HTML

Tévhitek blogja

A kendőzetlen igazság bosszantó tévhitekről, téveszmékről...

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Friss topikok

Linkblog

HTML

Tévhit #56: Autópályán száguldani teljesítmény

2010.03.10. 11:23 :: misbelief

Tudom, hogy a közlekedési kultúra a hazai blogoszféra egyik legkedveltebb és ezért talán legelcsépeltebb témája, de a teljesség kedvéért azt hiszem, nekem is szánnom kell pár bekezdést a kérdésre.

Bár állítólag a magyar felsőoktatás világszínvonalú meg mi adtuk a legtöbb Nobel-díjast és programozó-zsenit a világnak, valahogy mégis úgy érzem, hogy összességében elég sötét nemzet vagyunk. Értem én, hogy balsors, akit régen tép meg ilyenek, de ettől függetlenül a mai napig nem hiszem, hogy egy adott ország sikeréért vagy kudarcáért csakis az országot irányító párszáz politikus felelős, a sokmillió lakos nem. Nyilván egy béna és/vagy korrupt államvezetés (beleértve kormányt és ellenzéket egyaránt) jelentősen hátráltatja a fejlődést, de a békés, kulturált egymás mellett élés valahol máshol gyökerezik.

Na hosszú bevezetőm után oda akarok kilyukadni, hogy pártucat magyar lángelme elvitathatatlan érdemei mellett az ország lakosságának egy igen jelentős része azt tartja élete legnagyobb teljesítményének, hogy megszerezte a gépjárművezetői engedélyt. Ennek köszönhetően ma Magyarországon önmaga szerint szinte mindenki kiválóan, magabiztosan, dinamikusan vezet, legalábbis ritkán hallani bárkitől is, hogy saját vezetési képességeit kritizálná, vagy akár csak átlagosnak, „semmi különösnek” tekintené. Az ártatlanabb, idősebb korosztály esetében az önfényezés egyik elterjedt formája a levezetett balesetmentes kilométerek hangoztatása (érdekes, nekem pl. gőzöm sincs a sajátomról). Rajtuk igazából csak mosolygok, ugyanakkor zsigeri gyűlöletet érzek a másik nagy csoportot alkotó ún. vad vezetők iránt. A poszt tulajdonképpen róluk szól.

Nos akkor én itt, most bevallom, hogy szerintem én tök átlagosan, teljesen normális módon, autóstársaimat nem veszélyeztetve, de nem is hátráltatva közlekedem. Parkolni is tudok, de ha két autóval távolabb van egy nagyobb hely, akkor inkább azt választom. Elsősorban az esetleges büntetés elkerülése érdekében autópályán ritkán lépem át a 150 km/h-t, jellemzően 130-140 között közlekedem. Leszarom az adrenalint és a száguldás állítólagos szabadságát. Mindezek ellenére pontosan tudom, hogy főleg egy nagyobb autóban semmiféle erőfeszítést, speciális tudást, lélekjelenlétet, bátorságot nem igényel 180-190-nel robogni, az így közlekedő autósokat azonban mégis valamiféle félelemmel, gyűlölettel vegyes tisztelet övezi! (a képen klikk a nagyításhoz!) 

Az autópályai etikettben teljesen elfogadott dolog, hogy a minket levillogó, egyébként nyilván céltalanul* siető seggfejeket mihamarább előzékenyen elengedjük (még ha mi magunk is tempósan haladunk), mintha valamiféle tragikus fogyatékosság lenne részükről, hogy nem tudnak rálépni a fékpedálra (végül is az is, mégpedig szellemi). Értem én, hogy senki nem akar tűzharcba keveredni egy vastagnyakú maffiózóval, de azért ha nem állunk keresztbe előtte, akkor erre elég kicsi az esély. Ennél már csak az a viccesebb, amikor valami szakadt, de tuningolt Suzuki Swift próbál a villogásával megfélemlíteni…

Több szót a téma - mármint tőlem, nem olvasóimtól! - nem is igényel.

* na de most komolyan, az élet és az utak császárainak ugyan hova kellene időre odaérniük?!

139 komment

Címkék: közlekedés autópálya sebesség

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhit.blog.hu/api/trackback/id/tr991828106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paha · http://paha.blogspot.com/ 2010.03.10. 12:16:56

Ez nagyon igaz. Engem is rettentően idegesít, bár azt hozzátenném, hogy külföldi autósok is előszeretettel csinálják.

paha.blogspot.com/2009/07/k.html

martong 2010.03.10. 12:34:33

Máshol is mennek gyorsabban, csak a kulturáltabbak a balos irányjelző működtetésével jeleznek, amit - ha használja azt a fura képződményt a bal ajtón - a söfőr észre is vesz, és lehúzódik.
A villogás szerintem is faxság.

pl - bazmeg multkor a kicsivel meg a dodival téptünk a pályán két kiló felett, aztán a szar skodás papa nem húzott le, ott tötymörgött előttünk kilóötvennel - (ezt konditeremben hallottam, és tippikus)

IndaMuncher 2010.03.10. 12:54:53

"ritkán hallani bárkitől is, hogy saját vezetési képességeit kritizálná"

Na én pl gyakran mondogatom, hogy figyelmetlen vagyok és néha tökölődök döntéshelyzetekben, de valójában ez a saját személyiségem kivetülése a vezetésre. :D

2010.03.10. 13:16:01

akinek van tempomat az autójában, az ismeri azt, hogy gyorsítani nyugodtan gyorsíthatsz, de ha picit is fékezel kikapcsol a tempomat és kénytelen vagy a bal kezed kb 5 cm-t elmozdatani és a hüvelykujjaddal egy kis kapcsolót megnyomni, hogy az autó visszagyorsítson az eredeti sebességre

na ezé idegesítenek engem a fékezésre kényszerítők ;)

martong 2010.03.10. 16:41:22

Nekem tud fake -zni a tempomat, néha nem csinálja amit akarok.

a pedagógus 2010.03.10. 17:27:06

A bejegyzés elejével nem értek egyet, a vezetésre vonatkozó résszel viszont igen !

A magyar felsőoktatás nem világszínvonalú ! Néhány szakterületet (pl. orvosképzés), illetve az általában rosszul oktatott szakokon belül néhány kiugró teljesítményű tanszéket kivéve a magyar felsőoktatás kritikán aluli !

Az ország sikeréért, vagy kudarcáért igenis az országot irányítók a felelősek. Az országot irányítók azonban nem pár százan vannak, hanem néhány 10.000-en. Politikusok, bírók, jegyzők, ügyészek, rendőrök, nagyvállalkozók, hatósági vezetők, tanárok, akadémikusok, újságírók, média császárkák ......... stb. A szocializmus évtizedei alatt a kulcsfontosságú pozíciók, az élet minden területén telítődtek bizalmi emberekkel, akik túlnyomó többségében az adott feladathoz alig értő, tehetségtelen emberek. Illetve egyvalamihez van csak tehetségük, a seggnyaláshoz, és a korrupcióhoz. Az országot vezető réteg csak nagyon lassacskán cserélődik ki. Abban igazad van, hogy pl. egy osztrák, vagy svájci mentalitást (szintén az élet minden területén) utolérni nem csak a vezetőkön múlik. És az is igaz, hogy ez még jó vezetőkkel is hosszú folyamat, de jó vezetők nélkül, magától, alulról soha nem fog bekövetkezni. Ha a közvetlenül választható vezetők képtelenek, egy minőségi és gyors változást előidézni az országot irányító rétegben, akkor a demokrácia a rendszerváltoztatást nem képes végrehajtani. Ha a következő választásokon a FIDESZ 2/3-ot ér el, akkor érdemes lesz megfigyelni, hogy demokratikus úton lehet a rendszert váltani. A fent leírtak minden békésen rendszerváltó kelet-európai országban problémát jelentenek, de nálunk a probléma nagyobb, mert az irányító réteg cseréje nálunk volt a legkisebb, és a leglassúbb. A békés, kultúrált együttélés egyik alapfeltétele az is, hogy a bűnözők nem érvényesülhetnek. Ma pedig nálunk a bűnözők jobban érvényesülnek, mint a becsületesek. Nyilvánvaló, hogy úgy érzik bármit megtehetnek, önbizalmuk az utakon is, de az élet más területein úgyszintén, látványosan megjelenik, és rohasztja a társadalom morálját. Előbb utóbb, ha a bajok az egekig szöknek, lehet, hogy egy alulról jövő kezdeményezés majd nagy változást eredményez, de az lehet javulás és romlás is.

balage28 2010.03.10. 18:59:03

OFF
@a pedagógus: ha jól, értem, akkor Te is egy vagy a 10.000-nyi bizalmi ember közül ?
Ha nem, akkor
a, miért "a pedagógus " a neved
b, gigantikusan fanatikus f...ságot sikerült iderittyentened...
ON

A posszttal egyébként teljesen egyetértek :)))

balage28 2010.03.10. 18:59:43

természetesen a poszt egy "t"-vel

Közöd?? (törölt) 2010.03.10. 19:02:01

Nem csak nálunk. hanem az egész világon elfogadott dolog hogy ha gyorsabb autó jön mögötted és van lehetőség akkor elengeded éppenhogy a magyar sajátosság az, hogy nem engedik el feltartják és még meg is vannak gyöződve, hogy a náluk gyorsabban hajtó csakis valami ultragazdag seggfej lehet...

magyar bucó 2010.03.10. 19:15:10

@Közöd??: Talán, mert többnyire az...

Botox elvtársnő 2010.03.10. 19:15:24

@Közöd??: Pontosan ilyesmit akartam írni. Szeretünk beragadni a belsőbe és és utánna meg anyázni, ha vki meg akar minket előzni. Mindenki, akinek vmi sietős dolga van, az vastagnyakú gengszter. Gyakran megyek a belső sávban, mert a kamionok nálunk annyira kijárták a külsőt, hogy életveszély. Nézem néha a visszapillantót és elengedem a gyorsabban haladó autót. Szarom le, hogy milyen autó az és ki vezeti.

Jim Raynor 2010.03.10. 19:19:48

@Közöd??: mivel a gyorshajtó mások életét is veszélyezteti, nem csak a sajátját, így tőlem ott rohadhat meg mögöttem a kurva anyjába, ha a megengedett max sebességgel megyek.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.10. 19:25:15

@Közöd??: @Botox elvtársnő:
Figyeljetek, nem a belső sávban magáról elfeledkezve 100-zal töketlenkedő Skoda 120L-ről beszélek, hanem amikor én mondjuk előzök valakit a szokásos (elvileg már szabálytalan) 139-ről mondjuk 152-re gyorsulva, de a gazdag vagy nem gazdag seggfej 180-nal nyomul mögöttem, mintha nem lenne holnap!
Én őt nem "elengedem", hanem az előzése(i)m után visszatérek a külső sávba, aztán felőlem azt csinál, amit akar. Van különbség...

feketebarany666 2010.03.10. 19:36:39

En csak az onkentes rendoroktol vagy kesz, akik csak azert is mennek a belsoben 130al, majd o megmutatja stb...
Szanalmas.

porthosz 2010.03.10. 19:38:11

"Bár állítólag a magyar felsőoktatás világszínvonalú meg mi adtuk a legtöbb Nobel-díjast és programozó-zsenit a világnak, valahogy mégis úgy érzem, hogy összességében elég sötét nemzet vagyunk."

Máshogy megfogalmazva: A világ legokosabb emberei magyarok és a világon a legtöbb hülye ember is magyarországon él.

iqlight (törölt) 2010.03.10. 19:39:29

@Jim Raynor: Te annyira sötét vagy, hogy elnyeled a fekete lukat is.

