HTML

Tévhitek blogja

A kendőzetlen igazság bosszantó tévhitekről, téveszmékről...

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Friss topikok

Linkblog

HTML

Tévhit #28: A kemény zene keménnyé tesz

2009.11.12. 07:42 :: misbelief

Egy korai munkámban próbáltam már kifejezni, mennyire szánom azokat az embereket, akik tudatosan választott külsőségek révén (öltözék, frizura stb.) kívánnak egyéniséggé válni. Mai posztom egy ezzel közeli rokonságban álló jelenséggel foglalkozik.

Sokak számára ismerős lehet az ezüstkeretes szemüveges, hosszú (esetenként zsíros) hajjal rendelkező nádszálvékony rocker karaktere, hiszen minden középiskolai osztályban van legalább egy ilyen. A további külső jellegzetességek felsorolásától megkímélem olvasóimat, a Modorosblog már biztosan rég megtette. Én elhiszem, hogy a szóban forgó srácoknak tényleg bejön a "heavy metal", ezzel nincs is gond, azonban kinézetükkel véleményem szerint mást is ki szeretnének fejezni, mégpedig azt, hogy ők bizony kemények. Szerintük egyértelmű ugyanis, hogy aki rekedten éneklő, sokszor balhékba keveredő, turnébuszban rajongólányokat kefélő szőrös fickók lemezeit hallgatja, az maga is részesévé válik a vad rock and roll életformának. Nem akarom ismételni magamat, ezért csak jelzem, hogy nagyjából ugyanezek mondhatók el a gengszter rap bő nadrágos, baseballsapkás követőiről is (sőt, ma már inkább ezt választja, aki kemény szeretne lenni).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szomorú igazság azonban az, hogy ezek az önmagukat lázadónak és keménynek tartó fiatalok lelkük mélyén ugyanúgy rettegnek a lakótelepi iskola szigorú kémiatanárától, mint Bochkor Gábor a munkanélküliségtől. Kérem ezért a kedves szülőket: még idejében beszéljék le mutáló gyermeküket a bohóckodásról, továbbá hívják fel figyelmüket, hogy egy ember mindennapjait nem a zenei ízlése kell, hogy meghatározza.

56 komment

Címkék: rapper rocker egyéniség rajongó

A bejegyzés trackback címe:

https://tevhit.blog.hu/api/trackback/id/tr751519484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IndaMuncher 2009.11.12. 11:14:40

A mellékelt képen a "wigger"-ről ez a videó jutott eszembe:
www.youtube.com/watch?v=KKTDRqQtPO8
Amúgy jó poszt, a Bochkor-os hasonlat meg EPIC!

scsaba1 2009.11.12. 11:24:42

Hó.... Ez alap. Különösen a '90-es évek elején. Vékonyszálú, zsíros haj, hemüveg, magasszárú Puma cipő, szűk farmer (vagy csíkos nadrág), fekete Iron Maiden (vagy egyéb rokkerpoló), igénytelen műbőr szeges dzseki.

Na meg persze a műszerész-bajusz.

Edward Nygma 2009.11.12. 11:25:34

"rekedten éneklő, sokszor balhékba keveredő, turnébuszban rajongólányokat kefélő szőrös fickók"

Na. Nana. Nem mondom, ilyen is van, de ilyen általánosításra a diszkotékák népe szokott vetemedni.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.11.12. 11:27:47

Nekem vót surranóm meg magasszárú fehér Pumám is, mégis kemény vagyok, mint a huszár segge.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.11.12. 11:29:53

Ja, meg még annyi, hog régen nem jártál olyan helyen, ahol rokkerek vannak.
Nemrég voltam egy kocerten, rendesen szubkultúra lett, felső-középosztálybeli srácokkal. Az mondjuk igaz, hogy egyedül nekem volt fehér pólóm, a klisék nagyjából maradtak.
Tehát: a posztoló TÉVHITben él.

