. Lehet, hogy te nem érzed a különbséget, de attól más még érezheti. Én meg a borok között sem nagyon tudom megmondani a különbséget. Annyit még érzek, hogy az adott bor édes-e vagy száraz, meg ha extrém szar Tesco gazdaságos, azt is megérzem; de azt, hogy 400 Ft-ot Duna-melléki kékfrankost, vagy többezer forintos minőségi francia bort kortyolgatok-e, azt már nem, mert nem értek a borokhoz. A teákkal ugyanez a helyzet, bár meg kell hagyni, hogy azért ittam én már rendhagyó ízű teát, ami tényleg nem volt semmihez sem hasonlítható.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.12.06. 11:30:13

Egyetértek. Kihoznak valami eresztős szűrőben egy ki tudja, hányszor leforrázott gizgazt, és csak külön könyörgésre adnak cukrot vagy citromlevet. A legtöbb tea magában keserű szar.

Még jobb a fületlen csésze a baszottforró teához! Legközelebb leszarom az illemet és sört fogok inni a szusihoz.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.12.17. 11:12:45

Az a baj a blogolással, hogy minden feldühödött inkompetens ember világgá is kürtölheti, hogy mennyire nem ért valamihez.

Öregem, téged átbasz.. bocs átszabtak. Te nem teát ittál, és nem jó áron.

Ne legyél olyan leegyszerűsítő, hogy bezáratnád az összes teaházat, csak mert egyszer és egy teázóban csalódtál.

Sokan érzik a különbséget, és relatíve olcsón!

shupuerh.blog.hu/2010/12/16/nem_eri_meg_filteres_teat_inni

Nebameg 2010.12.17. 18:38:53

@Pacsker: Az a baj a blogolással, h egy csomó olyan ember is elmondhatja a véleményét, aki nem ért velem egyet. Egyetértünk? Szóval igyál egy jó, minőségi teát, mondjuk 750 Ft-ért a Dévaj Teknősben, vagy bárhol. Esetleg olcsón otthon. Akkor is marad egy csomó ember, aki 50 pénzt is sajnálni fog egy csésze melegvízért.
süti beállítások módosítása