Nem vagyok notórikus gyorshajtó, én is elítélem, de alakult már úgy az életem amikor bizony 150-el kellett "száguldanom" és hiddel jó okom volt rá. Ilyenkor ha valaki a Te felfogásoddal előttem "na ezt a parasztot sem engedem el" beáll na annak (azaz neked) a kurva anyját. Tehát kéretik nem a hülye gondolatodat követni és önbíráskodni, hanem lehúzódni. Aki X5-össel 2K felett megy azelől azért mert ugye nem biztos, hogy jó lenne vele balhézni ki tudja ki száll(na) ki, ha pedig valaki egy kicsit tempósabb csak az átlagnál annál kéretik feltételezni néha azt is, hogy indokolt lehet a dolog és esetleg csak az esetek 1%-ában kényszerül ilyesmire. Sok ember megy az autópályán ebből nem mindenki ez az egy százalék de könyörgöm ki vagy te hogy ezt megítéld a tükrödből? Egy okostojás?. Az.

robinzone 2010.03.10. 19:44:26

@balage28: ottó két té!:) egyébként meg pedagógusnak nagyon is igaza van.

robinzone 2010.03.10. 19:47:47

@iqlight: na, ez nem így működik. aki itthon két kilóval repeszt, az egy idióta fasz. akinek ennyire sietős, vegyen helikoptert. kib.szott balesetveszélyes ez a tempó, és egyszerűen NINCS JOGA ehhez!

robinzone 2010.03.10. 19:49:19

börtönbe az ilyennel! SEMMI nem indokolhat ilyen ámokfutást.

Botox elvtársnő 2010.03.10. 19:49:39

@misbelief: Igen, szóval az a helyzet, hogy annyi kamion van (m7 - én java részt azt használom), hogy ki-be cikázol, mert 80-nal mennek. 20 éve vezetek és még senkinek sem okoztam semmilyen kellemetlenséget. Ha lehetséges a külsőben autózok. Aztán már volt régebben téma a tc-n, hogy nem feltétlenül a gyorsan autózók okozzák a baleseteket, hanem a balfasz emberek. Egyebek iránt a poszt tele van általánosságokkal és sztereotípiákkal.

raszt@ · http://stoppolas.blog.hu/ 2010.03.10. 19:55:40

hát elég sok ilyet látni az utakon, de ha csak ők halnak meg akkor nem kár értük, viszont ha más miatta hal meg ő meg túléli akkor tarkólövést nekik....

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.03.10. 20:30:31

@misbelief: Skoda 120L-t kéretik nem kipécézni! A "kalapos Skodás" is önkényes megbélyegzés. Én pl. sosem hordok kalapot a farosban. Igaz, sosem megyek 80-nál többet. Amúgy a poszt valós problémát ír le. Remek megoldás ballábbal rálépni a fékre anyira, hogy a lámpa kigyulladjon, de érdemi fékhatás ne lépjen fel. Le fog maradni, aki addig tolt le.

KCs 2010.03.10. 20:36:57

Igazából nekem csak az nem világos, hogy mi is akart itt lenni a mondanivaló...

mono manó 2010.03.10. 20:37:13

Mostanában viszonylag sokat járok autópályán, mert úgy alakult, hogy kell. Óra szerint 130-140 között szoktam haladni, időnként egy kicsivel felette. Ha két kamion közé úgy férnék be, hogy a tempójukat felveszem, akkor bizony nem megyek ki, hanem befejezem az előzést és csak utána. Azt, hogy kinek hogyan adom ezt tudtára, attól is függ, hogyan érkezik meg mögém:

- ha tart követési távolságot és vár (akár villanthat is), akkor egy rövid balra index, hogy lássa, látom, aztán az előzés végeztével ki, jó előre jelezve, hogy megyek,
- ha rám esik és a seggemben autózik, hátsó ködlámpa, majd az előzés befejeztével ki a külsőbe,
- ha rám esik és még villog is, akkor integetek neki és nem sietem el a dolgomat a sávváltással.

Az első csoportba tartozók sokszor meg is köszönik a jelzést. A második és harmadik csoport képviselőinek szívesen felhívnám a figyelmét az akadályozás és a veszélyeztetés közötti különbségre, de erre általában nincs lehetőségem. Szerintem ugyanis a fél méterre mögöttem autózók az én életemmel is játszanak és ebben az esetben pont nem érdekel, hogy nekik miért sietős. Ráadásul lehet, hogy nekem is az, ezért autózom a megengedett sebesség felett. Hogy nekik mindig eggyel jobban? Erre az a válaszom, hogy ovisoknak nincs helye az autópályán, kergessék inkább a csattogós lepkét...

Szelki Lata 2010.03.10. 20:45:17

Közöd írásával teljesen egyetértek! Az egész világon elfogadott és teljesen természetes dolog, hogy a belső sávban gyorsabban közlekedőt nem tartjuk föl. Nem azt jelenti, hogy megtépjük a kormányt jobbra, hanem azt, hogy lehetőség szerint elengedjük.
Egyébként ezt a magyar KRESZ is kimondja, el lehet olvasni a párhuzamos közlekedésről szóló részt!!!!!
Csak a magyar olyan hülye, hogy a saját KRESZ-ét leszarva önbíráskodik, oktat, írígy és lesújtó véleményt formál a nála gyorsabban, nagyobb autóban közlekedről, és erről n+1 db. blogot, cikket ír. Ez az igazán szánalmas.
Kulturált népek elengedik azt, aki gyorsabb, és el is felejtik a dolgot. Kis hazánkban az ilyenekben dúl-fúl a komplexus, és ahogy lehet cikkeket írnak a hülyeségeikről.
Autópályán száguldozni tényleg nem nagy teljesítmény, épp ezért nem is különösebben veszélyes, ha nem akar néhány csökkent értelmű és reflexű balfasz móresre tanítani a vasárnapi Suzukijával.
Uff!:)

Slotákia 2010.03.10. 20:48:03

@paha: "Engem is rettentően idegesít, bár azt hozzátenném, hogy külföldi autósok is előszeretettel csinálják."
Nyugi, egy sem külföldi azok közül. Lefogadom, hogy az X5-ös volánja mögött ülő nyóckeres kancigány a ájrón kívül egy szót sem tud németül. Ugyanez vonatkozik a komárnói meg dunaszerdahelyi adócsaló vállalkozóra.

Szelki Lata 2010.03.10. 20:52:15

Slotákia:
Benned sem fér már el a gyűlöleted, előítéleted, írigységed és egyéb komplexusod.
Ki vagy Te ahhoz, hogy eldöntsd egy rendszámról, hogy ki ül benne? Írásod csak téged minősít.
Én soxszor vettem részt régebben külföldi üzleti úton, és elárulom, előfordul, hogy közel ezer kilométert kell vezetni, és közben itt-ott órás tárgyalásokat lebonyolítani. De ha veled találkoztam volna, akkor biztos nyóckeres kancigány lennék a szemedben.:)

KCs 2010.03.10. 20:55:18

@Szelki Lata: Szerintem nagyjából igazad van, talán leszámítva a párhuzamos közlekedésről szóló részt, mert az nem autópályára vonatkozik.

RegősBendegúz 2010.03.10. 20:55:35

Régebben engem is hajtott valami 130 fölé, de egyszer olvastam egy feliratot az M3 felett Pest határában: "Ha innen Füzesabonyig (akkor még csak addig volt kész a pálya) 130 helyett 160 km/h-val megy, 7 perccel ér előbb oda. Megéri?"
Azóta 130 és tempomat, akárhova is megyek Európában autópályán. Még nem késtem el sehonnan.
Még egy megfontolandó tanács:
Ha Pest felé mész bármelyik autópályán, figyeld meg, hogy a korábban téged bőszen levillogók közül hány autót fogsz utolérni az első néhány villanyrendőrnél. Aztán mosolyogj rájuk:-)))

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.10. 20:56:56

@feketenap: Elnézést kérek, hirtelen a Skoda ugrott be! :)

@KCs: Azokról szól, akik abban a TÉVHIT-ben élnek, hogy mivel ők "merik" nyomni a gázt, ezért kurvajó vezetők. Azt gondolják, hogy aki 140-nel halad, az azért megy annyival, mert nem tud/mer többel. Az ilyen emberek száguldásukkal kifelé szerepelnek, erőt fitogtatnak, noha a csendes többség halálra röhögi magát rajtuk. Remélem, segítettem.

KCs 2010.03.10. 20:58:36

@KCs: ÖÖ, bocsánat, amit írtál, az természetesen abszolút vonatkozik az autópályára - félrenéztem.

KCs 2010.03.10. 21:00:07

@misbelief: Nem igazán, mert nem az volt a kérdésem, hogy kikről szól, hanem, hogy mit is akarsz mondani.

De ha már így megemlíted, akkor megkérdezném, hogy mire alapozod a kijelentéseidet.

jelentéktelen alak 2010.03.10. 21:01:22

Én mindig igyekszem szabályosan közlekedni. Ez nem csak a sebesség megválasztására vonatkozik, de bizony arra is.
Nem gyakran ugyan, de előfordul, hogy tudatosan vétek egy-egy szabály ellen, hiszen nekem is vannak gyenge pillanatim. Ilyenkor azonban mindig feltétel, hogy másokra ezzel SEMMILYEN hatással ne legyek!
Nagyjából ezt várom el másoktól is.

Természetesen a szélső sávban közlekedem és csak is előzéskor, vagy összefüggő kocsisor esetén, ha indokolt megyek a belsőbe autópályán. Ha minden körülmény adott hozzá, Magyarországon a 130km/h -s sebességet célzom meg (ahol kevesebb a limit, ott a limitet).
Természetes, hogy sávváltás előtt bele nézek a tükörbe és csak akkor váltok sávot, ha az nem veszélyes. De az előzést is 130-al igyekszem véghez vinni.
Ha közben valaki utol ér, akkor az nyilván szabálytalanul gyorshajtó, tehát lesz szíves ő alkalmazkodni hozzám és nem villogni, vagy balra indexelni! Nyilván való, amint befejeztem az előzést, megyek ki a külső sávba, mert ott helyem. Így ha akar, akkor majd újra gyorshajthat.

De azért mert ő tojik a legelemibb közlekedési szabályra én is tegyem azt? Vagy szoruljak egy lassú mögé, csak azért, hogy zavartalanul szabályt sérthessen?
Nem hiszem, hogy ez fair volna, így nem is teszem ki magam ilyennek.

Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy számomra az előzésnek vannak íratlan feltételei is. 2x1 sávos úton, csak akkor előzök, ha legalább 20-al lassabb az előzöm haladó, mint az általam megcélzott tempó. Tudok menni tartósan 90 helyett 75-80-al, jól lemaradva, de ezt tartom a legszemetebb tempónak. 2x2 sávos úton csak akkor kezdek 10nél kisebb sebességkülönbség miatt előzésbe, ha közben tuti senki ne ér útól. Nem fáj, ha 110 helyett 100al megyek, vagy 130 helyett 120al. Ha több sáv is van, akkor viszont elkezdem azt is előzni, aki 129,9el megy előttem 130 helyett.
De amit mindennél jobban rühellek, az az, mikor az előzés alatt lévő gyorsít, vagy mikor a korlátozott szakasz vége előtt előz meg, aki utána nem használja ki a magasabb limitet.
(pl. lakott terület vége előtt előz meg, mert kevesli az 50-et, de utána megy 70-el tovább 90 helyett.)
Inkább villogjon, őrjöngjön mögöttem centikre a pályán két elrettentő, mint egy ilyenbe botoljak.

Szelki Lata 2010.03.10. 21:05:20

Kcs:
Azt hiszem a párhuzamos közlekedésben is igazam van, nemrég vizsgáztam mocira, tehát felfrissült a tudásom. A párhuzamos közlekedés miért nem beszél az autópályáról? Lakott területről és azon kívülről egyaránt nyilatkozik.
Egyébként pedig lakott területen kívül SZIGORÚ jobbra tartás van.
Én nem foglalkozom ezekkel az önkéntes rendőrökkel és pedagódusokkal. Ha van hely jobbra, akkor tolok egy gázt és kész. (Ebben az esetben le tudott volna húzódni.) Ha nincs hely, akkor megvárom mi lesz, lehúzódik, vagy hely lesz.