Agent Cooper 2009.11.12. 11:32:17

Hát nem tudom. Ha elveszed egy ilyen embertől a zenét, akkor másban fogja kiélni a kisebbségi komplexusát. Ha mázlija van, akkor egy idő után talál valami önreflektívet a pont a zsáneren belül, és ráébred önmagára.

Mondjuk ez a bőgatyás rap-en belül kizárt, de rockzenében talán van ilyen.

ellenszenvesfigura 2009.11.12. 11:34:59

ugyan már, nincs ezzel semmi probléma 18 éves kor alatt.

answer 2009.11.12. 11:37:23

@Edward Nygma: mint ahogy te is általánosítasz a "diszkotékák népével". :D

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2009.11.12. 11:46:34

jah középiskolában a normális fajta lázad, ez a normális. Miért jó lenne az, ha valaki átlagzenét hallgat és átlagembernek néz ki? belőlük kb. igazi senki lesz, mert nincs egyéniségük.

Lasombra 2009.11.12. 11:47:49

A sztreccsgatyás, fehérpumás, feketepólós, kendős, vaságyastól 35 kilós arcokat mi anno rockszúnyogoknak hívtuk. Az olyan találó.

Megj. Bár sokféle zenét hallgatok, de alapvetően én is "metálosnak" skatulyáznám magam. Fenti kellékek is megvoltak anno. :D
Ma már inkább csak hallgatom, max koncertre veszek fel ilyesmit, mert a cégnél ilyesmiben már a portán célzott lövést adnának le rám a bizt.őrök. Bár aztán ki tudja. :)

soproni1 2009.11.12. 11:53:03

25 éve az Edda feliratú vegyvédelmi álarc-tartó tarisznya volt a menő ebben a néprétegben, magasszárú puma alap, hosszúhaj detto. Ezek a volt osztálytársaim ma full kopaszok, szolibarna, szteroid ( gondolom az ezzel járó merevedési problémákkal) és elég szűk szókincs. Viszont már cikinek tarják az Edda műveket.

Tényleg ciki volt, mint R-go érában a kitűző meg a telefonzsinór, a márványos farmer ( az volt nekem, egy hónapig dolgoztam érte közértben, aztán meg sorban álltam a dolláros boltban) . Jó visszagondolni rá, csak ne jöjjön vissza.

blah 2009.11.12. 11:56:09

Hát igen a zenei izlés és az emberi jellemek közötti összefüggésről már régóta gondolkozom. Szerintem meghatározza a fiatalok egy adott közösségbeli helyét, ergo ezen a mesgyén fog szocializálódni amit az adott zenei stílus és a hozzátartozó életérzés sugall. Ez persze a saját magánvéleményem, de a rockersrácok nagytöbbsége sokkal értelmesebb mint a rapperek, diszkósok stb stílusok követői.

Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.11.12. 11:56:11

18 éves kor alatt az önértékelés a külsőségeken nyugszik. Éppen ezért arroganciára vall megmondani a fiataloknak mit és hogyan (ne) hordjanak! Hordjon amit akar, úgyis kinövi.

Végül a fiúk zöme úgyis gépikötött pulóvert és kínai farmert visel élete végéig.

soproni1 2009.11.12. 11:59:23

@ppeterka:

Teljesen igazad van, de egy ( eredeti ) Armanis vagy Pradás emberen azért jó végignézni, mert eleve az igényes kinézetű ember a célcsoport, tehát ritkán vesz fel magassarkúhoz fehér zoknit meg Kaiser-es jutazsákot egy pradás nő. Az Andrássy út tele van szebbnél szebb ilyen üzletekkel és 620 ezer forint nem is sok egy Vutton féldzsekiért ! :D

soproni1 2009.11.12. 12:00:13

"Végül a fiúk zöme úgyis gépikötött pulóvert és kínai farmert visel élete végéig. "

Igeeeeeen !

Leslieke 2009.11.12. 12:07:37

A mellékelt képen egy rövidhajú és inkább rapzenét hallgató srác van.. de amúgy nem gond.