Bendegúz: Vannak Bp-Füzesabonytól nagyobb távolságok is, még akkor is, ha te közel nősültél.:)

KCs 2010.03.10. 21:09:48

@Szelki Lata: Igen, igen. Ld. 20:58-as hozzászólásom. Előbb járt a kezem, mint az agyam, még1x bocs.

Szelki Lata 2010.03.10. 21:10:53

misbelief:

Viselkedésed és hozzászólásod azt mutatja, hogy éppen te szerepelsz kifelé és foglalkozol állandóan másokkal. A gyorshajtó nem foglalkozik annyit veled, mint te vele, ez teljesen biztos.:)

Szelki Lata 2010.03.10. 21:11:50

kcs:

Olvastam utólag, nekem is gyors volt a kezem.:)

Balage85 2010.03.10. 21:20:57

Érdekes módon az USA-ban senki nem villogott és dudált le, pedig ott csak 105km/h a sebességhatár.. A külföldi rendszámos autók pedig azért tolnak le bennünket, mert azok is magyarok, csak nem akartak regadót fizetni. :)

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.10. 21:22:35

@KCs: "De ha már így megemlíted, akkor megkérdezném, hogy mire alapozod a kijelentéseidet."

Mármint, hogy 180-nal nem nehezebb menni, mint 150-nel?
Utasként, és egyszer-egyszer sofőrként is tapasztaltam, hogy egy nagy, erős, de csendes autóban véletlenül is könnyű nagyon gyorshajtani, ha valaki amúgy 60 lóerős autóhoz van szokva. Ha jobban belegondolok, valójában lassan menni nagyobb odafigyelést igényel, mint nyomni a gázt...

jelentéktelen alak 2010.03.10. 21:23:52

@Balage85:

Na jó, de megtudhattuk, hogy a magasabb sebesség és a türelmetlenség a nagyobb távolságok letudásának következménye.
Az meg ügye köztudott, hogy az USA-ban nincsenek nagy távolságok. :-)
Így könnyen elég a 105km/h... :-)

Szelki Lata 2010.03.10. 21:26:05

@misbelief:

Akkor miért is szerepelnek ezek az emberek kifelé?
Döntsd el mit akarsz mondani.:)

Aki 60 lóerős autóhoz van szokva, az inkább ne okoskodjon már, mert az 1,3-as Suzuki Swift is több....

selyemhegedu 2010.03.10. 21:26:37

szerintem a gyorsabban kozlekedot (autopalyan ha nincs dugo mindenki ide szamit aki hatulrol kozelit) elengedni alapveto elemi udvariassag. en is megteszem a mogottem jovovel, nem azert mert felek tole, hanem mert semmi okom nincs ra hogy feltartsam.

ha valaki hosszabb ideig korical a belso savban, mondjuk ugy hogy a kulso mellette tok ures, mogotte meg jonnek az legalabbis figyelmetlen. ha erre kedvesen figyelmeztetnek egy szolid villantassal azt nem kell felreerteni, nincs abban aggresszio, csak egy szolid keres, hogy ugyan mar meltoztasd elengedni a mogotted jovot, elvegre elemi udvariassag is van a vilagon.

a gyorshajtokat meg kapja el a rendor. neki az a dolga - veled ellentetben.

Szelki Lata 2010.03.10. 21:28:42

@selyemhegedu:

Te vagy az én emberem, én is pontosan így gondolom a dolgokat.:) Mikor kerülünk 2/3-os többségbe?

jelentéktelen alak 2010.03.10. 21:29:02

@Szelki Lata:

Azért más kategória aki gyorsan hajt, meg aki agresszíven hajt gyorsan...

Utóbbi jórészt szerintem is tekintélyből teszi amit tesz. "nehogy már ez a f...sz itt feltartson!"

selyemhegedu 2010.03.10. 21:29:18

@misbelief: tevhit #57 hogy aki gyorsan megy autopalyan az azert teszi mert teged akar elkapraztatni a vezetoi tudasaval vagy az autojaval. a vilag nem korulotted forog.

Balage85 2010.03.10. 21:32:28

Amúgy rájöttem már én is hogy nem érdemes gyorsan hajtani. Leginkább azért, mert max pár percet spórolok, viszont a fogyasztás felmegy 1,5x-esére, ha nem többre. Szóval abszolút nem éri meg. Viszont 1-1 180-200 hosszú távon pár percig jól esik, hogy megtörje a monotonítást.

Szelki Lata 2010.03.10. 21:33:27

jelentéktelen:

Áruld már el nekem, hogy miből lehet leszűrni, hogy valaki "agresszíven" hajt gyorsan, vagy csak "simán"?
Ha ez megvan, akkor azt is áruld már el, hogy azt honnan tudod, hogy ilyenkor mi van a másik fejében?
selyemhegedű megmondta az előző kommentben: a világ nem körülötted forog. Ideje lenne a relativitás-elvet az emberi kapcsolatokra is alkalmazni végre, 500 évvel Galilei után. Sokkal szebb világ lenne. Azt hiszem alapítok is egy vallást, ezzel a tannal.

Slotákia 2010.03.10. 21:33:58

@Szelki Lata: Ungarn-ról beszéltünk. Ki vagyok én, hogy eldöntsem, ki a kancigány az X5-ösben vagy ki az adócsaló vállakozó a szlovák rendszámú terepjáróban? Bocs rosszak a tapasztalataim. Egyébként te hol élsz? Újlipótvárosban? Ja igen ott nem élnek ilyenek.

Szelki Lata 2010.03.10. 21:36:49

@Slotákia:

Baszki, ezt honnan találtad ki? Tényleg....

Ezek után a többi ítéletedet is elhiszem.:)

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2010.03.10. 21:40:12

oké, erről annyit, h most húztak meg forgalomból, a legfőbb indok: túl lassan mentem (cs a miheztartás végett 70es korlátozásnál kb 55tel) úgy látszik a gyorshajtás a becsülendő érték

c_taylor 2010.03.10. 21:40:45

Sokat járok autópályán, és borzasztó tapasztalataim vannak. Én a gyorshajtók közé tartozom, természetesen úgy, hogy ezzel másokat nem veszélyeztetek.

Érdekes, hogy engem nem szoktak levillogni. Ha látom, hogy jön valaki aki gyorsabban közlekedik, akkor elengedem. (VISSZAPILLANTÓ TÜKÖR HASZNÁLATA!!!)
Sőt, ha előznék, de látom, hogy valaki gyorsan jön a belső sávban, akkor nem kezdek előzésbe. Megvárom amíg elmegy. Sőőt, használom a külső sávot is, nem derogál ott haladni. A világ röheje, Székesfehérvár és Budapest között, a három sávos részen, általában a belső sávban 120 km/h-ás tömegnyomor, a külső sáv pedig tök üres. Ott szorongatja a sok fafejű a kormányt a belső sávban. Fel vannak háborodva, és habzó szájjal magyaráznak ha valaki jelzi, hogy "tessék szíves lenni elengedni". Miért kell ebből ilyen ügyet csinálni? Miért kell keresztbetenni annak aki siet? Miért nem lehet kultúráltan együtt közlekedni? Számomra érthetetlen.

Szelki Lata 2010.03.10. 21:41:49

@venuswoman:

Nem, a ritmusérzék lenne becsülendő. Ha átengedtek volna, holnap Te is cikket írnál a sok aggresszív veszélyeztető nyóckeres kancigányról.

jelentéktelen alak 2010.03.10. 21:42:18

agresszíven hajt gyorsan, aki helyes követési távolság nélkül villog, reflektorozik, cikázik a sávban mögötted és csak az utolsó pillanatban, erős fékezéssel lassul a Te tempódra, pedig ezt semmi nem indokolja.

Azt, hogy mi játszik le az agyában sok forrásból csemegézve, általánosítás útján tudom, ezért is tettem hozzá, hogy "jórészt". :-)

Szerintem sem körülöttem forog a világ, nem tudom miből gondoltad az ellenkezőjét. De más körül sem! Illedelmes vagyok a tisztességgel hozzám viszonyulókkal, de nem a tisztességtelenekkel. Aki pedig tudatosan szabályt sért és ennek tolakodással, erőszakosan akar érvényt szerezni, az minden, csak nem tisztességes!
Sőt, úgy érzem, hogy abban a tévhitben él, hogy körülötte forog a világ és majd mindenki alkalmazkodik az ő szabályszegő szeszélyéhez.

Nem dolgom megbüntetni, nem is teszem. Csak megyek tovább, ahogy azt szabályok lehetővé teszik. De ezt már leírtam 21:01-kor...

tóninéni 2010.03.10. 21:42:46

@Balage85: igaz. Vagy kint dolgozó magyarok, akik itthon királynak érzik magukat, mert kikőműveltek egy használt fostalicskát.

Szelki Lata 2010.03.10. 21:43:45

@c_taylor:

Jaja. Szfvártól a belső 120 km/h, a középső 130-140 kemény fékezgetésekkel, a legszélső 180-200 simán, akadályoztatás nélkül.

Na erről beszélünk, kedves cikkíró!

c_taylor 2010.03.10. 21:50:12

Értelmiségi ember vagyok, fuksz, pisztoly és priusz nélkül.

A kislányom vidéken lakik az anyukájával. Munka után sietek hozzájuk (autópálya), és a "ne dudálj, ne villogj, harcolj" feliratú barom nem hajlandó elengedni, pedig kényelmesen megtehetné. Utána pedig ide beírja, hogy milyen jól betartott annak a fukszos, magamutogató bűnözőnek.

Szerintem inkább ez a felháborító!!

Kukettó (törölt) 2010.03.10. 21:51:56

Menő kocsim van, gyorsan megyek, villogok, dudálok, nem indexelek, ha beszólsz akkor szétütöm a fejed.
Ha erősebb vagy (előfordulhat), a haverjaimmal később kereslek meg és szétütöm a fejed.
Na, ilyen komment úgysem volt.

ügyfélszolgálatos 2010.03.10. 21:57:03

@a pedagógus: Ennek mi a picsa köze van a poszthoz?
Ja értem te egyike vagy annak a sok baromnak aki azt hiszi, hogy április után kolbászból lesz a kerítés.

Szelki Lata 2010.03.10. 21:58:53

@jelentéktelen alak:

140 lőerős autóm van, 340 Nm-rel. Nem a legerősebb, de nem is a legalja.
Szoktam gyorsabban menni néha, de sokszor csak beállítom a tempomatot 110-re. (Mer akkor 4,5 a fogyasztásom.)

Érdekes: Mögöttem soha nem "villognak, cikáznak". Soha!
Én sem villogok, sem cikázok. Előzök jobbról, talán dudálok, ha a lassú barma akkor akar lehúzódni, amikor már mellette vagyok. De ez az előzési szándék jelzésébe és a balesetveszély megelőzésébe abszolút belefér, ahogy a kresz tanítja.

Nem találkozom olyanokkal, akikről Te beszélsz. Pedig sokat vagyok úton. Hogy lehet ez?

A követési távolságról. Idéznéd, hogy az hány méter?
Nem, mert nem méterben van megadva. Az a távolság, ahonnan az előző hirtelen fékezése esetén meg tudsz állni.

Tudod miért kerül egy autópályára tervezett autó 10+ misibe, egy városi pedig 1-3 misibe? Nem a motorja miatt. A futómű és a fék miatt.
Ezért ők fizikailag sokkal gyorsabban megállnak, ha baj van. Fizikailag. És nyilván nem nyilatkozhatok a reakcióidőről, amit mindenkinek magának kell ismernie.

A tapasztalataidat és az általánosításaidat hagyjuk inkább.

Ha tényleg nem büntetsz, akkor teljesen egyetértünk, és csak bátorítani tudlak a viselkedésedben.

De a tapasztalataid, előítéleteid, hozzászólásaid, véleményeid mást mutatnak.

c_taylor 2010.03.10. 21:59:22

@tóninéni:
Bizony előfordul, hogy egy idő után kénytelen vagy jobbról előzni... Az a legvicesebb, ha utánadvillog aki nem engedett el. Ebből látszik, hogy végig figyelt, látta, hogy mennél, lehúzódhatott volna - hiszen volt hely előzni is - mégsem tette. Kinek és milyen kielégülést okoz, ha feltarthat valakit?

Uzi 2010.03.10. 22:01:33

Autópályán "biztonságosan" száguldani szerintem pedig teljesítmény, sokkal hatékonyabban kell "olvasni" a többi résztvevő mozgásából/szituációból, hogy mit fog csinálni, előre észlelni, ha nem vett észre, ilyenkor óvatosan megközelíteni a többieket, időben lassulni a többiek ritmusra, ha nem szabad a sáv, intelligensen előzékenynek lenni a többiekkel, hogy mindekni haladhasson tovább a saját tempójában, kanyar után álló stau-ba nem belerongyolni hátulról. Sokszázezer Km-t levezető emberek szerencsésebb része tudja miről beszélek.
Villogás nem ad-hoc köcsögség, 200m-ről egy ok nélkül bent kóválygó autónak jelzés hogy ébredjen fel és legyen ideje kényelmesen lemenni, mire odaérsz.

Szelki Lata 2010.03.10. 22:03:34

@c_taylor:

Üdvözlöm, kolléga. A kisembernek akkor is mi vagyunk a bűnözők, mert kell ellenségkép.

És jajdejó, hogy IGENIS VOLT HOLOKAUSZT!

jelentéktelen alak 2010.03.10. 22:03:46

Az a vicc az egészben, hogy olyan fogalmak ragadnak egyes esetekre, amik éppen fordítva igazak.

Pl:

- bent "felejti" valaki magát a belső sávban és nem engedi le a gyorsabbat. máris "önkéntes rendőrnek" nevezi az, akit sért, hogy elmulasztotta a jobbra tartást és ennek villogással, dudálással ad nyomatékot.
OK, szabálytalan nem jobbra húzódni. De ki az önkéntes rendőr, ha nem az aki rendre utasítja?

- Ki körül ha forog a világ, ha nem azok körül-legalábbis azt hiszik, hogy körülöttük- akik azt hiszik, hogy az ö dolguk elég fontos ahhoz, hogy fittyet hányjanak miatta a szabályokra?

Miért éppen a saját butaságukat vetítik másokra az emberek? jobb így, könnyebb így az élet? :-)

Retardátor, mint semmirekellő 2010.03.10. 22:06:08

Hát a gyorshajtó nem igazán törekszik bármiféle problém megoldására ezzel kapcsolatban, gondolom ezért nem foglalkozik misbelieffel(és az említett konfliktushelyzetekkel) annyit, mint ő a gyorshajtóval. Persze csak elméleti szinten gondoltam azt hogy valami megoldható egy cikkel, konkrétan nem változtat, de pl kihozza az ilyen nagyképü seggfejekből a mélyebb érzéseiket, amikből megtanulhatunk hozzájuk viszonyulni. egyébként remekül összerakott poszt ez, függetlenül a tartalmi hitelességétől.

_John_Doe_ 2010.03.10. 22:13:27

@Slotákia: hagyd már ezt a kancigány meg adócsaló szöveget. Ha csalás jelentsd fel! Ja, hogy mégsem csalás, unio van?
Akkor meg add oda te a nettó fizetésed további 20%-át a tolvaj politikusoknak, mert én továbbra is kihasználok minden legális lehetőséget az adócsökkentésre. Nekem elég az a havi majd 2 millió amit befizetek, semmi kedvem még pár milliót autóként kicsengetni, gyakorlatilag kidobni az ablakon.

Normális kocsival, nem igazán veszélyes akár a 180 se. Megfelelő forgalom és útviszonyok mellett.

De azt se mond, hogy a 250-el haladni nem teljesítmény. Egyszer próbáld ki, rohadt fárasztó, nagyon kell figyelni.

Az osztrák és svájci pedig nem azért olyan szabálytisztelő mert felsőbbrendű vagy mert jobb ember, hanem mert ha megszegi a szabályokat szinte biztosan elkapják.
Ennyi.

Villogni nem szoktam, mert a többség ha van lehetősége lehúzódik, azon a pár komplexusos faszfejen aki élete nagy visszavágásának tartja hogy feltart, meg nem idegesítem magam.
Ha nem megy ki a külsőbe, a harmadik lehetőségnél megelőzöm jobbról.

Szelki Lata 2010.03.10. 22:15:56

@jelentéktelen alak:

A relativitás elvét ragyogóan alkalmazod elméletben. Most itt az ideje a gyakorlatban is alkalmaznod.

Ha egy hónapig nem lesz senki, aki villog, dudál, cikázik mögötted, vagy legalábbis nem üti meg a kommentírás ingerküszöbödet, akkor jól csinálod.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.10. 22:16:50

@Szelki Lata: ööö, te pontosan kit nevezel "kisember"-nek?

c_taylor 2010.03.10. 22:18:27

@jelentéktelen alak:
kicsit csapongó vagy, nehéz megállni szó nélkül...

kérlek fogadj meg egy tanácsot. ha azt veszed észre, hogy mindig a sor elején haladsz az autóddal, akkor ne vezess.

Szelki Lata 2010.03.10. 22:19:57

@misbelief:

Igen, fogós kérdés, valóban. Meg összetett is.
Jelen topikban azt, akit meg tudok előzni jobbról az autópályán azután, hogy a tekintetünk találkozott a tükörben.

A szó további jelentéseinek boncolgatásába ne menjünk bele, jó?

jelentéktelen alak 2010.03.10. 22:32:36

@Szelki Lata:

Megnézetem, 170lóerős az autóm. eddig nem tudtam, mert nem érdekelt. :-)

Nem Magyarországon élek, így évente 2-3 alkalommal járok csak Magyarországon és eddig csak ott fordult velem elő olyan tapasztalat, amit erőszakos gyorshajtó jellemzésére használtam. Illetve egyszer 2éve Romániában is. Ahhoz, hogy eljussak Magyarországra, 3 nap kell nekem (kb.2700km). Olyan szakaszokon megyek át, ahol 112, 120 a limit és ott 112el, 120al megyek. Mindig elég volt a mögöttem jövőknek is. Jellemzőbb, hogy én előzök, mint hogy engem előznének. Az általam bejárt német szakaszon elég sok a korlátozás, ott a lassabbak közé tartozom, de ott sem villogtak még rám. Bécset elhagyva, egyre lassabbnak tűnök. Aztán egyre nő az agresszív vezetők aránya.
Nem tudom, hogy Te miként kerülöd el őket, de magam nem is igyekszem elkerülni. tudomásul veszem, hogy vannak és hogy velük kell együtt közlekedni.

A követési távolságot, úgy szoktam meghatározni, hogy kb 3mp múlva érjek oda, ahol az előttem haladó éppen most van. Ez nagyon ritkán nem érvényesül és én ezt érzem többnyire biztonságosnak.
De amikor a mögöttem jövő autó vezetőjének a szájáról tudnék olvasni és a lámpáját is csak a külső tükörben látom, akkor az nem megfelelő követési távolság számomra.

Nem tudom, miből következtetsz, arra, hogy büntetek, ugyanis egyáltalán nem érdekelnek a többiek. Mint leírtam, csak akkor váltok sávot, ha az nem veszélyes. Vagyis nem megyek be a gyorsabb elé, ha túl közel van. De nem fogok a szabálytalanok miatt én szívni és belassulni egy lassabb mögé szorulni, majd újra gyorsítani és nagyobb fogyasztással haladni, csak mert ő gyorsan hajtott. Én is ki tudom várni, míg a nálam lassabb befejezi az előzését, pedig szabálytalan sem voltam.

Nálam ez igenis szempont! Én egy sokkal korrektebb és fairebb világhoz vagyok szokva.

tóninéni 2010.03.10. 22:33:10

Érdekes! Szoktam figyelni, hogy amikor a gyerekkel (11 év) utazom és pl. nem autópályán és amúgy is gyorsan hajtok, (110-120), soha nem kérdezi meg, hogy miért előznek meg. Egyszer, sok évvel ezelőtt még megkérdezte, de mondtam neki, hogy biztosan siet, azért rohan. Biztos vagyok benne, hogy ő már nem fog presztízs kérdést csinálni a sebességből, ha egyszer majd odakerül.

Mercel 2010.03.10. 22:37:08

Hello!

Szerintem van az, hogy az ember megy az autópályán, és ha jön valaki mögötte aki gyorsabb azt elengedi. ENNYI.

A többi csak eszmefuttatás de olvasd el mert sok időd van fórumokon elcseszni az időd:D

Ahhoz, hogy gyorsabb legyen nem kell A, fuxos kcsgnek lennie, B, Politikusnak, C, Bodzaszedőnek, és D, simán hülyének sem. Ezernyi élethelyzet hozhatja úgy, hogy jól megfontoltan vagy anélkül DE pillanatnyilag gyorsabb legyél annál aki épp a belső sávban halad.
Felfogtam fél órán belül mikor átültem egy sportkupéból egy öreg opelba, hogy ja már nem 170-el megyek, nem is rohadtam a belső sávban.

Mit is nem lehet azon megérteni, hogy ha jön valaki hátulról engedjük el?!

De csak egy feltételezés:
Nem engeded el mert NEM és kész. (Okok között a csakazértse, vak, süket, önkéntes rendőr stb. szabadon választható.)
Mi fog történni?
Először (Ha normális) távolról rád villant.
Aztán már szaporán villog.
Aztán beleáll a seggedbe.
A problémák innen kezdődnek:
Ideges leszel: a fasznak nyomul ez a kcsg a seggemben.
Aztán ugye vagy kimész, ő elmegy de már nem simán ezért kis kurvaanyázás, ökölrázás bosszúból befékezés jön
(Itt ennél a pontnál egyszer már meghalhattok)

Aztán mondjuk csakazértse mész le.
Oké
Arc még jobban rád tapad.
Mindenki egyre feszültebb, meg ugye anyucinak és mellettetek haladóknak is bizonyítani kell..
Aztán a mögötted lihegőknek érkezik még pár a seggébe.
Itt már őt is tolják.
Kezd mindenki ..va ideges lenni.
Már nem mész ki mert:
A; mekkora égés lenne.
B; Most már be vagy szarva mert jól felhúztál valakit mi van ha bosszúból besatuzik előtted, megállsz nem állsz meg..
C; Nem szartál be, nem égsz, mondjuk még röhögsz is a hülye seggfejen.

Aztán...
Emberünk rájön, hogy ezért vagy azért de ez F.sz nem megy ki.
Jó. elkezdi keresni a lukat, hogy hol tud megelőzni jobbról. (ezt egyébként nem véletlenül nem szabad Ká veszélyes tud lenni de mindegy)
Ha mindenkinek mázlija van, elmegy jobbról ablakon keresztül feleleveníti neked, hogy te sem egy apától születtél és a gyerektartást is azonnal készpénzben fizették anyádnak DE továbbmegy.
Nem satuzik be. Főleg nem satuzik akkorát, hogy hegyeshalomig megáll mindenki, nem szed ki a kocsidból, nem lő le, nem húzza rád a kormányt amitől esetleg te is elkapod szalagkorlát mellett 45 centivel.. stb.
Elmegy.
Mondjuk kicsi az esély rá, hogy a mögötted felgyülemlett X autós is mind ezt teszi vagy éppen nem teszi.
Valaki hibázni fog.

És akkor dobok egy lehetséges végeredményt.
Valakinek túlságosan is leszáll a vörös köd az agyában, és agyatlanul csinál valamit. Esetleg nem agyatlanul de a sors közbeszól.
Innentől páran meghalhatnak. Páran nyomorékok lesznek, élve bennégnek a verdában, lenullázzák a verdát stb.

Most mond meg TE aki basztál nyugisan kimenni 20 másodpercre a belső sávból - Megérte?!