A cikk meg tiszta hülseség, ez nem tévhit, hanem szimplán butaság, mert max 1-2 ilyen embert láttál és általánosítod a többire is.

Leslieke 2009.11.12. 12:08:57

hülseség=hülyeség

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.11.12. 12:16:11

@Leslieke: jaja ezzel a bloggal az a baj, hogy kurva idegesítő, hogy tévhitnek nevez egyszerű butaságokat és felesleges szokásokat. Nem ugyanaz.

FeroxX 2009.11.12. 12:20:45

én a legkeményebb metálokat hallgatom olykor, és koncertezek erre-arra sokszor igen sok ember előtt, még sem mondaná meg senki sem rólam, hogy rocker vagyok :) (bár a hosszú egyenes haj befigyel, de felfogva hordom általában.., meg adidas superstar csuka, meg oldschool cuccok), de a turnébusz, rajongólányok, balhék, pia&drogok rész megvan :D

Gazz 2009.11.12. 12:30:39

Hát nemazérmár, de a zselézett hajú fülbevalós nádirigók az ultragáz zenei ízlésükkel még ennél is szánalmasabbak szerintem.

babsz 2009.11.12. 12:35:11

a posztoló kissé megragadt úgy 1994-ben

ektoplazm 2009.11.12. 12:37:59

@blah: Na ez egy nagyon hülye általánosítás. Mégis honnan veszed azt, hogy a rockerek sokkal értelmesebbek, mint az általad felsorolt csoportok tagjai? Mire alapozod? Csak csípőből fröcsögsz vagy tényekkel alátudod támasztani az állításodat? Komolyan kérdezem.

rou 2009.11.12. 12:41:57

Üdv!
Annyit fűznék hozzá, hogy a rapperock esetében pl igenis fontos a külsőség. Ránéz valakire és tudja, hogy az ő gangjében van vagy nem. Volt egyik ismeretterjesztő csatornán, ahol ezzel foglalkoztak, egyik gyerek kék sapkában meg pólóba ment be egy területre az ott élők már vették elő a fegyvereket, mert az másik banda tagja volt. Rendőrök már ránézésre tudták ki melyik bandához tartozik.

Savafan 2009.11.12. 12:45:59

ez a bejegyzés elég nagy baromság:((
rockernek tartom magam, de csak a koncertekre veszek "rocker" szerelést. napközben normál utcai ruhában dolgozom. A "rocker" szerelés is csak farmert és a zenekarhoz vagy a stílushoz passzoló metal pólót jelent. És rövid a hajam, senki meg nem mondaná, hogy az vagyok, pedig nagyon is:) És a baráti társaságomban 1-2 olyan srác van, akin egy-egy stílusjegy található meg. Elsősorban a hosszú haj. És mindegyik nagy koncertlátogató és metal zenét hallgató rocker.

Az ilyen hülye beírások miatt van az emberekben téves beidegződés a rockerek felé:((

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.12. 12:46:37

Szerintem sincs az ilyennel probléma megfelelő korban :)))

IndaMuncher 2009.11.12. 12:46:52

@Leslieke: El sem jutottál a "nagyjából ugyanezek mondhatók el" részig?

@Zka: Igazad van, de ez miért lenne kurvára idegesítő? A stílus amiben ki vannak tárgyalva nekem tetszik, valahol kicsit rájöttem blogos árnyalatokkal.

Hümüzhümümüz 2009.11.12. 12:58:22

Azt nem értem, hogy mit kell savazni másokat óraszám?.. :S
Ki nem szarja le, hogy mijalófa**t hallgat a másik? De komolyan ez a legnagyobb bajotok, hogy a rockernek zsíros a haja, meg ciki, ha valaki elektromos zenét hallgat és fülbevalója van??? Istenem... Bzzz

Tudjátok mit? Én meg azt utálom, hogy ebben az országban mindenki utál mindenkit!!! Egyik embert mert rocker, másikat azért, mert clubber, harmadikat azért, mert rapper. Mi lesz a következő? Utálni kell azt, aki nem narancsos joghurtot eszik, hanem szedreset???????? Pfff, megalol!