Köszi a figyelmet

Frigyes voltam

Ui. (Turbós auditól a kispolszkiig már toltam mindennel, nem vezetek jól, csak próbálok, de igazán ideges akkor voltam mikor a szarházi kispolszkival végre felgyorsultam és egy faszkalap bebérelte a belső sávot, majd azzal szórakozott, hogy, hogy nem hagy még jobbról sem elmenni.
Zuglóban találkoztunk két nappal később, és nem értette miért rúgtam be az ablakot és szedtem ki anyuci mellől.

Uff.

jelentéktelen alak 2010.03.10. 22:51:13

@Szelki Lata:

Több hónapig nem fordul velem elő, hogy valaki agresszív lenne mögöttem. Aztán úgy adódik, Magyarországra keveredek... :-)

Szelki Lata 2010.03.10. 22:52:27

@jelentéktelen alak:

Uhh. Szégyellem magam.
No nem azért, mert megtudtuk, hogy 30 Le-vel keményebb a farkad, hanem azért, mert nem olvastam el az összes kommentedet. Az elsőt, a hosszút nem olvastam. Bocs. Csak onnantól kezdve reagáltam, ahol az "agresszív gyorshajtó" megjelent, az én kommentemre válaszul.

Bocsi, hogy belédkötöttem, nem volt igazam. Voltaképpen én is ugyanúgy érzek, mint Te, azzal a különbséggel, hogy nekem valahogy mégis a másik oldal szúr szemet, mint neked. Én sem tudom miért.

jelentéktelen alak 2010.03.10. 22:58:07

@Mercel:

"Szerintem van az, hogy az ember megy az autópályán, és ha jön valaki mögötte aki gyorsabb azt elengedi. ENNYI."

Ezt a gyakorlatban hogyan kell érteni?

Ügye alapból a külső sávban autózunk, így a gyorsabb el tud menni a belsőben.
Amikor konfliktus lehet az az előzés pillanata. Mondjuk 130-al megyek egy 90-el robogó kamion konvoj mellett. Már 2 kamiont megelőztem, de 3 még hátra van. A kamionok között annyi hely van, hogy 90-re lassítva, éppen beférek közéjük (bár nem tennék ilyet) Ebben a pillanatban ér utol egy gyorsabb, aki először villant, majd mindent megtesz, amit leírtál.

Mit kellene tennem? Lassítani és bemenni a kamionok közé? Ezt elvetném, mert nem akarok 90-el menni.
Vagy olyan tempóra gyorsítani, hogy a mögöttem lévő elégedett legyen? Ezt is elvetném, mert nem szeretnék szabályt sérteni.
Esetleg egyéb ötlet?

Mert baromi szépen hangzik, amit leírtál, csak a gyakorlatban nem mindig működik.

Szelki Lata 2010.03.10. 22:58:31

@Mercel:

Ezt kevesen olvassák majd el, mert sok a betű, de neked is nagyon igazad van.

Goyo 2010.03.10. 23:01:50

Ma este, kifelé a reptérre három autót engedtem be magam elé a gyorsforgalmin. Az egyiknek kicsit fékeztem is, de láthatóan ő is volt a legaggresszívabb. (Határ úti felüljáró után volt az aggresszív doboz, Kökinél egy tutyimutyi Suzuki, akinek meg kellett volna állni a gyorsítósáv végén, és utána a benzinkútnál)
Ami a lényeg, és nagyon meglepődtem rajta. Mindhárman megköszönték. Hirtelen azt hittem, nem is Budapesten vagyok.
Előzékenység, figyelmesség és az aggresszív autósokkal való konfliktus kerülése a hosszú, stresszmentes élet titka.

Már egy jó ideje inkább a kocsi és a benzin kímélése, ami izgat. Motorfék, piros lámpánál idejében gázelvétel, és a teljes megállás kerülése, amivel játszom. Nem a gázpedál tövig nyomása érdekel.

jelentéktelen alak 2010.03.10. 23:04:38

@Szelki Lata:

Ne szégyelld magad! Én sem olvasok el mindent. Vagyunk ezzel így páran. :-)

Nem kell mindenben egyetérteni, az a lényeg, hogy Emberek maradjunk nagy E-vel. Nem igaz? :-)

Szelki Lata 2010.03.10. 23:05:47

@jelentéktelen alak:

"Ezt a gyakorlatban hogyan kell érteni? Ügye alapból a külső sávban autózunk, így a gyorsabb el tud menni a belsőben."..."Már 2 kamiont megelőztem, de 3 még hátra van."

Cimbora, nem erről van szó. Te most vagy keresed a konfliktushelyzetet, vagy teljesen nem értelek.

Amit írsz, azért engem még soha nem villogtak le. Vagy annyira leszartam, hogy meg sem ragadt bennem, hogy kommenteljek.

Itt mindenki tudja, hogy miről beszélünk, csak Te kötekedsz, szóval valami oka mégis lehet, hogy Te találkozol barmokkal én (mi) meg nem.

De ez biztos csak a barbár pusztai népek és a civilizált nyugat közti világnézeti különbség miatt van.

Szelki Lata 2010.03.10. 23:08:47

@jelentéktelen alak:

Kihegyezed a konfliktust, közben pedig ugyanúgy közlekedünk. Ennyi volt talán a bajom, nem több.

Jó éjszakát mindenkinek!

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2010.03.10. 23:18:10

"Az autópályai etikettben teljesen elfogadott dolog, hogy a minket levillogó, egyébként nyilván céltalanul* siető seggfejeket mihamarább előzékenyen elengedjük"

Megteszel mondjuk egy BP-München távolságot. Nyilván rögtön nem mindegy, hogy 130-al mész vagy 160-al. 30km veszteség óránként. 9-12 órás vezetésnél ez már 300km különbség! (jó tudom pisi-kaki, átlagsebesség stb.)

Nem értek egyet a féktelen száguldással, de aki sietni akar az tegye azt. Ő dolga, balesetveszélyes helyzetet teremt tény, de ha a belső sávban közlekedő megteheti akkor húzódjon jobbra és annyi.

jelentéktelen alak 2010.03.10. 23:19:36

@Szelki Lata:

Vagy Te vagy szerencsés, vagy én szerencsétlen.

Engem csak ilyen szituban villogtak le és úgy érzem arra ami a legutóbb történ semmi okot nem adtam.

2 kamiont előztem az M1-en, akik közé akkor sem fértem volna be, ha akarok. Már az elő pótkocsijánál voltam, mikor a semmiből (még a második kamion elejénél voltam, mikor a távolban feltűnt mögöttem) mögém ért egy Szlovák rendszámú Mercedes és egyetlen villantás után rögtön refit nyomott. Ennek ellenére nem nyúltam a tempomathoz sem, és a ködlámpa kapcsolóhoz sem. Tartottam a GPS szerinti 132km/h sebességet. amint az első kamiont egészét megláttam a jobb tükörben, index jobbra és mentem a külső sávba.
ezután a merci el mellettem és be elém egy erős fékezéssel. Egyáltalán nem számítottam rá, szerencsére az autóm ilyenkor automatikusan fékez. Nem lett baleset. Ezek után nagy gázzal elhajtott a mercedes. Nem egyedül ültem az autóban, így mivel volt tanúm és emlékeztünk a rendszámra, felhívtuk a rendőrséget, ahol szinte kiröhögtek. Azóta tudom, hogy ez szokás Magyarországon. Azóta "érdekelnek" az erőszakos gyorshajtók és rühellem őket.

Többször kifejtettem éppen Neked, hogy a gyorshajtással van a bajom, hanem az erőszakos gyorshajtással.

Mi ebben a konfliktus keresés?

neos 2010.03.10. 23:27:09

Amerikában például hiába teszed ki az irányjelzőt nem lassit, mint Európában, hogy beengedjen a sávjába. Egyáltalán nem érdekli őket te mit akarsz. Annyi figyelmet kapsz mint itt, amikor a másik autóban telefonálnak. Ha erősen nyomulsz, akkor hamar koppansz. Vagy beilleszkedsz a forgalom ritmusába vagy megjárod.

Itthon inkább a német autopályákon megszokottakhoz közeli a viselkedés, bár a forgalomsűrűsége és a sebesség is kisebb, a szabályok inkább ajánlásoknak tűnnek.

Itt elvárják, hogy a gyorsabb autót csak a tényleg szükséges mértékben tartsd fel. Engedd be magad elé, aki a sávodba akar besorolni, ha nem teszed bunkó vagy.
Nem birják, ha 120-al mész középső sávban - húzodj le a külsőbe. Általában vedd figyelembe, hogy másik mit akar még ha szabálytalan is. Semmikép ne próbáld megmutatni mi a helyes. Akár le is lőhetnek ezért vagy megtámadhatnak.

böme 2010.03.10. 23:32:55

misbelief-nek akadnak tévhitei! :D 200-al menni tartosan nagyobb koncentrációt és jobb reflexeket igényelnek, mint 130-al döcögni! Próbáld ki és rájössz, hogy mennyire felgyorsulnak az események nagy sebességnél és mennyire topon kell legyél figyelemügyileg, akár kilométerekre előre figyelve, ha nem akarsz felkenödni a szalagkorlátra, vagy egy belső sávban sétakocsikázóra. Rendkívül fárasztó, épp ezért a többség egy Bp-Szeged távot nem birna levezetni ekkora sebességen. Egyébként meg jobbra tartás van, azaz 130-nál semmi keresnivalód a belső sávban, tekintve, hogy az az előzőké. Aki gyorsan megy előz, aki 130-cal, azt előzik. Akinek a munkája miatt napi 300 kilométert kell vezetnie, annak nagyon nem mindegy, hogy mennyit ül az autóban. Bp-Miskolc 190km. 200-al ez kb 60 perc, 130-al másfél óra. Ha egész nap autókázol, a különbözetből több órányi jöhet össze. A levezetett kilométerek száma pedig azért mérvadó, mert minél többet vezetsz, annál ösztönösebben teszed azt, ha a reakció időd nem is javul látványosan, de legalább nagyjából tudod, hogy egy veszélyes szituációban hogyan cselekedj, hogy te is és a többi közlekedő is nagy valószinüséggel megússza. Nem ugyanannyi tapasztalata van annak, aki 10 éve városban közlekedik havi 100km-t, mint aki 10 éve megy havi 5000-et. Amikor friss jogsisként megpördültem a friss hóban, akkor csak a szerencsének köszönhettem, hogy egybe maradtam. Azóta eltelt 15 év, nagyjából havi 3000 km vezetéssel, így tavaly simán megfogtam az autót, amikor a pályán 160-nál a bal első gumi durrdefektes lett és simán kinavigáltam az autót a leállósávba.

Szelki Lata 2010.03.10. 23:43:19

@jelentéktelen alak:

Nem, teljesen a másik volt a barom abban a szituációban. Igazad volt.

Ha csak Hozzád hasonló sofőrökkel találkoznék, én nem írtam volna azokat, amiket írtam. Ugyanis ez teljesen kulturált és jogos. 130-cal kamiont előzőt soha nem villogok le.

Bár az is igaz, hogy ha 110-zel megyek a külsőben, akkor is felgyorsítok 150-re kamion előzésnél (ha van forgalom), mert én a forgalom ritmusához alkalmazkodom inkább, mintsem a szabályokhoz.

De ez én vagyok, nem kötelező senkinek, ezért a 130-asokat, de még a 90-eseket sem villogom le, ha van rá okuk.

Hozzászólásaim azokra vonatkoztak, akiknek nincs okuk és joguk a belsőben pedellust játszani.

Az pedig, hogy én nem találkozom olyanokkal, mint Te, az azért lehet, mert "én a forgalom ritmusához alkalmazkodom inkább, mintsem a szabályokhoz". De ez nem kötelező, nem is elvárt, de legalább találtam valami választ.:)

Fischer 2010.03.10. 23:51:23

@böme:

ooostoba, Bp-Miskolc az autópályán 165 kilométer, nem 190.
merre kerülsz Miskolc felé, gyökérke?
Nyíregyháza nem ér!... :-)))

190-el 45 perc alatt le kell érned Miskolcra, különben gyík vagy és hazudsz, vagy nagyon durván csal a műszered...

persze, jobbra tartás van, de a megengedett sebesség is meg van határozva.

130 a maximumot jelenti, nem a minimumot, idióták.
jó, mentek többel, mert időnként előjön a padló térgörbület igény, nem gond, én is megnyomom, ha olyanom van, de ez nem szerzett jog, ge.ik, hanem szabálysértés, úgyhogy mielőtt a belső sávba ragadókat anyáznátok, tartsatok önvizsgálatot és kussoljatok!

mindenki a saját kockázatára hajt gyorsan.
abban a pakliban benne van, hogy fölkenődtök egy belsőben kocogó hátsójára, mert faszok vagytok és elszámoltátok.
a hibásak ti lesztek.

Szelki Lata 2010.03.10. 23:53:59

@Fischer:

A hibásak mi leszünk, de te mindig is fasz maradsz, baromarcú.

TotoHU 2010.03.11. 00:19:02

A véleményem: a közlekedési stílus az intelligencia mellett a tapasztalattal, korral is jár.
Ma már általában defenzíven vezetek, kerülöm a vészhelyzeteket, nem is volt balesetem az évek alatt.
Egy ideje nagy és erős autókat vezetek... És töredelmesen bevallom: igen, van valami a durva vasak csábításában, aminek nehéz ellenállni. Igen, volt, hogy mocskos agresszív paraszt voltam, amiért normális pillanatomban utólag pofán tudtam volna köpni magam. (most is)

A komolyabb lóerőket forgalmi rutin, életkor, IQ- és pszichológia teszt után engedném megvásárolni. Én legalábbis 5 éve, kezdő jogsival egy 200 lóerős vasra rohadtul éretlen voltam.
Márpedig egy friss jogsis tizenéves kezdő 30 óra forgalmi rutinnal is legálisan beülhet egy 400 pacis M5-ös BMW-be, amivel máris ön- és közveszélyes halálos fegyverré alakul.

Mercel 2010.03.11. 00:23:12

Hehe akkor elmondom miért lettek szabályok..:D
Azokat ugyanis szép lassan hozták meg, egymás után.
És miért?
Mert az embereknek csak kis része képes önmagától automatikusan felfogni, hogy a lényeg a gyors és problémamentes célbajutás. Ezért a sok birka kedvéért hoztak egy rakás merev és sokszor céltalan szabályt.
Nem mindegy milyen autóval milyen körülmények között milyen állapotú vezetővel 200 vagy több.
Ami a kupémmal 200-nál séta volt, az mondjuk a stiftel 150-nél lefáradtan istenkisértés.
Nem azzal van baj, hogy 200 nem azzal van baj, hogy 130 vagy akár csak 80.

Azzal van baj mikor a 200-as ész nélkül 200, a 130-as rendőrt játszik, vagy simán figyelmetlen meg legfőképpen azzal mikor valaki elhatározza, tükörbe nézés nélkül, hogy akkor ő most 80-nál beugrik a belsőbe.
Magyarán simán kurvára csak oda kéne figyelni, egymásra is nem csak a kurva órára..
Ennyire egyszerű.
Ja és még valami.
A lehetséges következményekbe tök sokan bele sem gondolnak. Autópályán ostobának lenni szinte bármilyen sebességnél lehet halálos, de legalábbis következményekkel járó.

Fischer 2010.03.11. 00:25:30

@Szelki Lata:

hm...
jó duma ez a forgalom ritmusához alkalmazkodás...

első körben talán időnként a forgalomnak kellene alkalmazkodni a szabályokhoz...
mintha azért volnának, nem?

pl. ne az legyen a blogok hőse, aki nyomja neki, mint a nem normális, aztán ha valaki kimegy elé, mert nem 200-ra számolt, hanem 130-ra, mert az a megengedett, akkor a kurva anyját az elő kimenőnek...

a másik rész a pénztárca.
majd akkor lehet kapacitálni, hogy a forgalom többi résztvevője számára megfelelő módon vezessek, ha ők fizetik a kapcsolódó számláimat, mint üzemanyag, javítások, gyorshajtásos bírság, stb.. addig minden ideges talpú gyorshajtó baromnak kuss!

az egyik autóm pl. max 110-es utazót tud tartósan, hiba nélkül.

rendszeresen balhéim vannak a reflektorhuszárokkal, mikor 110-el kamiont előzök a pályán, mert amikor elkezdem, még látcsővel sem látni az idiótát mögöttem, mikor a fülke mellett járok, meg már nyomja a reflektort, némelyik a dudát, volt aki füstölőset fékezett az utolsó métereken.

ezek hol hordják a szemüket?
a seggükön?

számtalanszor 6-8 méter volna még a távolság, ami kellene az előzés befejezéséhez, hogy ne hozzam a szívbajt a kamionosra az előzés végén, mert a hűtőrácsára állok vissza elé, de ezt a mögöttem érkező barom nem bírja kivárni, toporzékol, villog, dudál.
...és nem kilométereken keresztül nyaralok a belsőben, hanem egy előzés erejéig, de a sok gyökér azt sem bírja kivárni, aztán meg itt a neten fröccsen a nyál a habzó szájából, hogy kibérelem a belső sávot...

gyerekek, nem akar mindenki elhúzni a véreres f.szba?

főleg a kamion fülke mellett villogó idióták!

párszor már új metódust alkalmaztam a saját és a nézőközönség mulattatására, miszerint, ha a kamion fülke mellett jártam és nekiállt villogni a seggembe ezerrel beeső, akkor szépen lelassítottam, komótosan beálltam vissza a kamion mögé, és udvariasan intettem, hogy tessék csak, szabad az út...

és harsányan röhögtem, miközben az idióta kitépte a haját a saját marhasága miatt...

mert egyszerűen nem fér abba a pszichopata agyamba, hogy mi a fasznak kell baszogatni az embert, ha éppen az előzés befejezése következik?

megérteném a nemnormális reflektorhuszár gyökeret, hogy siettet, iparkodjak már, ha máskor én is baszogatnám, mikor pl. kúrja a nőjét, hogy "hajrá fiú, gyorsabban, mer' dolog az idő"! de nem, én a saját dolgommal foglalkozom, van elég, nem kell a másé, de akkor a sok húgyagyú mit vergődik nekem?
türelmetlen?
szar az élet!
néha még a gyorshajtóknak is!
főleg, mikor megunom a vergődést a sokadik barom után és megállok szép lassan és keresztben, aztán a felnikulccsal megyek hátra megbeszélni a helyzetet, aztán akkor a kopasz g.cik is el szoktak gondolkodni az eddigi tapasztalatok szerint...

Fischer 2010.03.11. 00:31:54

@Szelki Lata:

lehetek én akármilyen fasz, az úton én öllek meg téged a saját butaságod miatt, mint gyorshajtó barmot, nem te engem...

ettől én jól érzem magam, a fajtád meg lassan, de biztosan kihal és ez így jó!... :-)))

Fischer 2010.03.11. 00:32:55

@Fischer:

kell az a kontraszelekció, ha már a farkast, medvét kiirtották az elődeink a környéken... :-)))

böme 2010.03.11. 00:33:16

@Fischer: nem kellene megállnod az elágazásnál Nyiregyháza fele, akkor majdnem 190 lenne: http://www.viamichelin.com/web/Itineraires?strStartLocid=31NDFkY2sxMGNORGN1TkRrNE5ERT1jTVRrdU1EUXdOelk9&strDestLocid=31NDFkY3IxMGNORGd1TVRBME16ST1jTWpBdU56a3hNemc9strStartLocid=31NDFkY2sxMGNORGN1TkRrNE5ERT1jTVRrdU1EUXdOelk9&strDestLocid=31NDFkY3IxMGNORGd1TVRBME16ST1jTWpBdU56a3hNemc9&empriseW=315&empriseH=275&intItineraryType=1&caravaneHidden=false&vh=CAR&distance=km&strVehicle=0&devise=1.0|EUR&carbCost=1.3&isAvoidFrontiers=false&isFavoriseAutoroute=false&isAvoidPeage=false&isAvoidVignette=false&isAvoidLNR=false&autoConso=6.8&villeConso=6&routeConso=5.6&dtmDeparture=11%2F3%2F2010&indemnite=0&itineraryCarType=0&itineraryFuelType=0
Bocsi, túloztam. Csak 186 km! Bár kevesebbet tévedtem, mint te. :D A 130, mint mondtam, külső sávba való, nem a belsőbe. Ha a horizontról rád villognak, akkor valószinüleg nem jókedvükből teszik, hanem mert látják, hogy elaludtál a belső sávban és nem figyelsz a visszapillantó tükörbe. Érdekes, rám nem kell villogni, mikor 200-zal repesztek, figyelek hátra is és amikor látom, hogy valami nagyon jön hátul, akkor szépen kimegyek. Próbálj meg 130-cal kocsikázgatni az M7-esen a belsőben! Engem 200-nál is nem egyszer letúrtak az útról az erősebb járgányok!

Fischer 2010.03.11. 00:44:38

@böme: én táblától tábláig tudom a gyakorlatban, nem a viamichelinnel számoltatom az V. kerületből a Búza térig.

tudomásom szerint a megengedett 130 az egész autópályára szól a kresz szerint...

persze, tudom, vannak autómárkák, akik indexkar és első rendszám nélkül árusítanak autót, valószínűleg önműködő reflektorral az autópályához, ami 200 kilométeres sebesség fölött, a belső sávban aktiválódik... :-)))
azokhoz jár a kizárólagos belsősávhasználat is, tudom, mesélik a blogokban a hasonló gyökerek... :-)))

_John_Doe_ 2010.03.11. 02:33:44

@Fischer: "190-el 45 perc alatt le kell érned Miskolcra, különben gyík vagy és hazudsz, vagy nagyon durván csal a műszered..."

190-el 45 perc alatt csak a te szellemi szintedre érhetsz le gyökérke.
Vagy esetleg a kiindulási ponttól, 142,5 kilométerre.
Számtan, kb 5. osztály.

balage28 2010.03.11. 02:35:52

Többen emlegették az USA-beli közlekedést. Tény,hogy egész más mint itthon, mert:
- a sebességhatárnak tisztelete van (jellemzően)
- MINDEN járműre azonos sebesség vonatkozik, így a kamionos/teherautó balfaszkodás kiesik a képből. Más kérdés, hogy van valami ijesztő abban, amikor egy soktengelyes elmegy jobbról...
- tempomat : képesek az emberek utazni. Ebből adódik, hogy valóban baromira nem érdekli őket, hogy indexelsz, stb... Ebből a szempontból egyenlőek az M7-esen, 2 cica megy a középső sávban, és csacsognak egymással típussal.
- tempomat 2: AZONOS sebességgel, hatékonyan hömpölyög a tömeg. Működik.
- ott aki versenyezni akar, versenypályára megy. Az utakat közlekedésre használják...
- nagy autóik vannak. Nagyon nagyok. HA akarnak tudnak gyorsan menni (más kérés, hogy egy igazi amerikai autó menni tud, de megállni...)

cso zsi 2010.03.11. 02:39:03

Akinek 1000 km-t kell autótni, hogy sikeres üzleteket kössön, és "valaki" legyen, az úgy tűnik, nem olyan sikeres. Ezek fogják elérni, hogy tachográf lesz a személyautókban is.
Anno fiatalon, és bohón 16 órásra terveztük az amszterdami utat. Mit ad isten, épp egy 120-as Skodával. Holland okok miatt nem valósult meg.
Azóta levezettem pár km-t, és ezen az útvonalon 7-8 óra alatt volt meg az 1000 km. A sikeres ember repülővel másfél óra alatt megteszi, és még a visszaútra is futja az erejéből.
A német pályán is levillognak. Kasztok vannak.
Van a szupersportautós helyi lakos, valamint a magyar, és román, akinek hirtelen megszaladt, és meglátott maga előtt egy magyar rendszámot.
Azok vajon hogy viselik el a németországi agglomerációs forgalmat, amikor 120-szal megy mindenki az összes sávban? A belsőben is. 20 km után elmúlik, de addig olyan, mintha sétálnál.
Ugyanők hogy viselnék el a demokráciákban használatos 110-120-as autópályasebességet? Illetve a hozzá tartozó gyorshajtási összegeket....