Kaga · http://autostat.hu/markatoertenetek 2009.11.12. 12:58:39

Akinek ez kell, tegye. Én abban a korban dojo-ba jártam, és dettó hülyének néztek.
Csinálja, ha a akarja, minek belekötni? NEm nácilandban élünk, hogy azt tegyük, amit MÁS akar folyton...

Joseph Adama (törölt) 2009.11.12. 13:02:19

Vajon hány kommentelő értette meg posztot ?
----
Egy ideje olvaslak, tetszik. :)

Joseph Adama (törölt) 2009.11.12. 13:04:16

Kulcsmondat
"továbbá hívják fel figyelmüket, hogy egy ember mindennapjait nem a zenei ízlése kell, hogy meghatározza"

Rapper, rocker, punk stb. stb = bohócok. ;)

QC 2009.11.12. 13:04:23

Szerintem meg akkora hülyeséget írtál most, hogy ha mégegyeszer végigolvastad volna mégegyeszer, a delete-hez nyúlsz .
Az esetek 99%-bam semmi köze nincs a fiatal kori ötltözködésnek, hajviseletnek és zenei érdeklődésnek a személyiséghez.A legfontosabb erő ezek a klisék mögött a tinik valamilyen csoporthoz való tartozási vágya.Én most 35 vagyok 20 éve a fentieknek megfelelően néztem ki, mára mégis kiegyensúlyozott 2 gyerekes családapa lettem kiváló állással egy multi cégnél. Igaz, a metál azóta is imádom!

Void Bunkoid 2009.11.12. 13:08:56

@rou: ez az amit sosem értettem ezekben a tököm gengelős repperszokásokban. Mi a francnak kell lelövöldözni egymást, csak azért mert egy légtérben van az "ellenség"?

Rokkeréknél még ilyent sosem láttam, hogy teszem azt a Metallica-rajongók szétrúgták volna az Anti Fitness Club fanok seggét, csak mert volt pofájuk elmenni egy olyan koncertre, amin ők is ott vannak...igaz, fikázni divat rokkeréknél keményen (sőt, a hardcore/metálzenei szcéna az egyik legsznobabb, legfinnyázósabb szubkultúra a világon a SAJÁT zenekaraival szemben), de SOSEM bántják egymást, pláne nem lövik halomra egymást a sarkon drájvbájjal...

Void Bunkoid 2009.11.12. 13:11:55

@Joseph Adama: alapvetően ebben meg igazad van, nem attól lesz az ember rocker vagy rapper, vagy emo, hogy bohócnak öltözve járkál az utcán.

De a fiataloknál csakugyan úgy működik a dolog, mint a paradicsommadaraknál. Külső jegyek alapján döntik el, ki a szimpatikus, ki nem. Ugyanis ezek a jelek mutatnak arra, hogy milyen zenét hallgat - ergo milyen helyekre jár, kikkel barátkozik - szinte kész "jellemrajz" egy jól eltalált szerelés egy tizenévesnél a másik tini számára.

De ezt mindenki elköveti fiatal korában, és - ki is növi. Aki nem, az vagy zenész, vagy idióta :)

Void Bunkoid 2009.11.12. 13:17:34

@Joseph Adama: mindig azzal szoktam visszavágni a "de igen, mert ez fontos" ruhabizonygatóknak, hogy én is felvehetek egy miniszoknyát neccharisnyával meg egy magassarkúval, mégsem lesz belőlem nő - jó nő meg pláne nem :)

blah 2009.11.12. 13:27:28

@ektoplazm: ejj de önérzetesek vagyunk, ebben mi volt neked fröcsögés? Én ezt tapasztaltam, ennyi. Nem vagyok/voltam egy otthonülős típus úgyhogy reális véleményt tudok formálni. Nem tetszik? Szarom le.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.12. 13:43:37

@Zka: Figyelj, akkor most írjak olyanokat tök komoly hangvétellel, segítő szándékkal, hogy 10 tévhit a fogyókúráról, 10 tévhit az otthonszülésről, 10 tévhit a lakás szigetelésről stb.?!