_John_Doe_ 2010.03.11. 02:56:44

@Fischer:
A szomorú az, hogy a hozzád hasonló frusztrált barmok kint vannak az utakon...

Mit már írtam se villogni, se indexelni nem szoktam. De vannak ilyenek, aláírom.
A másik oldal marhái pedig, akik látják hogy jön mögöttük valaki ezerrel, mégis próbálják percekig előzni, kb 3 km/h sebesség különbséggel még az ötödik autót is.

Pár hete a gyerek Polojával tettem meg többször is egy 260 km körüli utat. A kocsi "bejáratós", 140-nél többet nem voltam hajlandó menni vele. A több mint ezer kilométer alatt találkoztam 1 (egy) barom levillogóssal.
Amikor ugyanezt az utat járom 160-180-al, csak az első szakaszon, egy kezemen nem tudom megszámolni hány, a másikat semmibe vevő hülyével találkozom.

Érdekes módon, pályán, minden híreszteléssel ellentétben, könnyebben lehúzódnak ha motorral tépek.
Gondolom az nem irritálja őket, szerencsétlen, csak erre tellett neki - gondolják.

harcsabajuszos 2010.03.11. 06:14:33

@cso zsi:
"A sikeres ember repülővel másfél óra alatt megteszi, és még a visszaútra is futja az erejéből."
Az értelmes ember pedig számolni is tud.
Autózás a reptérre, parkolás, vagy érkezés taxival, check-in, majd csak ezután következik a másfél óra, majd check-out, beutazás a városba.
Alles zusammen legalább 7-8 óra.

Phrascarica 2010.03.11. 07:10:21

@balage28:
"A posszttal egyébként teljesen egyetértek :)))
Válasz erre
balage28 2010.03.10. 18:59:43
természetesen a poszt egy "t"-vel "
...ja meg 1 sz-el is :)

911 Turbo 2010.03.11. 08:04:04

NO SPEED LIMIT !!
Ahol nincsenek szabályok ott szabályszegők sincsenek !

mindegykivagyok 2010.03.11. 08:12:42

@cso zsi: Te nagyon rég voltàl németorszàgban,ha az àlitod,hogy minden sàvban 120-al mennek!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 08:32:54

@balage28: Természetesen a poszttal 2 T
:)

Kicsihuszar 2010.03.11. 08:38:40

Vannak egy páran előttem akikkel egyetértek. Én hetente vezetek Miskolc Nagykanizsa és Nagykanizsa Miskolc között. Péntekn mikor megyek haza Nagykanizsáról munkaidő után, általában az M3-on szoktam elveszíteni a türelmemet. Hogy miért? Mert az autós társadalom nagy része paréj. Én bevallom elég sokszor szoktam sietni, hogy minél hamarabb otthon legyek, és minél több időt tölthessek el azokkal akik fontosak számomra, és nekem sem mindegy hogy épp 3 és fél óra vagy 5 és fél óra ugyanaz az út. És amiért írtam, hogy paréj az ott autózók nagyobb része, mert ők tartják a 120-130as tempót belső sávban,(azok akik meg az emelkedőkön is belső sávban 100-110 km/h tempóval mennek, egyszerűen áramot vezetnék az ülésébe) nem húzódnak ki, amikor lenne lehetőségük. Pedig szerencsétlen autójuk majd szétesik, de nem engedik el a mögöttük lévőt, nehogymár ő hamarabb haza érjen, mert az nekik fáj, vagy nem is tudom. És persze ekkor jön nálam finoman a bal index, és ha ez sem esik le akkor meg el kezdem levillogni őket. Szóval megfordítva ezt a témát, annak aki vezet ismernie kellene az autóját, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik, és nekem kell előzékenyebbnek lenni a hátam mögött lévő gyorsabb autóval. És én is ugyanezt teszem, ha látom, hogy a mögöttem jövő gyorsabb kihúzódok előle, és nem érzek frusztráltságot, dühöt magamban, amiért ki kell mennem a külső sávba. És van még egy el nem hanyagolható oldala is ennek a történetnek. Üzemanyagfogyasztás, és fékek kopása. Ha a kedves delikvensek nem kényszerítenek szándékos fékezgetésekre, az tálag fogyasztásom 6,7l 150km/h-nál, ellenkező esetben viszont felmegy majdnem 8l/100km-re. Természetesen ez ugyanúgy igaz a másik oldalon állókra is. Ja és nem vagyok vastagnayú maffiózó. Uff.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 08:41:29

Urak!
Én ár régen csak hanyadtfekszem az autóban, már ha hozzájutok és ballagok 100 körüli tempóban
De azért visszagondolok fiatal és olcsóbenzines koromra, nagyon jó érzés volt ha rászabadultam egy jobb autóra és 160-nal tudtam egy jót száguldani
Egyszerüen jó érzés, nehogymá' ezt bárki is tagadja
Én elengedek mindenkit, motorost pláne, mert másik életemet végigmotoroztam, de hagyjuk már ezt a barmozást és tsai-t
Hadd menjen igaza van, jó érzés száguldani, a szélső sávbol kevesen akarnak levillogni

Ancient Methods 2010.03.11. 08:42:23

a német autópályákon száguldozzatok 200-250-nel. hülye barmok. meg lehet nézni, hogy a nagyarcú fasz audisnak mit köszönhet a társadalom mondjuk ezen a héten. két halottat a suzukiban. azokat is siratják otthon. lehet szövegelni, hogy papírból van a suzuki, de ha a buta audis nem akart volna emberkedni a körforgalom előtt, akkor most ketten életben lennének... aki nem nől ki 20 évesen a száguldozásból, az menjen versenypályára, vagy adja vissza a jogsiját!

lacko61 2010.03.11. 08:44:57

Te egyszerűen gyengeelméjű vagy. "Nem zavarom..." meg hasonló butaságok. De nehogymá egy tuningolt szakadt suzuki.... Hát nem mindegy, ha cserépedény módjára kimész egy gyorsabb elé, feltartod az milyen autóban ül?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 08:47:45

@Kicsihuszar: Pfff, Na,itt a száguldozó villogó
Nem vagy maffiozo? Kopasz-e vagy?
:))

Jim Raynor 2010.03.11. 08:51:43

@iqlight:

ó igen, nem kellett sokat várni az első "mert vihet a gyorshajtó szülő nőt, haldokló kisgyereket, beteg kiskutyát stb. stb. stb." jellegű kommentre. gratulálok, nem kicsit vagy demagóg, azt nyilván te is belátod, hogy az esetek 99,99999999%-a nem ilyen.

hanem olyan, hogy előzném a kamionsort 130-cal, megérkezik mögém 200-zal a baromarcú, jön a seggembe és villog, vagy olyan, hogy mondjuk nyáron balatonról hazafelé tömve az összes sáv, de ettől még mindenki halad 100-110-zel, és mindig van számtalan faszkalap, aki ennek ellenére 200-zal kíván közlekedni, és abban a hiszemben van, hogy ha erőszakos és villog, akkor attól kisebb forgalom lesz.

"indokolt dolog" muhaha, kinek mi az indokolt? van akinek nyilván az is, hogy hazaérjen a barátok köztre, szegény, nehogy má feltartsák.....

és mivel a gyorshajtás a leggyakoribb baleseti ok, nyugodtan kijelentem, hogy a gyorshajtók faszkalapok.

Kicsihuszar 2010.03.11. 09:05:50

@Ancient Methods: Azokat viszont tényleg elítélem, akik lakott területen belül, streetfighterkednek, és veszélyeztetnek másokat, meg azokat akik ködlámpát használnak ködmentes időben. De szerintem maradjunk az eredeti témánál, amit a blog címe is tartalmaz: "Autópályán száguldani teljesítmény"

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 09:06:08

@Jim Raynor: gyorshajtás a leggyakoribb baleseti ok"
Pontositanék, a fékezés és a kanyar a leggyakoribb ok
A sivatagba-vesző úton nem lesz balesetje, valószínűleg
Fogalmazzunk ugy, hogy nem a viszonyoknak és a vezetéstudásnak megfelelő sebesség a marhaság
De nehogymá' egy autópályán veszélyes legyen
tegyük fel a 200km/h egy nagy autóban

Kicsihuszar 2010.03.11. 09:07:34

@horex: Nem nem vagyok sem kopasz, még csak ki sem vagyok varrva. Csak egy egyszerű, sokszor autópályán dühöngő, értelmiségi vagyok.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.11. 09:08:38

@Jim Raynor: :) A "sietek haza a családomhoz, a kislányomhoz" stb. típusú megható dumákon én is elmorzsoltam egy-két könnycseppet!
És a fontos üzletemberek (Kovács és társa Bt. beltag) érveit is teljesen megértem!

mojszipupi 2010.03.11. 09:08:46

Mert a hülye irígy magyar valahogy automatikusan rosszallóan áll ahhoz aki gyorsabban megy nála mert úgy áll hozzá h aki egy jobb kocsiban ül az biztos lopta csalta sumákolta. Ilyenek vagyunk és ez egyhamar nem fog változni. Meglehetősen primitív és minden kultúrát nélkülöző a hozzáállásunk mint annyi minden máshoz

nonolet (törölt) 2010.03.11. 09:11:43

@neos:

"Itt elvárják, hogy a gyorsabb autót csak a tényleg szükséges mértékben tartsd fel.
Engedd be magad elé, aki a sávodba akar besorolni, ha nem teszed bunkó vagy."

Bizonyám mert EZT maga a KRESZ írja elő...nem tudom olvastad-e már azt a részt?!

(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a LASSAN!!!!!! haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással !!!!! is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.

Lassan ugye akkor haladsz, ha kevesebbel autózól mint a limit ...világos ?!!!

balage28 2010.03.11. 09:17:16

@phrascarica: @horex: jól van, jól, tudom, hogy hülyeséget írtam :))

Jim Raynor 2010.03.11. 09:21:13

@horex:

autópályán a gyorshajtás a leggyakoribb baleseti ok, ez statisztikai tény.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 09:26:25

@Jim Raynor: Nem értettél meg
BAleset akkor jön létre, amikor nem érzi a féktávot 200-rol vagy jön a kanyar és nem érzi hogy átjut-e rajta 200-zal
Na, humor akart lenni, de lehet igaz is

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 09:27:32

@Kicsihuszar: Jaaj,itt nem szokás a humor? Ott volt a :) jel

Kicsihuszar 2010.03.11. 09:34:14

@horex: Bocs, elkerülte a figyelmem. :)

nonolet (törölt) 2010.03.11. 09:37:43

Autopálya normálisan...

- JOBBRA TARTS! van lakteren kívül
azaz lesz szíves minden húgyagyú jobbra visszamenni, amint ott elég hely van...

Eléghely kkor van, ha legalább két útmenti oszlopnyi...azaz 100 méter vagy több a hely.
Mégpedig, akkor...
AMIKOR VÉGZETT az előzéssel
AMIKOR egy GYORSABB UTOLÉRI
(mindegy ki mennyivel megy éppen
a KRESZ csak gyorsabbról beszél !!!)

A másik sötét bunkó pedig lesz szíves nem BEVÁGNI 100-110-el a már a belsőben érkezők elé !!!! közelről...

A harmadik fajta köcsög pedig
lesz szíves várni amíg kellő helyet találok jobbról...amikor már amúgyis óra szerint 140-150 körül haladok

Egyébkén tpedig a pályn 135-140 km/h a bevett tempó...tessék alkalmzakodni ehhaz a belsőben!!!!