Ezek engem totál hidegen hagynak, erre ott a nőklapjacafé vagy a kiskegyed, az én blogom célja, hogy "könnyed, némiképp szórakoztató írásokkal örvendeztesse meg olvasóit!"

andie 2009.11.12. 13:54:21

Ez megint csak ostoba észosztás.
Főleg a vége:
"Kérem ezért a kedves szülőket: még idejében beszéljék le mutáló gyermeküket a bohóckodásról, továbbá hívják fel figyelmüket, hogy egy ember mindennapjait nem a zenei ízlése kell, hogy meghatározza."

Miért is kéne?
Igazából tinikorban nagyon fontos az útkeresés, önmagunk keresése, sőt később is fontos, és ha ehhez készen kapott minták közül válogatunk, hát istenem.
De szerinted nem, nehogy kipróbálják magukat, inkább legyenek egyenemberek, nulla kísérletezőkedvvel.
Ha mindenki így gondolkodna, még a fáról se jöttünk volna le.
Rémesen demagóg ez a hozzáállás.

andie 2009.11.12. 13:56:36

@misbelief:
elárulok valamit:
tévhiteket CSAK objektív tényekkel lehet cáfolni. ezért volt jó az órás poszt. de valahányszor csakis szubjektív módon írsz valamiről, sose lesz igazad, és magadra rántod a népharagot.
tény, hogy így több a komment, de akkor viseld méltósággal.

rou 2009.11.12. 14:07:28

@Void Bunkoid: Konkrétan a drog terjesztés és a prostitúció uralmáért folyik a harc.
Fiatalabb koromban (14-15 évesen) próbáltam volna stricinek, vagy kábszerárúsnak vagy gengszternek, vagy szakadt meg nem értett emosnak, tarhálós punknak látszani, asszem apám adott volna 2 sallert, de ma ez a trendi.
Hallgasd csak meg gangsta zolee-t miről énekel.

andie 2009.11.12. 14:56:05

@rou: jaj, istenem, ez a kaptam volna apámtól 2 sallert típusú érvelés...
és ha ma ez a trendi, akkor biza nem is a gyerekekkel van a gond, hanem a mai apákkal?
akik ahelyett, hogy lekevernének 2 sallert, talán még emlékeznek rá, hogy ugyanezt csinálták, és nem tekintik uralmuk alá hajtandó baromnak a gyermeküket, hanem próbálnak vele békében együtt élni...

Loana 2009.11.12. 15:13:17

Az írás ékesen példázza azt a nem-metalosok körében elterjedt tévhitet, hogy a metalosok azért öltöznek úgy, mert keménynek akarnak látszani. Hát nem azért, hanem a csoporthoz tartozás kifejezése miatt. A másik tévhit az, hogy a metalos mindennapjait a zenei ízlése határozza meg. Nem az határozza meg. (Ha meg igen, az miért baj?)

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.12. 16:38:16

@zéka: "Miért jó lenne az, ha valaki átlagzenét hallgat és átlagembernek néz ki? belőlük kb. igazi senki lesz, mert nincs egyéniségük."

TÉVHIT! Pont erről beszélek. Honnan gondolod, hogy az átlagzenét hallgató (vagy zenét külön, programszerűen sosem hallgató), átlagosan öltözködő embereknek nincs egyéniségük? Gondolom, legalább olyan arányban vannak köztük szellemi (!) szempontból egyéniségek (bár ez is tág fogalom), mint a tarisznyás bölcsészek, a rockerek, a reaggeaeeaieae rajongók stb. között...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.12. 17:01:34

@misbelief:
Tudod miért? Mert csak metálon belül van 30 féle stílus amelyek egymástól jobban különböznek, mint bármely két szám azok közül, amelyeket a rádióban nyomnak. Ez csak a metál, rengeteg különféle stílus létezik az összes zenei irányzaton belül. Ha az emberek nem mások után mennének, hanem tájékozódnának, akkor kb. mindenki más és más zenét hallgatna(azonosat is esetleg, de más összetétellel), hiszen mind mások vagyunk elvileg. Nyilván a rokkerek és a rapperek között is sok a csupán egymást utánzó, de aki mindig az épp aktuális popzenét hallgatja, az 99% eséllyel divatból vagy érdeklődés hiányából teszi. Az megint más ha valaki egyáltalán nem hallgat zenét.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.12. 17:03:57

Meg amúgy ha tévhitről beszélsz a blogon, akkor miért mindig 1-1 esetről általánosítasz mindenkire? Pl. a Windows-os cikk üdítő kivétel volt, mert az tényleg egy általános téveszme az embereknél, de a legtöbb egyáltalán nem ilyen, hiszen ahhoz hogy valami tévhit legyen, először is hitnek kéne lennie, de nem csak 1-2 emberben.

2009.11.12. 19:09:25

Noh, akkor most mondok egy csunyat. Sajnos a kulsoseg valoban nem szamit. :) En is rocker vagyok. Voltam is. Volt szimatszatyrom. Bordzsekim. Gettam, acelbetetem, stb. Eszembe se jutott, h kemeny vagyok. Sot! Nekem eleg volt, hogy ha nem is vagyok eppen egy verekedos, kemenykedos tipus (mint ahogy a rockerek nagyon nagy resze sem az, aki meg megis az meg nem a gyermekkori rockersegtol valt azza, hanem csak ugy annak nagyon mind1) felfogasban, es gondokodasban lettem "kemeny". Es tevhit, hogy az embert nem hatarozza meg a zene, amit hallgat. Meghatarozza, mar csak a gondokodas modjat, a vilagkepet. Bar inverz modon. Azt a zenet hallgatod, ami tetszik. Es olyan ruhat hordasz, ami tetszik. A zene es a kulsosegek megtalaljak egymast. En tul vagyok a serdulo korszakon, lassan 15 eve. megis feketeben jarok, mert szeretem, praktikus. A legszebb zeneket, a subkulturaban talaltam meg, a hangulatot, es a baratokat is.
A rapper, rocker, punk stb. egy stilus. Akik ezt a zenet preferaljak, azok a hozza tartozo kulturalis jegyeket is elfogadjak, es magukra nezve "kotelezonek" erzik, pont mint aki oltonyben megy szinhazba.
Tehat kedves postolo. Aki kemeny zenet hallgat, az kemeny. Lehet, hogy nem ugy, hogy ha meglat, akkor lecsap, de ha kilepsz a fizikai agresszio vilagabol, akkor meglathatod, hogy a kemenyseget nem feltetlenul a sebek, es a balhek mutatjak meg, hanem inkabb a felfogas, az ertekrend.
Ezt meghatarozza a zene, vagy inkabb ez hatarozza meg a zenet. Kapcsoalt van, megha az irany nem is egyertelmu. tyuk, vagy tojas.....

2009.11.12. 19:14:55

@misbelief: " Honnan gondolod, hogy az átlagzenét hallgató (vagy zenét külön, programszerűen sosem hallgató), átlagosan öltözködő embereknek nincs egyéniségük?"