Ez kmóra szerint a legtöbb autóban 145-150 közti kijelzés, mivel az órák mindig többet mutatnak a valóságnál....

A valóságot viszont manapság sokan GPS-el mérik (ami +-1 km pontosságú kijelzést ad)

...és mivel a trafi a pályán (130 limitnél)
CSAK 130+20+3=153 km/h-nál villan...így a
135-140 km/h valós tempó veszélytelen...
(ennyiértl még a helyben kiszedős esetben sem szólnak, de ilyen évek óta nincs a pályán)

tekintettel a 153-as tarfi határra, ami kmóra szerint ugye 160 körüli kijelzés
nem kell csodálkozni, ha kmóra szerint
a forgalom 145-150 között tempózik ..alapban!

JA igen a tarfi villantó limitek

30>>48
40>>58

50>>68

60>>78
70>>88
80>>98

90>>108

100>>118
110>>133
120>>143

130>>153

Szóval normálban a kmóra szerint
nyugodtan lehet menni
limit plusz 10-15-el!!!
a pályán limit plusz 15-20-al

A forgalom ezt is teszi .....
Tessék a ritmust felvenni!!!!!!!

Kerti Öröm 2010.03.11. 09:45:42

Kár a szócséplésért. A matricák érvényességét ellenőrző rendszámfelismerő kamerák adataiból néhány nokiás doboznyi összegből ki lehetne fejleszteni a mindenkire kiterjedő, időmérésen alapuló átlagsebesség mérést. Ezután már csak a csekkeket kellene automatikusan kipostázni, és dőlne a lé a büntetésekből az államkasszába. Állítólag csak egy apró jogszabályt kellene módosítani ehhez. Hármat találhattok, hogy miért nem történt meg ez a módosítás...

utazo1984 (törölt) 2010.03.11. 09:47:13

Csak kicsit kene odafigyelni a masikra, es nem foglalkozni azzal, hogy a masik miert is "siet" akar jogos, akar nem.

De ez Magyarorszag..... ezert is koltoztem el..

itt mindenki csak magaval foglalkozik..

igen gyorshajtok, sokszor azert huzok el auto mellett, hogy nehogy ramrantsa a suzukijat, mikor mar csak 10 meter van kozottunk, vagy kirantsa a kocsijat elem...es akkor is en lennek a hibas...

legjobb nagy eros autom van nem bmw, nem audi stb es mikor felismerik mindenki hirtelen le akar tolni...idiotak...

nonolet (törölt) 2010.03.11. 09:50:19

@Kerti Öröm:

..ahhha 15 perc utazás 200-al és félúton kávézok 15 percig...az átlag 100 ...szóval értelmetlen...

"civil autós" rendőr kell az utakra és kész...aki kiszedi a láthatóan bunkón autózókat...ilyen eccerű

A 45 ezer rendőrből cirka 50 fő kéne e célra...lehetetlen?!! ugyanmár...

Kerti Öröm 2010.03.11. 11:46:25

@ nonolet:
"..ahhha 15 perc utazás 200-al és félúton kávézok 15 percig...az átlag 100 ...szóval értelmetlen..."
Nem hiszem, hogy minden kamera (csomópont) között leállna kávézni valaki csak azért, hogy száguldozhasson. A végén kávémérgezést kapna szegény, és ráadásul nagyon lassan érne az úti céljához, sőt ennek ellenére az üzemanyag fogyasztása is az egekben lenne.
Szóval ha teljesen nem is szüntetné meg a száguldozást az időméréses módszer, de mindenképpen jelentősen csökkentené. Mindezt pedig a már meglévő infrastruktúra (kamerák, infra reflektorok, szerverek, stb.) felhasználásával, minimális további beruházásigény mellett meg lehetne valósítani.

cso zsi 2010.03.11. 11:59:57

@nonolet: Egyrészt a trafi limitek kicsit közelebb kerültek a sebességhatárhoz.
Másrészt, a "családi" kocsik esetében (Swift, Thalia, Fabia, stb) valós a sebességeltérés, mert 14-es gumikkal adják, amitől a fogyasztás kevesebbnek tűnik. Ha 15-ös papucsokon gurulnak, akkor meglesz a valóság.
Ugyanez működik a "peresgumisoknál" is, csak fordítva. Azt hiszik 150-nel mennek (óra szerint), közben már alaposan benne járnak az általuk hitt trafi értékben.

selyemhegedu 2010.03.11. 13:58:34

@jelentéktelen alak: pedig egyszeru. ha a mogotted jovo, miutan egy ideig turelmesen vart, megunja, es meg van ideje es helye hogy jobbrol ket kamion kozott kikeruljon, akkor rosszul csinaltad.

ennyi.

jelentéktelen alak 2010.03.11. 19:24:15

@selyemhegedu:

Egyikünk nagyon nem ért valamit!

Ha lassítás nélkül ki tudok, menni, kimegyek akkor is, ha nincs mögöttem senki. Ha viszont a kisoroláshoz lassítanom kell, nem fogok kisorolni, még ha agyvérzést kap mögöttem, akkor sem. Erre csak is a kék villogó, sziréna tud rávenni.

Ha a mögöttem szabálytalannak derogál fékezni, veszíteni a tempójából, több percet tölteni utazással, stb. akkor én aki a limit szerinti max.al haladok, miért tegyem ezt meg?
Én is sietek, ezért nyomom a lehető leggyorsabban.

Sokatokkal szemben, engem nem érdekel a másik. Én csak el akarok jutni A-bol, B-be.
Ha valaki előttem pályán 50-el előz egy 45el haladót, (megtörtént) nem örülök neki, de kivárom, míg befejezi. Pedig az ilyen már közel van a veszélyeztetéshez. De nem érdekelt. Nyilván ő is sietett és ezért előzött. Pont így nem érdekel, aki hang sebességgel nyomja. Tegye, ha ahhoz van kedve, de azért, mert számít a segítségemre. Ne velem törődjön, hogy én miért nem gyorsítok 130+-ra! Van rá okom, ne velem törődjön!

Nem kell szándékosan bele dumálni a hozzá szólásomba olyat, amit nem írtam le, mert aztán meg más zokon veszi, ha tisztázni próbálom...

jelentéktelen alak 2010.03.11. 19:35:17

@Szelki Lata:

Örülök, hogy nem engem marasztalsz el. :-)

Az elmúlt 5 évben, kb 20-25 alkalommal villogtak rám (lehet, hogy komolyan tévedek, de ennyinek érzem).
Ebből egyszer Romániában sértette a mögöttem jövő kamionost, hogy a falu határában 50-re lassítottam, egyszer Csehországban, mikor tényleg elbambultam, akit előztem, kiment a lassítósávba, mert elhagyta a pályát, én meg bent maradtam a belsőben. Ez jogos volt, nem is akadékoskodom.
A többi alkalommal, magyar autópályákon, autóutakon, főutakon kaptam villogást, úgy hogy semmi okot nem adtam rá. Sőt, egy alkalommal Bp.-ről kifelé 2x2 sávos úton 60-as limittel, a külső sávban villogtak rám, miután füstölő kerékkel lassult mögém egy BMW. Én 60-al mentem a külsőben, mellettem a belsőben -szemre- 90-100-al a többiek, és hős BMW-s a külsőben próbált előzni, csak hát ott voltam.
A többi esetben vagy előzésben voltam, vagy 2x1 sávos úton mentem a limit szerinti max-al, amennyire az út állapota engedte, az út szélén.

Azért az elég árulkodó, hogy ugyan azzal a vezetési stílussal, mondhatom Európa szerte, jellemzően csak Magyarországon vagyok útban. Akkor lehet, hogy mégsem bennem kell keresnem a hibát? :-)

neos 2010.03.11. 20:05:39

@nonolet: Azon túl, hogy a beengedésnél részemről nem volt szó, sem előzésről, sem nagyméretű járműről, sem lakott területen kivüli körülményről, bármivel egészíts ki majd hozzál arra példát, hogy az általad kigészített állitás az miért nem úgy van.

Mondok jobbat: Vágjál be valaki elé, toljál le valakit a sávjából, lehetőleg okozzál balesetet majd a tárgyaláson mond azt, hogy nem segitette elő az előzést lassítással, lehúzódással. Na kb ennyit ér a 7 bekezdés.

Ettől függetlenül, a magyar autós társadalom túlnyomó része szerint, ha valaki nem engedi be a másik autót a sávjába (ugye nem azért irtam igy mert, nem ismerem az előzés szót)
és erre leginkább városban kerülhet sor, akkor az egy köcsög. Annál nagyobb köcsög minél nagyobb a besorolni akaró autó a sávban már közlekedőnél. Ezzel alapvetően nincs gondom csak a helyzetet próbálom leírni és felhivom a figyelmet, hogy ez egy kúltúra függő dolog.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.03.12. 10:44:11

Hmm, érdekes poszt, érdekes hozzászólásokkal. Először is én kimondottan nem vagyok megelégedve a vezetési képességemmel, szóval én kivétel lehetek ezek szerint.

Ami az autópályán gyorshajtást illeti, hát én annyira nem így látom, hogy túl sokan vernék a mellüket emiatt, inkább az a jellemző, hogy gyorsabban akarnak célba jutni. Hallottam olyan emberről, aki Nyíregyházán lakik, és Pesten dolgozik, na neki nagyon nem mindegy, ezért is hajt ahol tud 200-al.

Ellenben mivel mindenki maga dönti el, ezért extrém pofátlanság a belső sávban 130-al előző autósokat. Egyrészt azért, mert nem kényszeríthetőek ők arra, hogy gyorsítsanak, és ezzel ők is szabályt sértsenek, mert akkor az már nem az egyéni döntésük lenne, másrészt pedig nekik is joguk van előzni, milyen alapon fontosabb az idő a 200-al hajtónak, mint a 130-al előzőnek, honnan tudjátok hogy neki nem-e kell éppen időre a célba érnie, csak ő éppen nem 180-as, hanem 120-as átlaggal számolt? Szóval, ha a pofátlanság fájna...

Mellesleg én is hajtottam már gyorsabban a megengedettnél, nem is egyszer, de türelemmel tettem, nem villogtam le még a 100-al egy 90-el haladó kamiont előző kamiont sem.

2010.03.14. 19:39:58

Abszolút egyetértek a szerzővel. Még egy kiegészítést tennék: a politikusok a társadalom tükörképei.
Amikor őket látjuk, magunkat látjuk. Az ő disznóságaik miatt feljogosítva érezzük magunkat a saját disznóságainkra. Persze látva őket leköpjük, de a tükörre köpünk. És ezen senki nem akar változtatni.

Száguldásról: 250-nel menni a sztrádán, az 300eFt-os pénzbírság. Valakire töltetlen fegyvert fogni 5 év letöltendő. Utóbbival nyilván nem ölöd meg, mert képtelenség lőszer híján, előbbivel egy csomó embert kinyírhatsz, mert veszélyezteted őket.

Érdekes dolog ez a jog.

pokerforaliving · http://pokerforaliving.blog.hu 2010.03.16. 12:48:12

@Teddyke: Csak elméletileg 300ezer a büntetés. Gyakorlatban ha jól tudom eddig még senkit sem böntettek meg 180ezernél többre.

Itt van néhány eset:
www.origo.hu/itthon/20090612-rendorseg-nyilvanos-fenykepek-rekord-gyorshajtas.html

I. P. S. 2010.09.09. 21:49:45

Hogy ez mekkora marhaság...

Száznyolcvannak menni igenis komoly bátorságot igényel, ha azt veszed alapul, hogy senki sem jogosítvánnyal a kezében születik.

Az is marhaság, hogy hova sietnek ilyen gyorsan. Mindenki tudna használni egy kicsivel több időt, az autópálya csak lehetőséget ad erre.

Ettől függetlenül száguldani nem nagy teljesítmény, és elég ostoba, aki a férfiasság jelének tartja.
süti beállítások módosítása