Erre egyszeru a valaszom. Mincs atlag zene, es nincs atlagos oltozkodes. Van popularis. van nepszeru. Az egyeniseg mindig kiutkozik. Hogy hulyeseget mondjak. atlagzene kb. olyan lenne, mint ha egymas utan nyomnak le radioban Jerry Lee Lewist, Pussycat Dolls-t es utana Queent, majd Zappa-t.
Nincs atlag zene. Van pop, meg kevesbe pop. :) Az oltozkodes. Nincs atlagos oltozkodes. Nincsenek atlag emberek. Tomegek vannak, akiket vagy erdekel, hogy mit hallgatnak, vagy erdekel, hogy hogyan oltoznek, vagy sem. Akit nem erdekel a zene amit hallgat, az radiot hallgat, Akit nem erdekel, hogy hogyan oltozik, az jar kinai farmerban, es kotott pulcsiban. Akit erdekel, az tematikusan ( akar szeles korben) valogatja meg mindkettot. Az egyeniseg..... Mindenkinek van. Aki kemenyen szereti, az kemenyen csinalja. Ennyi.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.13. 01:07:25

@olvasgato:
Én meg leszarom, hogy milyen ruhát veszek fel, meg úgy általában leszarom a külsőségeket. Viszont szimfónikus metált, power metált, folk metált, gót metált, hard rockot, meg némi könnyedebb rockot hallgatok, azért mert tetszik, és ezeken belül is azt ami tetszik, meg ezen kívül is érdeklődök, hátha találok valami jót.

Szerintem a zenének van köze a személyiséghez, az öltözködésnek nincsen. Nyilván én is vettem már fel zenekaros pólót koncerten, de hát azzal vagy a zenekart tisztelem meg, vagy azt mutatom ki mások felé, hogy szeretem azt a zenéjüket, de azt nem a ruha fekete színe, hanem a felirat és a kép mutatja meg, tehát maga a ruha nem utal a személyiségemre.

prof. med.univ. doktor 2009.11.13. 13:18:51

Zappának, progresszívnek, Abbásnak öltözni régen ugyanolyan nevetséges volt, mint most emósnak meg a retek tudja, minek lenni. Felnőttünk, kinőttük. Posztírónak abban van igaza, hogy a külső jegyek magunkra öltése nem jár egyött a belső, hiteles azonosulással.S ha ez így van, akkor nevetséges.Mindegy, melyik rétegről beszélünk.
Soká éljen Pat Metheny!

prof. med.univ. doktor 2009.11.13. 13:19:59

Lemaradt: Mert a dolognak belülről kell kifelé működnie, nem pedig fordítva.

GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.11.18. 13:27:02

huh... ez a hardcore arc a képen kissé megrendeített. amúgy szerintem nincs gond ezzel a keménykedéssel. normális gyerek kinövi 18 éves korára.

haifisch 2009.11.24. 10:58:09

"Szerintük egyértelmű ugyanis, hogy aki rekedten éneklő, sokszor balhékba keveredő, turnébuszban rajongólányokat kefélő szőrös fickók lemezeit hallgatja, az maga is részesévé válik a vad rock and roll életformának."

Mér' nem?

Intizar 2009.11.29. 22:41:20

Ugyan ki a búbánat akarta megmondani a kis hülyegyerekeknek (meg az idősebb úgymaradtaknak), hogy mit hallgassanak, hogyan öltözzenek? Ez az írás, még ha "tévhit" címen is, ami talán kicsit félrevezető, bizonyos társasági modort vett górcső alá, kissé szarkasztikus stílusban, ami szerintem üdítő. IGENIS csipdessük a hülyeséget, könyörgök! Csak így tovább. Ennek semmi köze az eltérő vélemények kiirtásához-betiltatásához-gyűlöléséhez. Ez, kérem, társadalomkritika, ha kicsiben is.

G_P 2009.12.27. 13:46:42

Szerintem a blog szellemével ellentétben ez a bejegyzés tartalmaz pár általánosítást. Egyébként rockot és metalt hallgatok, részben úgy is öltözöm, 23 éves vagyok, és ahogy sokmillió embernek, nekem is identitást ad, de nem majmolom a rocksztárokat. Egyébként meg igenis lehetsz rock n roll arc, attól még, mert nem vagy zenész - gyakori szexpartner váltogatás, sok és hangos buli, nagy haveri kör- ez már az:))
süti beállítások módosítása